کد خبر: ۵۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 11
در گفتگوباشفاآنلاین اعلام شد :
شفا آنلاین- رئیس انجمن سلامت خانواده ایران تأکید کرد: به دلیل این که سریال "در حاشیه" رابطه عاطفی بیمار و پزشک را به خطر می اندازد و تا 95درصد واقعیت ندارد؛ با ادامه پخش آن موافق نیستم.
دکتر محمدرضا صفری نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد:فردی در جایی کامنتی گذاشته بود که در کشورهای خارج حتی رئیس جمهور را با کشیدن کاریکاتور مورد انتقاد قرار می دهند اما هیچ اتفاقی رخ نمی دهد اما جالب است که  ساخت سریال "در حاشیه" به پزشکان برخورده است.

این ارولوژیست ادامه داد: من در اروپا و امریکا زندگی و تحصیل کرده ام .بله در این کشورها می توان رئیس جمهور، وزیر و رئیس اتحادیه کارگران را حتی با کاریکاتورمورد انتقاد قرار داد اما مسخره کردن و زیر سوال بردن گروهایی مانند پزشکان، معلمان، کارگران، کارکنان پلیس و مشاغل مشابه پای افراد را به دادگاه خواهد کشید.

‫دکتر صفری نژاد متخصص اورولوژی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار افزود: یعنی رسانه های جمعی حق ندارند در مورد گروههایی چنین برخوردهایی کنند آن هم گروهی که با مردم تماس مستقیمی دارد.

وی تأکید کرد: در دولتی که طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست و پزشکان به عنوان اساس و بنیان آن در مراکز دولتی با هزینه تقریبأ صفر هزاران بیمار را عمل و ویزیت می کنند توهین به این قشر زحمکتش امر پسندیده ای نیست.

وی اذعان کرد: هیچ قشری در هیچ جامعه ای از جمله جامعه ما مبرا از اشتباه، اشکال و وجود افراد ناباب نیست و ادعای هر کس بر این مبنا دروغ محض است.باید پذیرفت این قبیل مسائل در قشر پزشکان هم هست اما نباید این گونه با بزرگ نمایی رابطه عاطفی حاکم میان بیمار و پزشک را به مخاطره انداخت و حتی آنرا از بین برد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: حال با شکستن چنین رابطه ای و حرمت شکنی در سطح جامعه، بعد لابد سراغ قضات، کارمندان شهرداری و... می روند.

‫درحاشیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی خاطرنشان کرد: آیا اشکال های اساسی فقط در پزشکان است یا برای نمونه در کارمندان دولت، کارمندان شهرداری، تجار، قضات و...

به گفته وی ،به طور کلی همه آنها کم و بیش دارای اشکالاتی هستند که شاید کمتر از همه آنها در پزشکان باشد.

صفری نژاد اظهار کرد: این که ما قشری را مورد حمله و تمسخر قرار دهیم در هیچ جامعه ای قابل قبول نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: