کد خبر: ۵۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان با اشاره به این که در نزدیکی جنسی رعایت بهداشت حرف اول را میزند، گفت: این امر برای تجربه رابطه جنسی مطلوب و سالم بسیار حائز اهمیت و عدم رعایت آن مشکل ساز است.

دکتر مهناز حکیمی فرد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در برخی از بیماری ها ما گاهی شاهد وجود عفونت های مشترک میان زنان و مردان هستیم، که به دلیل آناتومی خانم ها نشان داده می شود اما در مردان نه.

وی ادامه داد: برای نمونه شاهد بسیاری از ترشحات عفونی در خانم ها هستیم که با بررسی های لازم متوجه درگیری همسر هم با آن نیز می شویم.

عضو انجمن زنان، زایمان و مامایی تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مردان برای رعایت بهداشت و درمان همزمان با همسرانشان همکاری های لازم را ندارند در حالی که توصیه ما برای برقراری رابطه جنسی رعایت اصول بهداشت در هر دو جنس است.

وی تصریح کرد: برای نمونه شستشوی دستگاه تناسلی و استحمام قبل از شروع رابطه جنسی اهمیت بسزایی دارد.

حکیمی فرد توصیه کرد: اگر برخی از مردان شغل های خاصی نظیر تماس و سر و کار داشتن با میوه و تره بار، خاک و... دارند که در این صورت امکان تجمع آلودگی هایی زیر ناخن هایشان وجود دارد و احتمالأ هم در طول رابطه جنسی به همسرشان نیز منتقل خواهد شد.

متخصص زنان و زایمان یادآور شد: البته برخی از زوجین رابطه جنسی دهانی دارند که این امر هم می تواند عفونت های موجود در دهان را منتقل کند، بنابراین رعایت بهداشت، شستشوی مداوم دست ها، بهداشت دستگاه تناسلی قبل و بعد از نزدیکی به مردان و زنان توصیه می شود تا آمار ابتلا به عفونت ها نیز کاهش یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: