کد خبر: ۵۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 10
رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی، مهم ترین علت ناباروری مردان را تکامل نیافتن اسپرم در داخل بیضه ها دانست و در عین حال نقش مسائل محیطی و برخی از بیماری های اکتسابی و ارثی هم در این زمینه بی تأثیر ندانست.
دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در پاسخ به این که چه میزان از ناباروری به مردان بر می گردد؛ اظهار کرد: در واقع عدد آن در جاهای مختلف متفاوت می باشد اما قاعدتأ این مشکل تقریبأ میان زنان و مردان مساوی اما توزیع منطقه ای آن متفاوت است اما هر دوی آنها در این موضوع شریک اند.

Image result for ‫دکترعباس بصیری‬‎

وی در خصوص نقش ارث در بروز ناباروری مردان تصریح کرد: در برخی از اختلالات نقش ارث تأثیراتی دارد اما یکسری از عوامل اکتسابی اند. مثلأ در برخی از مردان به علت التهاب و عفونت بیضه یا افراد مبتلا به اریون و مطابق آن که بیضه هایشان از بین می رود علل ثانویه و اکتسابی است.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری، مهم ترین علل ناباروری را تکامل نیافتن اسپرم در داخل بیضه دانست و در عین حال افزود: این امر می تواند عوامل مختلفی داشته باشد اما خیلی نمی شود درباره علت آن به صورت دقیق صحبت کرد.

وی همچنین در این باره افزود: اما از علل ناباروری که قابل درمان است بیشتر بیماری واریکوسل (یعنی واریس رگ های بیضه) است؛ این بیماری حدود 40 درصد در افراد نابارور نیز دیده می شود اما نه به این معنا که از تعداد همگی بعد از عمل جراحی بارور می شوند میزان موفقیت بعد از عمل واریکوسل حدود 30 تا 50 درصد است که البته به میزان و شدت واریکوسل نیز بستگی دارد.

دبیر انجمن ارولوژی ایران متوقف شدن تکامل سلول های نطفه ساز در یکی از مراحل تکاملی را از دیگر علل ناباروری مردان برشمرد که علل آن چیز شناخته شده ای نیست.

Image result for ‫ناباروری‬‎

وی در پاسخ به این سوال شفا آنلاین که چند درصد از مردان نابارور می توانند بچه دار شوند بیان کرد: با توجه به روش های ناباروی تلقیحی و بسته به تکنیک و روش های اجرایی چیزی حدود 30 تا 40 درصد این افراد می توانند بارور شوند.

به گفته بصیری برخی از مردان نابارور علائم عمومی نظیر در نیامدن موی صورت، قد بلند، نازک اندام اند و یا تغییر صدا دارند اما برخی از آنها ظاهر کاملا سالم دارند که اما نابارور به شمار می روند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: