کد خبر: ۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
معاون اسبق وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون اسبق سلامت وزارت بهداشت درباره طرح تحول نظام سلامت گفت:به دلیل این که در این طرح تمامی ابعاد نظام سلامت یکپارچه دیده نشده و شاید گفتن من هم بی تأثیر باشد و حتی تخریب هم شویم بنابراین نظری نمی دهم.

دکتر سیدموید علویان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب درپاسخ به این سوال که" گفته می شود در طرح تحول نظام سلامت بحث پیشگیری مورد غفلت واقع شده،" اظهار کرد: من چند سال پیش معاون سلامت وزارت بهداشت بودم اما تاکنون در این باره کسی از من نظر تخصصی و سوالی نپرسیده.

وی افزود: اما خوب است در صورت اجرای طرحی در کشور نظر افرادی که در گذشته در زمینه نظام سلامت کار کرده اند نیز گرفته شود. پس وقتی نظری گرفته نشده یعنی نظر ما اهمیتی ندارد پس چرا پاسخم را مطرح کنم؟ زیرا هیچ کمکی نمی کند.

‫طرح تحول سلامت‬‎ ile ilgili görsel sonucu

رئیس شبکه هپاتیت کشور خاطر نشان کرد: در این طرح یکپارچگی حوزه سلامت که باید دیده می شد نیز دیده نشده، حال باید منتظر نتایج آن بمانیم اما به صورت مستقیم نظری نمی دهم.

وی در پاسخ به دیگر سوال شفا آنلاین مبنی بر این که" آیا به نظر شما مسیری که وزارت بهداشت در این طرح پیش گرفته صحیح است و باید به آن ادامه دهدیا نه "،توضیح داد: بالاخره این طرح ایراداتی دارد که نقد کردن آن در حال حاضر فایده ای ندارد و البته کسی هم به نظر ما توجه ای ندارد؛ زیرا اگر اهمیت داشت که از ما سوال می کردند.

علویان تأکید کرد: در این باره از مجلس بپرسید، مگر وظیفه نظارت ندارد؟ مجلس باید از وزارت بهداشت بپرسد پولی که الان در حال هزینه کردن آن هستید کجا هزینه شده؟ کدام بخش ها مهم، در اولویت و اثر بخش است؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: