کد خبر: ۵۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
خاطره ای از دکترداریوش جاویدی ،جراح قلب و عروق
شفا آنلاین- دکتر داریوش جاویدی ،جراح سرشناس قلب و عروق درگفتگو با شفاآنلاین به بیان خاطره ای شیرین ازماجرای نجات یک مرد پرداخته که پس از دو ماه کما ودراوج ناباوری تیم پزشکی به طور معجزه آسا نجات یافت.

عصریک رو مردی 46 ساله ای به بیمارستان منتقل شد که دچار سکته قلبی حاد و به دنبالش پارگی دریچه میترال قلب شده بود.این درحالی استکه درچنین شرایطی، خون زیادی به داخل ریه ریخته می شود.به همین خاطر برای بیمار حالت خفگی ایجاد شده بود.


Image result for ‫دکترجاویدی‬‎

این بیمارحدود دو ماه در حالت کما به سر می بردو همه با قطع امید از وی حتی فکر می کردند که مرگ مغزی شده است. اما در وضعیتی که قلب و ریه اش کار نمی کرد و خون زیادی از ریه وی پس می زد و بدنی سرد داشت و.... خلاصه کلام او را با بدنی سرد به اتاق عمل انتقال دادیم .


همکاران؛ البته می گفتند که بیمار از بین رفته و انجام عمل جراحی هم بی فایده است.اما پس از یک عمل جراحی سخت قلب و دریچه میترال ترمیم شد و عمل با موفقیت به اتمام رسید و قلب وی شروع به تپیدن کرد.


Image result for ‫جراحی قلب‬‎

وقتی بیمار به هوش آمد انگار دنیا را به من دادند. هرگز فراموش نمی کنم که در ایام نوروزازبیمارستان با من تماس گرفتند و گفتند آن مرد با شنیدن صدای دخترش نرگس چشمانش را باز کرده است که با شنیدن این خبریکی از بهترین خبرهای زندگی ام را دریافت کردم.مدتی بعد نیز بیمار آرام آرام چشمانش را باز کرد و بیدار شد .به لطف خدا فلج اندامش هم به صورت کامل از بین رفت و الان هم مردی سلامت است که به لطف خدا در کنار زن و بچه اش روزگار می گذراند و.....

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: