کد خبر: ۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 05
شفاآنلاین-وزیر بهداشت در سفر به شهرهای خرمشهر و آبادان، گفت: هنوز هم وقتی پایت به خوزستان می‌رسد، دلت می‌لرزد. وقتی می‌بینی خیلی از نخلستان‌ها در جنگ با خشکسالی مغلوب شده و از بین رفته اند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن هاشمی در مطلبی در وب سایت شخصی خودش، خاطراتی کوتاه از سفر به خرمشهر و آبادان را روایت کرده است.

در آخرین روزهای هفته دوم فروردین به خرمشهر و آبادان رفتم. نخستین دیدارم با جوانان پر شوری بود که با نام و حال و هوای اردوی‌های جهادی به منطقه آمده بودند. ٦٠ نفرشان از دانشجویان گروه‌های پزشکی بودند که فعالیت‌های ارزشمندی را ارائه داده و می‌دادند. مردم منطقه هم خیلی راضی بودند؛ به خصوص از خدمات دندانپزشکی، که برای ادامه آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

سپس از بیمارستان ولی‌عصر(عج) خرمشهر بازدید کردم که مشکلات فراوانی داشت و قرار شد منطقه آزاد اروند، ٢٥ میلیارد تومان به این بیمارستان کمک کند و همچنین بیمارستانی ٢٢٠ تخت خوابی هم  در خرمشهر بسازد. منطقه آزاد تعهد کرد ظرف ٢ سال این کار را انجام دهد و ما هم تجهیز و بهره‌برداری آن را برعهده گرفتیم. خوشبختانه موافقت شد در شلمچه هم یک درمانگاه دایر کنند و ما تجهیز و بهره‌برداری از آن را انجام دهیم.

علاوه بر این مقرر شد ١٠ دستگاه آمبولانس در اختیار بیمارستان قرار دهیم و مراکز بهداشتی خرمشهر و توابع آن را بازسازی کنیم.

بعد از آن به آبادان رفتم و از بیمارستان‌های طالقانی و شهید بهشتی بازدید کردم. بیمارستان فرسوده شهید بهشتی بازسازی شده و تا ٢ هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد. به این ترتیب ١١٠ تخت به ظرفیت درمانی آبادان اضافه می‌شود. بیمارستان طالقانی هم باید گسترش پیدا کند که برای بازسازی آن ١٠ میلیارد اعتبار تخصیص داده شد.

بنیاد مستضعفان تعهد کرده بود ٢٠٠ تخت به ظرفیت این مجموعه اضافه کند که متأسفانه تا کنون کاری نکرده و باید با جدیت آن را پیگیری کنیم.

در شهرستان اروند هم ٢٢ سال پیش ساخت بیمارستانی با ٣٢ تخت آغاز شده که تا امروز تکمیل نشده است. قرار شد وزارت بهداشت ظرف ٦ ماه این بیمارستان را تکمیل و آماده بهره‌برداری کند. البته ٨ میلیارد تومان از هزینه‌ها را منطقه آزاد می‌دهد و مابقی را ما تأمین می‌کنیم.

علاوه بر این موارد ٢٠ دستگاه آمبولانس هم با هزینه منطقه آزاد برای آبادان و شادگان خریداری و تجهیز می‌شود.

همچنین ظرفیت دانشکده پزشکی آبادان از ٣٠ به ٥٠ دانشجو افزایش می‌یابد که ٥٠ درصدشان از افراد بومی جذب خواهند شد تا ظرف ٥ سال آینده، ١٢٠ پزشک بومی بتوانند نیاز کل منطقه را برطرف کنند و ان‌شاءالله بهترین آنها وارد دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی شوند.

یک شب هم به خیریه‌ای رفتیم که یکی از سرداران جنگ آن را تأسیس کرده است. یکی از بچه‌های روزهای اول جنگ به نام سردار «عساکره» که به دلیل رشادت‌هایش نشان فتح دریافت کرده.
یکی از کارهای این خیریه، تحت پوشش قرار دادن ٢ هزار بچه یتیم است که متأسفانه ٦٠٠ نفرشان بیمار بودند و قرار شد یک تیم پزشکی همراه با گروه نورآوران بیایند و آنها را معاینه و ان‌شاءالله درمان کنند. برای این بچه‌ها کلاس‌های زبان، کامپیوتر، خیاطی، نقاشی و... برقرار شده و ٢ سال است که سردار عساکره هم در این خیریه که در حاشیه روستایی قرار گرفته ساکن شده است.
                                                                                                        
هنوز هم وقتی پایت به خوزستان می‌رسد؛ دلت می‌لرزد. دلت پر می‌کشد. دلت می‌گیرد، وقتی می‌بینی خیلی از نخلستان‌ها در جنگ با خشک‌سالی مغلوب شده و از بین رفته‌اند. دلت به درد می‌آید، وقتی می‌بینی وضع خرمشهر اصلا خوب نیست. وقتی می‌دانی در سال‌های گذشته پول زیادی در کشور خرج شده اما خرمشهر این نماد ایستادگی و مردانگی هیچ پیشرفتی نکرده است. آن وقت شاید با خودت بگویی، دل اگر نگیرد که دل نیست...

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: