کد خبر: ۵۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 10
شفا آنلاین:برطبق بررسی های انجام شده، حدود 60 درصد موارد عارضه انگشت شست کج مربوط به زنان و 40 درصد موارد این بیماری مربوط به مردان است.
به گزارش شفا آنلاین - سعید نورایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران  گفت: عارضه کف پای صاف، پوشیدن کفش های تنگ،ضعف عضلات و ضربات و آسیب مستقیم، از مهمترین دلایل بروز عارضه و بیماری انگشت شست کج است.

وی با اشاره به اینکه شیوع انگشت شست پا در بین جوانان و حتی کودکان نسبتا بالا است، تاکید کرد: برطبق بررسی های انجام شده، حدود 60 درصد موارد عارضه انگشت شست کج مربوط به زنان و 40 درصد موارد این بیماری مربوط به مردان است.

نورایی افزود: در واقع عارضه انگشت شست کج به دلیل استفاده بیشتر از کفش های پنجه باریک و حتی پاشنه بلند، در زنان بیشتر از مردان و در جوانان بیشتر از افراد میانسال و سالمندان مشاهده میشود.

وی خاطر نشان کرد: در مراحل پیشرفته انگشت شست از ناحیه مفصل ابتدایی پا دچار آسیب و شکستگی شده و محل این شکستگی به مرور زمان زیاد شده وورم می کند که این حالت با درد شدید همراه است.

نورایی در پایان خاطر نشان کرد: به موقع عارضه انگشت شست کج بسیار مهم بوده و در جلوگیری از تشدید بیماری و درمان کامل آن بسیار با اهمیت و جدی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: