کد خبر: ۵۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 08
شفا آنلاين-داشتن فعالیت ورزشی کافی در طول هفته و مصرف آسپرین در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی - عروقی نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش شفا آنلاين،بر اساس آخرین تحقیقات و یافته‌های پزشکی کاهش مصرف سیگار، کنترل چربی و فشار خون، درمان دیابت، افزایش فعالیت‌های فیزیکی و کاهش وزن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی - عروقی موثر است.

بیماری‌های قلبی و عروقی، شایع‌ترین عامل مرگ و میر در کل جهان و کشورهای توسعه یافته است. احمدی‌نژاد ضمن برشمردن درمان‌های دارویی در این زمینه، تصریح کرد: آنژیوپلاستی(گذاشتن استنت) و عمل باز، به عنوان درمان فوق تخصصی بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌روند که متاسفانه هزینه گزافی را به بیماران تحمیل می‌کنند.

طی سال‌های 1980 تا 2000 در کشور آمریکا مرگ و میر بیماری‌های قلبی بیش از 50 درصد کاهش یافته که 44 درصد آن به علت اقدامات پیشگیرانه، 42 درصد به علت درمان‌های دارویی و 5 درصد نیز به علت استفاده از روش‌های درمانی فوق تخصصی بوده است.

ترک سیگار 36 درصد، کنترل فشار خون 25 درصد و کنترل و درمان چربی خون بالا طی 5 سال، بیش از 30 درصد از سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد. وی یادآورشد: داشتن فعالیت ورزشی کافی در طول هفته و مصرف آسپرین در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی - عروقی نقش مهمی ایفا می‌کند.

دیر رساندن بیمار به اوژانس منجر به ایست قلبی و مرگ بیمار می‌شود، بنابراین بروز دردهای ناگهانی در قفسه سینه هشدار دهنده است و باید بیمار سریعا به مراکز درمانی منتقل شود.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: