کد خبر: ۵۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 21
شفاآنلاین-در سالی که پر از چالش‌های مختلف بود، از سطل آب یخ گرفته تا ده کتاب برتری که خوانده‌ام و در آستانه نوروزی که به نوعی فصل خوراکی‌های خوشمزه و غذاهای لذیذ است، بد ندیدیم سری بزنیم به چالش‌های مختلفی که با غذا صورت می‌گیرد.
به گزارش شفاآنلاین،چالش های غذایی، یعنی مسابقاتی که رستوران های مختلف برای خوردن غذاهای عجیب خود برگزار می کنند. آنچه باعث عجیب بودن این غذاها شده، حجیم بودن یا تند بودن آنهاست.

نخستین چالش در رستورانی در آمریکا برگزار می شود. در این رستوران شما می توانید با داشتن یک تیم ده نفره، به مبارزه با یک همبرگر 105 پوندی بروید. 105 پوند یعنی 47 کیلوگرم! این همبرگر که 70 سانتی متر قطر و حدود 30 سانتی متر ارتفاع دارد باید در عرض یک ساعت توسط تیم شما خورده شود تا بتوانید جایزه این مسابقه را ببرید. البته نوع دیگری از همبرگر هم در این رستوران سرو می شود که برای خوردن آن یک تیم پنج نفره نیاز است. جایزه خوردن همبرگر بزرگ تر 5000 دلار و همبرگر کوچک تر هزار دلار است. البته هزینه 260 دلاری همبرگر بزرگ و 130 دلاری همبرگر کوچک را باید حساب کنید.

اما اگر همبرگر دوست ندارید یا فقط توانسته اید یک شریک برای خوراک خود پیدا کنید، سراغ پیتزایی بروید که حدود 76 سانتی متر قطر و نزدیک به پنج کیلوگرم وزن دارد. برای شرکت در این مسابقه در رستورانی در ایالت جورجیا باید 50 دلار بپردازید و بعد از این که چالش را با موفقیت تمام کردید 250 دلار خواهید گرفت. یعنی صد دلار سود برای هر فرد بعد از کسر کردن ورودی و قیمت پیتزا. می ارزد. این طور نیست؟ جالب است بدانید اگر حاضر باشید یک پیتزای اینچنینی را به صورت تکی بخورید نه در این رستوران بلکه در رستوران دیگری در ایالت دیگری از آمریکا باید تست کنید، برای رد کردن این چالش می توانید امیدوار باشید که رستوران به شما 300 تا هزار دلار پول بدهد البته معیار دقیق برای جایزه معلوم نیست.

پیتزای دیگری که یک چالش جدی برای شما خواهد بود، پیتزای تند رستوران پازا بیسترو است. در تهیه این پیتزا از تندترین فلفل خوراکی موجود در جهان استفاده شده و شرط بردن چالش این است که بتوانید بدون هیچ گونه نوشیدنی غیر از یک پارچ آب، کل پیتزا را در 20 دقیقه بخورید. اگر بعد از بردن چالش هنوز سالم و سلامت بودید، می توانید امیدوار باشید که برای تمام عمر این پیتزا را با نوشابه رایگان در این رستوران خواهید خورد و یک تی شرت هدیه خواهید گرفت و البته عکستان در تالار مشاهیر این رستوران درج خواهد شد. نمونه دیگر چالش هایی که با غذای تند ایجاد شده یک دیس از بال کبابی مرغ است که در رستورانی در فلوریدا سرو می شود. در تهیه این غذا هم از فلفل ghost یعنی تندترین فلفل جهان استفاده شده است. اگر هوس امتحان این چالش را کردید باید بدانید که یکی از متخصصان غذا که برنامه ای به نام Man Vs. Food هم در یکی از تلویزیون های آمریکا دارد، فقط توانسته دو بال کبابی را بخورد.

چالش بعدی کمی شما را خنک خواهد کرد. بستنی که درون خود خامه و سه موز و مقداری آجیل دارد و روی آن سه گیلاس قرار گرفته و شما را به خود می خواند. البته این بستنی کمی شبیه معجون هایی است که نظیر آن را می توان در کشور خودمان هم پیدا کرد ولی اگر در کالیفرنیا، این بستنی را بتوانید طی 30 دقیقه بخورید و چالش را به پایان برسانید، می توانید برای یک سال، بستنی رایگان از این مغازه بگیرید.

اما بشنوید از چالشی که با یک ساندویچ انجام می شود و تاکنون از میان 800 نفر فقط دو نفر توانسته اند آن را به سرانجام برسانند. چالش خوردن یک ساندویچ به طول 70 سانتی متر و وزن 5/5 کیلوگرم که در آن می توان استیک یا همان گوشت، چیز برگر، مرغ، تخم مرغ، پنیر و پیاز و فلفل و چند خوراکی دیگر را دید. جایزه شما برای خوردن این ساندویچ بزرگ، آن هم فقط در 40 دقیقه این است که به ازای این ساندویچ 50 دلاری از شما پولی نخواهند گرفت و خواهید توانست در منوی رستوران، یک ساندویچ را به نام خود کنید. آخرین چالش را هم در مورد یک غذای دریایی بشنوید. در کالیفرنیای آمریکا، رستورانی هست که به شما یک ظرف 16 عددی از سوشی را ارائه می کند. علاقه مندان غذاهای دریایی می دانند که فقط دو سوشی می تواند یک فرد را سیر کند، آن هم سوشی که با غذاهای دریایی دیگر تکمیل و پر شده و حتی برنج هم در کنار خود دارد به نوعی که گفته شده هر سوشی این دیس به اندازه یک چیزبرگر است. اگر بتوانید این غذا را ظرف یک ساعت بخورید، 35 دلار پول غذا را از شما نخواهند گرفت، یک تی شرت هم هدیه می گیرید و عکستان در تالار مشاهیر ثبت می شود. از آن طرف باخت شما هم می تواند باعث شود که عکستان در تالار شرمنده ها نصب شود. انتخاب با خودتان است!

جام جم آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: