کد خبر: ۵۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 10
شفا آنلاین:وزارت بهداشت هفته پرکاری را گذراند که مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی این وزارتخانه و تجمع تعدادی از دانشجویان رشته‌های پزشکی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت مهم‌ترین اتفاقات ۷ روز گذشته این وزارتخانه بود.
به گزارش شفا آنلاین - هرچند وزارت بهداشت در ایام نوروز نیز تعطیل نبود؛ اما در اولین هفته کاری رسمی این وزارتخانه شاهد برگزاری مراسم تودیع دکتر امیر حسین ضیایی و معارفه دکتر باقر لاریجانی بودیم و همچنین در ابتدای این هفته دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت به سراغ دانشگاه توانبخشی و علوم بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رفت و از روند کار این دو دانشگاه در سال جدید بازدید کرد. 

هفته گذشته وزارت بهداشت شاهد تجمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بود که این دانشجویان به نحوه برگزاری آزمون علوم پایه و پیش کارورزی معترض بودند. این دانشجویان که در آزمون علوم پایه و پیش کارورزی سال ۹۳شرکت کرده بودند در خصوص حد نصاب نمره این آزمون اعترض داشتند زیرا حد نصاب نمره در این آزمون طی سال‌های گذشته حدود ۷۹ بود اما در آزمون سال گذشته این نمره به ۹۲ افزایش یافت. 

همچنین این دانشجویان معتقد بودند بعد از منطقه‌ای شدن روند برگزاری این آزمون نوع و سطح دشواری سوالات نیز در مناطق مختلف متفاوت بوده است بنابراین باید نمره حد نصاب نیز برای هر منطقه متناسب با سطح آزمون متفاوت باشد. 

تصویب تعرفه‌های پزشکی منتظر جلسه هیات دولت
محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت از مطرح شدن تعرفه‌های دولتی سال ۹۴ در جلسه شورای عالی بیمه خبرداد و گفت: پیشنهاد شورای عالی بیمه قبل از پایان سال ۹۳ مطرح شده اما هنوز در هیئت وزیران مطرح نشده است. 

وی بیان داشت: آنچه در شورای عالی بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این بود که در بخش دولتی، مجموع تعرفه‌ها کمتر از تورم باشد. ضمن اینکه در حوزه حق‌الزحمه پزشکان عدم افزایش تعرفه مطرح شده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در خصوص سایر تعرفه‌ها، پیشنهاداتی به شورای عالی بیمه داشته‌ایم. مجموع نرخ هتلینگ و آزمایشگاه و غیره در بخش دولتی افزایش وجود دارد اما در مجموع افزایش تعرفه‌ها، کمتر از تورم سال جدید خواهد بود. 

آقاجانی با بیان اینکه پس از بررسی‌ها در هیئت وزیران تعرفه‌های قانونی اعلام می‌شود، اضافه کرد: در جلسه هیئت وزیران که با حضور وزیر رفاه، شرکت‌های بیمه‌گر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برگزار می‌شود و در این جلسه ابعاد مختلف تعرفه‌های جدید مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد، در ‌‌نهایت تعرفه‌های جدید اعلام خواهد شد. 

خبرهای خوش برای شناسنامه دار شدن مراکز طب سنتی
در هفته گذشته خبرهای خوبی در خصوص نظارت بر مراکز طب سنتی توسط محمود خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت اعلام شد بر طبق این خبر‌ها طی یک ماه آینده آئین نامه شناسنامه دار شدن مراکز طب سنتی تصویب می‌شود و براین اساس تا پایان سال جاری در این حوزه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. 

خدادوست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر آماری در خصوص شناسنامه دار شدن مراکز طب سنتی ثبت نشده و این در حالی است که بسیاری از پزشکان طب سنتی در مراکز مختلف مشغول فعالیت‌اند اما مجوزی برای ادامه فعالیت خود در این زمینه ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: