کد خبر: ۵۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 25
شفاآنلاین-خرداد ماه سال گذشته بود که مرگ یک بیمار مبتلا به ویروس «کرونا» در کرمان، سروصدای زیادی به دنبال داشت.

به گزارش شفاآنلاین،علایم ابتلا به ویروس کرونا می تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود که در صورت عدم مراجعه به موقع و یا ابتلا به بیماری های زمینه ای قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون، منجر به مرگ و میر مبتلایان شود.

سوم خرداد ۹۳ بود که اولین مورد مرگ و میر این بیماری در کرمان گزارش شد که به دنبال آن، شایعاتی مبنی بر افزایش فوتی های این ویروس، بر سر زبان ها افتاد. اما، وزارت بهداشت این موضوع را در آن زمان تکذیب کر.

هشتم خرداد ۹۳:

دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به شایعات مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور، عنوان داشت: « ابتلای ۹ نفر دیگر به ویروس کرونا صحت ندارد و موارد مشکوک به ابتلای این ویروس دلیل بر قطعی بودن این بیماری نیست و به محض تشخیص قطعی و مشاهده نتایج مثبت در مبتلایان اطلاع رسانی خواهد شد. همانطور که پیش بینی می شد به رغم همه تلاش های بعمل آمده کادر درمانی برای بیمار مبتلا به عفونت کرونا ویروس متاسفانه بیمار فوت شد. بیمار دوم از حال عمومی خوبی برخوردار است و از بیمارستان مرخص شد.

گویا با اشاره به اینکه بیمار فوت شده با وضعیت عمومی بسیار بدی به بیمارستان مراجعه کرد، افزود: این بیمار خانم ۵۳ ساله مبتلا به فشارخون بالا بوده که هنگام مراجعه به مرکز درمانی مشکلات شدید تنفسی داشته و سیستم ایمنی این بیمار به علت داشتن بیماری های مزمن در کنار این بیماری، نتوانست با این ویروس مبارزه کند. این بیمار به محض مراجعه به مرکز درمانی، بلافاصله در بخش ویژه با شرایط خاص در اتاق ایزوله با فشار منفی بستری شد و ظرف ۴ روز گذشته تیم درمانی نهایت تلاش خود را برای نجات جان بیمار بعمل آوردند که متاسفانه اقدامات موثر واقع نشد و منجر به فوت شد.»

۱۳ خرداد ۹۳:

به دنبال بازگشت حجاج از عربستان، موج شایعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش موارد مرگ و میر این بیماری نیز، افزایش یافت. از همین رو، وزارت بهداشت دوباره واکنش نشان داد و آخرین وضعیت این بیماری در ایران را تشریح کرد.

آنطور که رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در تاریخ ۱۳ خرداد ۹۳ اعلام کرد: از ۳ نفر موارد مشكوك به كرونا ويروس، یک مورد ابتلا به اين بيماري قطعي است و ۲ مورد ديگر آزمايشات شان در حال بررسي است.

این سه نفر با فردی كه هفته گذشته بر اثر ابتلا به كورونا ويروس فوت كرده بود، در تماس بودند كه اولين مورد پرستار ICU و ۲ مورد ديگر یک نفر پزشک معالج و نفر سوم داماد فرد فوت شده است.

۱۶ خرداد: ویروس کرونا در کرمان کنترل شد

دکتر مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پرشکی کرمان گفت: با توجه به مشاهده اولین مورد ابتلا به کورونا ویروس در سوم خرداد ماه سال جاری، اقدامات این دانشگاه در راستای شناسایی به موقع بیماران و اطلاع رسانی به جمعیت هدف با تشکیل ستاد ویژه ای در دانشگاه و فعال شدن EOC، آغاز شد.

وی ادامه داد: نگرانی هایی در رابطه با انتقال این بیماری به اطرافیان دو موردی که به ویروس کورونا مبتلا شده بودند و همچنین پرسنلی که مواجه با این افراد در بیمارستان بودند، وجود داشت بر همین اساس تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت اطرافیان بیماران و شناسایی افراد دارای علائم، اقدامات لازم و نمونه گیری انجام شد و بیماری در خانواده این دو مبتلا به ویروس کنترل شد.

۱۷ خرداد: آخرین موضع گیری وزارت بهداشت

دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: از زمان مشاهده ابتلا به این ویروس در کرمان، ۷۰ نفر از اطرافیان سه بیمار یاد شده مورد بررسی های آزمایشگاهی قرار گرفتند که نتایج همه این آزمایش ها منفی بود.

وی تاکید کرد: هیچ موردجدید ابتلا به کورونا ویروس که در اخبار برخی از رسانه ها اعلام می شود، مشاهده نشده و به محض اینکه مورد جدیدی توسط آزمایشگاه تایید شود، بلافاصله توسط وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد.

شایعات به تهران رسید

پس از اینکه گزارش یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کرمان تایید شد، شایعاتی بر سر زبان ها افتاد مبنی بر اینکه این ویروس به تهران رسیده است. اما، وزارت بهداشت تمامی شایعات مروبط به ویروس کرونا را تکذیب کرد و تنها همان یک مورد فوتی در کرمان را به عنوان تنها قربانی این ویروس، تایید کرد.



مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: