کد خبر: ۵۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان گفت: افسردگی فصلی در اوایل فصل بهار و پائیزشیوع دارد که این بیماری در زنان نسبت به مردان تا 2 برابر شیوع بیشتری دارد.

دکتر سید مظفر روحانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: علت دقیق بروز افسردگی فصلی مشخص نیست اما گفته می شود که تغییرات جوی نیز در آن  دخالت دارند.

وی ادامه داد: علائم افسردگی فصلی با سایر افسردگی ها متفاوت است از جمله این که مبتلایان به آن بی قرار تر وپرخاشگرترند. به راحتی نیزعصبی شده و به جای کاهش خواب دچار پرخوابی و پراشتهایی می شوند.

‫افسردگی بهار‬‎ ile ilgili görsel sonucu


عضو انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا اظهار کرد: سایرعلائم شامل بیقراری، کاهش در قدرت تصمیم گیری، بی خوابی و حواس پرتی است. بروز افسردگی فصلی در زن و مرد تقریبأ به یک اندازه است اما مانند سایر انواع افسردگی در زنان دو برابر بیشتر از مردان است.

درمان افسردگی فصلی

 وی درباره درمان افسردگی تصریح کرد: نوع داروهای آن مانند سایر افسردگی ها است وتفاوت چندانی ندارد اما درعین حال ملاحظاتی نیزدراین زمینه وجود دارد.

این روانپزشک اذعان کرد: برخی از داروها روی افسردگی فصلی نسبت به داروهای کلاسیک تأثیر بیشتری دارند.درمان های دارویی در افسردگی تأثیر می گذارد به گونه ای که معمولأ از هفته دوم به بعد علائم افسردگی از بین می رود.

به گفته وی درمان های دیگر شامل شناخت درمانی رفتاری است. درمان های دارویی و روان درمانی برای بهبودی این نوع افسردگی از دارو درمانی صِرف بیشتر است حال آن که درمان های دارویی به تنهایی 75 تا 80 درصد موثراند.

بیشترین طیف سنی ابتلا به افسردگی فصلی

روحانی در پاسخ به این سوال شفا آنلاین مبنی بر این که بیشترین افراد مبتلا به افسردگی فصلی در چه طیف سنی قرار دارند، توضیح داد: این نوع افسردگی بیشتر در افراد حدود 20 تا 40 ساله  شایع است و بروز آن در افراد کمتر یا بیشتر از این سنین خیلی کم دیده می شود.

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: