کد خبر: ۵۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز بسیاری از اختلالات و بیماری‌های گوارشی در طی 10 سال اخیر، حدود دو برابر افزایش یافته که نوع عادات زندگی مردم عامل اصلی این افزایش بوده است.
به گزارش شفا آنلاین - محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: باید قبول کرد که سبک زندگی مردم در سالهای اخیر تغییرات زیادی کرده و متاسفانه در اغلب موارد به اشکال نامطلوب تغییر کرده است. 

وی با بیان اینکه عادات غذایی و رفتاری مردم موجب گسترش بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات شده است، تصریح کرد: انواع و اقسام بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های مربوط به دستگاه قلبی و عروقی، گوارشی و ادراری و دهها نوع بیماری دیگر، نتیجه نوع زندگی افراد جامعه است. 

شفیعی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز بسیاری از اختلالات و بیماری‌های گوارشی در طی 10 سال اخیر، حدود دو برابر افزایش یافته که نوع عادات زندگی مردم عامل اصلی این افزایش بوده است. 

وی یاد آور شد: در حال حاضر در بیماری‌ها و اختلالات سیستم گوارشی جزء شایع‌ترین بیماری‌ها و اختلالات محسوب می‌شوند. 

وی خاطر نشان کرد: سرطان‌های دستگاه گوارشی به ویژه سرطان‌های معده، روده و مری نیز در ردیف شایع‌ترین سرطان‌ها و از مهمترین عوامل افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی و مرگ و میر هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: