کد خبر: ۵۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 23
شفا آنلاین:ورزش‌های به موقع و نرمش‌های سبک برای کاهش درد آرتروز ضروری است.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر محمد اکبری استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران و فیزیوتراپیست گفت: آرتیریت همان التهاب مفصل است که ممکن است به دلایل مختلف صورت بگیرد که می‌تواند دلیل آن ضربه وارد به مفصل، عامل ویروس یا عامل ناشناخته‌ای باشد همچون بیماری آرتیتروماتویین که طی آن مفاصل دچار التهاب می‌گردد و دلیل آن ناشناخته است.
وی افزود: در آرتریت اولین علائم، علائم التهاب مفصل است و معمولاً این التهاب با فعالیت بیشتر درد کمتری برای فرد بیمار دارد ولی در هنگام استراحت و بعد از استراحت فرد درد بیشتری احساس می‌کند که البته بسته به شدت التهاب مفصل نیز دارد.

وی تأکید کرد: ممکن است در اثر این بیماری پوست اطراف مفصل قرمز گردد و استفاده مطلوب از مفصلی که از کم به زیاد نمی‌تواند صورت بگیرد و اگر شدت آرتیریت کمتر باشد از دست دادن عملکرد نیز کمتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: آرتروز یک عارضه‌ای است که در بدو شروع همراه با التهاب نیست ولی زمانی که پیشرفت کند این بیماری ممکن است التهاب را نیز به همراه داشته باشد.
اکبری افزود: آرتروز به دو نوع تقسیم می‌گردد. آرتروز نوع اول که دارای علامت ناشناخته است همچون سایش و فرسایش در اثر سن و آرتروز نوع دوم که بعد از پیشرفت فراوان دارای التهاب می‌گردد.

وی تأکید کرد: آرتروز نوع اول در زمان فعالیت بیشتر، خطرناک است ولی در هنگام استراحت درد آن کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: ورزش درست و به موقع و انجام نرمش‌های سبک به درمان آرتروز کمک می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: