کد خبر: ۵۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 28
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران تأکید کرد: افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق در تعطیلات نوروز برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات باید از مصرف غذاهای خیلی شور، چرب و... به طور جدی خودداری نمایند.

دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: گاهی امکان دارد تغذیه بیماران قلبی در ایام نوروز به دلیل مهمانی های دور همی و گاهی هم به دلیل شرایط خاص زمانی از معیارهای طبیعی،عادی یا توصیه شده تغذیه ای خود جدا شوند.

Image result for ‫مسعودقاسمی‬‎


وی توصیه کرد: فرد مبتلا به بیماری قلبی-عروقی یا درمان شده و یا دچار بیماری هایی که امکان دارد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را برای آن فراهم کند مانند فشار خون بالا، چربی خون بالا و... باید در تعطیلات حتی بیشتر از حد معمول نیز مراعات کند.


Image result for ‫تغذیه بیماران قلبی‬‎

متخصص قلب و عروق ادامه داد: زیرا در صورت ایجاد شرایط خاص به دلیل این که بیمار امکانات محدودتری هم در اختیار خواهد داشت امکان لطمه خوردن به وی در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه وزن را یکی از مشکلات گریبان گیر افراد در تعطیلات طولانی دانست و اظهار کرد: بنابراین باید در میزان مصرف کالری و دریافت روزانه آن توجه شود. بررسی ها نشان داده اگر فردی به صورت متدوال الگوهای غذایش را حفظ و رعایت کند با بروز شرایط خاصی برای نمونه مصرف یک بار غذای شورتر یا چرب تر از حد معمول خطر جدی سراغ فرد نخواهد آمد .حال آن که وی با تکرار این الگوی نا مناسب غذایی در طول ایام تعطیلات دچار معضلات ناشی از آن خواهد شد.

وی هشدار داد: بنابراین تغذیه اهمیت همیشگی خود را دارد و در ایام تعطیل تغذیه نا مناسب می تواند خطرآفرین باشد. متأسفانه در بسیاری از جاهای دنیا و حتی ایران برای طعم داشتن غذا یا بر حسب عادت غذایی آشپز با نمک بالا پخته می شود که قدر مسلم استفاده از غذاهای بیرون که در این ایام رایج تر است به مشکلات این بیماران نیز اضافه می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: