کد خبر: ۵۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
شفاآنلاین-معضل امروز اکثر جوامع از جمله کشور ما گرسنگی شکم‌ها نیست بلکه مشکل جدی ریز مغذی‌هایی است که وجودشان برای ادامه حیات سلامت ضروری است. از جمله مهمترین این ریز مغذی‌های آهن است که فقر سلولی آن طی طولانی مدت صدمات جبران ناپذیری را در افراد ایجاد می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان  گفت: آهن یک ماده بسیار ضروری برای سلامت بدن است که نیاز روزانه بدن به آن بسیار اندک و در حد میلی گرم است اما گاهی همین مقدار کم نیز از طریق رژیم غذایی روزانه برای بدن تأمین نمی‌شود و در طولانی مدت کمبود آهن سبب بروز بیماریها و ناتوانی و کم خونی می‌شود.

در این میان، کودکان زیر 5 سال، نوجوانان در سنین بلوغ بویژه دختران، زنان در سنین باروری مخصوصاً خانم‌های باردار و سالمندان، گروههای در معرض خطر بیشتر هستند.

وی ادامه داد: در کشور ما کم خونی و کمبود آهن از مشکلات تغذیه‌ای شایع است به طوری که کم خونی در حدود یک پنجم کودکان 6 ساله، نوجوانان و مادران باردار و همچنین یک سوم کودکان 15 تا 23 ماهه گزارش شده است که با مصرف منظم روزانه آهن و اسید فولیک می‌توان از عوارض ناشی از کمبود آ‌هن مانند تضعیف سیستم ایمنی، کاهش ضریب هوشی و افت قدرت یادگیری، کاهش میزان تمرکز در یادگیری، کاهش مرگ و میر مادران هنگام زایمان و کاهش سقط جنین و تولد نوزاد نارس به میزان بسیار چشمگیر کم کرد.
باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: