کد خبر: ۵۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
معاون سابق وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون سابق وزارت بهداشت با اشاره به این که آقای مدیری باید اسم سریال" درحاشیه" را به" در متن" تغییر دهد، گفت: در مجموع این سریال شأن پزشکان را پائین می آورد، اما از طرفی دیگرمعتقدم نمی شود درباره مسائل پزشکی کار نکرد و فیلم نساخت.

دکتر سید موید علویان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: از طرفی دیگر نمی شود گفت که مباحث پزشکی ما نقص نداشته و هیچ کدام جایی برای ساخت طنز ندارند.چراکه درحقیقت این گونه نیست زیرا برخی از مشکلات، ایرادها و واقعیات تلخ در زمینه جامعه پزشکی وجود دارد که اگر آنها به مردم نشان داده شوند ایرادی ندارد.

‫دکتر علویان‬‎ ile ilgili görsel sonucu

رئیس شبکه هپاتیت کشور ادامه داد: متأسفانه همیشه بر این باوریم که طنز یعنی مسخره کردن مردم، در حالی که دیگر اسم آن طنز نیست.التبه  دست اندرکاران سازنده طنز تمام تلاششان بر ایجاد خنده بر لبان مردم است که به نظرم اشکالی ندارد؛ زیرا ما پزشکان هم گاهی از اوقات شب تا صبح بالای سر بیمار کشیک می دهیم تا بعد از بهبودی شاهد لبخندی بر لبان بیمار وخانواده اش باشیم ما هم دوست داریم مردم بخندند. اما معتقدم باید با هم بخندیم ولی چرا به یکدیگر بخندیم؟ چرا برخی از چیزهای غیر واقعی را غلو می کنیم؟

وی طنز را خوب اما لودگی را بد دانست و افزود: در قسمتی از این سریال درباره وکلا هم صحبت شد، "برای نمونه وکیل می گفت من اصلأ وکالت بلد نیستم من رابطه باز و دلالم". در حالی که با چنین حرفی به شأن یک وکیل توهین می شود. آیا درست است که ما هم بگوییم کارگردان چنین و فلان است؟ باید شأن و شخصیت فرهیختگان را حفظ کنیم.

فوق تخصص بیماری های کبد خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر نباید فکر کنیم که با این سریال دنیا به آخر رسیده؛ آقای مدیری فردی هنرمند، با ذوق و با آی کی یوی بالایی است اما به این ذوق باید جهت داد.

وی تأکید کرد: اگر من جای مسئولین نظام پزشکی و وزارت بهداشت بودم با دعوت از آقای مدیری برای پخش یک سریال خوب به آن کمک می کردم، خوب زمانی که ما کمک نکنیم پس از پخش مشخص می شود که سر و ته فیلم یا سریال مشکل دارد.

علویان اذعان کرد: در این سریال مقداری لودگی شده است، من فکر می کنم آقای مدیری باید در جامعه پزشکی ضمن حضوروتعامل به صحبت می پرداخت وبعد سریال می ساخت.

وی به شفا آنلاین گفت: از این که هنرمندان و افرادی در زمینه فیلم، سریال و کار هنری به اشکال مختلف به مسائل پزشکی و سلامت جامعه توجه می کنند و برایشان فیلم و سریال می سازنند، ممنونم. اما باید دید که واقعیت ها با آنچه نشان داده می شود چقدر هم خوانی دارد، من بسیاری از قسمت های این سریال را دیده ام که به نظر می رسد در برخی از جاهای این سریال نیز غلو صورت گرفته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: