کد خبر: ۵۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:عبداللهی گفت: به منظور پیشگیری از سرطان مصرف غذاهای شور را به حداقل برسانید.
به گزارش شفا آنلاین ،زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  گفت: سرطان به دلیل رشد غیر طبیعی و بیش از حد سلول‌های بدن ایجاد می‌گردد و سومین علت مرگ و میر در کشور ما محسوب می‌شود همچنین از حدود 35 درصد سرطان‌ها می توان به وسیله تغذیه مناسب، نگهداری وزن در حد طبیعی و فعالیت بدنی پیشگیری کرد.

وی با اشاره به عوامل غذایی افزایش دهنده خطر سرطان افزود: اضافه وزن و چاقی، مصرف چربی‌های زیاد و رژیم غذایی حاوی چربی‌های اشباع می تواند فرد را در معرض بیماری سرطان قرار دهد همچنین مصرف غذاها و نوشیدنی‌های داغ و شور، غذاهای نمک سود شده و مواد غذایی کپک زده در این مسئله تاثیر می گذارد علاوه بر آن مصرف زیاد افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های مواد غذایی می تواند سبب بروز سرطان شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: افراد به منظور جلوگیری از بروز سرطان مصرف فیبرهای غذایی را افزایش دهند همچنین کاهش مصرف غذاهای پرچرب و سرخ کرده در این مسئله موثر واقع می‌گردد علاوه بر آن کاهش مصرف کنسرو و غذاهای آماده نیز از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

عبدالهی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز سرطان، مصرف مواد غذایی شور همچون ماهی شور و دودی، پنیرشور، چیپس، ترشی‌های شور، آجیل شور، سوسیس و کالباس را به حداقل برسانید و در سر سفره از نمکدان استفاده نکنید.

وی اظهار داشت: همچنین به منظور جلوگیری از بروز سرطان از حرارت دادن بالای روغن و استفاده مجدد از آن خودداری نمایید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: