کد خبر: ۵۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 26
شفا آنلاین:برای پیشگیری از پوکی استخوان 2 اصل مهم وجود دارد، اول مصرف غذاهای حاوی کلسیم و ویتامین D و دوم انجام حرکات ورزشی به منظور حفظ سلامت و استحکام استخوانها و به طور کلی سه دسته فعالیت ورزشی برای جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می شود.
به گزارش شفا آنلاین، دسته اول فعالیت های بدنی که از پوکی استخوان پیشگیری میکند، فعالیت‌هایی است که باعث افزایش توده استخوانی می شود که عبارتند از ورزشهایی که تحمل وزن بر عضلات و استخوانها بر خلاف نیروی جاذبه افزایش می دهد در این نوع ورزش ها، پا و ساق پا، وزن بدن را تحمل کرده و فشار بدن روی استخوان های مرکزی یعنی مهره ها و لگن را بالا می برد که می تواند به دویدن آهسته، پیاده روی، بالا رفتن از پله، ورزش های هوازی، والیبال، بسکتبال و راه رفتن در آب اشاره کرد. از دیگر فعالیت هایی که باعث افزایش توده استخوانی می شود، ورزش های مقاومتی و فعالیت هایی است که با استفاده از کشش عضلات، به تقویت توده عضلانی و استحکام استخوان کمک می کند این ورزش ها شامل وزنه برداری، ژیمناستیک، شنا، دوچرخه سواری و کار با دستگاه های ورزشی ثابت است.

بنابراین گزارش، فعالیت هایی که به حفظ تعامل کمک می کنند بهبود تعادل می تواند به کنترل حرکات بدن و پیشگیری از سقوط کمک کند.

همچنین فعالیت هایی که وضعیت قرارگیری بدن در حالت نشسته وایستاده را تصحیح می کند مانع پوکی استخوان می شود این دسته از ورزش ها برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان بسیار مفید است.

براین اساس، فعالیت‌های روانه و اکثر ورزش ها، ترکیب از هر دو نوع حرکت های تحمل وزن و مقاومتی است و داشتن یک شیوه زندگی سالم و انجام فعالیت های جسمی مختلف، به تقویت عضلات و استحکام بخشیدن استخوان ها و در نهایت پیشگیری از پوکی استخوان منجر می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: