کد خبر: ۵۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:اغلب افراد درد گوش خود را جدی نگرفته و با خود درمانی سعی در بهبود آن دارند.
به گزارش شفا آنلاین،عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی،  در مورد گوش بیان کرد: گوش دارای ساختاری سه بخشی است  که این سه قسمت عبارتند از: گوش بیرونی، میانی، داخلی یا درونی وی راجع‌به گوش میانی و بیماری‌های شایع‌ آن گفت: گوش میانی، گوشی است که حلزون شنوایی و سیستم تعادلی در آن قرار دارد.

گوش میانی یک سیستم حفاظت شده است که با استخوان جمجمه پوشیده شده و ارتباط بسیار ناچیزی با محیط بیرونی دارد، ضمناً این قسمت از گوش با مایع مغزی نخاعی هم به نوعی مرتبط می‌باشد. 
 
وی در ادامه اذعان کرد: اگر گوش میانی دچار عفونت شود، سر گیجه‌های بسیار خطرناک و شدیدی را به صورت جدی با خود به همراه خواهد آورد که سبب وخیم شدن حال عمومی بیمار نیز شده و حتی ممکن است سریعاً به مننژیت تبدیل شود و مشکلات و عوارض حاد و جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. 
 
وی در پایان اظهار داشت: اگر کسی به عفونت گوش میانی دچار شوند علائمی نظیر: عدم تعادل، سرگیجه تهوع و استفراغ پدید می‌آید که باید به سرعت توسط پزشک متخصص معالجه و درمان صورت پذیرد. 
 
وی در پایان تأکید کرد: نکته‌ی مهم و حائز اهمیت درباره‌ی گوش این است که گوش خود را با اشیاء مختلف پاک نکنیم چرا که این کار سبب خارش گوش می‌شود و اینجاست که ما دچار اشتباه شده و می‌گوئیم به دلیل خاریدن گوش، آن را پاک کردیم غافل از این که خودمان این روند را به وجود آوردیم. 
برچسب ها: متخصص ، حلزون ، سیستم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: