کد خبر: ۵۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
شفاآنلاین-پانزدهمین روز بهار 1394، دهمین اهداگر زندگی را در بیمارستان مسیح دانشوری نظاره گر بود، این بار جانباز شیمیایی 46 ساله با اهدای کبد خود به یک زندگی جان دوباره بخشید.
به گزارش شفا آنلاین،مسوول روابط عمومی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری گفت: علی اشرف یعقوبی که به علت سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد، امروز(شنبه) در بیمارستان مسیح دانشوری(دارآباد) کبد خود را اهدا کرد.

فاطمه قیدی افزود: کبد این جانباز 26 درصدی، برای اهدا به بیمارستان نمازی شیراز منتقل می شود.

بیمارستان مسیح دانشوری تا روز پانزدهم سال جدید، 10 اهدای عضو را به نظاره نشست.

نخستین مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در این بیمارستان در دومین روز سال از مرحوم مهران هادی لو نوجوان 16 ساله اهل روستای رزن همدان بود که این نوجوان، کبد، کلیه و نسوج خود را اهدا کرد.

در مرگ مغزی، خون رسانی به مغز متوقف می شود و اکسیژن رسانی به آن انجام نمی گیرد. گرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه ها هنوز دارای عملکرد هستند اما به تدریج طی چند روز از کار خواهد افتاد.

بیمار مرگ مغزی، صحبت نمی کند، نمی بیند، به هیچ یک از تحریکات خارجی پاسخی نمی دهد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی قادر به تنفس نخواهد بود.
ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
شهید علی اشرف یعقوبی یک بزرگمرد واقعی بود.انسانی پر انرژی، فداکار و ملکوتی بود.خدایش بیامرزد و صبری جزیل به خانواده محترمش بالاخص آقا نعیم فرزند ایشان عطا کند. آمین.
منصوره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
خدا رحمتش کنه ...پسرخاله من بود ...از لخاظ اخلاقی حرف نداشت هنوزم از داغش داریم میسوزیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: