کد خبر: ۵۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 10
شفا آنلاین:میرگلوبیات گفت: کمیسون بهداشت و درمان مجلس امیدوار است در سال 94 بتواند بیش از سال قبل به مسائل بهداشتی و روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها اهتمام ورزید.
به گزارش شفا آنلاین- دکتر شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  اظهار داشت: بسته‌های بهداشتی از جمله مواردی بود که سال قبل به علت اولویت‌های درمانی حوزه سلامت کمتر به آن توجه شد و حتی موجب گله مندی عده‌ای از نمایندگان عضو کمیسیون نیز گشت لذا امیدواریم با توجه به منابع مالی و اعتباری که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد بتوان توجه ویژه‌ای به مسائل بهداشتی و تقویت ابعاد آن در توسعه سلامت کشور ایفا نمود.

وی ضمن اشاره به درآمد زا بودن بسته‌های بهداشتی برای حوزه سلامت کشور، عنوان کرد: اگر بتوان بیماری‌ها را در سطح یک و دو شناسایی نمود، نیاز به روش‌های درمانی، تشخیصی از جمله آزمایش، سونوگرافی، تصویربرداری و اعمال جراحی بسیار کاهش می‌یابد و حجم زیادی از هزینه‌هایی که به دولت و بیمه‌ها وارد می‌شود کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا حد زیادی وزارت بهداشت در سال 93 بر اولویت‌های درمانی تمرکز داشت و لذا انتظار می‌رود در سال جدید ضمن حمایت از تداوم طرح تحول سلامت بتوان گام مؤثری در تقویت مسائل بهداشتی از جمله طرح پزشک خانواده برداشته شود.
برچسب ها: کمیسیون ، بهداشت ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: