کد خبر: ۵۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 26
شفا آنلاین:افرادی که با وزن بالا از دوران نوجوانی به جوانی می‌روند احتمال افزایش وزن آنها پس از کاهش وزن وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین- تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه  گفت: ثابت نگه داشتن وزن فرد پس از کاهش آن به عوامل زیادی از جمله وزن پایه ای فرد بستگی دارد منظوراز این مسئله وزن فرد در سنین 18 تا 20 سالگی است. 

وی افزود: وزن فرد در18 تا 20 سالگی، نقطه تنظیم وزن وی محسوب می‌گردد بدین معنا که افرادی که با وزن بالا دوران نوجوانی را به جوانی می‌روند احتمال افزایش وزن آن‌ها پس از کاهش وزن وجود دارد. 

این متخصص تغذیه ادامه داد: افرادی که در دوران نوجوانی، وزن نرمالی داشتند، احتمال ثابت ماندن وزن آن‌ها پس از کاهش وزن بیشتر خواهد بود و مهمترین مسئله در کاهش وزن را می‌توان تغییر عادت غذایی فرد دانست و مانند زندان بودن کاهش وزن برای فرد سودی ندارد فرد باید مسیر و روش درمان افزایش وزن خود را در جهت تغییر عادات غذایی قرار دهد. 

وی تصریح کرد: تغییر عادات غذایی فرد باید به سمت نظم غذایی وی حرکت کند دراین نظم غذایی، مصرف میان وعده مناسب استفاده زیاد از سبزیجات و مصرف به اندازه میوه و جای می‌گیرد علاوه بر آن مصرف به اندازه میوه و انتخاب 2 واحد لبنیات کم‌چرب بنابر شرایط فیزیولوژیک فرد به همراه انتخاب غذای سالم نیز در این مسئله گنجانده می‌شود. 

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله در مصرف غذای سالم، لذت بردن فرد از آن است و این مسئله در افراد دارای اضافه وزن چندین برابر خواهد بود و مسئله ثابت نگه داشتن وزن علاوه بر تغییر رفتار و شیوه زندگی سالم، فعالیت بدنی منظم نیز جای می‌گیرد همچنین افراد دارای اضافه وزن پس از رسیدن به وزن هدف باید به طور دوره‌ای 3، 4، 6 ماهه ارتباط خود را با پزشک قطع نکند.
برچسب ها: متخصص ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: