کد خبر: ۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:رستمیان گفت: حوزه سلامت به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است و بخصوص این مشکلات در بخش دولتی شدت بیشتری دارد به گونه‌ای که فاصله زیادی با استانداردهای لازم در خصوص تعداد پرستار برای هر بیماری وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین - عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  اظهار داشت: مشکل کمبود نیروی سلامت بر کسی پوشیده نیست و ضرورت دارد اقدامات ضربتی در خصوص رفع آن اتخاذ شود.

وی گفت: بخصوص اینکه مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش‌های دولتی بسیار زیاد است و در طی سالهای اخیر به دلیل معذوریت‌های موجود و نبود منابع مالی جذب نیروی انسانی محقق نشده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه نبود نیروی انسانی کافی موجب وارد آمدن فشار بر نیروهای شاغل در بخش‌های درمانی می‌شود که می‌تواند روند ارائه خدمات به بیماران را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه منابع در اختیار وزارت بهداشت مشخص است، خاطر نشان کرد: باید اعتبار لازم برای جذب نیرو در حوزه سلامت به هر صورت فراهم گردد وگرنه نمی‌توان از هزینه‌های جاری این وزارتخانه برای جذب نیرو اختصاص داد چرا که منابع موجود برای هدف‌های معینی تخصیص یافته و نمی‌توان از آن برای جذب نیرو هزینه نمود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: