کد خبر: ۵۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 08
شفاآنلاین :قرچک با وجود نزدیکی به تهران، از داشتن بسیاری از امکانات بهداشتی و درمانی محروم بوده و مردم این شهرستان مجبورند تا برای دسترسی به خدمات درمانی به تهران و یا شهرهای اطراف نظیر ورامین و پاکدشت مراجعه کنند.
تنها بیمارستان دولتی دردست ساخت این شهرستان به دلیل مشکلات معارض و کمبود اعتبارات با مشکل ساخت مواجه شده و بیمارستان خصوصی حیان طب این شهرستان نیز مراحل اولیه ساخت را سپری می کند.

در شرایط عادی، بیماران این شهرستان خود را به شهرهای اطراف می رسانند ولی مشکل زمانی رخ می دهد که بیماران اورژانسی نیازمند خدمات سریع و ویژه امدادی هستند.

در صورت اعزام تنها آمبولانس قرچک برای انتقال یک بیمار اورژانسی به بیمارستان های اطراف، این شهرستان از وجود آمبولانس بی بهره شده و در صورت بروز حادثه و یا بیماری اورژانسی امکان خدمات رسانی سریع به آن وجود ندارد و باید از آمبولانس شهرستان های ورامین و یا پیشوا که فاصله زیادی تا این شهرستان دارد استفاده شود که از دست رفتن زمان می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه داشته باشد.

این در حالی است که با وجود تکمیل شدن ساختمان اورژانس شهرستان قرچک، این مرکز تا کنون تجهیز نشده و فعالیت خود را آغاز نکرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک عدم تخصیص نیروی تخصصی را عامل اصلی مشکلات و کمبود تجهیزات در این شهرستان اعلام کرد.

دکتر عزیز رسولی گفت : جذب و استخدام نیروی انسانی باید طبق مصوبه هیأت دولت صورت گیرد و ما منتظر مصوبه دولت هستیم .



علی صادقی فرماندار قرچک نیز در این خصوص گفت: متأسفانه قرچک از بسیاری از کمبودها در بخش بهداشت و درمان رنج می برد و با سفری که وزیر بهداشت به این شهرستان داشت امید می رود بسیاری از کمبودها برطرف شود.

وی گفت: نیازها ، کمبودها و توقعات مردم و مسوولین قرچک به وزیر بهداشت منعکس شده که امید می رود این درخواست که یکی از مهمترین آن تجهیز مرکز اورژانس شهرستان است برآورده شده و نیازهای این شهرستان در بخش بهداشت و درمان تأمین شود.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: