کد خبر: ۵۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 10
شفا آنلاین:بررسی‌ها نشان می‌دهد که پایین آمدن سن مصرف سیگار و مواد مخدر عامل اصلی کاهش سن ابتلا به سرطان مثانه و شیوع این سرطان در جوانان است.
به گزارش شفا آنلاین- رحمان صداقت پیشه فوق تخصص اورولوژی  گفت: بر اساس کتب مرجع پزشکی، سن بروز سرطان مثانه بین 60 تا 70 سالگی است و در واقع افرادی که در سنین قبل از آن به سرطان فوق مبتلا می شوند، زمینه‌هایی نظیر استعمال دخانیات یا ارتباط با مواد شیمایی خطرناک را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر سن بروز سرطان مثانه به سنین سالمندی و حتی جوانی رسیده است، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که پایین آمدن سن مصرف سیگار و مواد مخدر، عامل اصلی کاهش سن ابتلا به سرطان مثانه و شیوع این سرطان در جوانان است.

صداقت پیشه افزود: وقتی که شاهد هستیم یک نوجوان 15 ساله سیگار می‌کشد، باید نگران باشیم که اثرات سمی ایجاد شده توسط سیگار ممکن است در ادرار تجمع یافته و در سالهایی نه چندان دور موجب بروز سرطان مثانه شود.
وی گفت: تماس افراد جوان با مواد شیمیایی و صنعتی خطرناک که به طور عمده در مشاغلی نظیر لاستیک و پلاستیک سازی دیده می‌شود نیز عاملی دیگر در کاهش سن ابتلا به سرطان مثانه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: