کد خبر: ۵۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین مطرح شد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات بیماری های کلیه و مجاری ادرار همزمان با تعطیلات عید نوروز گفت: افراد دچار نارسایی های کلیه یا دیالیزی ها به طور کلی و در این ایام باید از مصرف نمک به شدت خودداری کرده و مواد پروتئینی را نیزبه صورت محدود مصرف نمایند.

دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین بیان کرد: افراد دیالیزی به بهانه تعطیلات نباید دیالیزشان را به تأخیر بیاندازند، زیرا اگر به دلیل تعطیلات و عدم انجام آن دچار مشکل شوند حل مشکل آنها می تواند سخت باشد.

نکاتی برای بیماران مبتلا به پروستات

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری اظهار کرد: افراد دچار بیماری پروستات نباید دفع ادرار را به تأخیر بیاندازند، زیرا اگر در طول مسافت دفع ادرار را به تاخیر بیاندازند امکان دارد که ادرار به صورت کامل بند بیاید. از طرفی دیگردر مصرف مایعات هم نباید افراط و تفریط شود بلکه باید به اندازه کافی مایعات مصرف نمایند.

Image result for ‫بیماری کلیوی‬‎


نکاتی برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه

دبیر انجمن ارولوژی ایران اظهار کرد: افراد دچار سنگ کلیه یا افرادی که استعداد ابتلا به آن را دارند باید در طول این تعطیلات مایعات زیادی مصرف نمایند و از خوردن تنقلات شور مانند آجیل پرهیز نمایند.

وی یکی از عوامل موثر بر ایجاد سنگ کلیه را نمک دانست و تصریح کرد: با مصرف زیاد نمک سنگ بیشتر و بر عکس با مصرف مایعات بیشتر سنگ کمتر ایجاد می شود. بنابراین باید سعی کنند مایعات فراوان و آجیل با نمک کمتری مصرف نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: