کد خبر: ۵۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 07
لاریجانی تاکیدکرد:
شفاآنلاین- رییس مجلس شورای اسلامی اقدامات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی را مناسب و روند فعالیت این سازمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی توانسته است بر مسایل و مشکلات خود غلبه کند.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر علی لاریجانی در دیدار نوروزی مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی چارچوب هایی را برای پیشگیری از تحمیل هزینه جدید به سازمان های بازنشستگی و تأمین اجتماعی تبیین کرده ایم که به این سازمان ها فشاری بیش از وضعیت فعلی و هزینه هایی مازاد به تعهدات تحمیل نشود.

لاریجانی بر لزوم گسترش همکاری ها و اخذ نظرات تخصصی سازمان های بیمه گر در بررسی قوانین مرتبط تأکید کرد و گفت: به همین منظور به کمیسیون اجتماعی توصیه کرده ام جلسات مشترکی با سازمان تأمین اجتماعی و دیگر سازمان های بیمه گر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بروز مشکل در صندوق های بیمه گر منجر به مشکلات زیادی برای کشور می شود، اظهار داشت: برای پیشگیری از بروز مشکلات در صندوق های بیمه گر باید اقدامات لازم انجام شود. برای رفع مشکلات و چالش های احتمالی در آینده بهتر است که از تجربه بین المللی استفاده کنیم و وضعیت سایر کشورها را نیز ارزیابی کنیم.

ربیس مجلس شورای اسلامی پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را نیز برای بهبود خدمات و رفع مشکلات این سازمان موثر دانست و گفت: بدهی دولت به این سازمان موضوع جدی و مهمی است که انباشتگی تصاعدی می یابد و باید برای جلوگیری از افزایش آن برنامه ریزی شود.

سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این دیدار به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی پرداخت .

نور بخش گفت: در دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات حوزه تأمین اجتماعی اقدامات جدی انجام شد و در سازمان تأمین اجتماعی در مسیر خدمت به بیمه شدگان گام های بسیار خوبی برداشته ایم.

وی از اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای ارتقاء خدمات تأمین اجتماعی سخن گفت و اظهار داشت: در سال 93 برای رفع مشکلات مردم و ارتقاء خدمات سازمان تلاش فراوانی شد .به عنوان مثال مشکلات بیمه ای مربوط به قراردادهای پژوهشی، صنوف مختلف و به خصوص نی برها را حل کردیم.

نوربخش همکاری سازمان تأمین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی را زمینه ساز ارتقاء خدمات این سازمان دانست و گفت: در این رابطه همکاری سازمان تأمین اجتماعی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز گسترش یافته و تفاهم نامه خوبی برای همکاری های پژوهشی به امضا رسیده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از توجه و حمایت رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این سازمان قدردانی کرد و افزود: در تصویب بودجه سال 94 شاهد بودیم که مجلس شورای اسلامی دغدغه های سازمان تأمین اجتماعی را به خوبی مورد توجه قرار داد و حمایت رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص بسیار موثر بود.

نوربخش ادامه داد: در بودجه سال 94 تلاش ما در سازمان تأمین اجتماعی این بود که اگر کمکی به این سازمان نمی شود؛ باری نیز بر دوش آن قرار نگیرد و محدودیت های این سازمان در پذیرفتن تعهدات جدید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال 93 میزان افزایش حقوق بازنشستگان 25 درصد بود، اظهار داشت: این افزایش بیشتر از تورم سالانه در نظر گرفته شد که این اقدام در 10 سال گذشته بی نظیر بوده است. در سنوات قبل شاهد بودیم که میزان افزایش مستمری ها کمتر از تورم سالانه بوده است اما در سال 93 بار میزان افزایش حقوق بازنشستگان برای نخستین بار بالاتر از نرخ تورم اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه 46 درصد مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی ،حداقل حقوق را دریافت می کنند، اظهار داشت: افزایش مناسب حقوق بازنشستگان، تأثیر زیادی بر معیشت این عزیزان دارد و ارایه خدمات مطلوب به بازنشستگان مهم ترین اولویت سازمان تأمین اجتماعی به شمار می آید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه، اقدامات انجام شده در حوزه درمان تأمین اجتماعی را نیز قابل توجه دانست و گفت: در سال 93 هزینه اختصاص یافته به حوزه درمان تأمین اجتماعی 50 درصد رشد یافت که این اقدام ارزشمند زمینه ساز بهبود خدمات درمانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

نوربخش افزود: بخش زیادی از هزینه های درمانی تأمین اجتماعی مربوط به پرداخت تعهدات در قبال مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرار داد است و انجام به موقع و مناسب این تعهدات باعث بهبود خدمات درمانی در کل کشور شده است.

وی با بیان اینکه در سال 93 حدود 70 میلیارد تومان در کل کشور برای طرح های بیمه ای و درمانی هزینه شده است، گفت: در سال 93 به اندازه یک دهه اخیر تجهیزات پزشکی خریداری شده است همچنین در سال گذشته 200 دستگاه آمبولانس خریداری شد و در اختیار مراکز درمانی تأمین اجتماعی قرار گرفت.

دکتر نوربخش گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 90 هزار میلیارد تومان رسیده است. البته توجه به این مساله هم لازم است که دولت با وجود همه مشکلات و تا حد توان به سازمان کمک کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: