کد خبر: ۵۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 05
عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به پخش سریال " در حاشیه" گفت: به رغم این که معتقدیم آحاد جامعه به نشاط و پویایی فراوان نیاز دارند اما درعین حال تاکید داریم برای رسیدن به این هدف نباید یک صنف مقدس مانند پزشکی را مورد هجمه قرار داد.

دکتر داریوش طاهرخانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در حقیقت اگر به این قشر که به خاطر نوع حرفه اشان از تقدس خاصی درتمام جوامع برخوردارند توجه نشود، اعتماد مردم به آنها کم و در نهایت جو بی اعتمادی در روابط بین بیمار و پزشک حاکم خواهد شد.

‫دکترداریوش طاهرخانی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است تا افرادی که برای ایجاد شادی،نشاط و رفاه اجتماعی در جامعه سیاست گذاری می کنند برنامه ریزی هایشان به گونه ای باشد که در این مسیر آسیب دیگری را به جامعه وارد نکنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان ادامه داد: باید دقت داشت اگر امروز به جامعه پزشکی خدشه ای وارد می شود و این گونه دستمایه طنز و مزاح قرار می گیرند در نهایت آسیب های آن ، سلامت جامعه را در معرض تهدید قرارخواهد داد.

وی تأکید کرد: من نه به عنوان عضو جامعه پزشکی بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی از مسئولین امر انتظار دارم که در برنامه ریزی هایشان به گونه ای حرکت کنند که برای رسیدن به یک هدف، موضوع مهم دیگری را مورد هجمه قرار ندهند.

طاهرخانی بیان کرد:زندگی بانشاط مردم یکی از اصول مترقی هرجامعه است که در نظام اسلامی نیز مورد تأکید است و هیچ کس هم نسبت به آن معترض نیست. اما این موضوع باید در مسیر متعارف و خاص خود باشد و نباید برای رسیدن به این هدف از هر وسیله ای استفاده شود. زیرا گاهی وسیله هایی که برای رسیدن به یک هدف از آنها استفاده می کنند، امکان دارد که وسیله های مشروعی نباشند و در نهایت استفاده از آنها نه تنها مسئولین امر را در رسیدن به هدف کمک نمی کند بلکه ممکن است آنها را فرسنگ ها از هدفشان نیز دور کند.

‫درحاشیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی یادآور شد: بنابراین لازم است که مسئولین امر در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها نسبت به این موضوع دقت نظر کافی داشته باشند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال شفا آنلاین که با ادامه پخش سریال" در حاشیه" موافق است یا نه، توضیح داد: به اعتقاد من آحاد جامعه پزشکی ، احساس خوشایندی از این اقدام ندارند . اما برای ما فصل الخطاب قانون است و سازمان نظام پزشکی پی گیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. انتظار جامعه پزشکی هم آن است که در یک فضای آرام ، ابتدا با گفتگو و مذاکره با مسئولین مربوطه ، برنامه به سمتی هدایت شود که ضمن جلوگیری از حرمت شکنی های بیشتر ، خدشه وارد شده به قداست جامعه پزشکی نیز توسط مجریان امر ترمیم شود.

وی همچنین افزود: اما اگر به این درخواست قانونی پاسخی داده نشود ، به طور قطع نظام پزشکی پیگیری موضوع را با استفاده از کلیه ظرفیت های قانونی و مدنی دنبال خواهد کرد .ضمن اینکه این حداقل کاری است که نمایندگان جامعه پزشکی در برابر موکلینشان ملزم به آن هستند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: حرکت های خود جوشی نیز در متن جامعه پزشکی در حال شکل گیری است ، که با توجه به اخلاق مداری و قانون مداری این قشر ، آنها نیز اقداماتشان را در مسیر قانونی و با هماهنگی مراجع ذی صلاح دنبال خواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: