کد خبر: ۵۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
شفا آنلاين-بر طبق نتایج مطالعات،‌ بسیاری از موارد شوک نخاعی به موقع درمان نمی‌شوند که این موضوع موجب بروز عوارض شدید و خطرناک برای فرد مبتلا می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،سهراب محمودی جراح و متخصص ارتوپدی گفت: شوک نخاعی کاهش ناگهانی فعالیت نخاع است که در آن عضلات موجود در قسمت آسیب دیده فلج و شل می‌شوند. 


وی با بیان اینکه ابتلا به شوک نخاعی عوارض و علائم متعددی می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: کاهش فشار خون، فلج و شل شدن عضله، اختلالات ادراری و بی‌حسی و بی حرکت شدن قسمت‌هایی از بدن، از مهمترین علائم شوک نخاعی است. 

محمودی افزود: برخلاف بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات، علائم شوک نخاعی در مراحل اولیه نیز تا حد زیادی نمایان و مشخص است و به محض مشاهده علائم و بروز آسیب، درمان به موقع باید صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات، بسیاری از موارد شوک نخاعی به موقع درمان نمی‌شود که این موضوع موجب بروز عوارض شدید و خطرناک برای فرد مبتلا می‌شود. 

محمودی خاطر نشان کرد: تظاهرات بالینی اولیه شوک نخاعی، به محل و میزان صدمه و آسیب بستگی دارد که فقدان حرکات ارادی، احساس درد، تحریکات داخلی بدن، گرم شدن موضع آسیب دیده، اختلال عملکرد روده و مثانه و گرفتگی و دردناک شدن عضلات در اندام‌های تحتانی، از مهمترین این تظاهرات بالینی است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: