کد خبر: ۵۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۸ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 28
عضو هئیت مدیره انجمن ارولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد :
شفاآنلاین :عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران هشدار داد:آمارها نشان می دهد شیوع برخی از بیماری های شایع مردان مانند سرطان پروستات در کشور با حدود 3 هزار و 500 مورد جدید در سال رخ می دهد. در حالی که حدود 5 تا 10 درصد آنها در مراحل پیشرفته شناسایی می شوند اما در دنیا حدود 3درصد آنها فقط در مراحل پیشرفته است.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: سرطان پروستات اگر در مراحل اولیه درمان شود بهبودی کامل می دهد حال آن که متأسفانه در مراحل پیشرفته درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به این که دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان سرطان پروستات است در عین حال تأکید کرد: پس پروستات بیماری شایعی است که با افزایش سن شیوع می یابد.

Image result for ‫دکترمحمدرضانوروزی‬‎


جراح کلیه، مجاری ادراری تناسلی خاطرنشان کرد: البته اگرسرطان پروستات در سنین پائین خود را در مراحل پیشرفته نشان دهد،امکان این که مرگ ناشی از پروستات رخ دهد بالاتر است اما در سنین بالا اگر فرد 80 تا 90 ساله ای دچار آن شود معمولأ از بیماری های دیگر می میرد نه از سرطان پروستات. بنابراین بهتر است که ما سرطان پروستات را در مراحل اولیه و در سنین پائین تشخیص و درمان کامل کنیم.

به گفته نوروزی شیوع برخی از بیماری ها در کشور ما در دستگاه ادراری تناسلی نشان می دهد که بیماری ها در حال بروز بیشتری هستند. برای نمونه سرطان مثانه با حدود 12 و نیم درصد در هر 100 هزار نفر در سال و سرطان پروستات با حدود 12 درصد در هر 100 هزار نفر در سال رخ می دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: برخی از این بیماری ها مانند سرطان بیضه ویژه پسران بین 15 تا 35 سال است و هشدار ما اینستکه امکان ابتلای هر پسر جوانی به این بیماری نیز وجود دارد. بنابراین هر گونه تغییرات حجمی و عضوی به ویژه در صورت وجود سابقه عدم نزول بیضه باید جدی گرفته و خیلی سریع درمان شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: