کد خبر: ۵۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
شفاآنلاین-معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با تائید خطاهای مشاهده شده دربرچسب اصالت، از لغو مجوز شرکت های مجری متخلف خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،اکبرعبدالهی اصل ، در مورد خطاهای مشاهده شده در برچسب اصالت و ابهاماتی که در این خصوص برای مردم وجود دارد، افزود: با توجه به گزارش های رسیده و بررسی های صورت گرفته درسطح عرضه انجام شده و ارزیابی نقدهای دلسوزانه وارده خطاهایی در این خصوص مشاهده شده است که تائید می شود.

وی برخی از این ایرادات را واگذاری امور چاپ و الصاق برچسب توسط مجری به سایرین دانست و سایرین را هر فردی تلقی کرد که دارای قرارداد رسمی با شرکت مجری نباشد.

عبداللهی اصل گفت: واگذاری چاپ و الصاق شناسه ها به چاپخانه، واگذاری الصاق به شرکت واردکننده و استفاده از نیروهای شرکت های خدماتی آموزش ندیده مهمترین تخلفات مشاهده شده است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو گفت: طبق دستورالعمل اجرایی نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت ، این اقدام منجر به تعلیق فعالیت شرکت می شود.

عبدالهی اصل، درج برچسب در محل نامناسب و استفاده از آن به عنوان پلمپ درب را از دیگر خطاهای صورت گرفته معرفی کرد و تصریح کرد: بهترین محل درج شناسه در یک طرف کف یا درب بدون خم شدن است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو عدم مطابقت بارکد اصلی و شماره سری ساخت روی جعبه ها با آنچه بر روی شناسه ها درج می شود، کیفیت نامناسب برچسب ها شامل نبود برش امنیتی ، قابل جدا شدن، پرینت نامناسب را به عنوان دیگر موارد گزارش شده نام برد.

عبداللهی اصل خاطر نشان کرد: ترجیح سازمان غذاو دارو ، درج شناسه ها توسط خود شرکت صاحب پروانه در بدو تولید است و توصیه می شود که شرکتهای مجری در یک اقدام مسوولانه در قبال سلامت فرآورده ها و جامعه، فعالیت خود را بر روی ایجاد امکانات و شرایط لازم برای صاحبان پروانه تولید یا واردات برای درج شناسه ها متمرکز کنند.

وی به دستورالعمل اجرایی نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت اشاره کرد که در صورت اثبات تخلف، منجر به کسر امتیاز و کاهش رتبه و در نتیجه محدودیت فعالیت، عدم تمدید مجوز یا لغو و تعلیق مجوز فعالیت آن شرکت متخلف خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: