کد خبر: ۵۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
شفاآنلاین-افراد به منظور جلوگیری از سقوط؛ سیم، طناب، قالیچه لغزنده را از سطح زمین جمع آوری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،پیشگیری از زمین خوردن در هر سنی برای افراد اهمیت دارد این اهمیت در مبتلایان به پوکی استخوان به میزان بیشتری است به دلیل آنکه استخوان‌های سست اینگونه افراد به راحتی شکسته می‌شود. هر ساله حدود یک سوم افراد سقوط می‌کنند و امکان ناتوانی و خانه نشینی برخی از آنها در تمام طول عمر وجود دارد.

چه عواملی سبب سقوط می‌شود؟
مصرف داروهای خواب آور، شل کننده‌های عضلانی و داروهای ضد فشار خون، گیجی، سبکی سر یا از دست دادن تعادل را به همراه دارد که در نهایت منجر به سقوط افراد می‌شود وجود مشکلات بینایی، شنوایی یا عضلانی همچنین تعادل نداشتن افراد نیز از عوامل ایجاد کننده سقوط محسوب می‌شوند.

افراد در لحظه سقوط، اشیا ثابت پیرامون خود را با دست بگیرند علاوه بر تمام این‌ها پوشیدن لباس بیشتر به محافظت مفاصل و استخوان‌ها در هنگام سقوط کمک می‌کند.

نکاتی که باید در مورد سطح زمین رعایت کرد افراد به منظور جلوگیری از سقوط؛ سیم، طناب و هر قالیچه لغزانی را از سطح زمین جمع آوری کنند برداشتن وسایل اضافه از سطح زمین نیز به جلوگیری از این مسئله کمک می‌کند علاوه بر آن افراد به منظور جلوگیری از سقوط از ثابت بودن قالیچه‌ها مطمئن شوند و وسایل خانه را در جای معمول و همیشگی خود قرار دهند همچنین افراد به منظور جلوگیری از سقوط در حمام از کفپوش‌های عاج دار در این مکان استفاده نمایند.

نکاتی که درباره روشنایی باید رعایت کرد افراد به منظور جلوگیری از سقوط از روشنایی مناسب اتاق‌ها، راهروها، راه پله‌ها و ورودی‌ها اطمینان پیدا کنند همچنین افراد در هنگام تاریکی هوا به طور حتم مسیر عبور خود را روشن نمایند و در حمام از چراغ استفاده کنند.

همچنین افراد به منظور پیشگیری از سقوط پله‌ها یا کفپوشی را که به خوبی به سطح زیرین خود چسبیده است مفروش نمایند علاوه بر آن افراد از کفش‌های محکمی که کف آنها لاستیکی است استفاده نمایند همچنین آنها از پزشک خود درباره احتمال ایجاد سقوط به دنبال مصرف داروهای خود بپرسند.
باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: