کد خبر: ۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 11
شفاآنلاین :رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ازورود سالانه 500 هزار نفر به زندان های کشور خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین، علی اصغر جهانگیر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدت کوتاه ماندن افراد در زندان نشان دهنده بی نیازی به زندانی کردن آنان است.

وی اظهار کرد: زندان می بایست بتواند بر روی زندانیان تاثیر فرهنگی و روانی داشته باشد اما به دلیل کوتاه بودن این مدت، در عمل این کار انجام نمی شود.

جهانگیر بیان کرد: افرادی که وارد زندان های کشور می شوند از باب ضرورت نیست بلکه به دلیل بخشنامه ها و قوانین نادرست است که چنین ورودی بزرگی به زندان ها شکل گرفته است.

جهانگیر عنوان کرد: زندان ها گاهی وقت می توانند تاثیر مخرب روانی و شخصیتی بر روی افراد داشته باشند که برای جلوگیری از این آسیب می بایست روش های تنبیهی دیگری جایگزین زندان شود.

وی گفت: در سال های اخیر تلاش هایی شده که روش های دیگری جایگزین زندان شود اما قوانین نامناسب و مجریان، باعث کند شدن این روند شده است.

جهانگیر افزود: بیش از یکهزار عنوان جرم زندان در قانون تعریف شده است که نیازی به همه اینها نیست و باید روز به روز از تعداد آنها کاست.

وی با بیان اینکه 25 درصد زندانیان کشور، بلاتکلیف یا تحت قرار هستند، گفت: نباید افراد بی جهت در زندان ها بمانند و باید خیلی سریع، تکیلف این افراد روشن شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: زندان، گران ترین مجازات است که بار مالی زیادی بر دولت تحمیل می کند.

سیدموسی خادمی افزود: اصلاح و تربیت در زندان با وجود شمار زیاد زندانی ها امکان پذیر نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیشتر قوانین و مقررات، زندان را برای جرم هایی پیش بینی کرده اند که برای آن مناسب نیست.

علی جمادی با اشاره به زندانیان زیاد و ضروری نبودن آن در برخی موارد افزود: اکنون اصل تناسب بین جرم و مجازات وجود ندارد که باید این رویه اصلاح شود.

در پایان این مراسم با معرفی 'علی عباس فلاحتی مطلق' به عنوان مدیرکل جدید زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش های 'اکبر محبی' مدیرکل پیشین سپاسگزاری شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: