کد خبر: ۵۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 11
شفا آنلاين-یک متخصص تغذیه کاهش درد دوران پیش از قاعدگی را از فواید مصرف شیر عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاين،زهره صفایی، اظهارکرد: کلسیم که نقش اساسی در شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها دارد، از مهم‌ترین ترکیبات موجود در شیر است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کلسیم، شیر حاوی مقادیر زیادی فسفر است و می‌تواند در فعال کردن آنزیم‌های مفید بدن و رشد و ترمیم بافت‌ها موثر واقع شود.

صفایی ادامه داد: بسیاری از خانم‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می‌شوند و در این زمان این افراد باید بدانند که مصرف شیر می‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

صفایی تاکید کرد: این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن‌ می‌شود.
این کارشناس تغذیه گفت: مطالعات نشان داده که مصرف روزانه شیر همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در کودکان و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه براین مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌های قلبی - ‌عروقی را کاهش می‌دهد و افرادی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌کنند، کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند.

وی تصریح کرد: افراد می‌توانند با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی بدن‌شان را تحت کنترل داشته و از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری کنند.

این پزشک در ادامه به تاثیر مصرف شیر بر هوش کودکان نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش‌ترند.

صفایی در پایان گفت: مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه‌گذار استخوان‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری‌ از پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال‌تر محسوب می‌شود.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: