کد خبر: ۵۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 07
شفا آنلاين-اگرچه در سراسر دنيا استفاده از خط چشم در بين زنان امري رايج است اما محققان هشدار مي دهند که استفاده نادرست از آن مي تواند به چشم آسيب برساند.

به گزارش شفا آنلاين،،به گفته محققان، کشيدن خط چشم در قسمت داخل پلک، احتمال آسيب ديدگي چشم را بيشتر مي کند. موم و رنگدانه هاي موجود در اين وسيله آرايشي ممکن است در غدد اشکي يا لنز گير کند و باعث کاهش کيفيت بينايي و تاري ديد شود. از طرفي رسوب روي لنز مي تواند باعث آزردگي چشم شود. استفاده از خط چشم باعث آلوده شدن چشم به باکتري مي شود.

براي نخستين بار طي تحقيقي مشخص شد که ذرات از مداد خط چشم وارد چشم مي شود. البته در اغلب موارد طي ۲ساعت اين ذرات از بين مي رود اما گاهي به لنز مي چسبد و در نتيجه ناراحتي بيشتري براي چشم ايجاد مي کند. اين حالت در چشم هاي حساس و خشک بدتر است.

استفاده مکرر از خط چشم باعث افزايش تراکم ذرات در داخل چشم مي شود. اين امر به اين علت است که خيلي از مواد خط چشم مانند روغن، سيليکون ها، موم ها و ... به گونه اي ساخته شده است که به پلک بچسبد. بنابراين بهتر است از خط چشم فقط براي قسمت بيروني چشم استفاده شود. براي هر بار استفاده مداد را بتراشيد تا مانع از عفونت شود. قبل از خواب نيز آرايش چشم خود را کاملا پاک کنيد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: