کد خبر: ۵۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 06
رئیس جامعه جراحان کشوردر گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه جراحان کشور در واکنش به پخش سریال"درحاشیه" گفت: من معتقدم یک جریان سازمان یافته ای در مملکت ما با هدف تحریک پزشکان و ایجاد ناراحتی وجودددارد که یکی ازمشکل تراشی هایش نیز پخش همین سریال است.

 دکتر ایرج فاضل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: ما مسائل اجتماعی کم نداریم که به آنها پرداخته شود.اما همیشه نا مطلوب ترین و آسان ترین مطلب در غالب یک طنز فاقد واقعیت و لطیف آن هم با موضوعات بی ارزش و تصنعی  انتخاب و پخش می شود تا به هر قیمتی مردم را بخندانند.


Image result for ‫دکترایرج فاضل‬‎

وی ادامه داد: این در حالی است که طنز نزاکت،ادب اجتماعی و نکته سنجی می خواهد و به نظر من این کار هدفداری است. البته نه به این معنی که افراد اجرا کننده این کار هدف سوئی داشته باشند اما اصل مسئله تحریک پزشکان به هر قیمتی است.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: عزیزانی که این طنز را ساخته اند، می توانستند برنامه آموزنده، شریف و بی نهایت اخلاقی برای 8 سال جان فشانی و خدمت پزشکان در دوران جنگ تحمیلی بسازند. اما چون توان و قلم این کار را ندارند به ساخت این قبیل برنامه ها می پردازند. من نه به عنوان یک پزشک بلکه به عنوان یک ایرانی باید خجالت بکشم که چنین برنامه هایی را تماشا کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگرشفا آنلاین مبنی بر این که آیا اعتراض چند هزار پزشک به این سریال به جا بوده است یا نه، اظهار کرد: اعتراض آنها به این کار مذموم در حال انجام در مملکت، یک واکنش بسیار طبیعی به شمار می رود.

‫درحاشیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

به گفته مشاورعالی وزیر بهداشت، آستانه تحمل پزشکان هم تا حدی است و اگر قرار باشد که هر روز یک جایی به آنها توهین شود، امکان دارد که برای امنیت کشور هم خطر آفرین باشد.که البته معتقدم این کارها با همین اهداف اجرا می شود و مثل این که برخی مسولان ودست اندرکاران نهادها ودستگاههای مربوطه هم خواب هستند.

فاضل بیان کرد: من معتقدم سریال های ما باید به سمت کارهای زیبای انجام شده مسائل اخلاقی برای آموزش اخلاق به مردم برود نه به سمت بی اخلاقی. نه این که عده ای از انسان های منفی نگر مسائل ریز را بزرگ جلوه دهند و به حرفه های گوناگون تعمیم دهند و به تبع آن برای این که 2 نفر را بخندانند مردم را بدبین می کنند در حالی که این خنده از گریه بدتر است.

رئیس جامعه جراحان کشور در پاسخ به سوال دیگر شفا آنلاین مبنی بر این که در این راستا چه درخواست و توقعاتی از از وزارت بهداشت و نظام پزشکی دارید؛ گفت: هیچ درخواستی ندارم!

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: