کد خبر: ۵۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
شفاآنلاین-رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: پایگاه‌های سلامت به منظور غربالگری وضعیت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی افتتاح می‌شود و در سه زمینه خدمات دندانپزشکی به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،الهه حسن‌پور  درخصوص بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان اظهار داشت:‌ طبق رایزنی با دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش و اداره کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت دو پایگاه سلامت دانش‌آموزی در شهریار و رباط کریم طی هفته سلامت افتتاح خواهد شد.

وی افزود:‌ در پایگاه‌های سلامت، خدمات غربالگری ارائه می‌شود و دانش‌آموزان به لحاظ سلامت دهان و دندان،‌ بینایی،‌ شنوایی،‌ نمودار رشد و BMI بررسی می‌شوند پس از آن پزشک عمومی آنها را چکاب کرده و شناسنامه سلامت دانش آموز که به صورت الکترونیک است، امضا می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد:‌ دانش‌آموزان بعد از غربالگری در پایگاه‌های سلامت، اگر نیاز به بررسی‌های تخصصی داشته باشند،‌ به بخش‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

حسن پور گفت:‌ در بخش سلامت دهان و دندان در سه محور ارائه خدمت داریم یعنی بعد از اینکه وضعیت دهان و دندان دانش‌آموزان بررسی شد،‌درخصوص بستن شیارهای دندان دانش‌آموزان و وارنیش فلورایدتراپی و ترمیم، خدماتی ارائه می‌شود. خدمات ارائه شده در بخش دهان و دندان با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ طبق تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش در تمام مناطق تابعه شهرستان‌های استان تهران، یونیک پورتابل برای سلامت دهان و دندان خواهیم داشت و این یونیک پورتابل به مدارس مختلف خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: