کد خبر: ۵۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
شفاآنلاین-عید و تب زیباتر شدن برخی افراد را بر این وا می‌دارد تا تن به برخی عمل‌های زیبایی که عواقب بسیار ناخوشایندی را دارند، دهند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد کی پور متخصص اپتومتریست بیان کرد: اصولا رنگ چشم افراد توسط عنبیه مشخص می‌شود و عوامل وراثتی در آن نقش بنیادی دارند. 

عنبیه یک حلقه رنگی از فیبرهای عضلانی که در پشت بافت شفاف قرنیه و جلوی عدسی چشم استقرار دارند. عنبیه در تنظیم میزان نور ورودی به چشم انسان نقش ممتازی دارد و عمدتا تغییر رنگ چشم از طریق فرآیند کاشت عنبیه مصنوعی صورت می‌پذیرد. 

صداقت پیشه در ادامه با بیان اینکه تغییر رنگ چشم نوعی ایمپلنت است، افزود: این ایمپلنت که فرآورده‌ای منعطف،‌ نازک، سازگار با بدن است و در رنگ‌های متنوع موجود است بر روی عنبیه طبیعی چشم فرد تعبیه می‌شود، تغییر رنگ چشم در این فرآیند دائمی بوده ولی برگشت پذیر است. به این معنی که امکان خارج نمودن عنبیه مصنوعی و بازگشت مجدد چشم به رنگ طبیعی نیز امکان پذیر است. 

وی اذعان داشت: عواقبی که پس از انجام عمل و پس از خروج ایمپلنت بوجود می‌آید بر مخاطرات و پیچیدگی‌های این عمل دلالت می‌کند. تعبیه عنبیه مصنوعی در افرادی که دچار آسیب عنبیه‌ای بوده، در اثر ایراد ضربه یا به طور مادرزادی از عنبیه طبیعی و سالم محروم‌اند و یا حساسیت شدید به نور بینایی آن‌ها را تضعیف و تهدید می‌کند، متداول و موجه است ولی همچنان انجام این عمل برای افراد سالم که صرفا به تغییر رنگ چشم راغب‌اند به دلیل عواقب نامطلوب اکیدا توصیه نمی‌شود. 

بهتر است این افراد از لنزهای تماسی رنگی مشروط به این که استاندارد و متناسب با قرنیه فرد و همچنین تجویز متخصص ذی صلاح است، استفاده نمایند تا بی‌خطرترین و ایمن‌ترین راه را انتخاب کرده باشد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: عواقب نامطلوب این عمل عبارتند از: عفونت و التهاب قرنیه که حتی ممکن است افراد را ناگزیر به پیوند قرنیه سازد، التهاب یا تخریب عنبیه چشم که به بروز درد، تاری دید و اشک ریزش می‌انجامد، احتمال بروز کدورت عدسی چشم و آب مروارید. این عمل سبب افزایش فشار داخل چشم می‌شود که نقطه‌ی نهایی این‌ها همان کوری است.
باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: