کد خبر: ۵۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 20
عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروز خطاب به مبتلایان فشارخون گفت: این افراد در این ایام نباید از مصرف به موقع داروهایشان و عدم استفاده از غذاهای چرب و پرنمک غافل شوند.

دکتر علیرضا استقامتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با بیان این مطلب اظهار کرد: بیماران مبتلا به فشار خون باید از آجیل های کم نمک استفاده نمایند؛ از طرفی دیگر برخی از آنان که تصمیم به مسافرت دارند نباید حمل داروهایشان را فراموش نمایند.

وی افزود: به طور معمول در تعطیلات نوروز در پی دید و بازدید و مهمانی های دورهمی رژیم غذایی هم تغییر می یابد و مصرف غذاهای چرب و شور بیشتر می شود.

Image result for ‫دکتراستقامتی‬‎


متخصص داخلی غدد و متابولیسم توصیه کرد: تنها نکته حائز اهمیت حفظ رژیم غذایی سالم و کم نمک است، در تعطیلات نوروز با تغییر ساعات خواب مانند شب دیر خوابیدن و صبح دیر بیدار شدن نیز برخی از مبتلایان به فشار خون مصرف داروهایشان را فراموش می کنند در حالی که این امر برای آنان خطرآفرین محسوب می شود.

وی هشدار داد: در صورت فراموش کردن مصرف به موقع دارو ازسوی  فرد مبتلا به فشارخون بالا، به طور طبیعی احتمال از کنترل خارج شدن بیماری نیز وجود دارد .حتی در صورت ابتلا به فشار خون خیلی بالا امکان بروز سکته های قلبی و مغزی نیز دور از انتظار نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: