کد خبر: ۵۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
شفاآنلاین_کیست های تخمدان کیسه پر از مایع است که در داخل و یا در سطح تخمدان بوجود می آید. اگر یک فولیکول در داخل تخمدان که بزرگتر از 2 سانتی متر باشد ، آن کیست تخمدان نامیده می شود. بسیاری از این کیست ها کاملا بی ضرر است و نیاز به هیچ درمانی ندارد. آنها در عرض چند ماه بخودی خود از بین میروند

به گزارش شفاآنلاین،بسیاری از خانم ها دچار کیست تخمدان هستند بدون اینکه اطلاعی در این باره داشته باشند. شاید شما هم با خانمهای متعددی رو به رو شده باشید که از اختلالات دوره ماهانه شکایت دارند. نمی دانند چه کاری انجام دهند و البته در این میان حتی برخی از دختران به دلیل بی اطلاعی از اهمیت موضوع آن را با مادرشان نیز در میان نمی گذارند تا چه برسد به مراجعه به پزشک متخصص! در این چگونه مطالبی در مورد کیستهای تخمدان داریم.

‎1-کیست تخمدان عبارت است از توده های تخمدانی معمولاً خوش خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می شود و در بسیاری از موارد از فولیکول های سطح تخمدان سرچشمه می گیرد. در واقع کیست تخمدان از توده های کیسه مانندی که دارای یک جدار است و مقداری مایع ساده داخل آن جمع شده، تشکیل شده است.
به گفته متخصصان این کیست ها که یک بیماری بسیار شایع زنان هستند مربوط به سن خاصی نبوده اما با شروع سن باروری احتمال به وجود آمدن آنها بالا می رود و در سنین ۲۰ تا ۴۲ سالگی بیشتر دیده می شوند؛ پزشکان معتقدند دلیل اولیه پیدایش کیست تخمدان، اختلال در تخمک گذاری است که علت آن می تواند در خود تخمدان یا غیرتخمدانی باشد و در این موارد اغلب با درمان دارویی بیماری رفع می شود ولی با قطع شدن دارو مجددا عود می کند. دلیل دیگر، زیادی هورمون پرولاکتین (هورمون محرک تولید شیر در بدن) به علل مختلف است. کم کاری یا پرکاری تیروئید و سایر اختلالات هورمونی نیز می توانند باعث کیست تخمدانی شوند.

‎2-علل متفاوتی می تواند باعث بروز این کیست ها شود که اکثراً علت آن عدم تخمک گذاری است، چون فولیکولی که قرار است «تخمک» را ایجاد کند و معمولاً در روز چهاردهم بعد از شروع عادت ماهیانه، پارگی طبیعی پیدا کرده و تخمک را آزاد می کند، این اتفاق در این فرد رخ نمی دهد و با تجمع آب در داخل خود، تبدیل به کیست می شود. گاهی چند تخمک چند کیست تولید می کنند و این عمل تکرار شده، تعداد زیادی کیست کوچک در تخمدانها ایجاد می شود که آنها را به نام تخمدانهای «پلی کیستیک» می شناسیم.

3-کیست ها انواع مختلف دارند ولی کیست های تخمدان شایع که بیشتر دیده می شود، اکثراً کیست های ساده و همان کیست هایی است که شرح داده شد. ولی در مواردی این کیست ها می تواند بدخیم و خطرناک باشد که برای تشریح آنها به بحث های پیچیده پزشکی نیاز می باشد. گاهی هم از محل فولیکول تخمدانی در مرحله دوم سیکل ماهانه که دوره «لوتیئنی» نامیده می شود کیست های لوتیئنی ساخته می شود که آنها نیز به نام کیست «فونکسیونل» شناخته شده و خطرناک نیستند. این کیست ها یا خود به خود و یا بوسیله درمانهای ساده رفع می شوند.

4-همانطور که اشاره شد، کیست هایی که جدار نازک و صاف دارند، ساده هستند و در داخل آنها مایع صاف بدون هیچ گونه نسج اضافی ملاحظه می شود اینها کیست های «فونکسیونل» هستند و اکثراً خود به خود رفع می شوند، پس به درمان خاصی نیاز ندارد. ولی گاهی همین کیست ها، کمی بزرگتر شده و می توانند علایمی مثل درد در زیردل و اختلال در دوره ماهانه بیمار تولید کنند. گاهی هم لکه بینی در این بیماران دیده می شود که با استفاده از قرص های ضدبارداری به راحتی درمان می شوند و با یک سونوگرافی ساده هم تشخیص داده می شوند.
در ضمن تخمدانهای با کیست های متعدد (پلی کیستیک) نسبتاً خوش خیم هستند ولی درمان آنها در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و اینکه ازدواج کرده یا نه و یا بچه می خواهد یا نمی خواهد کاملاً متفاوت است و به بررسی ها و آزمایشهای دقیق تر و مراجعه های متعدد به پزشک نیاز دارد.

5-در بیماری که کیست تخمدان دارد، اگر علایم غیرعادی رخ دهد، ممکن است کار به جراحی بکشد، مثلاً کیست پاره شود و یا دردهای شکمی و لگنی حاد و علایم خونریزی داخل شکمی پیدا شود، اکثراً کار به جراحی می کشد.
در بعضی موارد هم ممکن است کیست دچار پیچ خوردگی شود و این پیچ خوردگی ادامه یافته منجر به تحریک پریتون و کیست دچار کم خونی شود. در این صورت نیز اگر علایم با جابجایی و استراحت تغییر نکند و درد و استفراغ ادامه پیدا کند، باید جراحی شود.
در حالتی که کیست خیلی بزرگ شود و یا آنکه پس از چند دوره درمان طبی به درمان جواب ندهد نیز باید جراحی شود. معمولاً تخمدانهای با کیست های متعدد به جراحی نیاز ندارند ولی بیمار باید با دقت تحت نظر باشد و ممکن است سالها به درمان طبی نیاز داشته باشد که بر حسب شرایط سنی، وضعیت کیست ها و شرایط زناشویی و وزن بیمار، درمانها متفاوت خواهد بود.

‎ا6-اغلب کیستهای تخمدان منجر به علائمی نمی شوند، اما در صورت وجود علائم، آنها عبارتند از
– احساس ناراحتی در شکم
– درد به هنگام مقاربت
– بی نظمی قاعدگی که گاهی همراه با خونریزی شدید می باشد.
– خونریزی بعد از یائسگی
– کیستهای بزرگ می توانند موجب فشار روی مثانه گردیده و منجر به احتباس ادرار شوند و یا ممکن است منجر به تکرار ادرار گردند.
علایم حاد کیست تخمدان شامل: احساس درد ناگهانی شکم، تهوع و استفراغ، تغییرات نبض، احساس ضعف که ممکن است به علت خونریزی داخلی باشد.
بعضی وقتها با خونریزی مختصر پریتون علایم شدت پیدا نمی کند و با استراحت در بیمارستان علایم بهبود پیدا کرده و احتیاج به عمل ندارد.
در موارد نادر کیست هورمون استروژن قبل از بلوغ تولید می نماید که منجر به رشد جنسی زود رس می شود. بعضی کیستهای تخمدان هورمونهای جنسی مردانه تولید می نمایند که منجر به بروز صفات مردانه نظیر رشد مو در صورت می شود.

7-سه راهکار اصلی که اغلب پزشکان در درمان کیست های تخمدان آنها را توصیه می کنند عبارتند از
– عدم مصرف یا محدودیت مصرف مواردی نظیر: انواع شیرینی جات و کیک و کلوچه، ماکارونی و پاستا، غذاهایی که شکر به آنها اضافه شده است، آبمیوه های شیرین صنعتی، نوشابه، نان های سفید و بدون سبوس.
– افزایش مصرف میوه، افزایش مصرف سبزیجاتی مثل هویج، فلفل، کاهو، کلم، اسفناج و…
– مصرف داروی ضد دیابت گلوکوفاژ(متفورمین) قبل از هر وعده غذایی

8-پیشگیری بدون استفاده از دارو برای کیست تخمدان وجود ندارد فقط تجربه نشان داده که افرادی که از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنند، کمتر دچار کیست تخمدان می شوند و در حاملگی و شیردهی نیز به علت مهار فعالیت تخمدان کیست های تخمدان کمتر مشاهده می شود و اگر هم وجود داشته باشد در دوره بارداری و شیردهی خود به خود پس رفت پیدا می کند. معمولاً خانم هایی که دیر ازدواج می کنند و دیر حامله می شوند، بیشتر در معرض این کیست ها قرار می گیرند، ولی کاملاً نمی توانیم بگوییم که برای جلوگیری از کیست تخمدان قرص ضد بارداری بخورند چون همه خانمها کیست تخمدان پیدا نمی کنند بنابراین توصیه می کنیم با مراجعه مرتب سالانه به پزشک متخصص زنان مشاوره و معاینه شوند و هرگاه دردهای مبهم لگنی، لکه بینی و یا بی نظمی در عادت ماهانه پیدا کردند. باید با متخصص زنان مشورت کنند و به موقع سونوگرافی انجام دهند تا در صورت کیست، نوع آن مشخص شود و درمان به روش صحیح صورت گیرد. چون اکثر این کیست ها در صورت تشخیص به موقع با درمان دارویی (استفاده از هورمون ها) رفع خواهند شد و به ندرت کار به جراحی می کشد.

9-در تخمدانهای پلی کیستیک با توجه به اینکه کاملاً وضع آندوکرینولوژی زن به هم می خورد و از تخمدانهای کیستیک و بدون تخمک گذاری هورمونهای مردانه ترشح می شود همچنین پرمویی (هیرسوتیسم) و اختلالات شدید دوره ماهانه دیده می شود (مثلاً هر شش ماه یا هر سه تا چهار ماه یکبار پریود می شوند) فرد دچار «الیگومنوره» شدید می شود، در نتیجه با شرایط حاملگی دشوار رو به رو است و به کمک پزشک نیاز دارند.
علاوه بر این افرادی که هنوز ازدواج نکردند، هم نباید رها شوند چون اختلالات و تغییرات هورمونی ایجاد عوارض می کند و حتی می تواند حالتی شبیه دیابت در بیماران ایجاد کند.

10-اثر قرصهای ضدبارداری در عقیم کردن خانمها علمی نیست، مگر اینکه به مدت خیلی طولانی قرص بخورند، به طوری که اندومتر خیلی لاغر شود، ولی هیچ منبعی ننوشته است که قرص ضد بارداری کسی را برای ابد عقیم می کند. ممکن است بارداری را مدتی به تأخیر بیندازد، ولی عقیم و نابارور نمی کند. حتی بعضی خانمها که قرص مصرف می کنند، وقتی آن را قطع می کنند، دچار آمنوره (قطع پریود) می شوند.
توصیه می شود کسانی که قرص مصرف می کنند، قبل از پنج سال دوباره بازنگری کنند و با نظر پزشک معالج قرص را ادامه دهند.

11-خانمهایی که کیست تخمدان دارند و دارو مصرف می کنند، باید از حرکات ورزشی جهشی و کششی، دوومیدانی، شنا، یوگا و نظیر آن پرهیز کنند. در واقع هر کاری که فشار به لگن بیاورد ممنوع است. پس از دوره درمان هم که پزشک تعیین می کند، دوباره مراجعه کنند تا از درمان کامل خود مطلع شوند و در صورت جواب ندادن درمان و بهبود نیافتن، بررسی های آزمایشگاهی دقیق تر از آنها به عمل آید.

12-تمام خانمها باید سالی یکبار به متخصص زنان مراجعه کنند و تحت معاینه قرار گیرند. بخصوص پس از سن 50 سالگی که مشکلات خطرناک تخمدانی (سرطانها) شایعتر است و از این سن باید هر شش ماه یکبار حتماً مورد معاینه دقیق قرار گیرند. کلاً برای رفع کیست ها ساده ترین و کم خرج ترین درمان همان قرص های ضد بارداری است ولی بیمار نباید خودسرانه عمل کند، بلکه باید تحت نظر متخصص زنان باشد و فرمهای مقاوم به درمان را جدی بگیرد. ساده اندیشی هرگز در هیچ مسأله پزشکی مجاز نیست، بخصوص در مورد مسأله تخمدان که عضوی کلیدی است و سلامتی و شادابی و زایندگی زن مستقیماً با آن در ارتباط است. خانمها باید حساس باشند و مثل یک نگین الماس آن را گرانقیمت بدانند. مشکلات تخمدانی از جنین داخل شکم مادر تا صد سالگی می تواند ظهور کند پس در هر مرحله ای از زندگی حتی در کودکی باید مواظب این عضو حساس (که جانشین ندارد) باشیم.

 

نکات و هشدارها

بهترین تخمک مربوط به سن زیر 24 سال یعنی بین 20 تا 24 سالگی است.
به نظر می رسد احتمال حاملگی در کسانی که کیست خوش خیم تخمدان دارند نسبت به افراد عادی کمتر است به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند افراد زودتر باردار شوند و بچه دار شدن را به سنین آخر باروری موکول نکنند.
تمام مادران عزیز اگر دختر خانمی دارند که چاق است، اختلال عادت ماهانه دارد و بخصوص موی اضافی غیرعادی در بدن دارد (هیرسوتیسم) این سه علامت را جدی بگیرند وحتماً با پزشک متخصص زنان مشورت کنند. نکته مهم دیگر اینکه به دختران خود تفهیم کنند که به خاطر سلامتی ازدواج کنند، نه به خاطر اتومبیل و آپارتمان و ویلا چون دیر ازدواج کردن باعث کیست تخمدان، فیبروم رحم، زایمانهای با سزارین، شیردهی ناموفق، آندومتریوز و… می شود.
مشکلات تخمدانی از دوران جنینی تا پایان زندگی می توانند بروز کنند بنابراین پزشکان توصیه می کنند: تمام خانم ها بایستی سالی یک بار و دختران هر چند سال یک بار به متخصص زنان مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرند. به خصوص پس از ۵۰ سالگی که مشکلات خطرناک تخمدانی (سرطان ها) شایع تر است فرد باید هر ۶ ماه یک بار حتما مورد معاینه دقیق قرار گیرد.

hidoctor

غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷۲
samin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
سلام
من 29 ساله ومتاهل هستم وقصد بارداری دارم اما 2 کیست کوچک در تخمدان هم در سمت راست هم در سمت چپ که سمت چپ خونی بود داشتم که با 3 ماه مصرف قرصهای کمپاند ودیان کیست سمت راست رفع شد ودکتر 2 ماه قرص با دوز بالا به رنگ سبز تجویز کرد میخواستم بدونم ایا این قرصها تنبلی تخمدان نمیاورد باتوجه به سنم واینکه اگر بعداز 2 ماه درمان نشود چکار باید بکنم
مدیر پایگاه
در پاسخ به کاربران شفا آنلاین مطرح شد:
کد خبر: ۷۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
شفا
آنلاین- دکتر فرشته دانشمند- متخصص زنان و زایمان- در پاسخ به متداول ترین
سوالات زنانه مطرح شده از سوی کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

سوال:



من 29 ساله ومتاهل هستم وقصد بارداری دارم اما 2 کیست کوچک در تخمدان
هم در سمت راست هم در سمت چپ که سمت چپ خونی بود داشتم که با 3 ماه مصرف قرصهای
کمپاند ودیان کیست سمت راست رفع شد ودکتر 2 ماه قرص با دوز بالا به رنگ سبز تجویز
کرد میخواستم بدونم ایا این قرصها تنبلی تخمدان نمیاورد باتوجه به سنم واینکه اگر
بعداز 2 ماه درمان نشود چکار باید بکنم



پاسخ: کیست ها برای بارداری مشکلی ایجاد نمی کند، حتی اگر قرص های
مذکور را هم نخورید؛ می توانید باردار شوید.



سوال: با سلام من 38سالمه دوبار کورتاژ کردم بچه هم ندارم باخونریزهای
بسیارزیا د پیش پزشک رفتم و متوجه شدم رحمم پراز فیبروم بااندازه های مختلفه که از
3 تا 7 سانتی متره و زیاد دستشویی میرم و تازگی ادرارم رو نمیتونم نگه دارم و
خلاصه میگن حتما باید رحم رو در بیارن تورو خدا راهنماییم کنید دارم دیونه میشم و
ادرس و تلفن دکتر کرد افشاری رو بهم بدین سپاسگزارم



پاسخ: در واقع می شود که میوم ها را درآورند و با باقی ماندن رحم
امکان حاملگی برای شما فراهم شود.



سوال: من حدود 2 سال است این ناراحتی رو دارم(فیشر) و گاهی خوب میشود
ولی اکثر اوقات درد و خونریزی دارم به متخصص گوارش مراجعه کردم و گفته با آمپول
بوتاکس(دیسپورت) زودتر بهبود پیدا میکنی. میخام نظر شما رو بدونم



پاسخ: سوال شما واضح نیست اما به طور کلی دیسپورت ارتباطی به درمان
خونریزی ندارد بلکه در هر جای بدن برای شل شدن عضلات نیز از آن استفاده می شود.

سپند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
2
باسلام.من کیست تخمدان در سمت چپ به اندازه سه در چهار سانت دارم ایا در چنین شرایطی امکان بارداری هست؟
مدیر پایگاه سلام به طورعمده این قبیل کیست ها با دارو درمان می شوند بنابراین به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید چراکه این موضوع نیازمند بررسی دقیق است.اما به طورعمده این کیست ها مانعی برای بارداری نیست .البته شماحتما باید ازپزشک متخصص مشورت بگیرید.باسپاس
سپند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
0
با سلام و تشکر از پاسخگویی شما من به پزشک مراجعه کردم نتیجه سنوگرافی:ابعاد رحم در خط میدساژیتال 75در33میلیمتر بوده طرح اکوی میومتر هموژن میباشد.ضخامت اندومتر 7میلیمتر است.کیستی به دیامتر 30در40میلیمتر فاقد جزئ سولید و سپتا در اندکس چپ.مایع ازاد شکم و لگن مشاهده نشد.دکتر دو دوره قرص الدی تجویز کردن وگفتن تا پایان دو دوره امکان بارداری برای شما نیست .ایا این تجویز مناسب است؟ و دوم اینکه تا پایان این دو دوره من نمیتوانم برای بارداری اقدام کنم؟
مدیر پایگاه
در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین مطرح شد:
کد خبر: ۷۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
شفا
آنلاین- دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان و دکتر مرتضی عقبایی-
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی- از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین در
پاسخ به متداول ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:
با سلام و تشکر از پاسخگویی شما من به پزشک مراجعه کردم نتیجه
سونوگرافی:ابعاد رحم در خط میدساژیتال 75در33میلیمتر بوده طرح اکوی میومتر
هموژن میباشد.ضخامت اندومتر 7میلیمتر است.کیستی به دیامتر 30در40میلیمتر
فاقد جزئی سولید و سپتا در اندکس چپ.مایع ازاد شکم و لگن مشاهده نشد.دکتر دو
دوره قرص الدی تجویز کردن وگفتن تا پایان دو دوره امکان بارداری برای شما
نیست .ایا این تجویز مناسب است؟ و دوم اینکه تا پایان این دو دوره من
نمیتوانم برای بارداری اقدام کنم؟

پاسخ:دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان

این کیست های فولیکولار می باشند که ناشی از تخمک گذاری بوده که به دنبال
مصرف قرص و یا حتی خود به خود با پریود ماهیانه بر طرف می شوند و بهتر است
که بعد از 2 ماه بعد مصرف قرص و قاعدگی به صورت مجدد سونوگرافی انجام دهید. و
در صورتی که کیست به صورت کامل جذب شده بود می توانید برای بارداری اقدام
نمائید و در صورت بزرگ شدن باید آزمایشات مربوط به کیست تخمدان را انجام
دهید و تحت نظر پزشک باشید.

Image result for ‫پاسخ به سوالات پزشکی‬‎

سوال:
من یک مادرم که سوال های دختر۱۱ ساله ام را به اینجا می اورم همان طور که
سوال دخترم را کردم که ۶ روز است پریودش و در ماهه قبل ۴ تیر شدو همان
طور که گفتم این ماه دخترم در چه روزی خواهد شد اگر شما بتوانید تشخیص

دهید

پاسخ:دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان
سوال شما واضح نیست، اما به
طور کلی دختر شما دچار نا منظمی های پریود است و باید شرح حال دقیق تری
ارائه دهید و  برای حل مشکل به پزشک نیز مراجعه کنید.

سوال:
من 16سالمه نمی دونم برای درمان بزرگی سینه چه ورزشی کنم
.نمی دونم راهنماییم کنید ازچه مواد غذایی استفاده کنم ممنون میشم اگه
راهنماییم کنین.

پاسخ :دکتر مرتضی عقبایی متخصص تغذیه

بزرگی
یا کوچکی سینه امری ژنتیکی است و یا می تواند ناشی از داروهایی باشد که طی
5 یا 6 سال اخیر مصرف کرده اید بنابراین برای درمان باید به متخصص تغذیه
مراجعه کنید و از ورزش های موضعی نیز کمک بگیرید.

سوال:

سلام، من دخترم 22 سالمه، 1،68وزنمه 90 قدمه. انقدر درگیر کارم که وقت واسه ورزش ندارم، مهرماه هم جشن عقدمه. لطفا راهنماییم کنید

پاسخ: دکتر مرتضی عقبایی متخصص تغذیه

راهکار شما کم کردن غذاهای دریافتی و افزایش فعالیت بدنی و مراجعه به متخصص تغذیه است.

سوال: من در ماه پنجم بارداریم هستم ۱۸ساله هستم و بچه
اولمه ، اولین سونوگرافی که دادم توماه سومم بودم و بهم گفتن ک لکه خون جفت
بچه هست رفتم پیش متخصص و واسم امپول و شیاف نوشت وقتی تمومشون کردم رفتم
دوباره سونو دادم گفتن لکه خون هنوز هست وبازم دکتر واسم آمپول و شیاف وقرص
نوشت الان که برگشتم سونو گفتن دوتا لکه خون جفت بچه شدن ،من دیگه از رفتن
این لکه خون ناامید شدم و دیگه نرفتم دکتر ،به نظرتون،این لکه خونها واسه
بچه خطرناکن ؟

 پاسخ:دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان
 در صورت ایجاد لخته پشت جنین شما باید استراحت مطلق داشته باشید، با
همسرتان نزدیکی نکنید و از جا به جایی اجسام سنگین اجتناب کنید،در 80درصد
موارد این لخته ها کم و به مرور زمان جذب می شوند و از آنجا که شما با خطر
تهدید به سقط مواجه هستید باید 3 نکته مذکور را رعایت کنید و هر شب از شیاف
نگهدارنده بچه استفاده فرمایید و هر 2 هفته یکبار نیز برای اطمینان خاطر
سونوگرافی انجام دهید.
لیندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
0
سلام من 14 سال دارم و یک کیست 34 میلی متری داشتم که ۲ ماه قرص ال دی مصرف کردم حالا این 2 ماه گذشته و وقتی رفتم سونوگرافی گفت که 36 میلی متر شده یعنی اینکه قرص ها هیچ اثری نداشته و حتی کیستم بزرگ تر شده از طرفی مصرف این قرص ها لک روی صورت و ناباروری میشه . به نظر شما راهی وجود داره که این کیست از بین بره از روش گیاهی خواهش می کنم یه روش خوب بهم بگین چون خیلی ناراحتم فکر می کنم که هیچ راهی براش وجود نداره.
مدیر پایگاه باسلام
مشکل شما به طورقطع باید ازسوی یک متخصص حاذق وباتجربه زنان به دقت بررسی شود وسپس راهکاردرمانی مناسب ارایه گردد.پس لطفا دراین باره ریسک نکنید وبه پزشک متخصص مراجعه نمایید.چراکه درمان نکردن سریع این مشکل می تواند درآینده برای شما مشکل آفرین باشد.
سونیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
1
سلام من25 سالمه و مجردم .در تخمدان راستم کیست 6 سانتی دارم دکتر متخصص برای سه ماه قرص ال دی تجویز کرد ولی دکتر خودم متفورمین رو هم توصیه کردن
لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
شفا آنلاین- پزشکان و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین، به متداول ترین سوالات پزشکی کاربران شفا آنلاین پاسخ دادند.

سوال: سه تا میوم دوسانتی دارم که باعث نازایی ام شده، یک فرزند
دارم،،،، فرزند دیگه می خوام، 42 سالمه، باید چه کنم؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



میوم بسته به این که کجا قرار دارد منجر به نازایی می شود؛ اما سن شما
خیلی مهم تر از میوم هاست که منجر به نازایی شده، شما باید یک آزمایش
AMHانجام دهید تا بر اساس آن مشخص شود که در بافت تخمدانی چه مقدار ذخیره
فولیکول دارید تا قادر به حاملگی شوید.



سوال: مادر بزرگه من ی کیستی به بزرگیه 10 در 6 سانت داره بعد بخاطره
مصرف وارفارین نمیتونه عمل کنه



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



پزشک قلب وی می تواند وارفارین را تبدیل به داروی ضد انعقادی دیگر با اثرات کوتاه
تر(آمپول هپارین) کند که چند ساعت قبل از عمل وارفارین را قطع و بعد از عمل دوباره
شروع نماید.



سوال: سلام من دارای آندومتریوزشکمی هستم دکتربهم گفته که اگر خارج
شکم وزیرپوست رویی شکمم است ومشکلی برای بارداری ایجادنمی کند موقع سزارین در می
آورند با اینکه پریودم منظم شده تمام آزمایشهاهم نرمال بوده وشوهرم هم مشکلی
نداردولی بازاین ماباردارنشدم فقط خون پریودم تادوروزاست وبعدازآن خیلی کم شده
وتاشش روزتمام میشه ولی قبلا این جورنبوده
.



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



شما برای بررسی لوله؛ رحم و تخمدان باید لاپاراسکوپی انجام دهید و
صحبت پزشک شما درست است اگر این ضایعات زیر پوست؛ داخل شکم یا لگن باشد نازایی را
در پی دارد.



سوال: خواهرم چند هفته به علت درد شدید ناحیه ی شکم و معده بستری شد
یعنی دردی که با هیچ مسکنی آرام نمی شد وآنزیم معده به۸۰۰رسیده بود که با دارو
کنترل شد وبا انجام سونوگرافی وآندوسکوپی و سی تی گفتند که به پانکراتیت دچار شده
والانم در سونو گفتند که کیسه صفرا سنگ نداره ولی باید بیرون بیاد وبعده هشت روز
مرخص شدولی الانم گهگاهی درد شدید در سینه و مرتب سرفه و استفراغ میکنه ودرد در
ناحیه ی بازو داره وخودشم میگه من که صفرام سالمه چرا باید عمل کنم.لطفا راهنمایی
کنید خواهرم همش ۳۰سالشه .دلیل این بیماری چیه اصلا خود این بیماری چیه خواهرم مرتب
سرگیجه ی شدید واستفراغ وسرفه وتنگی نفس داره در ضمن عکس و سونو تجمع مایع در حفره
شکمی رو هم نشون داده.کمکمون کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



این علائم مربوط به پانکراتیت است وباید درمان به طور کامل انجام شود
و برای درمان دقیق تر باید به یک متخصص ریه و گوارش مراجعه شود.



سوال: من 24 سالمه وحدودا شش ماهی هست که بعضی مواقع احساس فشار به
قفسه سینه و تنگی نفس می کنم. این اتفاق به ندرت در طول روز واکثرا شب ها اتفاق می
افته و بعضی مواقع با سرفه همراهه. و با پوشیدن لباس تنگ بیشتر میشه. صبحا با حالت
سرما خوردگی از خواب بیدار می شم و همیشه تو گلوم خلط هست. سابقه ی تنگی نفس و
قلبی هم ندارم. اما نگران این مساله هستم لطفا راهنماییم کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



حالا که سابقه تنگی نفس و قلبی ندارید جای نگرانی نیست برای بررسی
دقیق تر به متخصص ریه مراجعه کنید.



سوال: مدت سه ماه از خردادماه 94 پدرم دچار سرفه بی اشتهایی و بی
خوابی اسب شبها در حالت نشته و احساس درد و ناراحتی دارد یک عفونت در ریه اش
مشاهده شده است که دکتر های متخصص ریه در شیراز طی دوبار برنکوسکوپی و یک بار
نمونه برداری سوزنی در زمان سی تی اسکن از نتیجه آزمایشات به نتیجه مشخصی نرسیده
اند و هیچ دارویی تجویز ننموده اند آیا مورد های مشابه تا بحال مشاهده شده است که
اینگونه بلاتکلیفی ایجاد کند
اگر سلول سرطانی باشد
ایا امکان دارد که این همه آزمایش آن را تشخیص ندهند یا امکان دارد مریضی دیگری است؟



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



بدون معالجه و نداشتن شرح حال دقیق از بیمار اظهار نظر مشکل است، اما
دوباره نمونه برداری های قبلی باید انجام شود و بیمار تحت نظر پزشک باشد.

ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
سلام من 22سالمه و صورتم خیلی جوش میزنه البته جوشا چرکی نیستن ایاممکنه جوشا ب خاطر کیستم باشه؟؟
البته کیستام ریز هستن و قاعدگی منظمی ذارم
مدیر پایگاه باسلام این موضوع به  طورقطع نیازمند بررسی های دقیق ازسوی متخصص پوست ومومی باشد تاپس ازمعاینات وآزمایشات لازم دراین باره درمان مناسب ارایه گردد.
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
سلام ب پزشکای انلاین
من قبلا کامنت گذاشتم واسه جوشاي صورتم ك ايا ربطي ب كيست داره يانه بهم گفتین حتما باید برم متخصص پوست و مو من بارها رفتم ولی فقط بهم قرص راکوتان ودکوتان دادن تمام موهای سرم ریخته ولیفقط تا وقتی قرصارو میخورم صورتم خوبه میخواستم بپرسم ترکیبات این راکوتان دکوتان چیه و رو چ قسمتی از بدن یا چ هورمونی تاثير داره
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تمایل  می توانید ازخدمات کلینیک خانم دکترزهره نیکبخت متخصص پوست ومو درمرکزلیزرمهرگان تهران واقع درخیابان آفریقا بهره مند شوید
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
من تازه فهمیدم کیست کوچیک دارم یه ماهه که پریود نشودم بعضیا میگن باید عمل کنی من خیلی میترسم لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
باید بدانید که هرکیستی نیازبه عمل جراحی ندارد وبسیاری ازکیست ها بادارو ودرمان مناسب ازسوی پزشک متخصص زنان وزایمان برطرف می شود.بااین حال شما می بایست به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید تا تحت بررسی دقیق قرارگیرید
mahdiye
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
1
من 5 روزه که متوجه شدم کیست دارم.کیستمم پشت تخمدانمه و روز اول 49 میل بود به خاطر دردای شدید زیر شکم و پهلو چنروزی بیمارستان بستری شدم و طی 2 سنوگرافیه اخر متوجه شدم کیستم 9 میل کوچیک شده و دکترمم گفته نیازی به لاپراسکوپی نیس...میترسم که کیست دیگه کوچیک نشه...الان 2روزیه درد شدید ندارم اما گاهی وقتا ریر شکمم یه تیر ناگهانی میکشه به نظر شما مشکلی نیس؟؟؟؟ خیلی میترسم از عمل
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
شفا آنلاین- پزشکان و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین، به متداول ترین سوالات پزشکی کاربران شفا آنلاین پاسخ دادند.

سوال: سه تا میوم دوسانتی دارم که باعث نازایی ام شده، یک فرزند
دارم،،،، فرزند دیگه می خوام، 42 سالمه، باید چه کنم؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



میوم بسته به این که کجا قرار دارد منجر به نازایی می شود؛ اما سن شما
خیلی مهم تر از میوم هاست که منجر به نازایی شده، شما باید یک آزمایش
AMHانجام دهید تا بر اساس آن مشخص شود که در بافت تخمدانی چه مقدار ذخیره
فولیکول دارید تا قادر به حاملگی شوید.



سوال: مادر بزرگه من ی کیستی به بزرگیه 10 در 6 سانت داره بعد بخاطره
مصرف وارفارین نمیتونه عمل کنه



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



پزشک قلب وی می تواند وارفارین را تبدیل به داروی ضد انعقادی دیگر با اثرات کوتاه
تر(آمپول هپارین) کند که چند ساعت قبل از عمل وارفارین را قطع و بعد از عمل دوباره
شروع نماید.



سوال: سلام من دارای آندومتریوزشکمی هستم دکتربهم گفته که اگر خارج
شکم وزیرپوست رویی شکمم است ومشکلی برای بارداری ایجادنمی کند موقع سزارین در می
آورند با اینکه پریودم منظم شده تمام آزمایشهاهم نرمال بوده وشوهرم هم مشکلی
نداردولی بازاین ماباردارنشدم فقط خون پریودم تادوروزاست وبعدازآن خیلی کم شده
وتاشش روزتمام میشه ولی قبلا این جورنبوده
.



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



شما برای بررسی لوله؛ رحم و تخمدان باید لاپاراسکوپی انجام دهید و
صحبت پزشک شما درست است اگر این ضایعات زیر پوست؛ داخل شکم یا لگن باشد نازایی را
در پی دارد.



سوال: خواهرم چند هفته به علت درد شدید ناحیه ی شکم و معده بستری شد
یعنی دردی که با هیچ مسکنی آرام نمی شد وآنزیم معده به۸۰۰رسیده بود که با دارو
کنترل شد وبا انجام سونوگرافی وآندوسکوپی و سی تی گفتند که به پانکراتیت دچار شده
والانم در سونو گفتند که کیسه صفرا سنگ نداره ولی باید بیرون بیاد وبعده هشت روز
مرخص شدولی الانم گهگاهی درد شدید در سینه و مرتب سرفه و استفراغ میکنه ودرد در
ناحیه ی بازو داره وخودشم میگه من که صفرام سالمه چرا باید عمل کنم.لطفا راهنمایی
کنید خواهرم همش ۳۰سالشه .دلیل این بیماری چیه اصلا خود این بیماری چیه خواهرم مرتب
سرگیجه ی شدید واستفراغ وسرفه وتنگی نفس داره در ضمن عکس و سونو تجمع مایع در حفره
شکمی رو هم نشون داده.کمکمون کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



این علائم مربوط به پانکراتیت است وباید درمان به طور کامل انجام شود
و برای درمان دقیق تر باید به یک متخصص ریه و گوارش مراجعه شود.



سوال: من 24 سالمه وحدودا شش ماهی هست که بعضی مواقع احساس فشار به
قفسه سینه و تنگی نفس می کنم. این اتفاق به ندرت در طول روز واکثرا شب ها اتفاق می
افته و بعضی مواقع با سرفه همراهه. و با پوشیدن لباس تنگ بیشتر میشه. صبحا با حالت
سرما خوردگی از خواب بیدار می شم و همیشه تو گلوم خلط هست. سابقه ی تنگی نفس و
قلبی هم ندارم. اما نگران این مساله هستم لطفا راهنماییم کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



حالا که سابقه تنگی نفس و قلبی ندارید جای نگرانی نیست برای بررسی
دقیق تر به متخصص ریه مراجعه کنید.



سوال: مدت سه ماه از خردادماه 94 پدرم دچار سرفه بی اشتهایی و بی
خوابی اسب شبها در حالت نشته و احساس درد و ناراحتی دارد یک عفونت در ریه اش
مشاهده شده است که دکتر های متخصص ریه در شیراز طی دوبار برنکوسکوپی و یک بار
نمونه برداری سوزنی در زمان سی تی اسکن از نتیجه آزمایشات به نتیجه مشخصی نرسیده
اند و هیچ دارویی تجویز ننموده اند آیا مورد های مشابه تا بحال مشاهده شده است که
اینگونه بلاتکلیفی ایجاد کند
اگر سلول سرطانی باشد
ایا امکان دارد که این همه آزمایش آن را تشخیص ندهند یا امکان دارد مریضی دیگری است؟



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



بدون معالجه و نداشتن شرح حال دقیق از بیمار اظهار نظر مشکل است، اما
دوباره نمونه برداری های قبلی باید انجام شود و بیمار تحت نظر پزشک باشد.

مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
0
سلام من 23سالمه،یک ساله ازدواج کردم.دل درد و تکرار ادرار داشتم دکتر رفتم گفت کیست ریز داری و تنبلی تخمدان.اما پریود نا منظم نداشتم و ارثی هم نداریم.خیلی میترسم از اینکه باردار مشک.یک ساله ازدواج کردم و فعلا قصد بارداری ندارم.ممنون میشم راهنمای کنید
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
شفا آنلاین- پزشکان و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین، به متداول ترین سوالات پزشکی کاربران شفا آنلاین پاسخ دادند.

سوال: سه تا میوم دوسانتی دارم که باعث نازایی ام شده، یک فرزند
دارم،،،، فرزند دیگه می خوام، 42 سالمه، باید چه کنم؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



میوم بسته به این که کجا قرار دارد منجر به نازایی می شود؛ اما سن شما
خیلی مهم تر از میوم هاست که منجر به نازایی شده، شما باید یک آزمایش
AMHانجام دهید تا بر اساس آن مشخص شود که در بافت تخمدانی چه مقدار ذخیره
فولیکول دارید تا قادر به حاملگی شوید.



سوال: مادر بزرگه من ی کیستی به بزرگیه 10 در 6 سانت داره بعد بخاطره
مصرف وارفارین نمیتونه عمل کنه



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



پزشک قلب وی می تواند وارفارین را تبدیل به داروی ضد انعقادی دیگر با اثرات کوتاه
تر(آمپول هپارین) کند که چند ساعت قبل از عمل وارفارین را قطع و بعد از عمل دوباره
شروع نماید.



سوال: سلام من دارای آندومتریوزشکمی هستم دکتربهم گفته که اگر خارج
شکم وزیرپوست رویی شکمم است ومشکلی برای بارداری ایجادنمی کند موقع سزارین در می
آورند با اینکه پریودم منظم شده تمام آزمایشهاهم نرمال بوده وشوهرم هم مشکلی
نداردولی بازاین ماباردارنشدم فقط خون پریودم تادوروزاست وبعدازآن خیلی کم شده
وتاشش روزتمام میشه ولی قبلا این جورنبوده
.



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



شما برای بررسی لوله؛ رحم و تخمدان باید لاپاراسکوپی انجام دهید و
صحبت پزشک شما درست است اگر این ضایعات زیر پوست؛ داخل شکم یا لگن باشد نازایی را
در پی دارد.



سوال: خواهرم چند هفته به علت درد شدید ناحیه ی شکم و معده بستری شد
یعنی دردی که با هیچ مسکنی آرام نمی شد وآنزیم معده به۸۰۰رسیده بود که با دارو
کنترل شد وبا انجام سونوگرافی وآندوسکوپی و سی تی گفتند که به پانکراتیت دچار شده
والانم در سونو گفتند که کیسه صفرا سنگ نداره ولی باید بیرون بیاد وبعده هشت روز
مرخص شدولی الانم گهگاهی درد شدید در سینه و مرتب سرفه و استفراغ میکنه ودرد در
ناحیه ی بازو داره وخودشم میگه من که صفرام سالمه چرا باید عمل کنم.لطفا راهنمایی
کنید خواهرم همش ۳۰سالشه .دلیل این بیماری چیه اصلا خود این بیماری چیه خواهرم مرتب
سرگیجه ی شدید واستفراغ وسرفه وتنگی نفس داره در ضمن عکس و سونو تجمع مایع در حفره
شکمی رو هم نشون داده.کمکمون کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



این علائم مربوط به پانکراتیت است وباید درمان به طور کامل انجام شود
و برای درمان دقیق تر باید به یک متخصص ریه و گوارش مراجعه شود.



سوال: من 24 سالمه وحدودا شش ماهی هست که بعضی مواقع احساس فشار به
قفسه سینه و تنگی نفس می کنم. این اتفاق به ندرت در طول روز واکثرا شب ها اتفاق می
افته و بعضی مواقع با سرفه همراهه. و با پوشیدن لباس تنگ بیشتر میشه. صبحا با حالت
سرما خوردگی از خواب بیدار می شم و همیشه تو گلوم خلط هست. سابقه ی تنگی نفس و
قلبی هم ندارم. اما نگران این مساله هستم لطفا راهنماییم کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



حالا که سابقه تنگی نفس و قلبی ندارید جای نگرانی نیست برای بررسی
دقیق تر به متخصص ریه مراجعه کنید.



سوال: مدت سه ماه از خردادماه 94 پدرم دچار سرفه بی اشتهایی و بی
خوابی اسب شبها در حالت نشته و احساس درد و ناراحتی دارد یک عفونت در ریه اش
مشاهده شده است که دکتر های متخصص ریه در شیراز طی دوبار برنکوسکوپی و یک بار
نمونه برداری سوزنی در زمان سی تی اسکن از نتیجه آزمایشات به نتیجه مشخصی نرسیده
اند و هیچ دارویی تجویز ننموده اند آیا مورد های مشابه تا بحال مشاهده شده است که
اینگونه بلاتکلیفی ایجاد کند
اگر سلول سرطانی باشد
ایا امکان دارد که این همه آزمایش آن را تشخیص ندهند یا امکان دارد مریضی دیگری است؟



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



بدون معالجه و نداشتن شرح حال دقیق از بیمار اظهار نظر مشکل است، اما
دوباره نمونه برداری های قبلی باید انجام شود و بیمار تحت نظر پزشک باشد.

امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید .
مادر بزرگه من ی کیستی به بزرگیه 10 در 6 سانت داره بعد بخاطره مصرف وارفارین نمیتونه عمل کنه میخواسم ی نظر بدین که چه راه کاری براش بهتره . با تشکر
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
شفا آنلاین- پزشکان و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین، به متداول ترین سوالات پزشکی کاربران شفا آنلاین پاسخ دادند.

سوال: سه تا میوم دوسانتی دارم که باعث نازایی ام شده، یک فرزند
دارم،،،، فرزند دیگه می خوام، 42 سالمه، باید چه کنم؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



میوم بسته به این که کجا قرار دارد منجر به نازایی می شود؛ اما سن شما
خیلی مهم تر از میوم هاست که منجر به نازایی شده، شما باید یک آزمایش
AMHانجام دهید تا بر اساس آن مشخص شود که در بافت تخمدانی چه مقدار ذخیره
فولیکول دارید تا قادر به حاملگی شوید.



سوال: مادر بزرگه من ی کیستی به بزرگیه 10 در 6 سانت داره بعد بخاطره
مصرف وارفارین نمیتونه عمل کنه



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



پزشک قلب وی می تواند وارفارین را تبدیل به داروی ضد انعقادی دیگر با اثرات کوتاه
تر(آمپول هپارین) کند که چند ساعت قبل از عمل وارفارین را قطع و بعد از عمل دوباره
شروع نماید.



سوال: سلام من دارای آندومتریوزشکمی هستم دکتربهم گفته که اگر خارج
شکم وزیرپوست رویی شکمم است ومشکلی برای بارداری ایجادنمی کند موقع سزارین در می
آورند با اینکه پریودم منظم شده تمام آزمایشهاهم نرمال بوده وشوهرم هم مشکلی
نداردولی بازاین ماباردارنشدم فقط خون پریودم تادوروزاست وبعدازآن خیلی کم شده
وتاشش روزتمام میشه ولی قبلا این جورنبوده
.



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



شما برای بررسی لوله؛ رحم و تخمدان باید لاپاراسکوپی انجام دهید و
صحبت پزشک شما درست است اگر این ضایعات زیر پوست؛ داخل شکم یا لگن باشد نازایی را
در پی دارد.



سوال: خواهرم چند هفته به علت درد شدید ناحیه ی شکم و معده بستری شد
یعنی دردی که با هیچ مسکنی آرام نمی شد وآنزیم معده به۸۰۰رسیده بود که با دارو
کنترل شد وبا انجام سونوگرافی وآندوسکوپی و سی تی گفتند که به پانکراتیت دچار شده
والانم در سونو گفتند که کیسه صفرا سنگ نداره ولی باید بیرون بیاد وبعده هشت روز
مرخص شدولی الانم گهگاهی درد شدید در سینه و مرتب سرفه و استفراغ میکنه ودرد در
ناحیه ی بازو داره وخودشم میگه من که صفرام سالمه چرا باید عمل کنم.لطفا راهنمایی
کنید خواهرم همش ۳۰سالشه .دلیل این بیماری چیه اصلا خود این بیماری چیه خواهرم مرتب
سرگیجه ی شدید واستفراغ وسرفه وتنگی نفس داره در ضمن عکس و سونو تجمع مایع در حفره
شکمی رو هم نشون داده.کمکمون کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



این علائم مربوط به پانکراتیت است وباید درمان به طور کامل انجام شود
و برای درمان دقیق تر باید به یک متخصص ریه و گوارش مراجعه شود.



سوال: من 24 سالمه وحدودا شش ماهی هست که بعضی مواقع احساس فشار به
قفسه سینه و تنگی نفس می کنم. این اتفاق به ندرت در طول روز واکثرا شب ها اتفاق می
افته و بعضی مواقع با سرفه همراهه. و با پوشیدن لباس تنگ بیشتر میشه. صبحا با حالت
سرما خوردگی از خواب بیدار می شم و همیشه تو گلوم خلط هست. سابقه ی تنگی نفس و
قلبی هم ندارم. اما نگران این مساله هستم لطفا راهنماییم کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



حالا که سابقه تنگی نفس و قلبی ندارید جای نگرانی نیست برای بررسی
دقیق تر به متخصص ریه مراجعه کنید.



سوال: مدت سه ماه از خردادماه 94 پدرم دچار سرفه بی اشتهایی و بی
خوابی اسب شبها در حالت نشته و احساس درد و ناراحتی دارد یک عفونت در ریه اش
مشاهده شده است که دکتر های متخصص ریه در شیراز طی دوبار برنکوسکوپی و یک بار
نمونه برداری سوزنی در زمان سی تی اسکن از نتیجه آزمایشات به نتیجه مشخصی نرسیده
اند و هیچ دارویی تجویز ننموده اند آیا مورد های مشابه تا بحال مشاهده شده است که
اینگونه بلاتکلیفی ایجاد کند
اگر سلول سرطانی باشد
ایا امکان دارد که این همه آزمایش آن را تشخیص ندهند یا امکان دارد مریضی دیگری است؟



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



بدون معالجه و نداشتن شرح حال دقیق از بیمار اظهار نظر مشکل است، اما
دوباره نمونه برداری های قبلی باید انجام شود و بیمار تحت نظر پزشک باشد.

لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
باسلام من ۲۸ سال سن دارم ۰ متاسفانه دچار کیست های ریز هستم و بزرگترین کیستم ۹ میلی است . ۴ ساله ازدواج کردم و حدود دو سال اقدام به بارداری کردم ولی متاسفانه جواب نگرفتم خیلی تحت فشار هستم لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام شما حتما باید تحت درمان متخصص زنان باشید ضمن اینکه کیست ها درمان های مختلف دارند.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
1
0
باسلام.من پارسال یکبارعمل جراحی اورژانسی انجام داده ام اماچن ماه بعددوباره کیست ایجادشد وبیشتراز۶ماه است ک قرص میخورم امافایده نداشته ورشدکرده.دکتر گفته بایدلاپاروسکوپی کنم نظرشماچیه؟درضمن من ۱۶سالمه.مرسی
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۷۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
شفا آنلاین- پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
سوال:
من 16 ساله ام و پارسال یکبارعمل جراحی اورژانسی انجام داده ام اماچن ماه
بعددوباره کیست ایجادشد وبیشتراز۶ماه است که قرص میخورم اما فایده نداشته و
رشد کرده.دکتر گفته باید لاپاروسکوپی کنم نظرشماچیه؟

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

اندازه کیست حائز اهمیت است؛ اگر خیلی بزرگ شده نیازمند عمل جراحی است.

سوال:
با عرض سلام وخسته نباشید حضور محترم خانم دکتر. علت بروز دانه‌های چربی
سفید رنگ زیر چشم چیست؟.برای من دوتا روی پلک و دوتا با فاصله کنار چشمم
است.

پاسخ: دکتر فرح وکیل/ متخصص پوست؛ مو و زیبایی


دانه
های سفید رنگ به عنوان کیست چربی هستند که زمینه ارثی دارند، راه آن تخلیه
است. اگر این کیست ها خیلی به ناحیه پلک نزدیک است باید به وسیله چشم پزشک
و در غیر این صورت توسط متخصص پوست درمان و تخلیه شوند.


سوال: سلام من ۱۲ سالمه دو ساله که ترشح دارم وزنم ۳۵ قدم ۱۵۷ سوالم اینکه من کی پریود می شم؟

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان


بر
اساس ترشح نمی شود گفت؛ زمانی که شما به رشد صفات ثانویه جنسی رسیده باشید
2 سال بعد قاعدگی رخ می دهد، برای کسب اطلاعات و بررسی های بیشتر به یک
متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
سلام .من بعد از این که ازدواج کردم کیست گرفتم الانم دکتر به من قرص ضد بارداری داد.ولی الا بعد از 1ماه هنوز بهتر نشدم.من وقتی دیت شویی دارم نمیتونم جلوی خودمو بگیرم اصلا.این میتونه به کیست ربط داشته باشه؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی دقیق ومعاینه بالینی است وهراحتمالی هم به دلیل وجود کیست درمان شده وجود دارد.بااین حال بهتراست خیلی سریع به پزشک متخصص زنان وزایمان مراجعه نمایید.
مهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
0
سلام من 27 سال دارم یه بار سقط جنین داشتم سه ماه که میخوام بچه دار بشم رفتم سونی گفتن کیست کوچک به اندازه 22mmداری نگرانم بچه دار میشم یانه ......؟
مدیر پایگاه باسلام شما می بایست تحت نظرمتخصص زنان وزایمان درمان شوید انشالله باروش های درمانی موجود مشکل شما نیزبرطرف شوددرصورت تمایل می توانید ازویزیت پزشکان مشاورشفاآنلاین نیز بهره مند شوید.باسپاس.
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
سلام من ۴۵سال سن دارم و ۳بار سزارین انجام دادم و در سنوگرافی گفته در جدار قدامی رحم میوم کلیسیفیه اینترامورال به قطر ۳۰میلیمتر و تخمدان چپ بزرگ حاوی یک توده cystic به قطر ۳۵ میلیمتر با جدار صاف و فاقد اکوی داخلی میباشددر راه درمان کمک کنید
مدیر پایگاه باسلام شما باید حتما تحت درمان متخصص زنان وزایمان باشید درصورت تمایل می توانید ازمشاوره پزشکان همکارباشفاآنلاین نیزبهره مند گردید.باسپاس
fedafarzam
|
Afghanistan
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
chtor metanm sawal khud ra matrah knm wa jawab bgerm?
مدیر پایگاه سلام ازهمین طریق می توانید اما لطفا سوالتان رافارسی بنویسید ممنون
mehri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
Ali bod
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
سلام من پنج سالی هست دارم قرص ال دی مصرف میکنم و به محض قطع کردن ، دوباره کیستای تخمدان شروع به رشد می کنه میخواستم بدونم می تونم تا همیشه این قرص رو مصرف کنم؟ تا الان برام مشکلی بوجود نیاورده ممنون میشم راهنماییم کنین
مدیر پایگاه باسلام باتوجه به اینکه اطلاعات بالینی دقیقی درباره شما نداریم بهتراست دراین باره ازپزشک متخصص زنان سوالات لازم رابپرسید تاراهنمایی لازم صورت گیرد
باسپسا
سحر ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
سلام
من یک سال و نیمه ازدواج کردم تازه اقدام کردم ک باردار بشم ماه قبل رفتم دکتر گفت کیست دارم فقط یک بسته ال دی داد بعد گفت ماه بعد ک پریودشدی بیا الان دکترم رفته مسافرت نیس الان چکار کنم؟؟ توروخدا راهنماییم کنین
یک ماه دیگه قرص ال دی بخورم؟؟
مدیر پایگاه باسلام
توصیه مااینستکه حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید چراکه مشکل وضعیت کیست شما باید ازسوی پزشک متخصص به طوردقیق بررسی شود وبعد درمان لازم پیشنهاد گردد.   
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
با سلامو من 29 سال دارم و یک کیست تخمدان به بزرگی 7 در 6 سانت دارم. متاسفانه هر روز اضافه وزن پیدا می کنم. آیا با مصرف قرص ضد بارداری و کوچک شدن کیست، ممکنه لاغر بشم؟ و برای بارداری بهتر هست تا چه زمانی به مصرف قرص ضد بارداری ادامه بدم؟
مدیر پایگاه باسلام
توصیه اکید مااینستکه تحت نظر یک متخصص زنان درمان شوید
فاطمه نصرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
سلام خانمی هستم 18ساله یک سال ازدواج کردم قصد بارداری دارم سونوگرافی دادم گفتنی کیست به ابعاد42در57 میلیمتر در تخمدان سمت راستم دارم .آیا برای بارداریم مشکلی بوجود میارن ممنون میشم راهنماییم کنید .سیکل منظمی هم دارم.
مدیر پایگاه
پاسخ به مهمترین سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۸۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.





سوال:



بنده 36
ساله ام و به دلیل درد کلیه بررسی کامل ازنظرآزمایش ادرار و سونوگرافی و آزمایش
خون شده ام یک میوم درقسمت دیواره خلفی فوندوس به اندازه ۱۲میلیمتر دارم و
هیدرونفروز مختصر وجود داشت بقیه موارد نرمال بودند آیا میتونه مشکل درد کلیه و
هیدرونفروز به دلیل اثر فشاری میوم باشه؟



پاسخ:
دکتر لطف الله ارمنده/ جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار



برای
مشخص شدن این موضوع باید از کلیه اتان عکسبرداری تخصصی شود بنابراین بهترین کار
مراجعه
به یک ارولوژیست است.



سوال: ببخشید من دچار ترشحات زرد رنگی شدم که مجبورم در طول روز چند بار
لباس زیرمو عوض کنم. به پزشک مراجعه کردم به من مترونیدازول دادند دو تا صبح و دو
تا شب. بعد 15 روز من بهتر شدم اما به محض تمام شدن قرص مجددا برگشت. ضمنا مجرد و
28 ساله هستم و تا به حال هیچ گونه نزدیکی نداشتم
.



پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



امکان دارد شما عفونت های مقاوم به درمان داشته باشید بنابراین باید
از درمان های ترکیبی استفاده کنید و از ترشحات شما کشت گرفته شود و بر اساس آن
آنتی بیوتیک مناسب نیز تجویز شود.



سوال: من زگیل تناسلی داشتم که بعد از لیزر حدود ۷ ماه عود نکرده. دکتر زنان
گفتن دهانه رحمم زخم شده و نست پاپ اسمیر دادم. درمراحل ابتدایی زخم دهانه رحم از
چه دارویی میشه استفاده کرد. چون دیکلوفناک با پماد واژینال دادن. ۲۷ ساله هستم.
هیچ گونه علایم ندارم . فقط بعضی وقتا ترشح بی رنگ
. ممکنه
سرطان داشته باشم؟



پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



شما به علت زگیل باید تست اختصاصی پاپ اسمیر(t.i.n prep) را برای مشخص شدن نوع زگیل انجام دهید و در صورتی که ریسک سرطان
دهانه رحم را داشته باشید بر اساس آن تست مشخص می شود. در صورتی که تست شما مثبت
باشد باید تست های تشخیصی دیگر و نمونه برداری از زخم رحم نیز انجام شود و در صورت
منفی بودن تست ریسک بدخیمی پائین است و شما نیازمند انجام معاینات روتین و تست پاپ
اسمیر هستید.



سوال: من هفته 18 بارداری هستم.در هفته 11 که برای غربالگری رفتم ،گفتن ی
کیست بین جنین و جفتم وجود داره (قسمت میانی جفت) و24
* mm31وساده
است،برا هفته
17 برام سونوگرافی سلامت جنین و برسی کیست
نوشتن که گفتن کیست مقدار جزئی بزرگ شده(27
*mm38)در ناحیه
ساب آمنیوتیک قسمت میانی جفت.واقعا نگرانم ونمیدونم چیکار کنم.آیا خطرناکه؟کی از
بین می ره؟چه اقداماتی باید انجام بدم .دکتر گفت شاید روی رشد جنین اثر بزاره
.



پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



بهتر است که شما یک سونوگرافی دقیق رنگی از نظر وضعیت جفت و نوع کیست
نیز انجام دهید و به رویت پزشک معالج برسانید.



سوال: برای تشخیص نوع هایمنم به دکتر مراجعه کردم که به طور سرسری و کمتر از
1دقیقه گفتن نیمه ارتجاعی برای اطمینان بیشتر به دکتر دیگه مراجعه کردم و توضیح
دادم که دکتر قبلیم چه تشخیصی دادن ایشون گفتن بکارتی به این عنوان اصلا وجود
نداره و بعد از معاینه گفتن کاملا ارتجاعیه و زمان زیادیم گذاشتن میخواستم نظر
شمارو بدونم و آیا نوع نیمه ارتجاعی داریم یا خیر متشکرم
.



پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



یعنی هایمن شما به طور کامل ارتجاعی نیست و زمان اولین نزدیکی پارگی و
مقداری خونریزی از هایمن را به همراه دارید.



سوال: من 29 سال دارم و یک کیست تخمدان به بزرگی 7 در 6 سانت دارم. متاسفانه
هر روز اضافه وزن پیدا می کنم. آیا با مصرف قرص ضد بارداری و کوچک شدن کیست، ممکنه
لاغر بشم؟ و برای بارداری بهتر هست تا چه زمانی به مصرف قرص ضد بارداری ادامه بدم؟



پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

ابتدا باید از نظر نوع کیست بررسی شوید، اگر کیست شما از نوع
فولیکولار و ساده باشد به طور معمول به درمان های دارویی نیز پاسخ می دهد و با از
بین رفتن کیست ها امکان حاملگی نیز وجود دارد اما در صورتی که به دارو جواب نداد
بهتر است که عمل لاپاراسکوپی و کیست تخلیه انجام شود حال آن که به طور کلی چاقی و
لاغری ربطی به این نوع کیست ندارد.



سوال: با سلام من 42 سال دارم و ساکن شهر اراک و حدود 16 سال است که به
آلرژی مبتلا شده ام هر 4 فصل آبریزش بینی دارم و عطسه های شدید و زیاد دارم و طی
این مدت ده سال از داروی کتوتیفن و ماهی یکی و یا دو تا آمپول بتامتازون
la استفاده کردم بعد به که دیدم فایده نداره به کلینیک آلرژی تهران
مراجعه کردم و تست آلرژی دادم به چیز خاصی حساسیت نداشتم ولی به مدت 3 سال از
واکسن های که برام تجویز می کردند استفاده کرم که هر هفته دو بار و گاهی ده روزی
دو واکسن تزریق می کردم و هر شب قرص سیتروزین مصرف می کردم دیدم فایده نداره و
بهبودی حاصل نشد دیگه واکسن نزدم حالا فقط از قرص سیتروزین مصرف می کنم و اگه
آلرژی م شدید شد از آمپول استفاده می کنم که متاسفانه در هیچ حال درمان نشدم و به
خاطر مصرف این داروها هم چاق شدم و هم پا درد و
.. به علت
پوکی استخوان خواستم بپرسم شما چه راهکاری برای درمان این بیماری پیشنهاد می کنید.



پاسخ:
دکتر حمید سهراب پور/ متخصص ریه و
فوق تخصص
ریه



درمان ها همین است اما برای گرفتن درمان های جدیدتر از یک متخصص ریه
یا آلرژی کمک بگیرید.

نازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
سلام من22سالمه عقدم.از2تاسینم ترشحات شیری دارم که زیاده.کیست ریز تخمدانی هم دارم.ممکنه ناباروربشم؟؟؟متخصص بهم قرصی داد که نصفش کنمشنبه ها و دوشنبه ها بخورم قرص دیگم از16تا25پریودی شبی 2تا بخورم..بهمم گفتن پرولاکتین خونم بالاس.
مدیر پایگاه باسلام
توصیه اول ما اینستکه نگران نباشید وخونسردی تان را حفظ کنید.ضمن اینکه باید بدانید امروزه تقریبا ناباروری معنایی ندارد چراکه علم وتخصص پزشکی به اندازه ای پیشرفت کرده که تقریبا بیش از90درصد زوج ها می توانند بچه دارشوند.اما برای بررسی وضعیت باروری تان توصیه می نماییم به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید تا بررسی های لازم بعمل آید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
0
سلام
من 19سالمه الان یه کیست 30 mmدارم،تازه عروسی کردم دکتر رفتم نتیجه نگرفتم خیلی میترسم ،میگن که کسی که کیست داشته باشه نمیتونه بچه دارنمی‌شه من قبلا از قرص چاقی استفاده میکردم ،میخواستیم بدونم کیستی که دارم اثر قرص چاقی هستش یانه؟؟؟؟؟درمورد ازبین رفتن کیست کمکم کنید خوشا میکنم کمکم کنید خواهشا هرچه زود تر جواب بدین ویا ایمیل کنید
خواهش میکنم
مدیر پایگاه
در پاسخ به متداول ترین سوالات کاربران شفاآنلاین اعلام شد:
کد خبر: ۸۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
شفا آنلاین- دکتر ویدا تقی پور بازرگانی- متخصص زنان و زایمان- به متداول ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

سوال: میخواستم بدونم جنین در هفته چهارم اگر مرده باشد ممکنه بدون
خونریزی و درد باشد؟ ضمنا اگر جنین مرده باشد آزمایش خون بارداری را تایید میکند
یا به عبارتی با آزمایش خون مشخص میشود که مرده؟



پاسخ: امکان مرگ جنین بدون انجام سقط و درد و خونریزی وجود دارد و در
چنین صورتی جنین تا 4 هفته داخل رحم باقی می ماند اما پس از این مدت علائم سقط
باید ظاهر شود.



سوال: 40سال دارم.4فیبروم دارم.هر چهارده روز پریود میشم.بادرمان جواب
نگرفتم.لطفا راهنماییم کنید.



پاسخ:ابتدا باید محل قرار گیری فیبروم مشخص شود؛ اما با توجه به
پریودهای نزدیک بهم شما باید آزمایشات هورمونی انجام دهید و با توجه به سن شما
کورتاژ از رحم هم نیاز است و در صورتی که نتایج ر دو خوب باشد پس مشخص می شود که
خونریزی های شما ناشی از فیبروم است و پس از مشخص شدن اندازه فیبروم برای برداشتن
باید اقدامات مربوطه را انجام داد.



سوال:من 19سالمه الان یه کیست 30 mmدارم،تازه عروسی کردم دکتر رفتم نتیجه نگرفتم خیلی میترسم ،میگن که
کسی که کیست داشته باشه نمیتونه بچه دارنمی‌شه من قبلا از قرص چاقی استفاده میکردم
،میخواستیم بدونم کیستی که دارم اثر قرص چاقی هستش یانه

پاسخ :آن کیست ها ی نوع خوش خیم مربوط به تخمدان است و برای بارداری هم مشکلی
ایجاد نمی کنند اما شما بری درمان کیست ها با تجویز پزشک باید از قرص ال دی استفاده
کنید.



سوال:یک سال قبل متوجه وجوددو فیبروم ساب سروزالبدوت تغییرات دژنراتیو 47 و
40 میلیمتربه ترتیب در جدار خلفی و قدامی رحم رویت شد.در ماه قبل به دلیل لک بینی
تا سه روز بعد پرید به دکتر مراجعه نمودم و در سنوگرافی مجدد سایز رحم بزرگ و
ابعاد آ ن در برش میدساژیتال11.5* 80میلیمتر میباشد.میوم ساب موکوزال (با اثر
فشاری بر
endometrial
line)
با گسترش اینترامورال ساب سروزال به ابعاد 74*68میایمتر متمایل به راست درخلف bodyو فندوس و میوم اینترامورال ساب سروزال 35*31 میلیمتر (قدام و چپ body)مشاهده میشود.لطفا راهنمایی نید.



پاسخ: برای بررسی های بیشتر و اطمینان از باردار شدن به یک متخصص زنان
مراجعه کنید.

معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
با سلام و خسته نباشید . مادر من 49 سالشه و کیست تخمدان به اندازه 6 سانت داره و همچنین همانژیوم کبدی هم داره که آمبولاسیون شدن دکتر زنان گفتن با تزریق دارو احتمال برطرف شدن کیست هست سوال من این هستش آیا داروی تزریقی به کبد اسیب میرسونه یا نه
ممنون میشم پاسخ بدین
مدیر پایگاه
در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین مطرح شد:
کد خبر: ۸۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
شفا آنلاین- چندتن از کارشناسان و پزشکان متخصص افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال: من یک هفته تاخیر در پریود داشتم و همه علائم حاملگی رو هم
داشتم طوری که مطمئن بودم باردارم ششمین روز بعد از تاخیر دو تا بی بی چک گذاشتم
یکی صبح ویکی عصر با مارک های متفاوت که هر دو مثبت بود ومیخواستم فرداش برای
آزمایش برم که امروز صبح خونریزی کردم اوایل خونریزی به شکل قرمز غلیظ بود وادامه
داشت ولی بعد مثل پریود شد میخواستم بدونم این خونریزی ناشی از سقط بود یا پریود
هست؟ دوم اینکه شنیدم میگن خونریزی شدید هم باشه بازم ممکنه جنین زنده باشه آیا
این احتمال وجود دارد؟



پاسخ: دکتر اکرم جنابی/ متخصص زنان و زایمان



شما حتما باید آزمایش خون دهید اما در کل 70درصد سقط ها در یک هفته تا
10 روز حاملگی رخ می دهد.پس برای بررسی های دقیق به پزشک مراجعه نمائید.



سوال: مادر من 49 سالشه و کیست تخمدان به اندازه 6 سانت داره و همچنین
همانژیوم کبدی هم داره که آمبولاسیون شدن دکتر زنان گفتن با تزریق دارو احتمال
برطرف شدن کیست هست سوال من این هستش آیا داروی تزریقی به کبد اسیب میرسونه یا نه



پاسخ: دکتر اکرم جنابی/ متخصص زنان و زایمان



از آنجا که بیمار مشکل کبدی دارد مصرف قرص های کبدی مجاز نیست
بنابراین باید تزریق انجام گیرد اما باید مشخص شود که بیمار یائسه شده یا نه زیرا
در نوع درمان موثر است.



سوال: من 25 سالمه دوبار جراحی بینی شدم انحراف وزیبایی وکیستو
برداشتم.دکتر حین عمل متوجه لوزه سوم شده وبرای من عمل دیگری تجویز کرده.میخواستم
بدونم راه دیگه ای با توجه به سنم وجود داره؟



پاسخ: دکتر محسن نراقی/ رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی



بله وجود دارد. می شود با روش های غیرجراحی درمان را انجام داد مانند
استفاده از امواج رادیو فرکانس که بدون بیهوشی  انجام می شود.

مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
0
0
سلام من ٢٦ سالمه
دو هفته هست كه زايمان كردم ولي خونريزيم تموم نشده.سونوگرافي رفتم داخل رحم ترشحات فراوان (٣٢cc) با سپتاو لخته هاي داخلي نشون داد.
الان قرص مترژن ميخورم هر ٨ ساعت واريترومايسين هر ٦ ساعت.
آيا خونريزيم برطرف ميشه؟.
مدیر پایگاه باسلام
اگراین داروها را پزشک متخصص برایتان تجویزکرده پس طبق نظرایشان عمل کنید اما اگرغیرازاین است حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید ضمن اینکه توصیه اکید ما اینستکه دراولین فرصت این کار را انجام دهید.
ساناز
|
Germany
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
سلام
من ی کیست بزرگ در نخمدان سمت چ
پم دارم .
می خوام از بین بره .البته با داروهای گیاهی
چون خانواده سنتی دارم نمی تونم از قرص استفاده کنم.امپهم مشگلی ندارم
لطفا راهنمایی بفرمایید.
ک چ گیاهی بخورم
مدیر پایگاه
متخصص زنان و زایمان در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین :
کد خبر: ۸۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
شفا
آنلاین- دکتر فرشته دانشمند- متخصص زنان و زایمان- و از کارشناسان
افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ
داد.

سوال:من
خيلي عفونت داشتم همراه با خارش از كلوتريمازول يك درصد استفاده كردم الان
هم قرص داكسي سایکلین استفاده ميكنم ميخواستم ببينم ضرر ندارد.

پاسخ: اگر
شما به قارچ مبتلا بوده اید قرص داکسی سایکلین وضعیت شما را بدتر می کند؛
مصرف هیچ دارویی خودسرانه توصیه نمی شود برای درمان به متخصص زنان مراجعه
کنید.

سوال: من 5ساله ازدواج كردم همسرم لوله هاش بسته بود الان نزديكه 2سال هست باز
كرده ولي باردار نشدم ميخواستم راهنماييم.

پاسخ:
همسر شما باید آزمایش اسپرم انجام دهد اگر نتیجه مطلوب بود شما عکس رنگی انجام دهید تا مشخص شود که همسرتان بستگی لوله دارد یا نه.

سوال: من 27 سالمه و کیست 4 میلیمتری تخمدان چپ دارم آیا خوردن قرص واجبه؟

پاسخ:خوردن
قرص به بهبودی زودتر شما کمک می کند اگر قرص مصرف نکنید باید هر 3 ماه
یکبار سونوگرافی انجام دهید تا مشخص شود که کیست بزرگ شده یا نه.

سوال :من یه کیست بزرگ در تخمدان سمت چپ دارم از طریق داروهای گیاهی مرا راهنمایی کنید.

پاسخ: من در این زمینه تجربه ای ندارم.اما توصیه می شود حتمابه پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

پاسخ دکتر مامک هاشمی- متخصص طب سنتی- به این سوال
شما
باید از روزانه (به جز زمان قاعدگی) از یک لیوان رازیانه مصرف کنید؛ اما
اگر تمایل به درمان سنتی دارید به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
منصوره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
با سلام من 27 سالمه و کیست 4 میلیمتری تخمدان چپ دارم ایا خوردن قرص واجبه؟
مدیر پایگاه
متخصص زنان و زایمان در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین :
کد خبر: ۸۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
شفا
آنلاین- دکتر فرشته دانشمند- متخصص زنان و زایمان- و از کارشناسان
افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ
داد.

سوال:من
خيلي عفونت داشتم همراه با خارش از كلوتريمازول يك درصد استفاده كردم الان
هم قرص داكسي سایکلین استفاده ميكنم ميخواستم ببينم ضرر ندارد.

پاسخ: اگر
شما به قارچ مبتلا بوده اید قرص داکسی سایکلین وضعیت شما را بدتر می کند؛
مصرف هیچ دارویی خودسرانه توصیه نمی شود برای درمان به متخصص زنان مراجعه
کنید.

سوال: من 5ساله ازدواج كردم همسرم لوله هاش بسته بود الان نزديكه 2سال هست باز
كرده ولي باردار نشدم ميخواستم راهنماييم.

پاسخ:
همسر شما باید آزمایش اسپرم انجام دهد اگر نتیجه مطلوب بود شما عکس رنگی انجام دهید تا مشخص شود که همسرتان بستگی لوله دارد یا نه.

سوال: من 27 سالمه و کیست 4 میلیمتری تخمدان چپ دارم آیا خوردن قرص واجبه؟

پاسخ:خوردن
قرص به بهبودی زودتر شما کمک می کند اگر قرص مصرف نکنید باید هر 3 ماه
یکبار سونوگرافی انجام دهید تا مشخص شود که کیست بزرگ شده یا نه.

سوال :من یه کیست بزرگ در تخمدان سمت چپ دارم از طریق داروهای گیاهی مرا راهنمایی کنید.

پاسخ: من در این زمینه تجربه ای ندارم.اما توصیه می شود حتمابه پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

پاسخ دکتر مامک هاشمی- متخصص طب سنتی- به این سوال
شما
باید از روزانه (به جز زمان قاعدگی) از یک لیوان رازیانه مصرف کنید؛ اما
اگر تمایل به درمان سنتی دارید به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
باسلام و خسته نباشید.
من پریود نامنطم داشتم.به پزشک مراجعه کردم بعد از سونوگرافی مشخص شد کیست ریز دارم.دکتر دوتا آمپول تزریق کردند و قرص سیپروترون کامپاند،ویتامین E و قرص آهن تجویز کردند.
آیا این قرص ها عوارص ندارند؟
و این کیست ها باعث ناباروری نمیشوند؟
باتشکر
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۸۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
شفا آنلاین- پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سیوی کاربران پاسخ دادند.
سوال:
میدونم زمان بارداری رو از اولین
روز آخرین پریود حساب میکنن به دلیل مشخص نبودن زمان لقاح اما من سوالم
اینه:از لقاح که حالا هر وقت باشه تا زایمان حداکثر چند روزه؟همچنین از
رابطه تا لقاح حداکثر چند روزه؟

پاسخ:دکتر ویدا تقی پور بازگانی/ متخصص زنان و زایمان
 خیلی
دقیق نمی توان گفت؛ 40 هفته کامل برای حاملگی طبیعی از زمان آخرین پریود
محاسبه می شود اگر سیکل قاعدگی شما 28روز یک بار باشد از 40 هفته کم و از
زمان لقاح نیز حساب می شود.

سوال:
من چندسالی هست سینوزیت دارم وترشحات پشت حلق و...اذیتم میکنه
الان یه چندوقتی هست اززیرگلو جای لوزه هام احساس دردمیکنم من یه
مداحم. اما دقیقا چند وقت پیشم نگاه کردم انگار لوزه سوم
دارم؛ علائمش اینه تو این چندوقت صدام اکثراوقات
تودماغی شده بود وصبح ها بوی بدی ازدهنم می آید و اغلب ریزش بینی و....هم
دارم.

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش،حلق و بینی از آلمان
بروز
لوزه سوم در بزرگسلان نادر است؛ امکان دارد در پی سینوزیت برای شما پولیپ
هم ایجاد شده باشد و امکان دارد به دلیل انحراف بینی، بزرگی شاخک های بینی
شما دچار صحبت کردن تو دماغی شده باشید. حال آن که به طور کلی فشار بر روی
هر عضوی مشکل ایجاد می کند؛ ترشحات مداوم سینوس، رفلکس معده و تارهای صوتی
منجر به گرفتگی صدای می شود بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید تا با انجام
سی تی اسکن از سینوس ها علل مشکل شما را به طور دقیق نیز بررسی کند.

سوال:
من دچار خارش شدید و سوزش واژن شده ام برای درمان در زمان قاعدگی چه کارهایی باید انجام دهم

پاسخ: دکتر ویدا تقی پور بازرگانی/ متخصص زنان و زایمان
اگر
خارش و سوزش قبل از زمان قاعدگی باشد عفونت است باید داروهای مربوط به
عفونت قارچی نیز مصرف شود.اما اگر حین قاعدگی باشد باید با تجویز پزشک
داروهای خوراکی مصرف شود، همچنین امکان دارد که خارش به دلیل نوع
پد/0نواربهداشتی) باشد بنابراین شاید تعویض نوع آن هم بی تأثیر نباشد.

سوال:
عفونت قارچی باعث شل شدن واژینال میشه اگه میشه باید چه داروی استفاده کنیم

پاسخ: دکتر ویدا تقی پوربازرگانی/ متخصص زنان و زایمان

نه به هیچ عنوان هیچ تأثیری در شل شدن واژن ندارد.

سوال: من بيست سالمه من سه سال نه ماهه ازدواج كردم سه سال
به علت كمي سن درس خوندن جلوگيري كردم الانه نه ماه هستش كه اقدام به بارداري
كردم بعد از چهار ماه اقدام به بارداري همراه دختر خالم دكتر رفتم و سونو
پاپ اسمير انجام دادم گفتن همچه چيزت خوبه نرمالي هيچ مشكلي نداري برام
دارو ندادن هيچ كيستي هم نداشتم دختر خالم تبلي تخمدان داشت كه قرص كلوميفن
بهشون تجويز شد بعد از يك دوره باردار شدن و من سر خود بدون تجويز پزشك
قرص ايشون به مدت دوماه از روز پنجم قاعدگي استفاده كردم فقط كلوميفن
تنهادوماه بعد رفتم يه دكتر ديگه گفتن كيست دوسانت تا سه سانت داري بعد
برام لتروزل همراه دوفاستون تجويز كردن من دوماه استفاده كردم نتيجه نگرفتم
الان پريودم بعد از اون امروز رفتم دكتر برام ازمايش هرموني نوشتن لتروزل
ودگزامتازون نوشت كه از پنجم قاعدگي استفاده كنم بعدش سي ابان برم سونوگرافی من
پاي چپم از وقتي كلوميفن استفاده كردم گاهي وقتا ميگيره باحساس ميكنم كمي
هم چاق شدم بنظر شما مشكل من الان چيه آیا داروهامو استفاده كنم ؟ايا نتيجه
اي داره؟ كيستم در اثر چيه

پاسخ: دکتر ویدا تقی پور بازرگانی/ متخصص زنان و زایمان

شما
خیلی زود برای بررسی اقدام کردید، زیرا تا زمانی که یک سال از آغاز به
حاملگی نگذشته باشد و حاملگی رخ نداده باشد نیازی به پیگیری نیست و در
صورتی که بعد از نزدیکی بدون جلوگیری حاملگی رخ نداد باید برای بررسی به
متخصص زنان مراجعه شود. شما آزمایشات هورمونی را به طور حتم باید انجام
دهید زیرا امکان دارد از نظر هورمونی تأثیراتی بر حامگی شما بگذارد، کلومفی
امکان دارد در هرخانم سالمی هم کیست ایجاد کند بنابراین شما دست نگهدارید
که یک تا 2 ماه زمان قاعدگی تان مرتب شود و بدون نیاز به هیچ دارویی به مدت
4 ماه بدن جلوگیری نزدیکی کنید تا هر مشکلی دارید مشخص شود و اگر مشکلی
نداشتید بدون دارو برای بارداری ادامه دهید و اگر هم تحت نظر پزشک باشید
بهتر است.

سوال: دختره سالم درناحیه گردن خیلی عرق میکنه گردنش هم باریکه وکلا چاق نیست علتش چی میتونه باشه

پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم

در
پرکاری تیروئید به علت افزایش هورمون ها و حرارت بدن سوخت و ساز بدن هم
زیاد می شود و در نتیجه فرد دچار تعریق در تمام بدن از جمله کف دست و کف پا
می شودو تعریق در ناحیه گردن به تنهایی ارتباطی با تیروئید ندارد.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
سلام من بیست سالمه یک ماه پریودنشدم الانم دوروز گذشته .امکانش هست کیست داشته باشم ?میتونم از قرص ال دی استفاده کنم بدون تحویز پزشک?
مدیر پایگاه باسلام
فعلا تادوسه روزدیگر صبرکنید اما اگرقاعدگی رخ نداد باماازهمین طریق تماس بگیرید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
پریود نشدم امکانش هست کیست داشته باشم ?چ قرصیو پیشنهاد میکنید ?ک نرم دکتر :-( قرص ال دی بهم نمیسازه
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
1
متاسفانع پریود نشدم .چ قرصی مصرف کنم ?ک دکتر نرم .ال دی ام بهم نمیسازه قویه
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید تا پس ازبررسی های لازم داروودرمان شوید به هیچ عنوان هم خودسرانه دارو نخورید.باسپاس
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
با سلام خدمت شما-حدود دوماه پیش سونویی که انجام دادم با توجه به اینکه پریودیم نامنظم شده بود کیست حدود 43 mmدر تخمدان سمت راست مشاهده شد با خوردن قرص ضد بارداری ضعیف خونریزی بهم دست داد تا یک ماه وزنم پایین آمد و کم اشتها و درد در ناحیه شکم داشتم با رفتن مجدد به پزشک زنان و خوردن داروهای هورمونی خونریزی کاهش پیدا کردو قطع شد بعد گذشت یک ماه سونویی که مجدادا انجام دادم کیست 53mm شد حالا باز با مراجعه به پزشک با توجه به کبد چرب نوع دوم قرص HD رو تجویز کرده واقعا نگرانم با توجه به عوارضی که داره اونو مصرف کنم یا نه؟
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۸۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین پاسخ های مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:
من فردی با مشکل فلج مغزی هستم و دست و پای راستم مشکل دارد
و چشم راستم انحراف دارد من الان 33 سالمه و میدونم که اگر عمل کنم دچار
دوبینی میشوم آیا این دوبینی قابل برگشت هست یت تا آخر عمر بعد از عمل
جراحی خواهد ماند و من تا اخر عمر دوبینی خواهم داشت

پاسخ: دکتر بابک زمانی/رئیس انجمن سکته مغزی ایران

متاسفانه برای پاسخگویی سوال شما واضح نیست.

سوال: من 20سالمه.دوساله ازدواج کردم.9ماهه قصد بارداری دارم..پارسال ی کیست
توی تخم دانم زد و پاره شد خودش.دوباره امسال برای دومین بار یک کیست در
تخمدان چپ و یکی در راست زد ک سمت چپ با ال دی و سمت راست چون درموئید بود
با عمل لاپاراسکوپی مردادماه برداشته شد.ماه پیش متوجه وجود کیست هموراژیک
در تخمدان راستم شدم ولی پزشکم برام دارو ننوشتن و گفتن سعی کن باردار
بشی.اون ک رفع شد دوباره فهمیدم یکی دیگه تو تخمدان چپنه الان.دلیلش چیه هی
کیست میزنه؟تو عمل متوجه بسته بودن لوله راستمم شدن ک باز کردن

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

 کیست
هموراژیک در پی تخمک گذاری ایجاد می شود و مانع بارداری نیست؛با مصرف داروهای
P.C.O به دنبال چند دوره این کیست ها بر طرف می شوند، بهتر است 3ماه تحت درمان با این
قرص ها باشید و بعد از برطرف شدن برای بارداری سریع اقدام نمائید.

سوال: من پسری هستم 29 ساله که با دختر خانمی 19 ساله قصد ازدواج داریم، این دختر
خانم در سن 18 سالگی عمل کیست هرمونی تخمدان چپ انجام دادن، الان هم آثاری
از کیست وجود ندارد، خواستم بپرسم که آیا عمل کیست میتواند عامل ناباروی
در آینده باشد؟


پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

اکثر کیست ها به بارداری ربطی ندارند و خود به خود با دارو درمانی نیز حاملگی رخ می دهد اما قبل از آن بهتر است به پزشک مراجعه شود.

سوال:خانمی هستم 29 ساله و متاهل 3 ماه هستش که اقدام به بارداری کردم
خارج از ایران زندگی میکنم . تا چند روز اینده دسترسی به پزشک ندارم .پریود
من 31 روزه هستش و من ماه گذشته در دوران تخمک گذاری با همسرم ریلیشن شیب
داشتم  بعد از این دوره یعنی حدود 2 هفته به شروع زمان پریود این ماهم
علایمی مثل بزرگ شدن سینه .حالت تهوع .تورم نوک سینه و درد همزمان .درد زیر
شکم .و سوزش سر معده داشتم و از اونجایی که این علایم بسیار نزدیک به
علایم بارداری هست خوشحال شدم که شاید باردارم و حتی 1 روز هم از زمان
پریودم گذشته بود که از بیبی چک استفاده کردم و منفی بود و امروز بعد از یک
روز تاخیر با درد شدید یر شکم به مدت 12 ساعت تموم و ضعف شدید پریود شدم .
میخواستم از خدمدتون بپرسم علت علایم بارداری که داشتم چی میتونه باشه و
ایا با وجود پریود ایا باز هم احتمال بارداری من هست ؟

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

اگر
پریود شما شبیه ماه های قبل است احتمال بارداری وجود ندارد اما اگر در پی 6
ماه باردار نشوید باید تحت نظر پزشک داروهای محرک تخمک گذاری نیز استفاده
نمائید.

سوال:
همسرم مشکل تعداد و حرکت و آنرمال بودن اسپرم رو داره. آیا کپسولهای
cemenax رو که در سایت‌های مختلف تبلیغ می شود پیشنهاد میکنید؟

روشهای دارویی زیادی رو دنبال کرده ولی نتیجه نداشتن.

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

بهتر است تحت نظر یک متخصص ارولوژی باشید تا با تجویز داروهای مفید در این زمینه نیز از درمانی مناسب بهره مند شوید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم.
من پسری هستم 29 ساله که با دختر خانمی 19 ساله قصد ازدواج داریم، این دختر خانم در سن 18 سالگی عمل کیست هرمونی تخمدان چپ انجام دادن، الان هم آثاری از کیست وجود ندارد، خواستم بپرسم که آیا عمل کیست میتواند عامل ناباروی در آینده باشد؟
ممنونم که راهنمایی میفرمایید.
مدیر پایگاه باسلام
بهترین مشاوروراهنمای شما دراین زمینه متخصص زنانی است که همسرتان رادرمان کرده است.بنابراین باتوجه به شرایط جسمی همسرتان بهتراست ازپزشک متخصص مربوطه که درجریان وضعیت ایشان هستند سوال نمایید.چراکه پاسخگویی به این سوال بدون داشتن اطلاعات لازم درباره اندازه کیست و... امکان ندارد.
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
با سلام من سحر 4ماه ازدواج کردم برا موهای زاید صورتم با مراجعه مرکزی برای لیزر مراجعه کردم با فرستادنم برای سنو فهمیدم که دارای کیست تخمدان خیلی ریز هستم البته اینم بگم که من عادت ماهانم خیلی منظم اما قبل ازدواجم بدون درد ولی الان همراه با درد هستم واین در حالی که من دارای ضعف تخمک هم هستم این منو نگران میکنه الان دارم دارو میخورم از قرص های ضد بارداری استفاده میکنم خیلی نگرانم نمیدونم چکار کنم اینم بگم تو سنو منو حالت pcoهستم
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۸۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین پاسخ های مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:
من فردی با مشکل فلج مغزی هستم و دست و پای راستم مشکل دارد
و چشم راستم انحراف دارد من الان 33 سالمه و میدونم که اگر عمل کنم دچار
دوبینی میشوم آیا این دوبینی قابل برگشت هست یت تا آخر عمر بعد از عمل
جراحی خواهد ماند و من تا اخر عمر دوبینی خواهم داشت

پاسخ: دکتر بابک زمانی/رئیس انجمن سکته مغزی ایران

متاسفانه برای پاسخگویی سوال شما واضح نیست.

سوال: من 20سالمه.دوساله ازدواج کردم.9ماهه قصد بارداری دارم..پارسال ی کیست
توی تخم دانم زد و پاره شد خودش.دوباره امسال برای دومین بار یک کیست در
تخمدان چپ و یکی در راست زد ک سمت چپ با ال دی و سمت راست چون درموئید بود
با عمل لاپاراسکوپی مردادماه برداشته شد.ماه پیش متوجه وجود کیست هموراژیک
در تخمدان راستم شدم ولی پزشکم برام دارو ننوشتن و گفتن سعی کن باردار
بشی.اون ک رفع شد دوباره فهمیدم یکی دیگه تو تخمدان چپنه الان.دلیلش چیه هی
کیست میزنه؟تو عمل متوجه بسته بودن لوله راستمم شدن ک باز کردن

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

 کیست
هموراژیک در پی تخمک گذاری ایجاد می شود و مانع بارداری نیست؛با مصرف داروهای
P.C.O به دنبال چند دوره این کیست ها بر طرف می شوند، بهتر است 3ماه تحت درمان با این
قرص ها باشید و بعد از برطرف شدن برای بارداری سریع اقدام نمائید.

سوال: من پسری هستم 29 ساله که با دختر خانمی 19 ساله قصد ازدواج داریم، این دختر
خانم در سن 18 سالگی عمل کیست هرمونی تخمدان چپ انجام دادن، الان هم آثاری
از کیست وجود ندارد، خواستم بپرسم که آیا عمل کیست میتواند عامل ناباروی
در آینده باشد؟


پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

اکثر کیست ها به بارداری ربطی ندارند و خود به خود با دارو درمانی نیز حاملگی رخ می دهد اما قبل از آن بهتر است به پزشک مراجعه شود.

سوال:خانمی هستم 29 ساله و متاهل 3 ماه هستش که اقدام به بارداری کردم
خارج از ایران زندگی میکنم . تا چند روز اینده دسترسی به پزشک ندارم .پریود
من 31 روزه هستش و من ماه گذشته در دوران تخمک گذاری با همسرم ریلیشن شیب
داشتم  بعد از این دوره یعنی حدود 2 هفته به شروع زمان پریود این ماهم
علایمی مثل بزرگ شدن سینه .حالت تهوع .تورم نوک سینه و درد همزمان .درد زیر
شکم .و سوزش سر معده داشتم و از اونجایی که این علایم بسیار نزدیک به
علایم بارداری هست خوشحال شدم که شاید باردارم و حتی 1 روز هم از زمان
پریودم گذشته بود که از بیبی چک استفاده کردم و منفی بود و امروز بعد از یک
روز تاخیر با درد شدید یر شکم به مدت 12 ساعت تموم و ضعف شدید پریود شدم .
میخواستم از خدمدتون بپرسم علت علایم بارداری که داشتم چی میتونه باشه و
ایا با وجود پریود ایا باز هم احتمال بارداری من هست ؟

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

اگر
پریود شما شبیه ماه های قبل است احتمال بارداری وجود ندارد اما اگر در پی 6
ماه باردار نشوید باید تحت نظر پزشک داروهای محرک تخمک گذاری نیز استفاده
نمائید.

سوال:
همسرم مشکل تعداد و حرکت و آنرمال بودن اسپرم رو داره. آیا کپسولهای
cemenax رو که در سایت‌های مختلف تبلیغ می شود پیشنهاد میکنید؟

روشهای دارویی زیادی رو دنبال کرده ولی نتیجه نداشتن.

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

بهتر است تحت نظر یک متخصص ارولوژی باشید تا با تجویز داروهای مفید در این زمینه نیز از درمانی مناسب بهره مند شوید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
0
سلام مادر من یه کیست داره همه دکترها میگن با ید عمل شه نظر شما چیه اندازه ی کیست 4سانت
مدیر پایگاه باسلام
شماحتما به توصیه پزشکان حتما توجه نمایید چراکه کیست درصورت عدم مداوا میتواند مشکل سازشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
0
با سلام وخسته نباشید من در تخمدان راست کیست سپتاسیون داخلی مشاهده شده قرض های ال دی جواب ندادند این بار یه دکتر قرص های دزوسپتیو روگفته مصرف کن آیا اون به کیستم کمک میکنه بعضی وقت ها هم شکم درد میگیرم اون علتش از کیسته
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۸۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
سوال:
در سن بالای 30 بعد از عمل انحراف چشم که
ممکن است دوبینی بوجود بیایید آیا این دو بینی ثابت میماند یا خوب میشود و
اگر دوبینی ایجاد شود چه مدتی طول میکشد تا دوبینی از بین برود.

پاسخ: دکتر هوشنگ فقیهی/ فوق تخصص جراحی شبکیه

این
امر در افراد مختلف گوناگون است، امکان دارد برخی افراد به طور دائم دچار
دوبینی شوند که چشم پزشک باید قبل از عمل به بیمارش به صورت کامل بگوید.

سوال:
شوهر من طی آزمایش سونوگرافی که برای کبد چرب داده بود متوجه شدیم که
طحالش 13 سانتیمتر است و 1 هفته بعد در جای دیگری سونو گرافی کریدم و گفتن
طحالش 14 هست حالا من نمی دونم باید چیکار کنم چون متخصص داخلی هم که
رفتیم یه سری آزمایشات نوشته و میگه شاید از اثرات کبد چربش هست

پاسخ: دکتر ایرج خسرونیا/ متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش
بزرگی
طحال می تواند ناشی از بیماری سیروز کبدی یا سایر علل باشد و برای بررسی
بیشتر باید سی تی اسکن، آزمایش خون، معایته دقیق و سونوگرافی و ازمایشات
کبدی نیز انجام شود.

پاسخ سوالات مربوط به زنان اززبان دکتر نگین رضاوند-متخصص زنان و زایمان

سوال:
من شش روزی هست که با نامزدم نزدیکی داشتم روز بعد
چهارتا قرص جلوگیری و دوازده ساعت بعد هم چهارتا خوردم ولی سرمعدم کمی درد
میکنه گاهی میگیره و باید نفس عمیق بکشم معدم هم کمی درد میکنه و زیاد صدا
میده کمرم هم کمی درد میگیره ولی حالت تهوع شدید و زیاد نداشتم اصلا میشه
بگین اینها از چی هستن ممکنه بارداری…؟؟؟پنج بارهم از بی بی چک استفاده کردم منفی بوده

پاسخ: باید تا زمان قاعدگی صبر کنید اگر به تأخیر افتاد تست را تکرار کنید و برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:
من خانمی هستم ۲۸ ساله طبق سونوگرافی من فیبروم رحم دارم ورحم من بزرگ
میشود و دکتر گفته جراحی نکن چون ممکنه دوباره در بیاد جدیدا سینه هام درد
میکنه امکان داره از فیبروم باشه.

پاسخ: این دو مقوله به یکدیگر ربطی ندارند، اگر فیبروم شما مشکل ایجاد کرده یا درد سینه دارید علت هر یک باید جداگانه بررسی شوند.

سوال: من در تخمدان راست کیست سپتاسیون داخلی مشاهده شده قرض
های ال دی جواب ندادند این بار یه دکتر قرص های دزوسپتیو روگفته مصرف کن
آیا اون به کیستم کمک میکنه بعضی وقت ها هم شکم درد میگیرم اون علتش از
کیسته

پاسخ: درد شکم می تواند
ناشی از کیست یا سیکل ماهانه باشد اما اگر پس از مصرف 3دوره قرص بهبودی
حاصل نشد؛ باید از نظر هورمونی و تغییر سایز کیست بررسی های لازم نیز انجام
شود.

سوال:
من کمبوداسپرم شدیددارم بعدعمل بیضه اسپرم پیداشده یه بارم
میکروکردیم جواب نگرفتیم خانمم مشکلی نداره اسپرم فریز شده دارم ، لطفا از لحاظ طب سنتی وهم دارو هم راهنمایی کنید

پاسخ: می تواند از اسپرم فریز شده استفاده کنید. درمانی با طب سنتی وجود ندارد برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

من27 سالمه 3 ماهه ازدواج کردم وبعد از رابطه جنسی ،دچار خونریزی
خفیفی می شم البته تا چند روز ادامه داره،درد وسوزش هم به همراه خون ریزی
است.ابتدا تصور کردم به خاطر از بین رفتن پرده ست اما متاسفانه ادامه داشت
علتش از چیه؟ واینکه چه درمانی داره

پاسخ: باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
0
سلام من ٢٩سالمه چهار ساله نازایی دارم رفتم پیش دکتر چن تا امپول گن الف برام پیشنهاد داد که تو روزهایی که خودشون گفته بودن زیرجلدی تزریق کردن روز چهاردهم با درد خیلی شدید رفتم سونوگرافی متوجه شدم هردوتخمدانم کیست های متعدد ۴۶م م که دوتا شون خونریزی کردن دارم میهواستم کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شماحتما باید به پزشک متخصص زنان یا ناباروری مراجعه نمایید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
باسلام من بچه شش هفتهويه روز بود سقط شد قلبش نزد دكتر قرص داد سقط شد در اسفند 93الان ميخوام حامله شم بعدنه ماه رفتم سونو درتخمدان سمت چپم كيست 36در26هست توخالي سمت راست كيست ندارم ميشه حامله شم سي و شش سالمه بچه ندارم دو ساله ازدواج كردم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتماباید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
سلام من 20سالمه دوره ماهانم گه گاهی اختلاف داره میخواستم بدونم ایا کیست دارم یانه در ضمن خیلی میترسم حتی دکتر هم نرفتم خجالت میکشم بخاطر همین نرفتم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما درسنی هستید که حتما باید درباره مسائل زنانه تحت نظر متخصص زنان باشید.به همین خاطر برای حفظ سلامتی تان حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید چراکه بسیاری از بیماری های خطرناک درصورت پیشگیری و درمان درزمان مناسب به هیچ عنوان خطرناک نخواهند بود.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
0
سلام. من برای ریزش مو به پزشک متخصص پوست مراجعه کردم و ایشون سونوگرافی نوشتن که معلوم شد کیست دارم
حجم تخمدان های دو طرف در حداکثر طبیعی بوده و فولیکولهای متعددریز در پریفرال آنها رویت میشود. اکوژنسیتیه استرومای تخمدان ها تا حدودی افزایش یافته است
ابعاد تخمدان راست 36x23 وابعاد تخمدان چپ34x18
علائمی از مایع در کول دوساک خلفی قابل رویت نیست
نطریه:pco خفیف دو طرفه بشرح فوق
و دکترم قرص ضد بارداری تجویز کرد بنظر شما باید به دکتر زنان مراجعه کنم یا لازم نیس و اینکه برای بارداری مشکلی ایجاد میکنه؟ و ریزش مو به این علت میتواند باشد؟ لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم
مدیر پایگاه باسلام
شما ازنظرمتخصص زنان حتما استفاده نمایید
asal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
0
سلام.من دختری هستم ۱۸ساله به تازگی متوجه شدم کیست دارم و به دکتر مراجعه کردم و تحت درمانم فقط سوالی که داشتم اینه که ممکن در آینده دوباره این مشکل رو پیدا کنم و اتفاق بدی برام بیفته؟ میدونید آخه یخوده نگران بود ممنون میشم پاسخ بدید
مدیر پایگاه باسلام
وجود کیست درخانم ها تقریبا امری عادی وشایع است.اما بهترین نظردراین زمینه را متخصص زنان می تواند به شماارایه نماید.چراکه ایشان درجریان وضعیت کیست های شماهست
صبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
باسلام من دختری 34 ساله هستم .سه ماه پیش پریودم 15 روز طول کشید رفتم دکتر سونوگرافی کردم ی کیست 4 سانتی داری با دارو رفع میشه دو دوره قرص ضد بارداری خوردم ولی در این ماه بعد از پریودم که دارو مصرف نکردم همش لکه بینی دارم به نظرتون باید هنوز دارو مصرف کنم .؟ضمنا این لکه بینی ها مربوط به همون کیست هست؟
مدیر پایگاه
کد خبر: ۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
پاسخ سوالات مربوط به بیماری های زنان توسط دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان ارایه شده است.



سوال:
من 19مرداد سقط کردم جنین تو هشت هفتگی رشدش متوقف شده بود قلبش
نمیزدسونوگرافی گفت مرده بعد سقط یه بار پریود شده ام دوماه نشده ام دکترم
hmgنوشت تز ریق کرده ام پریود شده ام الان دوماه مرتب پریود میشم، سیکل
قاعدگیم 32و33روزه است متفورمین میخورم، ایا من به خوردن متفورمین ادامه
بدم ایا دوباره من حامله میشم اگه حامله شم امکانش هست جنین دوباره رشد
نکنه.

پاسخ:
به طور معمول یک بار سقط درحاملگی در 20 درصد زنان نیز رخ میدهد در حالی
که 2بار سقط تکرار شود به طور حتم باید آزمایشات مربوطه به سقط مکرر
انجام شود و بررسی های مربوطه نیز صورت گیرند.شما نیازی به ادامه متفورمین
ندارید مگر این که در آزمایشات کم کاری تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک نیز
مشاهده شود.

سوال:
27سالمه و6ماهه اقدام برای بارداری کردم و نتیجه نگرفتم پریودای من
دقیق و27روزست و تاریخ تخمک گذاریمم یکشنبه دیگس.راستش مابه دلایلی که
برامون خیلی مهمه میخوایم این ماه بارداربشم.

پاسخ:
باید به دنبال 6ماه عدم باروری به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات مربوط به
نازایی و سونوگرافی مخصوص را انجام دهید و تحت ارزیابی نیز قرار گیرید.به
طور معمول با داروهای ساده تحریک تخمک گذاری در اکثر موارد بارداری رخ
می دهد.

سوال:
من دختری 34 ساله هستم .سه ماه پیش پریودم 15 روز طول کشید رفتم
دکتر سونوگرافی کردم ی کیست 4 سانتی داری با دارو رفع میشه دو دوره قرص ضد
بارداری خوردم ولی در این ماه بعد از پریودم که دارو مصرف نکردم همش لکه
بینی دارم به نظرتون باید هنوز دارو مصرف کنم.

پاسخ: باید مجدأ از رحم و تخمدان سونوگرافی انجام دهید و در صورت بزرگ شدن کیست داروهای قوی تری استفاده کنید.

سوال:
من چهل و چهار سالمه ازدواج نکرده ام حدود شش ماه است که در گیر استیج
یک سرطان سینه شده ام بعد ازشیمی درمانی و رادیو تراپی که تمام شده دکترم
تاموکسیفن تجویز کرده میخواستم بپرسم به نظر شما با توجه به عوا ض این قرص
واین که احتمال دارد سرطان رحم ایجاد شود قبل از این که مشکلی به وجود آید
رحمم را درآورم یا چون ازدواج نکردهام وهیچ وقت نزدیکی نداشته ام امکان این
نوع سرطان کم می شود یا نه؟

پاسخ:
نیازی به درآوردن رحم وجود ندارد، بیماران تحت درمان با تاموکسیفن به دلیل
سرطان پستان هر 6ماه یکبار باید سونوی ترنس واژینال داخل رحمی از نظر
ضخامت آندومتر انجام دهند  در صورت لکه بینی و یا ضخامت بالای آندومتر
نیاز به کورتاژ تشخیصی دارند.ازطرفی دیگر انجام سالانه تست پاپ اسمیر و
معاینه داخلی توسط متخصص زنان نیز توصیه می شود.

سوال:
آیا کورتاژ باعث گشادی واژن می شود؟

پاسخ: خیر نمی شود.

سوال:

پدر من دوماهیه که درگیر بیماری ریوی شده، ریه سمت چپ پدرم آب آورده، یک
بار تخلیه شده اما نه کاملا، تو هیچ کدوم از آزمایشا سل نشون نداده حتی در
بیوپسی اما دکترش اصرار داره که بیماری پدرم سل هست، آب ریه هم که آزمایش
کردن سل نشون نداد. فقط تست ppd18بوده ، علایم بیماری سرفه خشک ، کمی
تعریق شبانه وتب بود که الان کاملا تب رفع شده و فقط سرفه خشک دارن اصلا
خلط ندارن، اما باز این دکتر میگه بیماری سل هست ، دوباره عکسبرداری شده و
ریه پدرم آب آورده ، درضمن الان یک ماه و شش روزه که داروی سل مصرف می کنه و
حالش بهتر شده، اامامن نگرانم چون بیماری تو هیچ کدوم از آزمایشا دیده
نشده، ما در شهر رشت هستیم ، و واقعا نمیدونم پیش کدوم دکتر و کجابرم و
عاجز و درمانده شدم ، دکترش گفته یه ماهه دیگه داروی سل رو مصرف کنه و
دوباره عکس از ریه بگیره.

پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی

ابتدا
این صحبت که اگر فردی یک بار سل گرفته دیگر دچار آن نمی شود به هیچ عنوان
صحیح نیست؛ زیرا امکان عود مجدد عفونت سل نیز وجود دارد. امکان دارد الان
از آب ریه ای که کشیدن باکتری سل وجود نداشته باشد و این امر به معنای
نداشتن سل نیست.باید بر اساس وضعیت پروتئین و قند و... بیمار برای این که
به سل مبتلا است یا نه اظهارنظر کرد اما با توجه به این که گفتید بر اساس
مصرف داروهای سل بهتر شده نیز پس امکان ابتلا به سل وجود دارد اما برای
تشخیص قطعی به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کنید.

سوال:
سلام مدت ۲ماهه سرفه ی خشک دارم ۲بارم دکتر رفتم آمپول حساسیت و آلرژی زدم
ولی هنوز صبح سرفه های شدید دارم سابقه آسمم تو خانواده زیاد داریم امکانش
هست آسم باشه??

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

بله امکان آسم وجود دارد اما برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

می خواستم بگم که سر من جوش های بسیار بزرگ و بدی می زنه و گوش درد داردم
وسر درد های بدی هم به همراه کم سو شدن چشمام به وجود اومده .

باید چی کار کنم ؟ خیلی ها میگن از نارسایی کلیه هات هست .

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/ فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

نه به علت نارسایی کلیه نیست بلکه می تواند ناشی از علل متعددی از جمله مشکلات پوستی، هورمونی و گوارشی باشد.


 سوالات مربوط به پوست توسط دکتر زهره نیکبخت متخصص پوست و بیماری های لیزر پاسخ داده می شود

سوال:

آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی باعث
آسیب رساندن به پرده بکارت یا تخمدان ها ورحم میشود. 2-آیا باعث نازایی می
شود؟

پاسخ: نه به هیچ عنوان منجر به مشکلات نام برده نمی شود.

سوال:
من مدت سه ساله درماتیت سبورئیک که براثر خارش پوست ایجاد میشه دارم
نسبت به قبل کمی بهتر شدم ۲۸ سال دارم صورتم خیلی لاغره وشاداب نیست با
این حال تزریق چربی ضرری برام نداره اگرمشکل ایجاد میکنه چه روشی را
پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: بهتر است چربی تزریق نشود اما برای اظهار نظر درست تر باید به متخصص پوست مراجعه شود
عابدینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
سلام من دخترم 20سالمه اوایل امسال بود که کیست تخمدان سمت چپم داشتم خونریزی کرد و در بینارستان مصطفی خمینی عمل کردم کیست از بین رفت اما الان دو هفتس با درد شکم پیش دکتر رفتم وبا سنو متوجه شدم بازم سمت چپم کیست دارم و خونریزی کرده چیکار کنم به نظرتون بازم باید عمل بشم!؟
مدیر پایگاه باسلام
برخی کیست ها بادارودرمان می شوند اما برخی ها نه بنابراین باید به نظروتصمیم متخصص زنان احترام بگذارید وبراساس تشخیص ایشان درمان شوید
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
سلام من ۲۰ سالمه تازه متوجه شدم مشکل پلی کیستیک دارم مجردم .دکترم گفته همیشه دوفاستون بخورم .آیا درسته؟ بعد من علاقه به رقص دارم مشکلی ایجاد نمیکنه؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به حرفهای پزشک متخصص توجه نمایید
ضمن اینکه مصرف دارو باید با توصیه پزشک باشد
درمورد نکته دوم هم بعید است این مشکل با سوال شما ارتباط داشته باشد.
 
فائزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
1
باسلام
من دختری18ساله هستم که به علت قاعدگی های خیلی بی نظم دیروزبه سونوگرافی رفتم ودکترگفت که درتخمدان سمت راستم یه کیست5سانتی دارم که دچارخونریزی هم شده.بعدپیش مامارفتم وبرای سه ماه برام قرص ال دی تجویزکرده وتوصیه های زیادی هم کرد
امادیشب وقتی اولین قرص روخوردم تا صبح ازحالت تهوع خوابم نبرده وهنوزهم دچارتهوع شدیدهستم
میخواستم ببینم ایاممکنه به خاطر قرص باشه واینکه تجویزاین دکتردرست بوده؟یعنی الان بعدازمصرف این قرصهای ال دی کیست به طورکامل ازبین میره؟مشلی در آینده وبعدازازدواج ایجادنمیکنه؟ممنون میشم اگه یه توضیح کامل راجب این مشکلم بدین
مدیر پایگاه بدون شک شما برای حل مشکل کیست باید دراین مرحله دارومصرف کنید اما شما به متخصص زنان مراجعه نمایید تاداروی مناسبتردیگری به شما تجویزنماید
پاسخ ها
فائزه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
خیلی ممنون ازشما
من پزشک مراجعه کردم وگفت که برای ازبین رفتن کیست فقط بایدقرص ال دی مصرف کنم وبرای کمترشدن حالت تهوع ام گفت که نیم ساعت قبل ازهرقرص یه قرص ضدتهوع بخورم
به نظرشمااشکالی ایجادنمیکنه تاسه ماه مصرف این قرص ضدتهوع؟
مدیر پایگاه باسلام توصیه ما اینستکه طبق نظر پزشک معالج تان عمل کنید.
فائزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
1
سلام پس چرابه سوال من جواب نمیدین؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
سلام من پریودم نامنظم بود ب پزشک مراجعه کردم و سونو گرافی دادم .تخمدانهام بزرگ و هایپپواکوءیک.وحاوی فولیکولهای کوچک پریفرال هستن اکوی استرومال افزایش یافته pcoدارم . تنبلی تخمدانم درحدیه ک نازا باشم ??من مجردم هسم 20ساله
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
شفا
آنلاین- دکتر طاهره اشرف گنجویی- متخصص زنان؛ زایمان و نازایی و از
کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی
کاربران پاسخ داد.


سوال:
من هر شب یک عدد قرص فلوواکسامین و یک عدد سیپروترون کامپاند برای جلوگیری
از بارداری میخورم میخواستم ببینم فلوولکسامین اثر جلوگیری رو از بین
نمیبره?

پاسخ:
خیر، تأثیری ندارد.

سوال:
من 20 ساله و مجردم/ پریودم نامنظم بود ب پزشک مراجعه کردم و سونو گرافی دادم
.تخمدانهام بزرگ و هایپپواکوءیک.وحاوی فولیکولهای کوچک پریفرال هستن اکوی
استرومال افزایش یافته pcoدارم . تنبلی تخمدانم درحدیه ک نازا باشم ??

پاسخ:
 باید با پیگیری و مراجعه به پزشک آزمایشات لازم انجام شود و در صورت عدم
پیگیری و ادامه یافتن این روال احتمال نازایی وجود دارد.

سوال:

فیبرم درمان داره یا نه؟

بله. درمان بسته به سن و محل قرارگیری متفاوت است.

سوال:
۸ماهه باردارم مدت ۱۰ روز پیش تب ولرم و سوزش ادرار خارش داشتم که
۱۱عدد قرص سف کسیم و پماد کلوتبمازول موضعی استفاده کردم که بعد از ۱روز
قطع دارو تب. و لر. ز و خارش سوزش ور م اطراف بدنم داشتم ۳روز سف کسیم مصرف
کردم و پضماد موضعی بتا تا زون و کل تیرمازول استفاده کردم تاثیر
نداشت که با مراجعه به متخصص پما د واژینا ل کلیدا مایسین وکلو
تیمازول واژ ینال و زینک اکسید داد که متاسفانه خارش و سوزش اطراف
برطرف نشده بخصوص وقتی معایع داخلی از بدنم ترشح میشه سوزش بیشتر میشه

پاسخ:
بدون ادامه مصرف هیچ دارویی به پزشک مراجعه کنید.

سوال:
دختری 24 ساله ومجردی هستم که از دوران بلوغ پریودای
نامنظم داشتم وسال گذشته متوجه بیماریم شدم ... با وجود هیرسوتیسم تو
آزمایشام هورمونای جنسی م همه نرمال بودن...حدود4ماه اسپیرنولاکتون و
سیپروترون کامپاند مصرف کردم ...سه ماه قطع کردم و مجددا 6ماهه فقط
سیپروترون کامپاند منظم مصرف می کنم ...خواستم بدونم باتوجه به اینکه BMI
من20.8هستش نیازه قرص متفورمین بخورم ؟ناخواسته حدود 4 کیلو کاهش وزن داشتم
....نمیخوام بیشتر لاغر بشم ...

پاسخ:

 برای بررسی های دقیق باید به پزشک مراجعه کنید اما با توجه به توضیحات نیازی به مصرف متفورمین نیست.

سوال:
زنی چهل ساله هستم یک فیبرووم ده سانتی در قسمت فاندوس
رحم دارم ضمنا یک بچه هم دارم لطفا مرا از لحاظ طب سنتی راهنمایی کنید.

پاسخ:

درمان با طب سنتی برای این مشکل توصیه نمی شود.

سوال:

من به علت کیست پریودی نامنظم داشتم.اما با وجود برطرف شدن کیست هنوز هم
نامنظم هستن.سونوگرافی هم دادم هیچ مشکلی نبوده.الان هم فقط بامصرف قرص
سیپروترون کامپاند قاعدگی منظم دارم.باید چکارکنم؟دیگه تمایلی به
مصرف قرص ندارم چون کاملا بدنم بهم ریخته.20سالمه و سه ماهه ازدواج کردم

پاسخ:

 باید به پزشک مراجعه کنید و پس از بررسی های هورمونی با صلاح دید و دستور پزشک برای بارداری اقدام کنید.
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
0
سلام دکترم برای بینظمی پریودم دوفاستون داده و برای جوش صورتم اسپرینولاکتون داده گفته روزی یک عدد. الان چهار روزه پریود نشدم .میخواستم بدونم اسپرینولاکتون از پریود شدن جلوگیری میکنه؟
مدیر پایگاه باسلام بله این قرص می تواند درقاعدگی اختلال ایجاد کند بنابراین با پزشک تان مشورت نمایید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
0
جواب سوالمو بدن لطفا من يه كيسن بدون سپتا درنخمدان سمت چپم دارم يه سقط داشتم كه شش هفته يه روزش بود قلبشنزد سقط شد با خوردن قرص بچه اولم بود سي و شش سالمه بعد شش ماه سقط ميخواهيم بچه دار شيم الان تقريبا 9ماهه هنوز بچه دار نشديم ازمايش شوهر خودم سالمه يعني ميشه بچه دارشيم درضمن دكتر براكيستم دار ننوشت
مدیر پایگاه باسلام باتوجه به شرایطی که بیان کردید توصیه مااینستکه حتما تحت نظرپزشک متخصص زنان یاماما بارداری را تجربه کنید
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید
خانمم بارداره 7هفتس تخمدان چپش یه کیست به ابعاد 4در5سانت داره که سپتای سالید با جداره ی نازک روی کیسته خواستم بپرسم که آیا این سپتا خطرناکه؟
راه درمانش چیه؟؟
واسه ادامه بارداری مشکلی نداره؟؟
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران:
کد خبر: ۹۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
شفا آنلاین- دکتر شهره بهروزی، متخصص زنان و زایمان و از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات کاربران پاسخ داد.
سوال:
خانمی هستم 19 ساله 2 سال ازدواج کردم از 7 ماه
اقدام به بارداری کردم دیشب برای اولین بار بعد از نزدیکی حدودا دو سه قطره
خون ازم اومد علت چیست؟

پاسخ:

 در صورت خونریزی بعد از نزدیکی جهت معاینه داخلی باید به متخصص زنان جهت معاینه دهانه رحم و تست پاپ اسمیر مراجعه کنید.

سوال:

من 40 ساله هستم از فروردين امسال دچار اختلال در قاعدگي شدم و با
دارو پريود مي شدم. دكترها با توجه به بالا بودن سطح fsh , lh شروع
يائسگي زود رس رو به من اعلام كردند.در ارديبهشت ماه به طور طبيعي باردار
شده و در 17 خرداد جنين در هفته هفتم سقط شد.سئوالي كه دارم اين هست كه آيا
راهي براي بازگشت قاعدگي بعد از يائسگي زود رس وجود داره و آيا امكان
بارداري بدون دريافت تخمك اهدايي وجود داره ؟

پاسخ:

 به صورت طبیعی خیر. باید تحت درمان با داروهای محرک تخمک گذاری در دوزهای
بالا قرار بگیرید و در صورت بالا سطح اف اس اچ و آی اچ جهت فریز تخمک سریع
اقدام نمائید.


سوال:

باسلام،من یه سوال داشتم من اولین ماه برای بارداری اقدام کردم اونم تحت
نظر دکتر چون شوهر من دریانورده و دو ماه رو کشتیه 4 هفته مرخصی،من 12 آذر
پریود شدم وسومین روز پریودم رفتم پیش دکترم که ایشون قرص اوومید 50 داد
گفت به مدت 5 شب شبی 2 بخور بعد اتمام قرص یه 5 روز بعدش رفتم پیشش سونوی
واژینال انجام داد گفت که تخمک گذار سمت راست شکل گرفته وبدنت از همه لحاظ
برای بارداری مناسبه همون لحظه یه آمپول نوشت گفت همین الان اینو بزن به
مدت 3 شب پشت سرهم وبه مدت یه هفته یک روز در میون همخوابی داشته باش وبعد
هم خوابی به طرف دست راستت بخواب من همه این کارا رو انجام دادم میشه گفت
به جای یکروز درمیون هروز انجام دادم،ولی این ماه 9 دی رفتم آزمایش دادم
منفی بود یعنی8.25 بود،آیا
واقعا من باردار نیستم؟یعنی امکان داره بخاطر قرصو آمپول پریودم تاخیر
داشته باشه آخه من سابقه تاخیر اصلا ندارم،نظر شما چیه؟

پاسخ:
برخی
از قرص های محرک تخمک گذاری امکان دارد باعث غقب افتادگی سیکل ماهیانه می
شود در حالی که یک هفته بیشتر باشد باید تست را مجددا تکرار کنید و
سونوگرافی جهت تشخیص کیست تخمدانی نیز انجام شود.

سوال:
دکترم برای بینظمی پریودم دوفاستون داده و برای جوش صورتم
اسپرینولاکتون داده گفته روزی یک عدد. الان چهار روزه پریود نشدم .میخواستم
بدونم اسپرینولاکتون از پریود شدن جلوگیری میکنه؟

پاسخ:

 اسپیرونولاکتون در دوزهای 200میلی گرم موجب لکه بینی و بی نظی پریود می شود
بنابراین برای منظم شدن قاعدگی اسپیرونولاکتون با قرص های جلوگیری همزمان
خورده شود.

سوال:

27سالمه متاهلم ازمردادماه قصدبارداری دارم پریودام منظمو27روزست
وتخمک گذاریمم دقیق میدونم اما باوجودگذشت6ماه هنوز باردارنشدم این ماه
تمام علایم بارداری رو داشتم یه روز پریودم به تاخیر افتاد بعدشم که شدم
بسیار خفیف درحدچن تالکه قهوه ای وخونی به حالت خون خشک فکرکردم حتما لانه
گزینیه چون پریودام همیشه5روزه وشدید بود این بار 2روز بود کلا اونم نه
خونریزی چن تا لک فقط بعداون تونریزی علایمم بیشترهم شده سرگیجه وتهوع .ولی
یک هفته بعداز اون لکه بینی هم بیبی چک زدم ومنفی بود میخواستم بدونم
باوجود این علایم ومنفی بودن بیبی چک هنوز احتمال بارداری هست؟باید آز
تیتربتا بدم؟یالازم نیست و  حامله نیستم.

پاسخ:
 بهتر است تیتربتا به صورت مجدد انجام شود و در صورت عدم بارداری به دنبال
6ماه باید بررسی های اختصاصی شما و همسرتان انجام شود.

سوال:
کیست به ابعاد 4در5سانت دارم که سپتای
سالید با جداره ی نازک روی کیسته خواستم بپرسم که آیا این سپتا خطرناکه؟

راه درمانش چیه؟؟

واسه ادامه بارداری مشکلی نداره؟؟

پاسخ:

شما
دچار کم کاری تخمدان یا تنبلی تخمدان می باشید که باید تحت درمان قرار
بگیرید تا برای باداری مشکلی ایجاد نشود. بهتر است آزمایشات اختصاصی کم
کاری تخمدان انجام داد و تحت درمان های دارویی قرار گیرید.

مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
باسلام 29 ساله یه کیست ساده 7*5 دارم البته دکتر تشخیص کامل نداده که داخل لوله رحم یا تخمدان آیا راهی به جز عمل دارم
مدیر پایگاه باسلام
ابتدا باید مشخص شود کیست دقیقا کجا قراردارد ضمن اینکه پزشک متخصص بهترین مشاور شما دراین زمینه خواهد بود چراکه ایشان اطلاعات لازم و کافی درباره شما دراختیاردارد.
sahel
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
سلام
23 سالمه یه کیست ساده ی خونی در تخمدان چپم دارم با ابعاد 7.5 در 5.5 دوماه اچ دی مصرف کردم و فقط 1 سانت از سایز کیست کم شد دکترم تشخیص دادند باید عمل بشم.میخوام بدونم اگر عمل دیرتر انجام بشه مشکلی ایجاد میکنه و اینکه بعد از عمل حتما باید باردار بشم؟؟راه درمان دیگه ای جز عمل نیست؟؟
معذرت میخوام که سوال طولانی شد
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
شفا
آنلاین- دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- و دکتر غلامرضا حاجتی
-متخصص اعصاب و روان- و از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین
سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:

23 سالمه یه کیست ساده ی خونی در تخمدان چپم دارم با ابعاد 7.5 در 5.5
دوماه اچ دی مصرف کردم و فقط 1 سانت از سایز کیست کم شد دکترم تشخیص دادند
باید عمل بشم.میخوام بدونم اگر عمل دیرتر انجام بشه مشکلی ایجاد میکنه و
اینکه بعد از عمل حتما باید باردار بشم؟؟راه درمان دیگه ای جز عمل نیست؟؟

پاسخ:

در صورتی که آزمایشات خونی مربوط به تخمدان مشکل دار باشد به طور حتم باید
تحت عمل جراحی لاپاراسکوپی قرار بگیرید تا کیست به طور کامل تخلیه شود و
نمونه جهت پاتالوژی ارسال شود. لزومی جهت بارداری سریع وجود ندارد مگر آن
که جواب پاتولوژی آندومتریوز باشد.

سوال:

4ساله
مشکل پرولاکتین و توده ی خوش خیم تو غده ی هیپوفیز دارم
ولی کنترل شده .قرص داسینکس مصرف میکردم بعدا ز قطع قرص داسینکس به مدت
۳ماه باردار شدم ودر ۶ماهگی بچه در شکمم مرده بعد از سقط پرو-لا-کنین بالا
بود ۱۵ بهمن ۶ ماه از سقط میگذره .ماه پیش از سوم پریود قرص اوومید شبی
۲عدد به مدت ۵شب روز ۱۲ پریود ی سونو انجام دادم ۵ فولیکول ۳تا ۲۱ و ۲
تا ۱۸ و۱۹ بود از روز ۱۳ -۱۴ پریود ی دو تا آمپول عضلانی تزریق کردم اما
باردار-نشدم این ماه روزسوم پریودی قرص لیتروزل شبی ۲عدد به مدت ۵شب وروز
مصرف کردم ۱۲
پریودی رفتم سونو ۲ عدد فلیکول داشتم سونو انجام دادم ضخامت آندو-متر۱۱
میلی و فولیکول ۲۰
داشتم در حال حاضر قرص برومو کرپپتین 2/5 گرم مصرف میکنم.البته ۲ماه پیش
پرولاکتین ۶۸ بود ولی ماه گذشته 18/5این ماه 6/5بود امیدوارم باشم باردارم
میشوم و در دوران بارداری میتوان قرص برای پرولاکتین مصرف کنم.

پاسخ:
3ماه
قبل از اقدام به بارداری پرولاکتین باید تنظیم شود و در محدوده نرمال باشد
و بعد برای بارداری اقدام شود. پرولاکتین بالا منجر به نازایی و در صورت
حاملگی منجر به سقط جنین می شود بنابراین در صورت وجود پرولاکتین هر  ماه
باید آزمایشات مربوطه انجام و دارو مصرف شود.

سوال:

من هر ماه پریدیم جا به جا میشه مثلا 20شدم ماه بعدش 15و این
ماه 8شدم برا بارداری رفتم اقدام کردم ازمایش دادم هورمون پرولاکتینم بالا
بود قرص خوردم حالا میخوام اقدام کنم بر بارداری ولی زمانشو نمیدونم.

پاسخ:

 زمان اقدام به بارداری روزهای تخمک گذاری می باشد یعنی بعد از روز 12 تا
18 پریود و یا در هفته وسط سیکل، البته این امر برای خانم های دارای
پریودهای منظم است.

سوال:

من 26سالمه 6.5ساله سیگارمیکشیدم اما میخوام ترک کنم بعد یکی دوروز
عصبی میشم زود جوش میارم ولی حس سیگارو اصلا ندارم چگونه می توانم از باتلاق رهایی یابم.

پاسخ:


برای حل این مشکل باید به یک روانپزشک مراجعه کند تا با تجویز داروهایی که
بر تحریک گیرنده های نیکوتینی موثرند نیز ظرف 4 تا 6 هفته مشکل حل شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
0
سلام من باید این ماه 25پریود میشدم ولی الان 2هفتس نشدم خیلی خیلی میترسم که کیست داشته باشم هیچ علائم کیست هم ندارم جز اینکه پریود نشدم قدرم هم 158 و‌وزنم هم 58 هستش 16 سالم هست الان دوساله که پریود منظم داشتم میشه کمکم کنید لطفا
مدیر پایگاه باسلام
شما باید بدانید اختلال قاعدگی  به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی ازآنها کیست تخمدان می باشد.با این حال شما باید خیلی سریع به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید تا علت بررسی و درمان لازم ارایه شود
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
من کیست تخمدان داشتم جراحی لاپاراتومی انجام دادم و کیست کامل خارج شد حین عمل کیستم پاره شده و تخمدانم دچار چسبندگی شده و کیستم از نوع آندومتریوز بوده میخوام بدونم که امکان بارداریم کم شده و باید بلافاصله اقدام ب بارداری کنم بعد از درمان.الان3 روزه جراحی کردم و هنوز جواب پاتولوژی نیومده.لطفا راهنماییم کنید ممنونم
مدیر پایگاه
دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- درگفتگو باشفاآنلاین ارایه کرد:
کد خبر: ۹۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
شفا
آنلاین- دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- و از کارشناسان افتخاری
شفا آنلاین به متداول ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ داد.
سوال:
بنده
27 سالمه 6 ماه پیش یه بارداری پوچ داشتم الانم باردارم تاریخ اخرین
پریودیم1/10/94 بو امروز 2تا تست دادم مثبت بود هنوز ازمایش ندادم 4روزه
زیر شکمم (مثانم )خیلی درد میکنه طوری که شبا از شدتش بیدار میشم اواش فکر
میکردم علایم پریودیمه تا اینکه تست دادم مثبت بود بنظرتون این درد
طبیعیه؟در ضمن من دو ماهه میرم ورزش امادگی حسمانی ایا الان ادامه بدم ضرر
نداره برا حنین هم دو میکنم هم دراز نشت، قرص اهن و اسید فولیک رو هم از دو
ماه پیش شروع کردم میخورم الان باز به خوردنشون ادامه بدم؟

پاسخ:
با توجه به سابقه سقط ورزش های سنگین انجام ندهید،2هفته دیگر سونوگرافی
برای قلب جنین انجام دهید و در صورت درد شکم از شیاف های پروژسترون که
نگهدارنده جنین و مانع از سقط جنین می شود نیز استفاده نمائید. در صورت
ادامه دل درد آزمایش و کشت ادرار انجام دهید و قرص آهن را قطع و فولیک اسید
را ادامه دهید.

سوال:

من حدود ۵ماهه که ازدواج کردم، اول ازدواج من آمادگیه رابطه جنسی کامل رو نداشتم و
الان همسرم، متاسفانه هربار که برای رابطه اقدام میکنیم همسرم نمیتونه و
میترسه و بهانه میاره، اولش خوبه وقتی وقت رابطه اصلی میشه یک دفعه تمام
حسش از بین میره... این قضیه منو خیلی عصبی کرده و تقریبا هرروز دعوا
داریم، اما نظر همسرم اینه که این قضیه بزرگی نیست و نباید بهش بها بدیم.


پاسخ: شما باید به یک سکس تراپیست مراجعه نمائید.

سوال:

من
سی سالمه و دو تا پسر دارم و ایو دی دارم مشکل من اینه ک چند روز مونده به
پریودم روی چونه جوشهای دردناک و قرمز رنگ و چرکی میزنه ک بعد از
پریود
خوب میشه میخواستم ی راه چاره به من نشون بدین به دکتر مراجعه کردم با
انجام ازمایش هورمونی ک مشکلی نداشته و سونو از شکم وجود کیست های ریز بوده
که با مصرف ی دوره قرص دیان جوش ها بهتر شدن ولی بعد از ی مدت دوباره جوش
میزنم.

پاسخ:
درمان شما با داروهای موضعی پوستی امکان پذیراست، اما در صورت خروج آی یو
دی می توانید از داروهای هورمونی مانند دیان استفاده نمائید.

سوال:
همسرم 36 سال دارد و ماه اول بارداری می باشد ومبتلا به انفولانزا است آیا انفولانزا در جنین تاثیری دارد؟

پاسخ:

در صورتی که مادر حامله در پی آنفولانزا دچار تب بالا شود برای جنین مضر
است و باید توسط پاشویه و استامینوفن نیز کنترل شود.چرا که تب های بالا در
ماه های اول حاملگی منجر به اختلال در رشد جنین و حتی ایجاد ناهنجاری می
شود.


سوال: 
 کیست
تخمدان داشتم جراحی لاپاراتومی انجام دادم و کیست کامل خارج شد حین عمل
کیستم پاره شده و تخمدانم دچار چسبندگی شده و کیستم از نوع آندومتریوز بوده
میخوام بدونم که امکان بارداریم کم شده و باید بلافاصله اقدام به بارداری
کنم بعد از درمان.الان3 روزه جراحی کردم و هنوز جواب پاتولوژی نیامده است.


پاسخ:
بهتربود که لاپاراسکوپی انجام می دادید که کیست به طور کامل و بدون آسیب
به بافت تخمدان تخلیه می شد اما اگر جواب پاتولوژی کیست آندومتریوز است در
پی جراحی احتمال بارداری نیز افزایش می یابد.

سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
سلام من سی سالمه و دو تا پسر دارم و ایو دی دارم مشکل من اینه ک چند روز مونده ب پریودم روی چونه ام جوشهای دردناک و قرمز رنگ و چرکی میزنه ک بعد از پریود خوب میشه میخواستم ی راه چاره ب من نشون بدین ب دکتر مراجعه کردم با انجام ازمایش هورمونی ک مشکلی نداشته و سونو از شکم وجود کیست های ریز بوده ک با مصرف ی دوره قرص دیان جوش ها بهتر شدن ولی بعد از ی مدت دوباره جوش میزنم من از شما میخوام ی راه درمانی بمن بگین ک واسه همیشه از شر این جوشهای گاه دردناک خلاص بشم با تشکر
مدیر پایگاه
دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- درگفتگو باشفاآنلاین ارایه کرد:
کد خبر: ۹۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
شفا
آنلاین- دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- و از کارشناسان افتخاری
شفا آنلاین به متداول ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ داد.
سوال:
بنده
27 سالمه 6 ماه پیش یه بارداری پوچ داشتم الانم باردارم تاریخ اخرین
پریودیم1/10/94 بو امروز 2تا تست دادم مثبت بود هنوز ازمایش ندادم 4روزه
زیر شکمم (مثانم )خیلی درد میکنه طوری که شبا از شدتش بیدار میشم اواش فکر
میکردم علایم پریودیمه تا اینکه تست دادم مثبت بود بنظرتون این درد
طبیعیه؟در ضمن من دو ماهه میرم ورزش امادگی حسمانی ایا الان ادامه بدم ضرر
نداره برا حنین هم دو میکنم هم دراز نشت، قرص اهن و اسید فولیک رو هم از دو
ماه پیش شروع کردم میخورم الان باز به خوردنشون ادامه بدم؟

پاسخ:
با توجه به سابقه سقط ورزش های سنگین انجام ندهید،2هفته دیگر سونوگرافی
برای قلب جنین انجام دهید و در صورت درد شکم از شیاف های پروژسترون که
نگهدارنده جنین و مانع از سقط جنین می شود نیز استفاده نمائید. در صورت
ادامه دل درد آزمایش و کشت ادرار انجام دهید و قرص آهن را قطع و فولیک اسید
را ادامه دهید.

سوال:

من حدود ۵ماهه که ازدواج کردم، اول ازدواج من آمادگیه رابطه جنسی کامل رو نداشتم و
الان همسرم، متاسفانه هربار که برای رابطه اقدام میکنیم همسرم نمیتونه و
میترسه و بهانه میاره، اولش خوبه وقتی وقت رابطه اصلی میشه یک دفعه تمام
حسش از بین میره... این قضیه منو خیلی عصبی کرده و تقریبا هرروز دعوا
داریم، اما نظر همسرم اینه که این قضیه بزرگی نیست و نباید بهش بها بدیم.


پاسخ: شما باید به یک سکس تراپیست مراجعه نمائید.

سوال:

من
سی سالمه و دو تا پسر دارم و ایو دی دارم مشکل من اینه ک چند روز مونده به
پریودم روی چونه جوشهای دردناک و قرمز رنگ و چرکی میزنه ک بعد از
پریود
خوب میشه میخواستم ی راه چاره به من نشون بدین به دکتر مراجعه کردم با
انجام ازمایش هورمونی ک مشکلی نداشته و سونو از شکم وجود کیست های ریز بوده
که با مصرف ی دوره قرص دیان جوش ها بهتر شدن ولی بعد از ی مدت دوباره جوش
میزنم.

پاسخ:
درمان شما با داروهای موضعی پوستی امکان پذیراست، اما در صورت خروج آی یو
دی می توانید از داروهای هورمونی مانند دیان استفاده نمائید.

سوال:
همسرم 36 سال دارد و ماه اول بارداری می باشد ومبتلا به انفولانزا است آیا انفولانزا در جنین تاثیری دارد؟

پاسخ:

در صورتی که مادر حامله در پی آنفولانزا دچار تب بالا شود برای جنین مضر
است و باید توسط پاشویه و استامینوفن نیز کنترل شود.چرا که تب های بالا در
ماه های اول حاملگی منجر به اختلال در رشد جنین و حتی ایجاد ناهنجاری می
شود.


سوال: 
 کیست
تخمدان داشتم جراحی لاپاراتومی انجام دادم و کیست کامل خارج شد حین عمل
کیستم پاره شده و تخمدانم دچار چسبندگی شده و کیستم از نوع آندومتریوز بوده
میخوام بدونم که امکان بارداریم کم شده و باید بلافاصله اقدام به بارداری
کنم بعد از درمان.الان3 روزه جراحی کردم و هنوز جواب پاتولوژی نیامده است.


پاسخ:
بهتربود که لاپاراسکوپی انجام می دادید که کیست به طور کامل و بدون آسیب
به بافت تخمدان تخلیه می شد اما اگر جواب پاتولوژی کیست آندومتریوز است در
پی جراحی احتمال بارداری نیز افزایش می یابد.

خاطره
|
United States
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
0
من 30 سالم هست و یه کیست 8سانتی دارم و دکترم قرص الدی بهم داده و قصد بارداری دارم راهنمایم میکنید
مدیر پایگاه باسلام
فعلا تازمان رفع کیست نسبت به بارداری اقدام نکنید.
چراکه ابتدا باید تکلیف کیست تخمدان تان روشن شود.وبه توصیه پزشک متخصص توجه کامل نمایید ودارو رامصرف کنید
نازلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
0
سلام.من خانومی متاهل هستم 27سالمه.سونو دادم گفت کیست ساده 6در8سانتی,داره.ولی هیچ علائمی ندارم.پریودم منظمه.دکترم 2ماه قرص ال دی,داده.ایا همین یه قرص کافیه؟؟بنظرتون برطرف میشه؟
مدیر پایگاه باسلام
انشالله که مشکل تان بامصرف داروی تجویزشده ازسوی پزشک متخصص حل میشود .به طورمعمول این درمان جواب می دهد.ضمن اینکه پس ازدوماه باید حتما به پزشک مراجعه نمایید
مانیا
|
Germany
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
0
سلام. من 28 سالم هست و 7 ماه هست که اولین فرزندم را به دنیا آوردم. از قبل از بارداری مرتب کیست های تخمدانی داشتم که با دو دوره مصرف قرص ال دی از بین میرفت. قبل از بارداری کیستی در حدود 2 سانت داشتم که دکتر گفت نیاز به دارو نیس و از بین میره که منم دیگه باردار شدم و در حین بارداری این کیست بود و الانم که زایمان کردم همچنان هست. 1 دوره ویتامین ای. یک دوره قرص دیان خوردم که اثر نکرد آزمایشات کیست تخمدانم دادم یک کیست ساده آبکی هس این دوره قرص اچ دی مصرف کردم ولی فکر کنم بازهم ازبین نرفته اگه نرفته باشه باید عمل کنم؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
اگه مشکل کیست شما حل نشد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.چندان هم نگران نباشید
مانیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
0
با سلام
ببخشید من 2 روز پیش سوالی پرسیدم ولی هنوز جواب نگرفتم.
مدیر پایگاه باسلام
سوال شما چیست؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
0
با سلام. دختری 20 ساله مجرد هستم. کیست درشت اکوفری 65 میلی متر در تخمدان چپ دارم.با سپتای نازک. خاسم بدونم این کیست در آینده برام مشکلی ایجاد میکنه؟؟؟؟
ممنون ازتون
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
شفا آنلاین- پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

 سوالات مربط به زنان توسط دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- پاسخ داده شده است:

سوال:

تا چه مدت بعد از تزریق واکسن MMR می توان
اقدام به بارداری نمود و آیا باردار شدن بعد از یکماه از زمان تزریق مشکلی
ایجاد نمی کند؟

پاسخ: بهتر است تا 3 ماه از تزریق فاصله داشته باشد.

سوال:

من یک ماه کلومیفن مصرف کردم دو سال قبل از مصرف دارو بدون پیشگیری باردار نشدم چیکار کنم؟

پاسخ:
از آنجا که 2سال باردار نشده اید بهتر است تحت نظر پزشک باشید؛ اگر در این
ماه بارداری رخ نداد بهتر است اقدامات تشخیصی و آزمایشات هورمونی کامل جهت
تخمک گذاری نیز انجام شود.

سوال:

من ازمایش ادرار دادم که اونم بتا بالاتر از 2000 بود
توروخدا بهم بگید بازم بارداری پوچ احتمال داره چون من فعلا یه شهری هستم
امکاناتش کمه و رفتن پیش به دکتر خوب برام مقدور نیست و سونوگرافی دقیق هم
نداره.

پاسخ:
احتمال حاملگی پوچ اگر برای بار دوم رخ دهد باید آزمایشات مربوط به سقط
انجام شود اما به طو معمول حاملگی پوچ یا سقط برای بار دوم نیز رخ نمی دهد.

سوال:

اگه بر اثر هورمونه مردانه استخوان بندی بدن یه خانوم تغییر کنه مثلا
شانه هاش پهن بشه با کاهش هورمونه مردانه به حالت اول بر می گردد؟

پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ متخصص غدد

بافت عضلانی بر می گردد. بسته به زمان مصرف هورمون مردانه دارد اگر بیش از یک سال باشد قابل برگشت نیست.

سوال:

من 2 ساله و نیم ازدواج کردم 6 ماه بعد از ازدواج حامله شدم و زایمان طبیعی
داشتم بعد 3 روز نوزاد پسرم ب دلایل نامعلومی از بین رفت.حالا 8 ماه میگذره از زایمان ، یه دوره سه ماهه دوفاستون ده میلی استفاده
کردم برای تنظیم پریود سونو و ازمایشام خوب بود و تخمگ گذاری داشتم، این سه
ماه که قرص دوفاستون مصرف کردم هم نزدیکی داشتم ب طور منظم اما باردار
نشدم، درکل نزدیک 7 ماه هست نزدیکی برای بارداری دارم اما متاسفانه باردار
نشدم ،با استفاده از کیت تخمک کذاری متوجه شدم که خیلی دیر تخمک گذاری
میکنم یعنی روز تقریبا 20 پریود.

پاسخ:
بعد از این که زمان تخمک گذاری توسط کیت مشخص شد، پس از  آن نزدیکی انجام
شود و در غیر این صورت برای علت یابی باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

سوال:

دختری 20 ساله مجرد هستم. کیست درشت اکوفری 65 میلی متر در تخمدان
چپ دارم.با سپتای نازک. می خواستم بدونم این کیست در آینده برام مشکلی ایجاد
میکنه؟

پاسخ: ابتدا باید علت کیست
مشخص شود و به مدت 2ماه تحت درمان دارویی قرار بگیرید؛ پس از انجام سونوی
مجدد در صورتی که در سایر کیست تغییری ایجاد نشد یا آزمایشات مربوط به
تخمدان مورد دار بود بهتر است که توسط لاپاراسکوپی نیز کیست خارج شود.

سوال:

اگه ادرار کسی که بیماری هرپس داره و فریز کرده ولی همه ی زخماش هنوز
از بین نرفته با مقعد کس دیگه ای تماس پیدا کنه بیماری انتقال پیدا
میکنه،تماس ادرار بدون تماس جنسی بوده تماس پوستی هم صورت نگرفته فقط ادرار
باناحیه  مقعد تماس داشته؟

پاسخ: باید به یک سکس تراپیست مراجعه کنید.

سوال:

ويروس هپاتيت ب چه مدت در خون خشک شده قابل انتقال است؟

پاسخ: دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی/ متخصص بیماری های عفونی

حداقل یک هفته است اما امکان دارد بیشتر هم باشد.
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
باسلام خانمیی31ساله هستم 8ماه ازدواج کردم همه ازمایش سنوگرافی برا بارداشدن انجام دادم گفتن مشکل نداره اما باردارنشدم حالا به خاطرکبدم رفتم سنوگرافی میگه تخمدان سمت راستم کیست بزرگی داره لطفا راهنمای بفرمایید
مدیر پایگاه باسلام شما باید برای درمان کیست به متخصص زنان مراجعه  نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
سلام
یه سوال داشتم
من 24 سالمه و 10 ماهه که ازدواج کردن برای اقدام به بارداری تمانی ازمایش و تست پاپ اسمیر و سنوگرافی واژن دادم.
اما دکتر گفت که یه کیست 28 میل قابل مشاهده هست
با توجه به این که این ماه من پریود نشدم و ترشحاتم فقط خونی بود
دکتر بهم دارو نداد گفت خودش رفع میشه میخواستم ببینم درسته؟؟چون خیلی دلم شور میزنه-این مشکلی برای بارداریم ایجاد نمیکنه؟؟؟ممنونم
مدیر پایگاه باسلام اگر متخصص زنان این توصیه راداشته اند به توصیه ایشان توجه کنید چراکه برخی کیست های ریزخودبخود برطرف می شوند.اما اگرطی چند روزآینده مشکلات ادامه داشت حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
با عرض سلام دختر خانمی 20ساله هستم نزدیک 7ساله کیست دارم پیش بهترین متخصص زنان رفتم 2سال قرصLD خوردم کیستم برطرف میشه ولی باز به وجود میاد الان که تازه سونوگرافی کردم دیدم باز کیست دارم به ابعاد35mm با درد زیاد لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام شما باید تحت نظر متخصص درمان شوید و درصورت تمایل می توانیدبه پزشک دیگری نیزمراجعه ومشورت بگیرید
Hosna
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
با سلام
دختری 17 ساله هستم حدود 9 ما پیش وقتی که مدت زمان پریودم به 18 روز کشید به دکتر مراجعه کردم و بعد از سونوگرافی متوجه شدم که کیست دارم دکترم برای 3 ماه به من قرص LD تجویز کرد اما بعد از خوردن قرص ها مشکلاتم بیشتر شد مثل:طولانی بودن پریود یعنی از 10 تا 12 روز،پرمویی تقریبا شدید و جوش زدن صورتم و هر دفعه حدود 5 تا 7 روز زودتر از موعد و یا دیرتر پریود میشم و هیچ نظمی ندارم این مسئله با توجه به اینکه عوارض این کیست ها رو مطالعه کردم باعث نگرانی شدیدم شده لطفا منو راهنمایی کنید و بگید این موضوع تا چه حد نگران کننده اس..ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظرمتخصص زنان باشید وبه درمان ادامه دهیدنگران هم نباشید فقط سریع درمان را ادامه دهید.
sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
سلام
من 29 ساله ومجرد هستم به دلیل لک بینی قبل از پریود به متخصص زنان مراجعه کردم و گفتند در سمت چپ تخمدان کیست دارم.من ورزش بدنسازی ب طور حرفه ای انجام میدم خواستم بدونم استفاده از داروی جلوگیری با ورزش مشکلی ایجاد نمکنه؟
مدیر پایگاه باسلام
اگر اگرباتوصیه پزشک معالج دارو مصرف می کنید بعید است مشکلی باشد
کبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
سلام من دختری 19 ساله و مجرد هستم که از 12 سالگی پریود میشوم ولی از همان بار اول برای بار دوم 4 ماه پریودم عقب افتاد و وقتی ب پزشک مراجعه میکردم در جوابم میگفت ک تخمدانت ضیعفه و لی کیست نداری من تا ب حال هیچ بار تاریخ پریودم منظم نبوده و سال اخیر برای 1 سال پریود نشدم ولی اینبار وقتی ب سونو گراف مراجعه کردم بهم گفت که تخمدانت کیست ریز متعدد داره pcoو بعدش ک پزشک مراجعه کردم اول بهم قرص مدروکسی پروزسترون تجویز کرد ک پریود شم بعدشم بهم قرص ضد بار داری یاسمین رو برای 3 ماه تجویز کرد تو ی این مدت مصرف قرص یاسمین برای 3 ماه پریودم منظم بود وقتی ک قرصم تموم شد باز ب سونو گراف مراجعه کردم وکیستم تغییری نکرده بود باز ب پزشکم مراجعه کردم و بهم گفت که دوباره توی روز سوم قاعدگیت قرص یاسمینو شروع کن ولی من بعد از اتمام قاعدگیم توی 19 اذر 94 هنوز پریود بعدیم شروع نشده ک بخام قرص یاسمینو شروع کنم در ضمن تو ی مدت استفاده قبلیم سینه درد زیاذی داشتم و دست چپم درد میگرفت و بی حس میشد و زود رنج شده بودم همچنین از اطرافیان شنیدم ک قرص زد بارداری یاسمین تخمدان ها رو ضعیف میکنه من باید چ کنم نع پریود میشم ک قرص رو شروع کنم نه قرص یاسمین بهم میسازه الان رو اوردم ب عنبر نسا همون کود الاغ میگن دود دانش توی رحم برا درمان کیست خوبه نمیدونم چ کنم لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:

بچه من 7ماهشه.سرسینه چپم یه نقطه سفیدجوش مانند ایجادشده ولی جوش نیست به
طوری که از شدت دردش نمی تونم به بچم شیربدهم هنوز جوش برطرف نشده همون
سینم به طرف قلبم شدیدن تیر میکشد و درد رو به قفسه سینم منتقل میکند.

پاسخ: دکتر حسن رادمهر/فوق تخصص جراحی قلب

این علامت درد قلبی نیست اما اگر تمایل به معاینه قلب دارید قضیه اش جدا است که به این منظور باید به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

حدود دو ماه پیش سرما خوردم، حدود دو هفته بعد از اینکه سرما خوردگیم خوب
شد، دچار سرفه شدید شدم، که فکر کردم به خاطر سرماخوردگیه و دکتر عمومی
رفتم که گفتند گلوم عفونت نداره و آموکسس سیسلین دادند، بعد از سه هفته
دوباره دچار سرما خوردگی شدید شدم و به متخصص گوش و حلقه و بینی مراجعه
کردم که آزیترومایسین و امپرازول و یه قرص دیگه دادند که به مدت 4 روز سه
چهارم و یک دوم و یک چهارم و یک چهارم مصرق کنم، بعد از سه روز حالم بهتر
شد اما هنوز سرفه ادامه داشت، بطوریکه با سرفه های شدید معده ام تحریک میشه
و پهلوم پشت قفسه سینه ام حالت گرفتگی عضلات داشت، بعد از دو هفته به
دکتری که مراجعه کرده بودم ، دوباره رفتم و گفتند که عفونت گلویم برطرف شده
و بخاطر سرفه عکس ریه نوشتند و گفتند که کمی ریه ضخیم شده و دو تا اسپری
flixotide inhaler 125 mcg و atrovent N 20 mcg و قرص سیتریزین و ایروکاست
تجویز کردند که الان چند روزه مصرف میکنم. از طرفی وقتی تهران هستم سرفه
هام شدیدتر میشه و گاهی خلط سفید رنگ دارم و وقتی شهرستان هستم حالم
بهتره. سوالی که دارم اینه که بنظر شما سرفه های من میتونه ناشی از مشکل
ریه باشه و لازمه به متخصص ریه مراجعه کنم؟ و ضخیم شدن اندک ریه در عکس
میتونه ناشی از این باشه که به هنگام عکس گرفتن نفس عمیق و خوبی نکشیدم؟

پاسخ: دکتر حمیدسهراب پور/فوق تخصص ریه

بله برای بررسی های دقیق باید به متخصص ریه مراجعه کنید.

سوال:

من پسری دارم 11 ماهه با تشخیص پزشک گوش و حلق و بینی دارای لوزه سوم بسیار
بزرگ میباشد که نفس کشیدن برای او بسیار دشوار است لذا با توجه به نظر
پزشک در مورد اینکه چون سن او کم میباشد و نمیتوان تا 3 ال 4 سالگی عمل کرد
شما چه توصیه ای در این رایطه دارید آیا راه درمانی هست یا نه ؟ و با
توجه به اینکه لوزه او خیلی بزرگ است ممکن هست که باعث خفگی او در خواب
شود؟

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی

برای
انجام عمل مانعی وجود ندارد و این امر منع قانونی و علمی ندارد، بنابراین
انجام عمل جراحی الزامی است، یکسری از داروها می توانند در راستای " کوچک
کردن" لوزه سوم موثر باشند که با مراجعه به پزشک تجویز می شوند, به طور کلی
افرادی که قادر به نفس کشیدن از بینی خود نبوده در طولانی مدت دچار عوارض
قلبی و ریوی می شوند اما در مورد این که امکان خفگی پسر شما در خواب وجود
دارد یا نه پاسخ منفی است؛ یعنی اگر مشکل وی فقط " لوزه سوم" است منجر به
خفگی اش در خواب نمی شود.


سوالات مربوط به زنان توسط دکتر ویدا تقی پوربازرگانی- متخصص زنان و زایمان- پاسخ داده شده اند:


سوال:

من یه جوش خیلی بزرگ به رنگ سفید زیر پوستی که پوستم رو ناصاف نشون
میده زدم باعث ازارامه چون الان 1 ساله روی پوستمه وبرطرفم نمیشه دکتر
امپول کوروتون توش زده بازم خوب نشده من تنبلی تخمدانم
دارم.

پاسخ:
اگر جوش در ناحیه صورت است باید به متخصص پوست و اگر در ناحیه تناسلی است
به متخصص زنان مراجعه کنید؛اما جوش های پوستی با تنبلی تخمدان مرتبط هستند.

سوال:

زنی ۴۷ساله هستم که سه بار زایمان داشته ام
حالا به علت خونریزی لخته ای در عادات ماهانه و درد در قاعدگی و پس از
نزدیکی به پزشک مراجعه کردم و سونوگرافی انجام شده با مشخصات :رحم با ابعاد
بزرگتر از حدطبیعی و حداقل ۳فیبروم

۱)۴۲+۴۵ mmدر سمت راست و خلف دیستال بادی به صورت اینتراومورال

۲)۳۲۸/۲۲ mm در قدام بادی رحم بصورت ساب موکوز

۳)آندومتر به صورت خطی و صاف و ضخامت در حد فازترشهی ۷ میلیمتر

براههای درمانی بنده چگونه است؟

پاسخ:
با توجه به سن و نوع خونریزی باید کورتاژ تشخیصی انجام دهید، در غیر این
صورت نمی توان علت خونریزی های شما را ناشی از فیبروم دانست و به سرطان رحم
شک نکرد بنابراین اگر کورتاژ تشخیصی شما نرمال بود با تجویز برخی از
داروها مشکل خونریزی شما برطرف خواهد شد.

سوال:

من یه دختر 18 ساله هستم که سه ساله داری کیست درون تخمدان هستم ابتدا 2
میلی بود سپس 14 میلی شد الان 70*51*54است که داری کیست حاوی سپتا هسته ایا
خطرناکه ونیاز به حراجی دارم؟

پاسخ:
به طور قطع انجام مارکرهای تومور برای شما ضرورت دارد و در صورت خوش خیم
بودن با توجه به سن شما برای اقدامات درمانی تصمیم گرفته می شود.

سوال:

من برای اقدام اولین بارداری از 4ماه پیش پیش
دکتر برای چکاپ و کم خونی رفتم که مشکلی خاصی تا الان نیست و کم خونی فعلا
ندارم بنده چون سن بالایی دارم برام قرص لتروزول و کلومیفن نوشته شده ولی
یه بسته قرص دیگه نوشته به اسم مدروفم 5 یا مدروکسی پروژسترون که شنیدم این
برای اون هایی که میخوان باردار نشن تجویز میکنن آیا درسته؟

پاسخ:
قرص مدروکسی پروژسترون برای افرادی که قصد بارداری دارند هم تجویز می شود
اما به این منظور قرص های بهتری وجود دارد بنابراین به پزشک مراجعه کنید تا
برای شما تجویز شود.

سوال:

من 25 سالمه ومجردم دکتر کیست ساده تشخیص دادن و سیپروترون کامپاند
برای چند ماه تجویز کردندالبته تنبلی تخمدان هم دارم که فعلا برطرف شده ,
سوالم اینه که دوره دوم چون سیپروترون کامپان خیلی حالمو بد کرد و از روزی
که میخورم تا آخرین روز لکه و خونریزی خفیف دارم و واقعا صورتم پر لکه شده
از ماه دوم شرع کردم به ال دی خوردن , هنوز بسته دوم تموم نشده زیر شکمم
یه خورده درد احساس میکنم نمیدونم کار درستی کردم سیپروترون کامپاند نخوردم
الان چیکار کنم؟

پاسخ: هر دو قرص یک اثر دارند مصرف قرص ال دی به جای سیپروترون کامپاند مانعی ندارد.

سوال:

من ٢٥ سال سن دارم كه ٤ ساله ازدواج كردم كه ٦ ماه پيش
اقدام به بازداري كردم كه با سونوگرافي مشخص شد تنبلي تخمدان دارم. بعد ٣/٤
دوره دارو تنبلي برطرف شد و بعد يك ماه من باردار شدم. كه متاسفاته در
هفته ٦ كه رفتم سونو گرافي كيسه و بچه تشكيل نشده بود. كه من با خونريزي نه
چندان زيادي سقط كردم بچه رو. بعد يك ماه و نيم از خونريزي سقط من پريود
شدم . كه تاريخ ١٦ اذر ماه بوده. كه بايد من ١٦ بهمن پريود ميشدم نشدم
البته قاعدگي هاي من ٣.تا ٣٥ روز طول ميكشه كه الان ١٠ روزه قاعده نشدم. و
زيز نافم درد ميكنه. سر گيجه دارم اخر شب و اول صبح البته خيلي كم حالت
تهوع دارم سينه هام ورم كرده و يكم درد ميكه . ٨ روز بعد از عقب افتادن
پريوديم تست بيبي چك زدم منفي برد . حالا با اين توضيحات امكان داره من
حامله باشم. ترشح ابكي هم دارم.

پاسخ:
بله به علت تأخیر در تاریخ قاعدگی امکان حاملگی وجود دارد اما برای
اطمینان از این امر باید آزمایش خون دهید؛ اگر پاسخ منفی بود برای منظم شدن
قاعدگی به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
با سلام. من39سالمه و کیستی در تخمدان چپ با هموراژی داخلی به ابعاد 23*27 م م دیده میشود که می تواند corpus luteum باشد چند تا دکتر رفتم میگن باید عمل کنم نمیشه با دارو رفعش کرد؟
مدیر پایگاه باسلام
این کیست ها به طور معمول باید عمل شوند اما درمجموع نظر متخصصین حائز اهمیت است
امینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
سلام من 29 ساله و متاهل و دارای یک فرزند و الان دقیقا 14 روزه که پریود هستم با مراجعه به پزشک و بعداز سونوگرافی معلوم شد یک کیست به قطر 37 میلی متر در تخمدان راست دارم و دکتر برای من قرص ال دی تجویز کرده آیا با قرص مشکل من حل میشه ؟
مدیر پایگاه باسلام
فعلا به توصیه پزشک معالج عمل کنید انشاالله مشکل برطرف می شود اما اگربعد ازپایان زمان مصرف دارو بازهم مشکل داشتید حتما به پزشک مراجعه نمایید
محدثه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
0
سلام من ۳۰ سال دارم و دو ماهه کیست تخمدان دارم قرص اچ دی هم میخورم ولی هیچ تغییری نکرده.ابعادش ۳۰ در ۳۷ هستش
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظرمتخصص زنان درمان را ادامه دهید.ضمن اینکه باید بررسی شود که شما پس از مصرف این دارو چه شرایطی دارید
جمیله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
سلام 42 سالمه. درسونو که دادم یک میوم هایپواکوهتروژن46*58*61میلیمتردرلیمب خلفی رحم مشاهده میشود که رشدعمدتا اگزوفیتیک دارد .ضخامت اندومتر7/5میلیمتر.یک ناحیه کیستیک باجدارنسبتا ضخیم وحداقل یک سپتای داخلی به به ابعاد تقریبی 30*42میلیمتر در آدنکس راست مشاهده میشود.مایع آزارلگنی مشاهده نشد.درضمن 14 بهمن اولین روز پریودیم بود وامروز که 15 اسفندهست پریود نشدم وتست حاملگی بی بی چک دادم منفی بود. روز سوم اسفند نزدیکی داشتم جلوگیری منقطع کردم یعنی منی خارج از رحم .امکان راره حامله باشم خیلی می ترسم چون دوتا بچه هم دارم.
مدیر پایگاه
کد خبر: ۱۰۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

 به گزارش شفاآنلاین ،سوالات مربوط به زنان توسط دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان پاسخ داده شده است:

سوال:

من 6ماه قرص راکوتان مصرف کردم برای جوش،کلا100عدد،میخواستم بدونم چند وقت بعد از اتمام قرصها میشه اقدام به بارداری کرد?

پاسخ: 3ماه بعد.

سوال:

من 31 سالمه 10ماه پیش جراحی لاپاراسکوپي برای کیست اندومتريوز داشتم 5
ماه که عروسی کردم میخواستم با توجه به این شرایط اقدام به بارداری کنم
2ماه که هیچ قرصی هم مصرف نمیکنم میخواستم بدونم آیا اگه به استخر برم
میتونه اثر بدی داشته باشه برای باردار شدن.

پاسخ: نه استخر تأثیر بدی ندارد.

سوال:

بنده نزیدک به یک ماه هستش که از قرص اسپیرونولاکتون 25 در بازه زمانی ظهر و
شب استفاده میکنم و علت استفاده از این قرص جوش های ریز صورتم بود که دکتر
بعد از آزمایش هورمونی این دارو رو تجویز کردند. مشکل الانم این هستش ک من
تا قبل مصرف این قرص پریود منظمی داشتم ولی دیشب به مدت چند ساعت دچار
خونریزی شدم که این خونریزی به حالت لک و در حد خون آب بودش و در حال حاضر
نمیدونم علت این خونریزی مقطعی چی هست.

پاسخ: می تواند عوارض ناشی از مصرف قرص باشد، بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید.

سوال:

من 23 سالمه و مجردم. نزدیک به پریود که میشم یه جوش توی مهبلم میزنه بعد
چندروز خودبه خود میترکه و تخلیه میشه و ازبین میره.جوش چرکی و یکم خون هم
میاد.جوش سفیده.

جوش فقط یکی میزنه.دردناکه.بهداشتمم کاملا رعایت میکنم این جوش ها ممکنه باعث نازایی بشه؟یا سرطان ایجاد کنه؟

پاسخ: نه موجب نازایی و سرطان نمی شود.

سوال:

خانمی ۳۲ ساله هستم ۲ ساله متوجه شدم که در لوب راست کبدم توده
همانژیو به ابعاد 10.5*11میلی متر دیده شده و هر بار هم سونوگرافی میدم که
بزرگتر نشه با توجه به ابن توده مشکل دیگه ای هم در سونوگرافی رحمم دیده شد
، فیبروم های ساب سروزال به ابعاد 8*12mm در دیواره قدامی رحم دیده شد.
کیست کوچک به دیامتر 6*6mmدیده شد18*19میلی متر در تخمدان سمت راستم دیده
شد

با توجه به مشکلات کبدم برای برطرف شدن توده های شکمی چه کنم؟

با توجه به اینکه ۴ماه پیش هم یک توده چربی بزرگ در شکمم مشاهده شد که سریع جراحی شدم و خوش خیم بود

پاسخ:
به دلیل مشکلات کبدی نمی توانید از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده
کنید؛ برای درمان توده های رحمی راه درمان استفاده از آمپول هایی است که
حالت یائسگی موقت ایجاد می کند و برای درمان کیست ها هم نیاز به درمان خاصی
نیست و تنها برای کنترل سایز کیست ها 6 هفته بعد باید با تجویز پزشک
سونوگرافی انجام دهید.

سوال:

من تو چند سایت خوندم که اگر از مقعد رابطه  داشته باشی بعد 40 روز تو
آزمایشات معلوم نمیشه آیا این درست است؟

پاسخ: نه درست نیست، راه تشخیص تنها از راه معاینات پزشکی قاتونی است.

سوال:

من اختلالاتی در پریودم هست که هر چند ماهی پریود میشوم
رفتم دکتر ازمایش نوشته که ازمایش بدم گفت ممکنه کیست باشه از نشانه های
کیست فقط درد قسمت لگن دارم این درد هم به طور مداوم نیست هر چند ماهی در
وسط باسن تیر میکشه نمیدونم که ربط داره یا نع می خواستم خواهش کنم بگین
حدودا به طور معمول کیست در چه حد باشه نیاز به جراحی داره بعد من اصلا درد
در ناحیه شکم ندارم.

پاسخ: برای
تشخیص نوع و سایز کیست حائز اهمیت است اما به طور کلی کیست های زیر 5 تا 8
سانتی متر نیازی به عمل جراحی ندارند مگر مشخصات یک توده بدخیم را بدهد.

سوال:

42 سالمه. درسونو که دادم یک میوم
هایپواکوهتروژن46*58*
61میلیمتردرلیمب خلفی رحم مشاهده میشود که رشدعمدتا
اگزوفیتیک دارد .ضخامت اندومتر7/5میلیمتر.یک ناحیه کیستیک باجدارنسبتا ضخیم
وحداقل یک سپتای داخلی به به ابعاد تقریبی 30*42میلیمتر در آدنکس راست
مشاهده میشود.مایع آزارلگنی مشاهده نشد.درضمن در اسفند ماه نزدیکی داشتم جلوگیری منقطع کردم یعنی منی خارج از رحم
.امکان راره حامله باشم.

پاسخ: برای اطمینان از این که حامله هستید باید آزمایش خون بدهید.


سوال:

آیا مصرف آسپیرین تولید کراتین کلیه را بالا میبرد یا خیر؟

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

 خیر اثر گذار نیست.

سوال:

من حدود سه ماه قبل گوش چپم دچار گرفتگی
شده بوددکتر رفتم شتشو دادولی جرم گوش خارج نشد بعد باپنس جرم را خارج کرد
ولی درد خیلی زیادی داشتم وگرفتگی گوشم بدتر شد وبا مراجعه به دکتر فهمیدم
پرده گوشم پاره شده آیا پرده گوشم خودش ترمیم میشه یااینکه جهت ترمیم وجوش
نیاز به دارویی هست ؟

پاسخ: دکتر محسن نراقی/ رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران

اگر
پارگی پرده گوش بر اثر ضربه باشد در اکثر موارد ترمیم می شود؛ به شرط این
که در طول دوره ترمیم در جهت جلوگیری از عفونت نیز مراقبت شود؛ به این
منظور باید از ورود آب به گوش نیز خودداری کرد؛ با خشک نگه داشتن گوش ترمیم
صورت می گیرد و در صورتی که ترمیم انجام نشد و بعد از 3 ماه همچنان پارگی
پرده گوش وجود داشت امکان دارد تصمیم به جراحی پیوند و ترمیم پرده گوش نیز
صورت گیرد.

سوال:


من درد درقسمت چپ شکم وپهلو دارم الان نزديک دوساله که اين مشکل رادارم
گاهي وقتها خوب ميشه ودوباره شروع ميکنه دکترها تشخيص روده تحريک پذير و ورم طحال داده اند.

پاسخ: دکتر مصطفی انوری/ نائب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران

تشخیص
روده تحریک پذیر تا 90 درصد درست بوده که به طور معمول وقتی گاز در زاویه
کولون زیر طحال جمع می شود درد را به همراه دارد که برای بررسی های دقیق
باید به پزشک مراجعه کنید.

رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
سلام خسته نباشید من اختلالاتی در پریودم هست که هر چند ماهی پریود میشوم رفتم دکتر ازمایش نوشته که ازمایش بدم گفت ممکنه کیست باشه از نشانه های کیست فقط درد قسمت لگن دارم این درد هم به طور مداوم نیست هر چند ماهی در وسط باسن تیر میکشه نمیدونم که ربط داره یا نع می خواستم خواهش کنم بگین حدودا به طور معمول کیست در چه حد باشه نیاز به جراحی داره بعد من اصلا درد در ناحیه شکم ندارم لطفا کمکم کنید متشکر
somayeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
سلام خانمی ۳۲ ساله هستم ۲ ساله متوجه شدم که در لوب راست کبدم توده همانژیو به ابعاد 10.5*11میلی متر دیده شده و هر بار هم سونوگرافی میدم که بزرگتر نشه با توجه به ابن توده مشکل دیگه ای هم در سونوگرافی رحمم دیده شد ، فیبروم های ساب سروزال به ابعاد 8*12mm در دیواره قدامی رحم دیده شد. کیست کوچک به دیامتر 6*6mmدیده شد18*19میلی متر در تخمدان سمت راستم دیده شد
با توجه به مشکلات کبدم برای برطرف شدن توده های شکمی چه کنم؟
با توجه به اینکه ۴ماه پیش هم یک توده چربی بزرگ در شکمم مشاهده شد که سریع جراحی شدم و خوش خیم بود
مرسی از شما
مدیر پایگاه
کد خبر: ۱۰۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

 به گزارش شفاآنلاین ،سوالات مربوط به زنان توسط دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان پاسخ داده شده است:

سوال:

من 6ماه قرص راکوتان مصرف کردم برای جوش،کلا100عدد،میخواستم بدونم چند وقت بعد از اتمام قرصها میشه اقدام به بارداری کرد?

پاسخ: 3ماه بعد.

سوال:

من 31 سالمه 10ماه پیش جراحی لاپاراسکوپي برای کیست اندومتريوز داشتم 5
ماه که عروسی کردم میخواستم با توجه به این شرایط اقدام به بارداری کنم
2ماه که هیچ قرصی هم مصرف نمیکنم میخواستم بدونم آیا اگه به استخر برم
میتونه اثر بدی داشته باشه برای باردار شدن.

پاسخ: نه استخر تأثیر بدی ندارد.

سوال:

بنده نزیدک به یک ماه هستش که از قرص اسپیرونولاکتون 25 در بازه زمانی ظهر و
شب استفاده میکنم و علت استفاده از این قرص جوش های ریز صورتم بود که دکتر
بعد از آزمایش هورمونی این دارو رو تجویز کردند. مشکل الانم این هستش ک من
تا قبل مصرف این قرص پریود منظمی داشتم ولی دیشب به مدت چند ساعت دچار
خونریزی شدم که این خونریزی به حالت لک و در حد خون آب بودش و در حال حاضر
نمیدونم علت این خونریزی مقطعی چی هست.

پاسخ: می تواند عوارض ناشی از مصرف قرص باشد، بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید.

سوال:

من 23 سالمه و مجردم. نزدیک به پریود که میشم یه جوش توی مهبلم میزنه بعد
چندروز خودبه خود میترکه و تخلیه میشه و ازبین میره.جوش چرکی و یکم خون هم
میاد.جوش سفیده.

جوش فقط یکی میزنه.دردناکه.بهداشتمم کاملا رعایت میکنم این جوش ها ممکنه باعث نازایی بشه؟یا سرطان ایجاد کنه؟

پاسخ: نه موجب نازایی و سرطان نمی شود.

سوال:

خانمی ۳۲ ساله هستم ۲ ساله متوجه شدم که در لوب راست کبدم توده
همانژیو به ابعاد 10.5*11میلی متر دیده شده و هر بار هم سونوگرافی میدم که
بزرگتر نشه با توجه به ابن توده مشکل دیگه ای هم در سونوگرافی رحمم دیده شد
، فیبروم های ساب سروزال به ابعاد 8*12mm در دیواره قدامی رحم دیده شد.
کیست کوچک به دیامتر 6*6mmدیده شد18*19میلی متر در تخمدان سمت راستم دیده
شد

با توجه به مشکلات کبدم برای برطرف شدن توده های شکمی چه کنم؟

با توجه به اینکه ۴ماه پیش هم یک توده چربی بزرگ در شکمم مشاهده شد که سریع جراحی شدم و خوش خیم بود

پاسخ:
به دلیل مشکلات کبدی نمی توانید از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده
کنید؛ برای درمان توده های رحمی راه درمان استفاده از آمپول هایی است که
حالت یائسگی موقت ایجاد می کند و برای درمان کیست ها هم نیاز به درمان خاصی
نیست و تنها برای کنترل سایز کیست ها 6 هفته بعد باید با تجویز پزشک
سونوگرافی انجام دهید.

سوال:

من تو چند سایت خوندم که اگر از مقعد رابطه  داشته باشی بعد 40 روز تو
آزمایشات معلوم نمیشه آیا این درست است؟

پاسخ: نه درست نیست، راه تشخیص تنها از راه معاینات پزشکی قاتونی است.

سوال:

من اختلالاتی در پریودم هست که هر چند ماهی پریود میشوم
رفتم دکتر ازمایش نوشته که ازمایش بدم گفت ممکنه کیست باشه از نشانه های
کیست فقط درد قسمت لگن دارم این درد هم به طور مداوم نیست هر چند ماهی در
وسط باسن تیر میکشه نمیدونم که ربط داره یا نع می خواستم خواهش کنم بگین
حدودا به طور معمول کیست در چه حد باشه نیاز به جراحی داره بعد من اصلا درد
در ناحیه شکم ندارم.

پاسخ: برای
تشخیص نوع و سایز کیست حائز اهمیت است اما به طور کلی کیست های زیر 5 تا 8
سانتی متر نیازی به عمل جراحی ندارند مگر مشخصات یک توده بدخیم را بدهد.

سوال:

42 سالمه. درسونو که دادم یک میوم
هایپواکوهتروژن46*58*
61میلیمتردرلیمب خلفی رحم مشاهده میشود که رشدعمدتا
اگزوفیتیک دارد .ضخامت اندومتر7/5میلیمتر.یک ناحیه کیستیک باجدارنسبتا ضخیم
وحداقل یک سپتای داخلی به به ابعاد تقریبی 30*42میلیمتر در آدنکس راست
مشاهده میشود.مایع آزارلگنی مشاهده نشد.درضمن در اسفند ماه نزدیکی داشتم جلوگیری منقطع کردم یعنی منی خارج از رحم
.امکان راره حامله باشم.

پاسخ: برای اطمینان از این که حامله هستید باید آزمایش خون بدهید.


سوال:

آیا مصرف آسپیرین تولید کراتین کلیه را بالا میبرد یا خیر؟

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

 خیر اثر گذار نیست.

سوال:

من حدود سه ماه قبل گوش چپم دچار گرفتگی
شده بوددکتر رفتم شتشو دادولی جرم گوش خارج نشد بعد باپنس جرم را خارج کرد
ولی درد خیلی زیادی داشتم وگرفتگی گوشم بدتر شد وبا مراجعه به دکتر فهمیدم
پرده گوشم پاره شده آیا پرده گوشم خودش ترمیم میشه یااینکه جهت ترمیم وجوش
نیاز به دارویی هست ؟

پاسخ: دکتر محسن نراقی/ رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران

اگر
پارگی پرده گوش بر اثر ضربه باشد در اکثر موارد ترمیم می شود؛ به شرط این
که در طول دوره ترمیم در جهت جلوگیری از عفونت نیز مراقبت شود؛ به این
منظور باید از ورود آب به گوش نیز خودداری کرد؛ با خشک نگه داشتن گوش ترمیم
صورت می گیرد و در صورتی که ترمیم انجام نشد و بعد از 3 ماه همچنان پارگی
پرده گوش وجود داشت امکان دارد تصمیم به جراحی پیوند و ترمیم پرده گوش نیز
صورت گیرد.

سوال:


من درد درقسمت چپ شکم وپهلو دارم الان نزديک دوساله که اين مشکل رادارم
گاهي وقتها خوب ميشه ودوباره شروع ميکنه دکترها تشخيص روده تحريک پذير و ورم طحال داده اند.

پاسخ: دکتر مصطفی انوری/ نائب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران

تشخیص
روده تحریک پذیر تا 90 درصد درست بوده که به طور معمول وقتی گاز در زاویه
کولون زیر طحال جمع می شود درد را به همراه دارد که برای بررسی های دقیق
باید به پزشک مراجعه کنید.

جمیله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
سلام من دو روز قبل سوالم رو نوشتم ام هیچ پاسخی دریافت نکردم.چکار کنم.
مدیر پایگاه
کد خبر: ۱۰۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

 به گزارش شفاآنلاین ،سوالات مربوط به زنان توسط دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان پاسخ داده شده است:

سوال:

من 6ماه قرص راکوتان مصرف کردم برای جوش،کلا100عدد،میخواستم بدونم چند وقت بعد از اتمام قرصها میشه اقدام به بارداری کرد?

پاسخ: 3ماه بعد.

سوال:

من 31 سالمه 10ماه پیش جراحی لاپاراسکوپي برای کیست اندومتريوز داشتم 5
ماه که عروسی کردم میخواستم با توجه به این شرایط اقدام به بارداری کنم
2ماه که هیچ قرصی هم مصرف نمیکنم میخواستم بدونم آیا اگه به استخر برم
میتونه اثر بدی داشته باشه برای باردار شدن.

پاسخ: نه استخر تأثیر بدی ندارد.

سوال:

بنده نزیدک به یک ماه هستش که از قرص اسپیرونولاکتون 25 در بازه زمانی ظهر و
شب استفاده میکنم و علت استفاده از این قرص جوش های ریز صورتم بود که دکتر
بعد از آزمایش هورمونی این دارو رو تجویز کردند. مشکل الانم این هستش ک من
تا قبل مصرف این قرص پریود منظمی داشتم ولی دیشب به مدت چند ساعت دچار
خونریزی شدم که این خونریزی به حالت لک و در حد خون آب بودش و در حال حاضر
نمیدونم علت این خونریزی مقطعی چی هست.

پاسخ: می تواند عوارض ناشی از مصرف قرص باشد، بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید.

سوال:

من 23 سالمه و مجردم. نزدیک به پریود که میشم یه جوش توی مهبلم میزنه بعد
چندروز خودبه خود میترکه و تخلیه میشه و ازبین میره.جوش چرکی و یکم خون هم
میاد.جوش سفیده.

جوش فقط یکی میزنه.دردناکه.بهداشتمم کاملا رعایت میکنم این جوش ها ممکنه باعث نازایی بشه؟یا سرطان ایجاد کنه؟

پاسخ: نه موجب نازایی و سرطان نمی شود.

سوال:

خانمی ۳۲ ساله هستم ۲ ساله متوجه شدم که در لوب راست کبدم توده
همانژیو به ابعاد 10.5*11میلی متر دیده شده و هر بار هم سونوگرافی میدم که
بزرگتر نشه با توجه به ابن توده مشکل دیگه ای هم در سونوگرافی رحمم دیده شد
، فیبروم های ساب سروزال به ابعاد 8*12mm در دیواره قدامی رحم دیده شد.
کیست کوچک به دیامتر 6*6mmدیده شد18*19میلی متر در تخمدان سمت راستم دیده
شد

با توجه به مشکلات کبدم برای برطرف شدن توده های شکمی چه کنم؟

با توجه به اینکه ۴ماه پیش هم یک توده چربی بزرگ در شکمم مشاهده شد که سریع جراحی شدم و خوش خیم بود

پاسخ:
به دلیل مشکلات کبدی نمی توانید از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده
کنید؛ برای درمان توده های رحمی راه درمان استفاده از آمپول هایی است که
حالت یائسگی موقت ایجاد می کند و برای درمان کیست ها هم نیاز به درمان خاصی
نیست و تنها برای کنترل سایز کیست ها 6 هفته بعد باید با تجویز پزشک
سونوگرافی انجام دهید.

سوال:

من تو چند سایت خوندم که اگر از مقعد رابطه  داشته باشی بعد 40 روز تو
آزمایشات معلوم نمیشه آیا این درست است؟

پاسخ: نه درست نیست، راه تشخیص تنها از راه معاینات پزشکی قاتونی است.

سوال:

من اختلالاتی در پریودم هست که هر چند ماهی پریود میشوم
رفتم دکتر ازمایش نوشته که ازمایش بدم گفت ممکنه کیست باشه از نشانه های
کیست فقط درد قسمت لگن دارم این درد هم به طور مداوم نیست هر چند ماهی در
وسط باسن تیر میکشه نمیدونم که ربط داره یا نع می خواستم خواهش کنم بگین
حدودا به طور معمول کیست در چه حد باشه نیاز به جراحی داره بعد من اصلا درد
در ناحیه شکم ندارم.

پاسخ: برای
تشخیص نوع و سایز کیست حائز اهمیت است اما به طور کلی کیست های زیر 5 تا 8
سانتی متر نیازی به عمل جراحی ندارند مگر مشخصات یک توده بدخیم را بدهد.

سوال:

42 سالمه. درسونو که دادم یک میوم
هایپواکوهتروژن46*58*
61میلیمتردرلیمب خلفی رحم مشاهده میشود که رشدعمدتا
اگزوفیتیک دارد .ضخامت اندومتر7/5میلیمتر.یک ناحیه کیستیک باجدارنسبتا ضخیم
وحداقل یک سپتای داخلی به به ابعاد تقریبی 30*42میلیمتر در آدنکس راست
مشاهده میشود.مایع آزارلگنی مشاهده نشد.درضمن در اسفند ماه نزدیکی داشتم جلوگیری منقطع کردم یعنی منی خارج از رحم
.امکان راره حامله باشم.

پاسخ: برای اطمینان از این که حامله هستید باید آزمایش خون بدهید.


سوال:

آیا مصرف آسپیرین تولید کراتین کلیه را بالا میبرد یا خیر؟

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

 خیر اثر گذار نیست.

سوال:

من حدود سه ماه قبل گوش چپم دچار گرفتگی
شده بوددکتر رفتم شتشو دادولی جرم گوش خارج نشد بعد باپنس جرم را خارج کرد
ولی درد خیلی زیادی داشتم وگرفتگی گوشم بدتر شد وبا مراجعه به دکتر فهمیدم
پرده گوشم پاره شده آیا پرده گوشم خودش ترمیم میشه یااینکه جهت ترمیم وجوش
نیاز به دارویی هست ؟

پاسخ: دکتر محسن نراقی/ رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران

اگر
پارگی پرده گوش بر اثر ضربه باشد در اکثر موارد ترمیم می شود؛ به شرط این
که در طول دوره ترمیم در جهت جلوگیری از عفونت نیز مراقبت شود؛ به این
منظور باید از ورود آب به گوش نیز خودداری کرد؛ با خشک نگه داشتن گوش ترمیم
صورت می گیرد و در صورتی که ترمیم انجام نشد و بعد از 3 ماه همچنان پارگی
پرده گوش وجود داشت امکان دارد تصمیم به جراحی پیوند و ترمیم پرده گوش نیز
صورت گیرد.

سوال:


من درد درقسمت چپ شکم وپهلو دارم الان نزديک دوساله که اين مشکل رادارم
گاهي وقتها خوب ميشه ودوباره شروع ميکنه دکترها تشخيص روده تحريک پذير و ورم طحال داده اند.

پاسخ: دکتر مصطفی انوری/ نائب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران

تشخیص
روده تحریک پذیر تا 90 درصد درست بوده که به طور معمول وقتی گاز در زاویه
کولون زیر طحال جمع می شود درد را به همراه دارد که برای بررسی های دقیق
باید به پزشک مراجعه کنید.

مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
سلام خدمت دکتر عزیز من 31سالمه 5ماه عروسی کردم 10 ماه پیش جراحی لاپروسکوپي کیست تخمدان اندومتريوز داشتم 2ماه قرص نمی خورم قبلا مارولين میخوردم الان قصد برداری دارم میخواستم بدونم اگه بخوام برم استخر آیا میتونه برای باردار شدنم با توجه به شرایط قبليم مضر باشه با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید دراین باره تحت نظرمتخصص زنان باشید تا پس ازبررسی های لازم توصیه های مهم ورزشی و مراقبتی را دریافت نمایید
هانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
0
با عرض سلام خدمت شما دکتر عزیز
بنده 29 سال سن دارم و از حدود 20 یا 21 سالگی متاسفانه عادت ماهانه ام متوقف شد و مراجعات مکرر به پزشکان فایده نداشت بهترین تشخیص که درست هم بود کم کاری هیپوفیز بود اما با توجه به اینکه من قبلا مشکلی نداشتم ریشه یابی نشد بعد مدت طولانی علت هموکروماتوزیس و عوارض آن تشخیص داده شد من مدت طولانی قرص های ال دی استفاده می کردم که دچار کم کاری تخمدان نشوم که بعد یک توده هم در کبدم مشاهده شد که نمی دونم همانژیومه یا آدنوم اما در دو بار بیوپسی انجام شده اعلام شد خوش خیم است دکتر محترم از آنجایی که این مسئله باعث نگرانی من برای بارداری در اینده و همچنین تحلیل کار رفتن غدد جنسی و کوچک شدن سینه ها و تغییرات بدنی شده ضمن اینکه استفاده از قرص های ال دی باعث درد و دل پیچه در همان قسمت توده کبدی ام می شود و غیر قابل تحمل است لطفا مرا راهنمایی بفرمایید کمبود هورمونی را آیا می توان به گونه ای غیر از استفاده از قرص ها جبران کرد ضمن اینکه از داروی دسفرال برای دفع بار اضافی آهن رسوب کرده در کبد هم استفاده می کنم با تشکر از شما پزشک گرانقدر.
مدیر پایگاه
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران نیز پاسخ دادند.

به گزارش شفا آنلاین؛ پاسخ سوالات مربوط به زنان توسط دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- ارائه شده است:

سوال:


بنده 29 سال سن دارم و از حدود 20 یا 21 سالگی متاسفانه عادت ماهانه ام
متوقف شد و مراجعات مکرر به پزشکان فایده نداشت بهترین تشخیص که درست هم
بود کم کاری هیپوفیز بود اما با توجه به اینکه من قبلا مشکلی نداشتم ریشه
یابی نشد بعد مدت طولانی علت هموکروماتوزیس و عوارض آن تشخیص داده شد من
مدت طولانی قرص های ال دی استفاده می کردم که دچار کم کاری تخمدان نشوم که
بعد یک توده هم در کبدم مشاهده شد که نمی دونم همانژیومه یا آدنوم اما در
دو بار بیوپسی انجام شده اعلام شد خوش خیم است دکتر محترم از آنجایی که این
مسئله باعث نگرانی من برای بارداری در اینده و همچنین تحلیل کار رفتن غدد
جنسی و کوچک شدن سینه ها و تغییرات بدنی شده ضمن اینکه استفاده از قرص های
ال دی باعث درد و دل پیچه در همان قسمت توده کبدی ام می شود و غیر قابل
تحمل است لطفا مرا راهنمایی بفرمایید کمبود هورمونی را آیا می توان به گونه
ای غیر از استفاده از قرص ها جبران کرد ضمن اینکه از داروی دسفرال برای
دفع بار اضافی آهن رسوب کرده در کبد هم استفاده می کنم.

پاسخ:
شما به علت همانژیوم کبد نباید از قرص های ال دی استفاده کنید، برای نگه
داشتن بافت تخمدان و حفظ باروری باید به مراکز نازایی مراجعه کنید.

سوال:

سه سال هست كه نامزد هستم ، مدتي پيش با همسرم نزديكي سطحي داشتيم ، ولي خون نيامد ، به دكتر مراجعه كردم ،
گفتند پرده ام از نوع حلقوي است و مقداري باز شده است ، حال همسر من مشكوك
هستند كه ايا قبل از ايشان رابطه داشته ام ؟! با توجه به اينكه دكتر به
هيچ عنوان ذكر نكردند باز شدن پرده به دليل رابطه قديمي بوده ، و حتي گفتند
ك دچار عفونت واژن هم شده ام ! ايا همين براي اثبات اينكه در گذشته رابطه
نداشته ام كافي نيست ؟!

پاسخ: بهتر است به یک پزشک معتمد یا پزشکی قانونی مراجعه کنید تا با استفاده از امکانات تشخیصی زمان رابطه جنسی را معین کنند.

سوال:

من 19 سالمه و مجردم یک سوال داشتم من مشکل پلی کیستیک
پیدا کردم و دکتر به من قرص یاسمین داده مشکل من اینجاست که الان 16 روزه
پریود هستم و نمیدونم چی کار کنم لطفا کمکم کنید ایا دارویی هست که قطع کنه.

پاسخ: شما
به علت تنبلی تخمدان دچار پریودهای نامنظم هستید بنابراین بهتر است مورد
تست درمان هورمونی قرار گرفته و آزمایشات هورمونی انجام دهید، زیرا ممکن
است دچار پرولاکتین بالا و یا کم کاری تیروئید باشید.

سوال:

من 1 سال پیش سرماخوردم و 1 ماه گذشت و سرفه های من خوب نشد.من و
فرستادن کلینیک اسم و الرژی و بعد از دیدن نوار ریه و عکس من گفتن شما اسم
داری در حالی که من هیچ علائمی قبلش نداشتم.نه سرفه.نه خس خس.اتکلان
میزدم.با اتیش مشکلی نداشتم.فقط زمانایی که خیلی ناراحت بودم و گریه
میکردم.مدت کوتاهی نفسم در دم مشکل پیدا میکرد.دقیق از وقتی اولین اسپری رو
استفاده کردم.ی تنگی نفس در دم اومد سراغم.بهم حمله پنیک دست داد. و الان
بعد 1 سال پیش بهترین فوق تخصص ها رفتم .چندتاشون وقتی گوشی روی ریه من
میذارن میگن خانم ریه شما سالمه سالمه.نوار ریه هرچی میخواد نشون بده.بعضی
هاشونم میگن نوار ریه ات نشون میده آسم داری.

 پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه

 چون
نوار ریه و تشخیص ها با یکدیگر هم خوانی ندارند این گونه نمی توان اظهار
نظر کرد؛ اگر تمایل دارید برای تشخیص و اطمینان از این که به آسم مبتلا
هستید یا نه برای معاینه توسط اینجانب به بیمارستان صدر مراجعه کنید.

سوال:

من عمل واریکوسل انجام دادم فک کنم 20میلیون تعداداسپرمم باشه ولی
تحرک وسرعت اسپرمم صفره دوبارهم آی وی اف وزیفت کردیم نتیجه نداد لطفا
راهنمایی کنید.

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ ارولوژیست

باید
به صورت مجدد نزد پزشک مراجعه کنید، بعد از عمل واریکوسل به مدت 3 تا 6
ماه باید داروهای مربوط به تحرک اسپرم مصرف می کردید. زیرا اقدامات درمانی
مانند زیف و... بلافاصله بعد از عمل جراحی واریکوسل جواب نمی دهند.

نامیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
سلام
منکیستی در ابعاد 74 در 50 میلیمتر دارم.
دردی ندارم. فقط گاهاً دوبار در ماه پریود میشم. یعنی هر ماه حداقل یکبار پریود میشم ولی سه بار همشده که دو بار در ماه پرود شدم.
باید چه کار کنم؟
چه طورمیتونم بدون عمل درمان شم؟
مدیر پایگاه باسلام
برای بررسی دقیق این موضوع باید به متخصص زنان مراجعه نمایید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
با سلام من 15 سال سن دارم. دکترم و مادرم که خودش هم دکتر است فکر می کنند من به بیماری کیست تخمدان مبتلا هستم به دلیل شکم درد ها و حالت تهوع کم و خیلی خیلی کم استفراغ
مدیر پایگاه باسلام
شمابهتراست تحت نظرمتخصص زنان باشید و آزمایشان و معاینات را انجام دهید.چراکه اگرخدای ناخواسته بیماری داشته باشید دراین سن خیلی سریع می توانید درمان وپیشگیری راانجام دهید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید
من متولد سال1368 هستم و تصمیم به بار داری گرفتم ولی وقتی برای معاینه رفتم متوجه شدم که دارای کیستهای رسز و متعدد هستم و دکتر مربوطه به من قرص دزوسپتیو دی ای برای مدت 3 ماه داده است .ولی خیلی از نگرانم که باردار نشوم آیا این نوع کیست می تواند مانع بارداری من شود ؟ آیا نوع کیست من پلی کیستیک می باشد؟
مدیر پایگاه باسلام
فعلا داروهایتان را مصرف کنید و نگران نباشید انشالله منتظرنتیجه باشید
انیسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید
من۲۵سالمه و قصد بارداری دارم اما از مرداد ماه سال گذشته هر ماه تخمک من ازاد نمیشه و کیست میزنم با خوردن ال دی از بین میره اما ماه بعد باز کیست میزنم یک ماه لتروزول و متفورمین مصرف کردم بعد از مصرف ۲کیست ۴سانتی داشتم اگه میشه لطف کنید علت مشکلمو بگید
مدیر پایگاه باسلام
کیست ها علل مختلفی دارند اما شما حتما باید تحت نظر متخصص زنان درمان را ادامه دهید
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
سلام خسته نباشید ,من ۲۷سالمه ,ی دختر ۱۰ساله دارم ,دوساله جلوگیری ندارم ,درتخم دان هام کیست فولکولر دارم ,نمیتونم قرص ال دی مصرف کنم ,اگه درمان سنتی داره ,خواهش میکنم منو راهنمایم کنید خیلی خیلی ممنون
پورنقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید من حدودا هشت ماه هست که دوماه به دوماه پریود میشم درد زیرشکمی هم دارم بعد از یه ماه که میگذره تنگی نفس وتپش قلب هم دارم سونوی مرداد ماهم فولیکولهای ریز نشون داده بود البته من در تیر ماه از قرص اورژانسی استفاده کردم میشه بفرمایید که از اون میتونه باشه ؟چی کار باید بکنم؟ 29ساله هستم با دو بچه 6و2ساله
مدیر پایگاه باسلام
بهترین کار این است که به متخصص زنان مراجعه نمایید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
سلام .همسرم دیروز بهش گفتن که هر دو تخمدان چپ و راست کیست دارن و کیست ها پیچ خوردن و با ید بری تهران لاندسکوپی بکنی .میخواستم بدونم فقط عمل باید بشه یا راه دیگه داره .اگر لطف کنیین در صورت عمل در تهران بنده را راهنمایی کنید که کجا برم وو چیکار باید بکنم ممنونم .09158558020
مدیر پایگاه باسلام
بله ایشان باید عمل شود
درصورت تمایل می توانید به ببمارستان محب زنان درخیابان آبان شمالی مراجعه خیابان کریمخان زند مراجعه نمایید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
سلام.من 17بهمن ماه پریود شدم و بعد دیگه نشدم تا اینکه رفتم دکتر سونوگرافی دادم:رحم با سایز53در30میلیمتر در نمای ساجیتال و هموژن مشاهده شد.ضخامت دو لایه اندومتر8میلی اندازه گیری شد.در محل آندکس راست کیست و توده نسج نرمی دیده نشد.مایع آزاد لگنی دیده نشد.در تخمدان راست فولیکول های ریز متعدد رویت شد که به نفعpcoمیباشد.کیست به ابعاد53در48 میلی در تخمدان چپ رویت شد.سونوگرافی کنترل هموراژیک مذکور توصیه می گردد.دکتر آمپول زد پریود شدم یه ورق قرص ضدبارداری به نام بلارا داد الان 9تا از قرصم مونده میخوام بعد این قرص باردار بشم.چه کارهایی باید انجام بدم آیا کیستم خیلی خطرناکه؟18سالمه و 8ماهه که ازدواج کردم.
مدیر پایگاه
کد خبر: ۱۰۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
شفاآنلاین:دکتر مرضیه عباسی متخصص زنان و زایمان به سوالات مطرح شده ازسوی کاربران شفاآنلاین پاسخ داد.

سوال:
سلام
ببخشید یه سوال داشتم ازخدمتتون. اینکه من 16این ماه یه سونو دادم
گفت تخمدانها مشکوک به pco. وحجم تخمدانها کمتراز 10ccکه به گفته خودشون
بزرگ نبود. واینکه من فقط این ماه بخاطر بعضی مسائل قرص ال دی مصرف کردم به
مدت یک هفته ودوروز...4 روزبعدازترک قرص ال دی این سونو انجام دادم
ومقدارجزءی مایع خلفی در فضای کلدوساک دیده میشد چهار روزبعدش یعنی بیستم پ
شدم. ماه آینده معمولا چقدر عقب میفته؟واینکه باوجودpco هرماه پ میشم
درآینده احتمال بارداری هست؟ البته به تغذیمم خیلی اهمیت میدم
پاسخ :
مشکلات بارداری  به احتمال زیاد پیش خواهد آمد.پریود بستگی به فیزیک بدن دارد پس ممکن است پریود عقب بیفتد

سوال:
سلام12سال ازدواج کردم تا امسال نرفتم دکتر الان رفتم تمام آ آزمایش انجام
داد م نمونه برداری از بیضه سمت راست شم انجام داد ن دکتر اسپرم دارید ولی
مثل سیب کال میماند تو خدا راهنمای مان کنید
پاسخ:
 شما حتما باید به ارولوژیست مراجعه نمایید.
سوال:
سلام

لطفاً درباره رابطه زناشویی در دوران بارداري وشرایط ودفعات ومراحلش  توضيح بديد
پاسخ:
تا
سی و دومین هفته بارداری اشکالی ندارد اما به شرطی که خونریزی نداشته
باشید مشکلی ندارد.اما در هفته های بعد بامدل خاص ومشورت پزشک متخصص باید
باشد.
سوال:
 دختري19 ساله هستم مجرد ماه پيش پريودم عقب افتاد به جاي
چهاردهم بيست و يکم پريود شدم و اين ماه هم يک هفته از زمان پريودم مي گذره
پريود نشدم دکتر خيلي نگرانم چيکار کنم؟ چه چيزي هست مصرف کنم پريود
بشم؟؟؟ تو را به خدا کمکم کنيد نگرانم
پاسخ:
اگر مجرد هستید مشکلی ندارد طبیعی است
سوال:
با سلام .چند روز پیش مسله ای رو بیان کردم .تست منفی بود 6 روز بعد ازمصرف قرص ضد بارداری پریود شدم.ایا دیگه شک به بارداری نکنم.
پاسخ:

نگران نباشید.
سوال:
باسلام

وقتی فست فود بیرون میخورم زیر شکمم تخمدان ها و رحمم درد شدید میگیره و ترشح زیادی دارم باید چیکار کنم ؟؟؟

ممنون از راهنمایتون.

پاسخ :
مشکلی نیست اگرخونریزی مثل همیشه باشه برای اطمینان  بیشترهم باید تست بتا انجام شود.
 سوال:
باسلام

از دوهفته قبل به یکباره کاهش میل جنسی شدیدی نسبت به همسرخودم پیداکردم.

البته قبلش کار زیادی هم میکردم.دوشغله هستم.

مشکل من هم بصورت عدم نعوز نمایان شده.


البته همسرم بخاط اختلاف سنی 8 ساله ای که باهم داریم تقا1ای دفعات بیشری رو داره که خیلی وقتها بخاطر اون این کار رو انجام میدادم

ولی این دوهفته بیکباره به مشکل برخوردیم.

البته دو دوران کودکی به بیماری گواتر هم دچاربودم که باقرص خوب شده بودم.

تشکر
پاسخ:
این موضوع مربوط به تخصص زنان نیست اما شما باید به ارولوژیست یا رفتارشناس جنسی یا روانپزشک مراجعه نمایید.

سوال:
خروج چند قطره خون پس از رابطه مقعدی، نشانه چیست؟
پاسخ:
باید معاینه شوید احتمال پارگی وجود دارد
 سوال:
با عرض سلام لطفا کمکم کنید دختری 26 سالمه و 5ماهه که عقد کردم در این مدت
رابطه جنسی هم داشتم و الان تصمیم به طلاق گرفتم و الان نگرانیم بایت اینه
که بخاطر پردم مجبور به ادامه نشم سوالم ازتون اینه که با توجه به اینکه
من توی دوران عقد پردما از دست دادم آیا احتمال جراحی و دوختن پردم وجود
داره؟و اگه امکان داره چقدر باید تا زمان ترمیمش صبر کنم؟و آیا در پزشک
قانونی دوختن پردم مشخص میشه؟لطفا جوابمو بدین صبح و شب آرامش ندارم و کار
شب و روزم شده گریه و ترس از مجبور شدن به ادامه دادن زندگیم با کسیکه دوسش
ندارم
 پاسخ:
باید معاینه شوید.
 سوال:
سلام. دختران هم میتونن تخمک فریز کنن؟ آسیبی به پرده ی بکارت نمیرسه؟
پاسخ:
بله میتوانند و مشکلی نیست
سوال:
سلام.من 17بهمن ماه پریود شدم و بعد دیگه نشدم تا اینکه رفتم دکتر
سونوگرافی دادم:رحم با سایز53در30میلیمتر در نمای ساجیتال و هموژن مشاهده
شد.ضخامت دو لایه اندومتر8میلی اندازه گیری شد.در محل آندکس راست کیست و
توده نسج نرمی دیده نشد.مایع آزاد لگنی دیده نشد.در تخمدان راست فولیکول
های ریز متعدد رویت شد که به نفعpcoمیباشد.کیست به ابعاد53در48 میلی در
تخمدان چپ رویت شد.سونوگرافی کنترل هموراژیک مذکور توصیه می گردد.دکتر
آمپول زد پریود شدم یه ورق قرص ضدبارداری به نام بلارا داد الان 9تا از
قرصم مونده میخوام بعد این قرص باردار بشم.چه کارهایی باید انجام بدم آیا
کیستم خیلی خطرناکه؟18سالمه و 8ماهه که ازدواج کردم.
 پاسخ:
قرص را قطع کنید و یک سونوگرافی انجام دهید وحتما تحت نظرمتخصص زنان ویزیت شوید.
سوال:
سلام،من 100عدد قرص رآکوتان در مدت 6ماه مصرف کردم برای درمان جوش،چه مدت بعد از آخرین قرص میتوان اقدام به بارداری کرد?
پاسخ:
باید از 6 ماه تا دوسال فاصله داشته باشد اما نظربنده دوسال است
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
سلام لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم8ماهه ازدواج کردم کیستی به ابعاد53در48میلیمتر در تخمدان چپ دارم قرص بلارا تجویز شده و مصرف کردم آیا از بین میرود؟آیا می توانم بار دار شوم؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت نظرمتخصص زنان باشید و درمان راتحت نظرمتخصص انجام دهید .
آوا
|
Afghanistan
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
با سلام
من مجرد هستم
دو سال قبل بخاطر کیست مجبور به جراحی شدم
و الانم باز بخاطر کیست تحت درمانم با قرص های ال دی
بعد از اتمام دوره اول قرصها و شروع دوره دوم نزدیک بیست روز با وجود استفاده از قرص لکهه بینی داشتم به دکتر مراجعه کردم و نتونست تشخیصی بده میتونید کمکم کنید؟
بیست و دو سالمه
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص زنان درمان شوید بنابراین حتما به متخصص باتجربه ای مراجعه کنید
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سلام من20ساله هستم ومتاهل وهردو تخمدانم پراز کیست های ریز ریز است دکترم قرص متفورمین داده وپروژسترون 8ماه است دارو میخورم اما اصلا کیست هایم برطرف نشده در ضمن هر3 یا4ماه 1بار پریود میشم باخونریزی شدید لطفاکمکم کنید .ممنون
مدیر پایگاه
دکترمرضیه عباسی متخصص زنان ،زایمان و نازایی درگفتگو باشفاآنلاین اعلام کرد:
کد خبر: ۱۰۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
شفاآنلاین:دکترمرضیه عباسی متخصص زنان ،زایمان و نازایی به مهم ترین سوالات مطرح شده ازسوی مخاطبان شفاآنلاین پاسخ داد.

سوال:
سلام دو کیست 3 سانتی در رحم دارم که بالغ بر یک ماه است که عادت ماهانه نمی شوم
دکتر به من دارویی نداده و گفته اگر تا 2 ما عادت ماهانه نشوید باید
کورتاژ انجام دهید
 
پاسخ :
باید سونوگرافی داخل رحم انجام شود و بعد از آن آزمایش خون بارداری صورت گیرد تا پس ازاعلام نتایج تصمیم گیری شود.
 
 
سوال :
با سلام 32 ساله هستم و خداراشکر مشکلی ندارم می خواهم برای بارداری اقدام
کنم و تعیین جنسیت پسر با روش کم خطر .دکتر رفتم از روز اول پریود سونو
کرده و گفتند از روز 3 تا 7 روزی 2 عدد قرص لتروزول بخور..نگران از اینم که
آیا تاثیری روی سلامت جنین دارد؟منجر به چند قلو زایی می شود؟ چه آثاری
خواهد داشت؟
 
پاسخ :
ممکن است منجر به چند قلویی زایی شود. منجر به  آسیب به سلامت جنین و مشکلات مادرزادی نخواهد شد.
سوال:
سلام. اگه خانمی یک قرص ال دی مصرف کنه اونم موقع پریودی وبعد قطع کنه احتمال خونریزی هس یانه؟
پاسخ:
بستگی به بدن فرد دارد ممکن است منجر به یک سری خونریزی ها شود. 
 
 
سوال:
سلام من20ساله هستم ومتاهل وهردو تخمدانم پراز کیست های ریز ریز است دکترم
قرص متفورمین داده وپروژسترون 8ماه است دارو میخورم اما اصلا کیست هایم
برطرف نشده در ضمن هر3 یا4ماه 1بار پریود میشم باخونریزی شدید لطفاکمکم
کنید .ممنون

پاسخ :
در این مورد باید حتما ویزیت صورت گیرد و بنا به مورد مربوطه درمان صورت گیرد
سوال:
سلام...من در زمان کودکی توده ای روی تخمدان راست داشتم که با عمل
لاپاروسکوپی برداشته شد و لی تخمدان برداشته نشد در آن زمان صحبت کمی با من
در این باره میشد و اکنون میخواهم بدانم این موضوع چه عوارضی ممکن است
داشته باشد هم چنین آیا عمل لاپروسکوپی میتواند باعث پاره شدن پرده بکارت
شود
 
پاسخ :
پاتالوژی عمل مهم است
. اصلا ربطی به پارگی پرده بکارت ندارد.اگر سیستم قاعدگی منظم است و توده ای وجود ندارد عوارضی هم نخواهد داشت
 

 
سوال :
سلام من قبلا در ايران دكتر زنان ميرفتم برام متفورمينم كنار داروهام تجويز
ميكرد الان ٤ماهه اروپاهستم متفورمين از ايران اوردم با خودم و بيست روزه كه
بچه اولم رو تو هفت هفته كورتاژ كردم ميتونم از الان متفورمين و فوليك اسيد
استفاده كنم و روزي چند عدد بخورم .نميخام دوباره اين اتفاق برام بيوفته
كمكم كنييد ممنون

پاسخ :
این مورد حتما نیاز به ویزیت دارد
مهسا مومنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
1
0
سلام بنده دختری ۱۹ساله هستم بدلیل جوش صورت به پزشک مراجعه کردم سونو دادم ومتوجه شدم کیستی به ابعاد۶.۸*۷.۱سانت دارم یک ماه ونیم LDمصرف کردم دچاردردپهلوشدم ودوباره درهمان مکان قبلی سونودادم سایز کیست تغییر نکرده بود ولی درمکان دیگری سونو دادم سایز کیست۸.۱*۹.۸بودبه دستور پزشک قراره۲دوره دیگه LDمصرف کنم ایااین قرص ها برای برطرف شدن کیستم کافیه؟
مدیر پایگاه باسلام
انشالله به توصیه پزشک معالج عمل کنید و بهبود حاصل شود.اما اگر نشد حتما به متخصص مراجعه نمایید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
با سلام. بيست و هفت سالمه. من با قرص متفورمين، لتروزول و آمپول حامله شدم. امروز براى اولين سونوى باردارى به دكتر مراجعه كردم ٤هفته و ٥ روزم بود. ساك حاملگى ديده شد كه درسمت چپ رحم بود و يك كيست به اندازه ى ٨در ٨ و هفت دهم هم سمت راست مشاهده شد. بى نهايت نگرانم كه سبب سقط جنينم بشه. آخه واقعا منتظر باردارى بودم. خواهش ميكنم راهنمايى كنيد و حقيقت رو بهم واضح بگيد. ممنونم
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفاآنلاین:
کد خبر: ۱۰۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
شفاآنلاین:دکتر مرضیه عباسی متخصص جراحی زنان ، زایمان و درمان نازایی به سوالات مطرح شده ازسوی کاربران شفاآنلاین پاسخ داد.
1-با
سلام. بيست و هفت سالمه. من با قرص متفورمين، لتروزول و آمپول حامله شدم.
امروز براى اولين سونوى باردارى به دكتر مراجعه كردم ٤هفته و ٥ روزم بود.
ساك حاملگى ديده شد كه درسمت چپ رحم بود و يك كيست به اندازه ى ٨در ٨ و هفت
دهم هم سمت راست مشاهده شد. بى نهايت نگرانم كه سبب سقط جنينم بشه. آخه
واقعا منتظر باردارى بودم. خواهش ميكنم راهنمايى كنيد و حقيقت رو بهم واضح
بگيد. ممنونم

پاسخ:
 

   
شما باید استراحت مطلق داشته باشید.سونوگرافی را هم باید سریالی انجام
دهید.ضن اینکه معمولا در طول زمان کیست به روش در مان انتظاری ا ز بین
میرود .
    سوال:
   
2-سلام خسته نباشید 20سالمه و با مراجعه به دکتر زنان برام سونوگرافی
واژینال نوشته میخواستم بدونم برای دادن این سونوگرافی نباید نزدیکی داشت
ممنونم راهنماییم کنید؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    ربطی به این موضوع ندارد
    سوال:
    3-با سلام
    سایت عالی دارید
   
من سوالی برام پیش اومده میخواستم بدونم چه مدت رابطه میتونه به ماهيچه
حلقوي (اسفنگتر) آسیب بزنه و فرد رو دچاره بی اختیاری کنه در تمام سایت ها
نوشته شده در طولانی مدت این طولانی مدت یعنی چه قدر آیا یک سال آیا ده سال
؟؟؟؟و اینکه آگر این رابطه کنترل شده باشد و برای مثال مثلا هفته ای یک
بار یا ماهی یک بار انجام شود آیا بازم دچاره این مشکل میشود و این رابطه
با پاکیزگی کامل و روان کننده انجام شود
    پاسخ:
    این موضوع به بافت بدن ربط دارد .اگر نزدیکی خشن باشد ممکن است آسیب رسان باشد.
    پاسخ:
   
4-سلام خسته نباشید.عادت ماهانه نامنظمی دارم به پزشک مراجعه کردم از نظر
هورمونی مشکلی نبود.سونو گرافی فولیکول 26 میلیمتری در روز پنجم قاعدگی رو
نشون داد.دکتر جواب دقیقی نداد.آیا بعدا برای بارداری مشکلی ایجاد میشه؟
    پاسخ:
    مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.
    سوال:
   
5-باسلام لطفا راهنماییم کنیدکه آیا گیاه رازیانه همرا با قرص پنج انگشت
باعث تنظیم هورمون ها در زنان میشه ؟ وباعث میشه که ریزش مو متوقف و رشدش
افزایش پیدا کنه؟  باتشکر
    پاسخ:
    عوامل مختلفی تاثیر دارد مثل ژنیک .ضمن اینکه رازیانه میتوانند در ازیاد موهای بدن تاثیرگذار باشد
    سوال:
   
6-با سلام، من ٧ ماهه ازدواج كردم، سع بار بعد نزديكي خون ريزي داشتم،
دوماه پيش فريز انجام دادم، پاپ اسمير، سونو و ازمايش ها چيزي رو نشون
ندادن، تنبلي تخم دان هم دارم، دكتر ميگه احتمال داره بهاطر تنبلي تخمدانن
باشه، به نظر شما مشكل چيه؟
    ممكنه فريز بد انجام شده باشه؟

پاسخ:
حتما باید معاینه شوید چراکه ممکن است پارگی ایجاد شده باشد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
با سلام .اگر کسی کیست تخمدان داشته باشه و عمل بشه آیا بعد میتواند کار انجام بدهد یا نه ؟ آیا عمل خطر ناکی هست برداشتن کیست هردو تخمدان یا نه ؟ ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
بالاخره این عمل نیازبه چند روز استراحت دارد.هرعمل جراحی هم ریسک خودش رادارد.اما باید بدانید این بیماری بایدهرچه سریع درمان شود و باتوجه به پزشک متخصص متبحر انشالله جای نگرانی نیست.
یسنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
سلام ممن از علائم کیست فقط نامنظمی پریود ودرد پهلوی چپ را دارم آیا ممکن است کیست داشته باشم؟ واگر دارم خوش خیم است؟
مدیر پایگاه باسلام شما باید ازسوی متخصص زنان تحت معاینه و بررسی قرارگیرید تا مشکل احتمالی بررسی و درمان شود
یسنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
سلام ممن از علائم کیست فقط نامنظمی پریود ودرد پهلوی چپ را دارم آیا ممکن است کیست داشته باشم؟ واگر دارم خوش خیم است؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید ازسوی متخصص زنان تحت بررسی قراربگیرید
مينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
سلام
تو سونوگرافي من نوشته تخمدان راستم كيست با اكو و سپتاي داخلي و با جدار كلابه و ابعاد ٣٨*٢٨ داره
٢٠ سالمه و مجردم ميخواستم بدونم خطرناكه يا نه؟براي بارداري در آينده مشكلي ايجاد نميكنه؟
مدیر پایگاه باسلام شما برای بررسی تخصصی باید به متخصص زنان مراجعه نمایید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
سلام،،،،40 سال دارم،دو فرزند که سزارین شدم،
سونو داخلی یه کیست 3 سانت گوشتی ساده نشون داده،دکترها قرصهای استروژن دار رو سالهاست برام منع کردند،چون خون لختگی بعد از اولین سزارین تو پاهام داشتم،دکتر میگه خودش دفع میشه، آیا قرص آمپول یا دارویی هست که به دفع کیست کمک کنه؟؟؟که استروژن نداشته باشه؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما برای دریافت پاسخ سوالتان برروی لینک زیر کلیک نمایید.
http://shafaonline.ir/fa/news/109670/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%B5
راضیه
|
United States
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
سلام در17سالگی بدلیل کیست هشت سانتی باوجود درد شدید قبل ازخوردن قرص جراحی شدم
6ماه بعد دوباره کیست6سانتی درهمان تخمدان سمت راست تشکیل شد که بامصرف قرص برطرف و باتجویز دکتر به مدت سه ماه یک ماه درمیان قرص روکین مصرف کردم نظر دکتر داشتن تخمدان کیست ساز و اولی کیست زرد بود 4ماه بعدازاتمام قرص ها باوجود لکه بینی و درد سنو انجام دادم ودوباره کیست4سانتی درتخمدان چپ درست شده
با19سال سن سه کیست درابعادمختلف برام تشکیل شده
ایا مصرف مکررقرص ها درباروری براینده مشکلی ایجادنمیکنه؟
راهکار دیگه ای جزقرص وعمل نیست چون موی زائدودرد دارم
مرسی ازشما
مدیر پایگاه باسلام
شما برای دریافت پاسخ سوالتان برروی لینک زیر کلیک نمایید.
http://shafaonline.ir/fa/news/109670/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%B5
پرنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
باسلام من کیست درموئید تخمدان دارم و براساس چکاپ سالانه متوجه شدم و هیچ عوارضی هم نداشتم کیست تخمدان من 4 سانته من هیچ ورزش سختی انجام نمیدم و مواظب کارام هستم بعضی اوقات زیر شکمم تیر میکشه میخواستم بدونم با یک همچین اندازه کیستی امکان پاره شدن کیستم هست؟قراره تا ماه آینده عمل کنم ب نظر شما امکان مشکلی هست تا اون موقع یا بترکه؟؟ممنون میشم ج بدین
مدیر پایگاه باسلام
شما بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید تا وضعیت تان بررسی شود
ثنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
سلام.من 2.5 ماهه باردارم.متوجه شدم که 2تا کیست در تخمدان راستم دارم.سابقه کیست هم نداشتم تا به حال.اونم به خاطر مصرف بی مورد قرص کلومیفن.که لزومی نداشت.مشکلی نداشتم.تا قبل از مصرف هرماه سونوگرافی میرفتم 6 یا 7تا تخمک با سایز خوب داشتم.به خاطر حرفای منفی یک دکتر اون قرصا رو مصرف کردم.1هفته بستری شدم به دلیل درد شدید شکم حالت تهوع.... با استراحت نسبتا خوب شدم.ولی خب الانم دردش کم و بیش هست.میخوام بدونم با مصرف متفورمین این مشکل حل میشه یا خود به خود از بین میره؟
مدیر پایگاه باسلام
شما برای دریافت پاسخ سوالتان برروی لینک زیر کلیک نمایید.
http://shafaonline.ir/fa/news/109670/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%B5
soli
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
سلام
نزديك ٢٠ روزه پريودم روز ٤روم به پزشك مراجعه كردم يه كيست ٥٢*٥٣mmداشتم قرص ال دي داد خون ريزيم بند نيومد بعد از ١٥روز دوباره مراجعه كردم و كيستم ٦٧*٤٤ شده بود قرص ياسمين داده !
خيلي نگرانم بعضي از دكترا رو مريضا ازمون و خطا ميكنن اين درست نيست
لطفا راهنماييم كنيد اگه قرص قوي تري هست معرفي كنيد من به هيچ عنوان حاضر به عمل نيستم يه دارويي تجويز كنيد كيستم كوچيك شه
مدیر پایگاه باسلام
شما حتا باید ازسوی متخصص باتجربه زنان درمان شوید وبه هیچ عنوان خودسرانه دارومصرف نکنید
ريحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
با سلام
من ٢٢ سالمه و تقريبا از وقتي از ١٣ سالگي كيست دارم و پريودم اصلا منظم نيست الان ٤٧ روز ميشه كه پريودم عقب افتاده ايا بجز امپول راه ديگه اي هست كه پريود شم چون واقعا عصبيم كرده
ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید تا مشکل تان شناسایی و برطرف شود
ريحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
راستش چند بار رفتم دكتر زنان وبهم قرص جلوگيري رو پيشنهاد كردن ولي من به دليل مشكل معده نميتونم اين قرص رو استفاده كنم و از اونجايي كه در جزيره ي قشم هستم و هيچ دكتر خوب و با تجربه نيست خيلي برام مشكل شده چند باري كه رفتم دكتر مجبور بودم برم بندر عباس الان شرايطش رو ندارم برم بندر لطفا كمك كنيد
مدیر پایگاه
دکتر مرضیه عباسی متخصص زنان و زایمان در گفتگو باشفاآنلاین اعلام پاسخ داد:
کد خبر: ۱۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
شفاآنلاین:دکتر مرضیه عباسی متخصص زنان ،زایمان و درمان نازایی به مهم ترین سوالات مطرح شده ازسوی کاربران شفاآنلاین پاسخ داد.
سوال :من
چند ماه برای بارداری اقدام کردم . الان 5روز از وقت پریودم گذشته امروز
از بی بی چک استفاده کردم 1خط کمرنگ و 1خط پرنگ بود امکان بارداری هست ؟ خط
پرنگ روی c وخط کمرنگ روی خط T.
لطفا جواب بدین

پاسخ :احتمال بارداری هست باید آزمایش بتا انجام شود.


سوال :من
دختر 24 ساله هستم. پریودم منظم و 28 تا 30 روزه. حدود یک روز قبل (یا
حدودا روز اول پریودم یعنی علائم پریود داشتم)از پریودم رابطه بدون دخول با
نامزدم داشتم و منی روی آلتم ریخت. بعد از این رابطه لکه بینی پریودی
داشتم. 5 ساعت بعدش 2 تا قرص HD خوردم و 12 ساعت بعدش هم 2 تای دیگه.
پریودم این بار مثل هر دفعه نبود و بیشتر لکه بود و یه دفعه کمی زیاد میشد و
باز هم تا 6 روز همینجور که بیشتر لکه بود. این جور پریود شدن احتمالا
بخاطر قرصا بوده درسته؟؟ الان که 2 هفته بعد از رابطه هست و حدود 7 روز پس
از پریود هنوز دوباره پریود نشدم. آیا با توجه به اینکه قرص های اورژانس را
در زمان اول پریود خوردم و پریودی هم داشتم بازم دوباره باید پس از چند
روز پریود بشم؟؟ آیا احتمال بارداری من وجود داره؟؟ پریود بعدم باید کی
باشه؟؟ برم آزمایش خون ببدم؟؟بخدا شبا خواب ندارم. کمکم کنید

پاسخ :حتما آزمایش بتا بدهید چراکه احتمال بارداری هست.
 
   سوال : سلام قرص مدروفم 5 واسه تنبلی تخمدان استفاده میشه؟عوارض داره؟

پاسخ :
بله همه قرصها عوارض خاص خود ر ا دارند وبروشور مخصوص کامل مطالعه شود


       
سوال :سلام
خانم دکتر لطفا جواب منو بدید من گیج شدم 4ماه اقدام ب بارداری کردم اما
نشده و عقب میندازم پریودیمروب پزشک مراجعه کردم و برایم سوو نوشت جوابش
این بود
left over is normal
but right overy shows a functional cyst measuring 33m in size

دکتر
گفت ک کیست هست باید قرص جلوگیری بخوری رفتم دکتر دیگری گفت این کیست نیست
این این تخمکت هست لطفا جواب منو حتما بدید منتطرم.اسلام من این سوالوبرا
شما نوشتمام اما دکتر بمن سوزن داد ک بزنم تا پریود بشم زدم و پریود شدم ب
مدت پنج روز یعنی بچه بود ک سقط شد. اشتباه کردم؟
                    
  
         راستش چند بار رفتم دكتر زنان وبهم قرص جلوگيري رو پيشنهاد كردن
ولي من به دليل مشكل معده نميتونم اين قرص رو استفاده كنم و از اونجايي كه
در جزيره ي قشم هستم و هيچ دكتر خوب و با تجربه نيست خيلي برام مشكل شده
چند باري كه رفتم دكتر مجبور بودم برم بندر عباس الان شرايطش رو ندارم برم
بندر لطفا كمك كنيد

پاسخ :این موضوع ربطی به حاملگی نداشته است.
    


سوال :سلام
دختری هستم 17 ساله همسرم 22 سالشه دو ساله ازدواج کردیم و یک سال و نیم
قبلش دوست بودیم حدود 2 ساله که رابطه کامل داریم در طول رابطه هیچ مشکلی
نداریم و من همسرم دو از همه لحاظ ارضا میکنم خودم هم ارضا میشم اما دو تا
مشکل دارم
اول این که در طول رابطه به اندازه ای که از همسرم انتظار دارم داغ نیست این مشکل از اول بود
دوم این که میل به رابطشون کمه مثلا هر 5 روز در حالی که من بعد از روز دوم به شدت تحت فشارم
هر دو مورد رو باهاش در میون گذاشتم ولی توجه نمیکنه تا حدی که تمام ذهنم رو درگیر کرده
و این رو هم مطمئنم که تا حالا نه خود ارضائی کرده و نه فیلم سوپر دیده و شناگر حرفه ای هم هست
خواهشا راهنماییم کنین چطور میل ایشون رو بالا ببرم و فقط نگید که باید به پزشک مراجعه کنم چون ایشون به هیچ وجه اجازه نمیدن

پاسخ :.در این موارد باید با مشاور صحبت شود


سوال :من
9 ماهه ازدواج کردم و جلوگیری طبیعی بود 4 ماهه دیگه جلوگیری نداریم عادت
ماهانه ام منظم 22 هرماه بود تا ماه قبل از 16 ام لکه بینی داشتم تا 22
خونریزی شروع شد رفتم دکتر گفت عفونت دارم این ما هم پریودم عقب افتاد تا
26 از 26 ام لکه بینی دارم هنوز پریود نشدم اما ل درد زیادی دارم بیبی چک
استفاده کردم منفی بود میشه کمکم کنی

پاسخ :از لحاظ هورمونی باید بررسی شوید.

سوال :من
برای اینکه روزه هامو کامل بگیریم قرص ال دی مصرف کردم.البته قبلا ها هم
مصرف کردم مشکلی نبوده دیشب یه دونه خوردم ولی امروز حالم بد شد حالت تهوع و
افت فشارچیکار کنم اگه قطع کنم پریود میشم اگه ادامه بدم عوارضش کمتر
نمیشه؟؟؟؟؟
خواهشمندم سریع جوابمو بدین

پاسخ :این قرص اگر قطع شود با عوارض بدتری مواجه خواهید شد پس به متخصص مراجعه شود تا قرصی با عوارض کمتر معرفی شود



سوال :سلام
خسته نباشین ممنون میشم اینوبگین من ۲۰سالم وتا پارسال وقتی عادت ماهیانه
میشدم ۳روز بود یعنی روز چهارم لکه بینی میدیدم و خونی ک ازم بیرون میومد
خیلی زیاد نبودکمم نبود معمولی بود ولی الان یک سالونیمه ک وقتی عادت میشم
۲روزه دکترم نرفتم نمیدونم مشکل کم خونی کمبود آهنم نمیدونم داشته باشم یان
کمکم کنین چکارکنم .

پاسخ :باید از لحاظ هورمونی بررسی شوید.
قلی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
سلام من 19 سالمه و از اول پریود نامنظم داشتم الانم 21 روزه پریود نشدم و دکتر گفته کیست دارم کم کاری تیروئید هم دارم چه طور درمان کنم هزینه دکتر خیلی بالاست راهنمایی کنید لطفا
مدیر پایگاه باسلام
شمامی توانید به مراکزدرمانی دولتی مراجعه کنید وبا هزینه های ناچیزدرمان را انجام دهید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
سلام
من بیست سالمه و مجردم و کیستی تو تخمدان چپم دارم به اندازه ی 49*55 برام قرص سیپروپترون کامپاند برام تجویز شده که شدیدا از لحاظ گوارشی اذیتم میکنه من این قرص رو دو روز مصرف کردم اگه مصرف ادامه ندم مشکل جدی ای ایجاد میشه ؟؟ خیلی نگرانم لطفا پاسخم رو بدید ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص زنان مراجعه کنید
پرنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
باسلام.من ی کیست 4 سانتی درموئید در تخمدان راستم دارم قراره تا آخر این ماه لاپاراسکوپی کنم و درش بیارم میخوام بدونم ک تیر کشیدنهای گهگاهی قسمت کیست و درد کم اشکال داره؟من هیج کاری انجام نمیدم ک کیستم در معرض ترکیدن باشه ب نظر شما تا اون موقع امکان ترکیدن یا پیج خوزدن هست چون ک بعضی وقتا زیر شکمم تیر میکشه آیا این عوارض طبیعی کیست هست؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید نظرپزشک متخصص زنان تان  که تحت نظرش هستید را جویا شویدبه هرحال کیست باید عمل شود ودرحال حاضرهم می تواند عوارضی داشته باشد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
سلام ایا در عمل لاپراسکوپی متوجه میشن که کسی دختر نیست؟
مدیر پایگاه باسلام
بهتر است شما به درمان تان توجه کنید ضمن اینکه پزشک محرم اسراراست و این مسایل نباید برای شما نگرانی ایجاد کند.ضمن اینکه ما نمی دانیم چه عملی می خواهیدانجام دهید
Soheila
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
سلام من عادت ماهیانه ام ده روز عقب افتاد و زیر دلم درد داشتم تو جواب سونو گرافی ام نوشته بود فولیکول های ریز در هر دو تخمدان قابل مشاهده است دیگ مابقی چیزام نرمال بود می‌خواستم بدونم ک کیست دارم ؟ ومشکلی برای حامله شدنم دارم !ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی  تخصصی به متخصص زنان مراجعه نمایید
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
سلام من ب تازگی متوجه شدم کیست دارم اونم هردوتا تخمدانم ک پرشده ازکیست الانم زیر دل مو درد شدید گرفته هرچی هم میخورم بالا میارم 17سالمه دوساله ازدواج کردم لطفاراهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
حتما برای بررسی ودرمان به متخصص زنان مراجعه نمایید
مبارکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
سلام من 27 ساله هستم و یک سال هست که ازدواج کرده ام 6 ماه پیش سونو ،کیست ریز متعدد در تخمدان چپم به انداره 4 م م نشان داده بود که با تجویز پزشک از قرص الدی استفاده کردم و دوره ماهانه ام نیز مرتب شد حالا هم که قصد بارداری داشتم سونو رفتم که کست کوچک با نمای همورازیک بقطر 16م م در تخمدان چپ رویت شده و.تخمدان راست نسبتا حجیم حاوی فولیکولهای ریز متعدد همراه با استومای اکوزن برجسته است تخمدان راست نمای pco دارد. و مایع ازاد نیز در فضای کلدوساک رویت نشده . با این وضع میتونم اقدام به بارداری کنم ؟لطفا مرا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/94797/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87
غزل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
سلام من ٢١ سالمه و داراي ٢كيست در سمت راست و چپ هستم
سمت چپ به ابعاد ٦٠٨*٥.٥ و سمت راست به ابعاد ٤٠٥*٣.٠ است به دكتر مراجعه كردم احتمال تركيدن يا خونريزي رو دادن
بهم قرص اوسپت ال دي ويتامين b6 و كپسول ايويژل بهم دادن
الان دچار تغيير رنگ ادرار شدم و رنگ زرد تيره مايل به نارنجي شده
ايا دچار خونريزي شدم يا بخاطر مصرف قرص هاست؟
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/94797/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87
امینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
سلام
من15سالمه و مجردم یه کیست 43.5mmداخل تخمدانم دارم که خونریزی داخلی داره
تازگی متوجه شدم و پزشک گفت که باید دوماه دیگه معاینه کنه و اگر از بین نرفته بود عمل کنه
تو روخدا بهم بگید عملش واسه آیندم مشکلی پیش میاره یا نه؟بعد از عمل دردش خیلی شدیده؟
و واسه اینکه این کیست رو بتونم بدون دارو از بین ببرم از چه غذاهایی استفاده کنم؟
داخل بیمارستان که بودم چندتایی دارو از طریق سرم تجویز کردن و شش روزی از موعد عادت ماهیانم گذشته بود که دو روز بعد از بستری شدن پریود شدم.
باید چیکار کنم تو رو خدا راهنماییم کنید.
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/94797/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87
فرازانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
سلام ...من بعد از سونو متوجه کیست تخمدان شدم..واسه ی درمانش قرص الدی مصرف کنم یا مدروکسی استروژن؟!کدوم عوارضش کمتر هست و زودتر به جواب میرسم؟
مدیر پایگاه باسلام
به هیچ عنوان بدون نظر پزشک دارو مصرف نکنید حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
سلام
من14سالمه و کیست 43.5mmدر تخمدان راستمه که خونریزی کرده و پزشک گفت که باید مایعات مصرف کنم تا دوماه دیگه برم معاینه کنه
من در عرض این دوماه باید چه غذاهایی مصرف کنم؟
گفتند که اگر از بین نرفته بود حتما باید عمل بشم.
آیا عملش واسه ایندم مشکلی پیش میاره؟ درد بعد از عملش خیلی زیاده؟
چون عمم عمل کرده بود خیلی وقت پیش و هنوزم درد داره.
واقعا نمیدونم باید چیکار کنم اگه میشه راهنماییم کنید.
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/94797/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87
محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
با سلام. من٢١ سالمه، امروز كه ١٣ پريودي بنده است، يك فوليكول mm25 در تخمدان چپ و يك فوليكول ١١ در تخمدان راستم مشاهده شد.
با توجه به اينكه دوره هاي من ٢٨ روزست، ميخواستم بدونم احتمال تبديل شدن اين فوليكول 25 ميليمتري به كيست وجود دارد؟ لازمه براي آزاد شدن تخمك آمپول hcg استفاده كنم؟ آيا در صورت آزاد شدن با اين سايز توانايي بارور شدن دارد يا خير؟؟
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/114547/%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%B6%D8%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D8%B3%DA%AF%DB%8C
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
من 45 سالمه سابقه کیست تخمدان دارم طوری که گاهی تاچند ماه ژریود نمیشوم قرص ال دی دکتر تجویز کرده میخورم رفع میشه باز بعداز مدتی پریودم دچار اختلال میشه بیش از ده سال که همینطوری ابعاد کیستهام از سه سانت بیشتر نشده دوره درمان را تموم میشه دوباره سونوگرافی میرم از بین میره بعد دورباره شروع میشه لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر از لطف شما
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به شرایطی که دارید حتما باید همواره تحت نظر متخصص زنان باشید تا درمان و کنترل های لازم به همین شکل ادامه یابد
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
باسلام من 17سالمه قصد باردار شدن دارم ولی وقتی به دکتر مراجعه کردم گفتن کیست بسیار ریز 9میل بود من هم سه ماه فرص زد بارداری مصرف کردم حالا از کجا متوجه شم میتونم حامله شم مشکلی هست یانه
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی وضعیت کیست به متخصص زنان مراجعه نمایید .چراکه بدون معاینه نمی توان دراین باره اظهار نظرکرد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
مطالبتون خیلی عالی هست خدا خیرتان بدهد
مدیر پایگاه باسلام وسپاس ازشما
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
باسلام من۲۰سالمه وتقریبا۹ماه میشه که برای بارداری اقدام کردم وهنوزباردارنشدم.جواب سونوگرافی نشون میده که دارای تخمدان پلی کیستیک وpcoهستم.درحالی که آندومترطبیعی دارم و۱۵کیلواضافه وزن دارم میخواستم ببینم که بامصرف چه قرصهایی بیماریم رفع میشه چون دکتربه من قرص نداد.وآیااحتمال بارداری برای من وجودداره؟ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید درمان شوید پس حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سلام،من ۳۰ سالمه یه دختر شش ساله دارم که هیچ مشکلی تو بارداری نداشتم ،ولی الا ن سه تا سقط داشتم دوتاش تقریبا تو هفته پنجم بوده ،یکی سقط قانونی تو هفته چهاردهم که جنین کیستیگ هیگروما داشته،به نظر شما برای بارداری مجدد چه کار باید بکنم،البته آزمایش ژنتیک دادم وهیچ مشکلی نبوده،من رو راهنمایی کنید ،ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید برای بررسی های لازم به متخصص زنان مراجعه نمایید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
سلام
من مریم هستم متولد اوایل خرداد سال هشتاد
تا حالا هم پریود نشدم
صورتم هم مو هاش تقریبا زیاده
چاق نیستم وزنم چهل و هفت کیلویه
قدم ١۶٠
هیچ بیماری خاصی هم ندارم مثل تیروید و ...
به نظرتون برای پریود نشدنم به پیش دکتر برم؟
مدیر پایگاه باسلام
مریم خانم شما باید به متخصص زنان مراجعه نمایید
پرنیا
|
Afghanistan
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
جواب سوال من چی شد،?گفتم 20سالمه پیش دوکتوررفتم گفت کیست 7در7سانتی است?قرص دادايادراينده باردارميتونم بشم?
مدیر پایگاه باسلام
جواب شما ایمیل شد مخاطب گرامی
آوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
سلام من کیست تخمدان دارم سمت چپ. وازنوع آندومتریوز عرق زنیان استفاده میکنم آیابرای کیستی که دارم ضرر دارهداره؟
مدیر پایگاه باسلام ما اطلاعی دراین باره نداریم
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
با سلام من 29 سالمه یک ساله که جلو گیری نکردم خیلی دلم میخواد که دوباره بچه دار شوم رفتم پیش متخصص گفت که زخم رحم دارم بعد از چند دوره دارو که خوب نشدم زخمو فریز کردالان سه ماه که فریز کردم ولی بازهم حامله نشدم بازهم رفتم پیش دکترم الن میگه که کیست دارم خیلی زیر شکمم درد داره آیا دلیل حامله نشدم همون کیستهاست یاتنبلی رحمه خواهش میکنم جوابمو بدیدممنون
مدیر پایگاه باسلام
به نظر میرسد که شما باید ابتدا کیست و زخم رحم را درمان کنید تا پس ازرفع مشکل
انشالله بچه دار شوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
سلام من کی وکجا جوابمو میگیرم
مدیر پایگاه باسلام
سوال شما چیست ؟چراکه به اکثر سوالات پاسخ داده شده است
اينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
سلام شما كه براي همه سوالات فقط يه جواب دارين اونم اينكه بهتره به يه پزشك متخصص مراجعه كنيد
مدیر پایگاه باسلام
بدون شک باید بدانید متخصصین مربوطه مجازنیستند که بدون داشتن اطلاعت لازم نسبت به تجویزدارو یادرمان اقدام کنند اما برخی راهنمایی ها ومشاوره ها ازاین طریق امکان پذیراست
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
سلام من یک سوال داشتم خدمتتون من کیست تخمدان دارم ایا عسل طبیعی کیست را از بین میبرد وچگونه مصرف کنم ممنون وچند بار مصرف کنم کاملا خوب میشوم وایاکیست جلوی حاملگی را میگیرد لطفا یه راهی به من نشون بدین که حامله شم
مدیر پایگاه پاسخ دکترارمنده: باسلام
دراین باره مااطلاعی نداریم/ضمن اینکه کیست می تواند مانع بارداری شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
با سلام من دختر 20 ساله استم که دوبارجراحی کیست انجام دادم والانم دوباره کیست دارم باید چی کار کنم که خوب بشم
مدیر پایگاه باسلام
حتما باید برای درمان به متخصص زنان مراجعه نمایید
mobina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
سلام من چند روز دلدرد شدید داشتم ب دکتر مراجعه کردم گفت در تخمدان چپت یک کیست 90میلی داری
چیکار کنم بهتر بشم ؟ خیلی درد دارم
مدیر پایگاه باسلام
وقتی به دکترمراجعه کردید وویزیت هم شدید پس باید مراحل درمان را نیزتحت نظرایشان دنبال کنید

سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
سلام !من زایمان زود رس داشتم برای بارداری بعدیم میرم دکتر ولی دکتر گفته کیس دارم !شاید کیس برام چسبندگی بیاره !کیس فیب رولوژی هستش !۲۳ سالمه !گاهی پهلو درد دارم !برای تسکین درد چیکار کنم !یه ساله که باردار نمیشم !خواهش میکنم کمکم کنید خوب بشم !به نظرتون باید عمل بشم
مدیر پایگاه باسلام
اگرکیست ازطریق دارو درمان نشود باید عمل جراحی شود اما درهرصورت شما باید تحت نظرمتخصص زنان به درمان ادامه دهید
پونه
|
United States
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
سلام 32 ساله متاهل هستم برای بارداری اقدام میکنم این ماه برای ای یو ای رفتم دکتر وقرص اومید50(کلومیفن)وسه آمپول سینال اف تزریق کردم وقتی برای سونوروز11پری رفتم گفت تخمک هایم آزادشده اند.ومن تخمدان پلیستیک دارم.
مدیر پایگاه باسلام لطفا برای مشاهده پاسخ به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/120392/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D8%B3%DA%AF%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
باسلام.من دختری ۱۶ساله هستم که چندروز پیش دچار شکم درد ناگهانی از قسمت سمت راست نافم شدم به دکتر مراجعه کردم گفتن مشکوک به اپاندیسه بعد از انجام سونوگرافی معلوم شد یه کیست۳۰میلی در تخمدان راستم دارم چند روز که بستری شدم دردم اروم شد دکترم قرص ضد بارداری برام تجویز کرده سوال من از محضر شریف شما اینه که ایا در اینده این کیست برام مشکلی ایجاد نمیکنه؟میتونم بعد ازدواج باردار بشم .در ضمن مدت و میزان عادت ماهانه ام این ماه کم شده.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.خیلی ممنون
مدیر پایگاه باسلام
فعلا دارو را مصرف کنید وبعد ازپایان مصرف دارو به متخصص زنان مراجعه نمایید تا معاینه وبررسی شوید .ضمنا درباره مشکلات احتمالی آینده نیزمی بایست متخصص زنان پس ازبررسی لازم به شما نظربدهد اما  توصیه ما اینستکه نگران نباشید
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
باعرض سلام و احترام
مادر من حدودا۴۰سالشونه که یه فیبروم در قسمت تحتانی رحمشون دارن چند بار اقدام به بارداری کردن که بعد از سه ماه بارداری جنین رشد نمیکرد و میمرد داخل شکمش و مجبور به کورتاژ میشد.سوالم اینه که علت این مشکل سقط جنین چیه و چطور میشه درمانش کرد؟
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام حتما باید تحت نظر متخصص زنان درمان شوند وسپس درصورت مهیا شدن شرایط باردارشوند
ساناز خندانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
سلام
من بعد از مشاهده ى علائم به دكتر زنان مراجعه كردم و بعد از انجام سونوگرافى ماوجه شدم كيست به اندازه 150mmx130mm دارم كه در نتيجه سونوگرافى توشته بود تخمدان ها قابل افتراق نيستند و به سپتورم رحم اشاه شده و اينكه solid هست. دكترم تشخيص جراحى دادن و سي تي اسكن انجام دادم كه هنوز جوابش رو نگفتم.
واقعا از جراحى ميترسم. ميخواستم ببينم تشخيص شما براى درمان چي هست،اگر زودتر جوابم رو بدين ممنون ميشم.
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال تان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/121925/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%88%D8%AF%DB%8C
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
سلام من از قرص متفورمین ولتروزول واسه فولیکول استفاده کردم حالا 14 پریودم سونو دادم یه کیست فولیکولر تو تخمدان چپم تشکیل شده که 28 میلی هست. همون شب 14 نزدیکی داشتم وجلوگیری نکردم احتمال باردارشدن هست اگه حامله بشم خطرناکه.
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال تان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/121925/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%88%D8%AF%DB%8C
ساناز خندانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
سلام
من بعد از مشاهده ى علائم به دكتر زنان مراجعه كردم و بعد از انجام سونوگرافى ماوجه شدم كيست به اندازه 150mmx130mm دارم كه در نتيجه سونوگرافى توشته بود تخمدان ها قابل افتراق نيستند و به سپتورم رحم اشاه شده و اينكه solid هست. دكترم تشخيص جراحى دادن و سي تي اسكن انجام دادم كه هنوز جوابش رو نگفتم.
واقعا از جراحى ميترسم. ميخواستم ببينم تشخيص شما براى درمان چي هست،اگر زودتر جوابم رو بدين ممنون ميشم.
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به نظرمتخصص زنان احترام بگذارید و بانظرایشان درمان شوید
ساناز خندانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
سلام
من بعد از مشاهده ى علائم به دكتر زنان مراجعه كردم و بعد از انجام سونوگرافى ماوجه شدم كيست به اندازه 150mmx130mm دارم كه در نتيجه سونوگرافى توشته بود تخمدان ها قابل افتراق نيستند و به سپتورم رحم اشاه شده و اينكه solid هست. دكترم تشخيص جراحى دادن و سي تي اسكن انجام دادم كه هنوز جوابش رو نگفتم.
واقعا از جراحى ميترسم. ميخواستم ببينم تشخيص شما براى درمان چي هست،اگر زودتر جوابم رو بدين ممنون ميشم.
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال تان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/121925/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%88%D8%AF%DB%8C
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
سلام
من کیست تخمدان سمت راست دارم ب اندازه 34میلی میترسم دکتر رفتم گفت مشکلی نداره عادت ماهیانه منظم است
آیا مشکل داره یا ن؟
مدیر پایگاه باسلام انشالله جای نگرانی نیست اما هرچند ماه یکبار به پزشک متخصص برای چکاپ مراجعه نمایید
مليكا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
سلام وقت بخير من ٢١ سالمه ١ سال و نيم هست كه كيست تخمدان دارم در سمت راست بار اول كه رفتم سونوگرافي٤ سانت بود بعد دكترم بهم قرص ياسمين داد نصف قرص و كه خوردم خيلي حالم بد ميشد ميل به غذا نداشتم و خيلي لاغرشدم بعد دوباره رفتم سونوگرافي كيستم بزرگتر شده بود ولي كيستم باعث بهم ريختگي دوران پريودم نميشد ولي الان كمي سمت راستم زير شكم درد دارم. فقط ميترسم در آينده باعث ناباروري شه ميشه لطفا كمي راهنماييم كنيد ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما می بایست برای آخرین وضعیت تان به متخصص زنان مراجعه نمایید
با این حال به لینک زیر هم مراجعه کنید مفیدخواهد بود
http://shafaonline.ir/fa/news/122317/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
Parya
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
0
سلام
من 29سالمه مجردم با درد ناحیه شکم و مقعد,و تکرر ادرار با ازمایش سونوگرافی فهمیدم کیست 7سانتیمتر دارم که دکتر گفت باید عمل بشه ینی با قرص نمیشه ؟راهی نداره؟؟؟الان دردی ندارم اصلا
مدیر پایگاه باسلام به توصیه متخصص مربوطه عمل کنید چراکه این کیست ها باید عمل شوند
مهشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
با سلام و خسته نباشین
من 30سالمه و حدوده یک سال و نیمه که ازدواج کردم. 2، 3 روز پیش درد خیلی شدید و ناگهانی در زیرشکم حس کردم که بقدری شدید بود که احساس کردم دارم میمیرم. تقریبا حدود 20 دقیق این درد خیلی شدید رو داشتم.روز بعدش سونوگرافی انجام دادم ، نتیجه ش این بود:
اندومتر دارای ضخامت تقریبی 12mm است. تصویر کیست هموراژیک 33mm در تخمدان راست و کیست ساده فولیکولار 30mm در تخمدان چپ مشاهده میگردد. حدود 10cm مایع ازاد در کلدوساک خلفی دیده میشود.
ببخشید ممکنه راهنمایی کنین که این نشاندهنده پارگی کیست است؟ و چه قرصی باید درحال حاضر استفاده کنم؟ ایا نیاز به انتی بیوتیک دارم. تست بارداری گرفتم. باردارنبودم.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
مدیر پایگاه باسلام شما باید دراولین فرصت به متخصص زنان مراجعه نمایید
فرحناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید
ضخامت لایه آندومتر 5/14 می باشد و تصویرکیستی بعاد 4/12*9/29 و فولیکول کوچکتر بقطر 15 تا 18 میلیمتر در تخمدان راست دیده می شود
و در تخمدان چب 8/11*4/26 میلیمتر و فولیکولی پارااوارین بعاد 8/10*7/12 در تخمدان چپ دیده شده است
در بررسی سرویکس تصویر چند کیست نابوتین کوچک رویت شد
خلاصه : کیست تخمدان راست همراه با P.I.D متوسطی در بیمار
الان قرص ال دی تمام شده پرید شده ام
چه دستور می فرمائید
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/123327/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86
فرحناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید یک سوال داشتم
ضخامت لایه آندومتر اینجانب 5/14 می باشد و تصویر کیستی بابعاد 4/12*9/29 و چند فولیکول بقطر 15 تا 18 میلیمتر در تخمدان راست دیده می شود
و تصویر فولیکولی پارااوارین ببعاد 8/10 *7/12 میلیمتر وجود دارد
بعد از مصرف قرص ال دی درد شکم و پهلو داشتم
الان قرص تمام شده
و پرید شدم
آیا کیستها خوب می شوند
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/123327/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86
آذر
|
United States
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
می خواستم سوال کنم برای بیماری پلی کیستیک و بیماری هورمونی میشه به متخصص غدد مراجعه کرد ممنون میشم جواب بدین
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بیماری پلی کیستیک به متخصص کلیه وبرای مشکلات هورمونی به متخصص غدد مراجعه نمایید
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
سلام من مشکل تخمدان پلیکیستیک دارم و یه توده درمویید 3/5 سانتی درتخمدان راست و اینکه تخمدان من بزرگ شده آیا این توده با دارو رفع میشه یا باید جراحی بشه من 31 سالمه و مجرد هستم
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/123925/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%B6%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
سلام من 31 سالم و مجرد هستم خیلی وقت دلدرد داشتم تا اینکه بعد از مراجعه به پزشک متوجه ی کیست بزرگ در تخمدان چپم شدم الان 20 روز قرص یاز میخورم به نظرتون با این قرص رفع میشه؟دکتر برا من rocin نوشتن آیا یکی هستن؟
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/123925/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%B6%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
با سلام و خسته نباشید.49 سالمه.بخاطر نامنظمیه پریودم به دکتر مراجعه کردم و بعد از انجام سونوگرافی گفتن که کیست دارم و بهم قرص ضد بارداری دادن.ولی متاسفانه من بعد از خوردن قرص ضد بارداری دچار حالت تهوع شدید میشم.آیا جایگزینی وجود داره برای این قرص؟
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/123925/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%B6%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
باسلام.خانمی ۳۹ساله هستم که شش ساله در قسمت تحتانی رحمم فیبروم دارم واین فیبروم هر سال یک سانت بزرگترمیشه و هیچگونه خونریزی هم ندارم.تو سونوگرافی که به تازگی انجام
دادم نوشته:تصویر یک میوم بزرگ ساب سروزال به ابعاد۶۱*۵۲
میلیمتر در دیواره قدامی تنه رحم رویت میشود که باعث اثرفشاری قابل توجه برروی مثانه شده است.میخواستم باهاتون مشورت کنم ببینم راه درمانش چیه اگه عمل کنم فقط فیبروم رو در میارن یا رحم رو کلا درمیارن.خواهش میکنم جوابشو بدین همه ی شرایطو توضیح دادم لطفا راه درمانشو بگین .خیلی ممنون ازتون ببخشید سوالم طولانی شد.
مدیر پایگاه  
باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/124685/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
سلام میشه به سوال من زودتر جواب بدین خیلی ممنون
مدیر پایگاه باسلام
سوال شما تحت بررسی است
منتظرنتیجه باشید
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
0
سلام چرا به سوال من جواب نمیدین خیلی ضروریه
مدیر پایگاه باسلام سوال شما چه بوده؟
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
سلام من خانمی ۳۹ساله هستم که در ناحیه تحتانی رحمم فیبروم به سایز۶۱*۵۲.که سونوگرافی نشون داده که به روی مثانه ام فشار میاره فیبروم.درضمن من هیچگونه درد و خونریزی هم ندارم فیبرومم هم ساب سروزال هستش.میخواستم بدونم که بخوام درمان کنم فقط فیبروم رو درمیارن یا کلا رحم رو درمیارن.ممنون میشم راهنماییم کنین.ببخشید طولانی شد.
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
سلام من خانمی ۳۹ساله هستم که در ناحیه تحتانی رحمم فیبروم به سایز۶۱*۵۲.که سونوگرافی نشون داده که به روی مثانه ام فشار میاره فیبروم.درضمن من هیچگونه درد و خونریزی هم ندارم فیبرومم هم ساب سروزال هستش.میخواستم بدونم که بخوام درمان کنم فقط فیبروم رو درمیارن یا کلا رحم رو درمیارن.ممنون میشم راهنماییم کنین.ببخشید طولانی شد.
مدیر پایگاه  
باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/124685/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
سلام من خانمی ۳۹ساله هستم که در ناحیه تحتانی رحمم فیبروم به سایز۶۱*۵۲.که سونوگرافی نشون داده که به روی مثانه ام فشار میاره فیبروم.درضمن من هیچگونه درد و خونریزی هم ندارم فیبرومم هم ساب سروزال هستش.میخواستم بدونم که بخوام درمان کنم فقط فیبروم رو درمیارن یا کلا رحم رو درمیارن.ممنون میشم راهنماییم کنین.ببخشید طولانی شد.
مدیر پایگاه  
باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/124685/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
سلام ببخشید چرا جواب مارو نمیدین؟خیلی وقته منتظریم
مدیر پایگاه  
باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/124685/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
aida
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
سلام دختری 25 ساله ام قبلا پرییدم خوب و منظم بود بعد دو ماه به دوماه شدم حالا دو ماه و چند روزه پریید نشدم رفتم دکتر سونو هم دادم یه کیست 34 میلی در تخمدان چپ و پی سی او در تخمدان راست دارم دکتر گفت خفیفه درمان نداره دارو هم نداد به نظر شما کی پریید میشم ؟ و یه سوال دیگه شکمم یکم جلو اومده بخاطر کیسته ؟ گاهی اوقات تخمدان چپم تیر میکشه دلیلش بخاطر کیسته ؟ لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه
باسلام برای مشاهد پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/126701/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%82%D8%B7
پاسخ ها
aida
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
سلام ببخشید به نظر شما این کیستی که 34 میلی دارم عود می کنه یعنی پیشرفت هم میکنه ؟ ممنون از پاسختون .
مدیر پایگاه

معمولا کیست های فولیکولی به وجود می ایند که بادارو درمانی بعد از
مدتی از بین میرود



حدیثه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
سلام خسته نباشید من 1سال ازدواج کردم 20سالمه و چند ماهی میشه که دوران عادت ماهیانه ام بهم خورده ب دکتر مراجعه کردم و ازم سونوگرافی گرفت متن سونوگرافیم اینه :رحم دارای ابعاد طبیعی بوده اکوی میومترمتناسب هموژن می باشد ضایعه فضاگیردر میومتردیده نشد
ضخامت آندومتر6mmمی باشد هر دو تخمدان با حجم افزایش یافته در حدود 18و حاوی فولیکولهای کوچک پریفرال مشاهده شدند اکوی استرومال تخمدانها افزایش یافته اند یافته های فوق به نفع نمای سونوگرافیک PCOمی باشد تطابق با علائم بالینی و آزمایشگاهی توصیه می شود ضایعه فضا گیر در آنکس ها رؤیت نمی شود
مایع آزاد در کولدساک مشهود نیست .این جواب سونوگرافی من بود دکتر گفت کیست دارم و قرص رکین بهم داد دو بسته مصرف کردم و یک هفته هم هست که بعضی موقع زیر دلم خیلی درد میکنه و حالت تهوع میگیرم و پریودیم هم نامنظم و یک قرص ال دی میخورم سه روز بعد پریود میشم میخواستم راهنماییم کنید خیلی نگرانم میشه بهم دارویی معرفی کنید ممنون میشم
مدیر پایگاه
باسلام برای مشاهد پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/126701/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%82%D8%B7
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
من دختری 20 ساله هستم. سونوگرافی رفتم و متوجه شدم یک کیست 29 میلی متری دارم. دکتر برام 3 بسته قرص ال دی تجویز کرد. من یک بسته کامل مصرف کردم و بعد منتظر شدم که پریود بشم، روز اول پریودم یک چیزی مثله کیسه خالی روی نوار بهداشتی دیدم . و احتمال دادم که کیست باشه. به همین خاطر بعد از پریود دیگه قرص ال دی مصرف نکردم. الان هم امکان دوباره سونوگرافی رفتن رو ندارم و ترسم از اینه که کیستم دفع نشده باشه و در حال رشد باشه. اصلا کیست دفع میشه یا خود به خود توی بدن از بین میره؟
اکه الان دوباره شروع به مصرف ال دی کنم اشکال داره؟ در حال حاضر از قرص هایی برای از بین بردن جوش هم استفاده میکنم مصرف همزمان با قرص ال دی اشکال داره؟
مدیر پایگاه

کیست های فولیکولار معمولا بعد از اتمام پرید از بین میرود .نام قرصی
که برای از بین بردن جوش استفاده میشود را عنوان تا بعد بتوان نظر داد که مشکلی با
مصرف همزمان قرص ال دی به وجود می اورد یا خیر



نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
1
سلام من 30 سال دارم وهنوز ازدواج نکرده ام .حدودا اوایل برج 95/7 متوجه که کیست 39 میلیمتری سمت راست خود شدم
و از 12 مهر روز 5 ام قاعدگی شروع به خوردن قرص یاز نموده ام .حدودا 5 ماهی درد کمردارم و اختلالات قاعدگی که با مراجعه به دکتر متوجه کیست شدم .آیا این کیست بعد از مصرف 3 ماه قرص یاز از بین میرود ؟یا باید بیشتر ادامه داد .آیا امکان برگشت کیست وجود دارد؟عوارض قرص و یا مصرف بیش از حد (6 ماه ) باعث نازایی میگردد ؟ به شدت از مسیله ناباروری با مصرف قرص یاز میترسم .لطفا راهنمیی بفرمیید
مدیر پایگاه

دو ماه یاز را استفاده کنند و مجدد سونو انجام دهند معمولا کیست در این
ابعاد بعد از  اتمام پرید از بین میروددر
مورد مصرف قرصهای عنوان شده ، قرصهای جلوگیری از باردراری با این مدت زمان استفاده
باعث مشکل ناباروری در آینده نمی شوند نگران نباشید



بهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
سلام توروخدا جوابمو بدین من دارم دیوونه میشم من ماه قبل ۳روز پریود شدم اونم فقط لک بود و خون خیلی کم بود واسه همین رفتم دکتر گفت مشکوک ب بارداریه برو آز بده ولی از منفی بود و گفت ی کیست کوچیک داری بهم ال دی داد ال دی رو خوردم ۱ماه و تا دیدم فرداش پریود شدم و درد شدید شدید زیر شکم طوری ک داشتم میمردم نفسم بالا نمیومد بعد سه روز دیدم ی تیکه اندازه یه بند انگشت گوشت ازم خارج شد رنگش هم قرمز بود حالا موندم اون جنین بوده یا کیست ؟؟ایا کیست دفع میشه؟؟
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال تان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/128165/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%85%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85
saeede
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
سلام من ی دختر 20 ساله هستم و سینه های خیلی کوچکی دارم. میخواستم بپرسم اگه چاق بشم سینه هام بزرگتر میشن یا نه
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به متخصص زنان یا غدد مراجعه کنید تا موضوع بررسی شود چراکه چاقی عوارض خاص خودش را دارد واین راهکاربه هیچ عنوان منطقی نیست
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
سلام من 27 سالمه رفتم سنو دادم نشون داد یه کیست 70 میلی توتخمدان راستم دارم،پیش سه تامتخصص رفتم یکیشون پیشنهادجراجی ودوتامتخصص قرص ال دی تجویزکردن وگفتن سه ماه مصرف کن وبعد برو سنوگرافیحالا که بعدچهارماه پریود شدم از14 مهرتاامروز که1 آبانه پریودم وخونریزی دارم وپریودیم مثل دفعات قبل نیست ویه لخته های ازم خارج میشه،یعنی ممکنه کیستم ازبی ن رفته باشه؟
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال تان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/128165/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%85%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85
Eli
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
سلام من یک کیست ۲در۳درتخمدان راستم وتعداد ریزی در تخمدان چپم دارم قرص هایی که باعث از بین رفتن این کیست ها بود خورد ولی فایده ای نداشت و مریضی هامم ممکنه چند ماه تنظیم باشه یه ماه بریزه بهم ایا من مشکلی واسه بارداریم پیدا میکنم یا خیر
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال تان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/128165/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%85%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%87%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
سلام من 22سالمه 7ماهه ازدواج کردم و پریودیم نا منظم شده دکتر رفتم برام آمپول پروژسترون نوشت و قرص سه ماهه خوب شدم باز پریود نشدم رفتم پیشش و دوباره آمپول نوشت با قرص مارلین هنوز تموم نشده داروهام نمیدونم بعد از این داروها پریود منظم میشه یا نه راهنمایی کنید آیا من میتونم باردار بشم لطفا پاسخ رو ب ایمیلم بفرستید
مدیر پایگاه باسلام فعلا داروها را مصرف کنید تا نتیجه مشخص شود انشالله که داروها اثرگذارخواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
سلام من 46 سالمه و دو ساله که به علت جراحی رحم و تخمدان راست رو ندارم و الان در تخمدان چپم کیستی با سپتا های داخلی به اقطار 34*34 دارم لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/130188/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7-%D9%86%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%BA%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%81%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%B5%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
غزل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
سلام من سی و یک سالمه و متاهلم و یه فرزند هم دارم بعد از یازده سال مجدد قصد بارداری داشتم یک سال جلوگیری نداشتیم اما بچه دار هم نشدم وقتی رفتم دکتر بعد از انجام سونوگرافی بهم گفت رحمت پر از کیستهای ریزه. حدود شش ماه قرص متفورمین رو خوردم تقریبا پریودهام منظم شده بود. قرص متفورمین خیلی حالم رو بد می کرد یه بیست روزی نخوردم درست در همین مدت دوبار پریود شدم. ممنون می شم راهنماییم کنین که چکار کنم هم پریودهام منظم بشه و هم بچه دار بشم یک ساله که مدام میرم پیش متخصص انواع و اقسام آزمایشها رو هم دادم ولی نتیجه نداده
مدیر پایگاه باسلام
شما وهمسرتان باید تحت نظرمتخصص باشید
شاید مشکل ازهمسرتان باشد
atieh
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
سلام من خانمی ۲۰ ساله هستم .یک سال و۴ ماهه ازدواج کردم چندساله دردی رو زیر شکمم دارم گاهی سمت راست وگاهی چپ.دکترهم رفتم سونوگرافی ازمایش دادم کیست وعفونت بود رفع شد اما بازم هم بعضی اوقات این درد میاد سراغم دوتا پشت کمرم درد میگیره.سونوگرافی چک کامل هم دادم
مدیر پایگاه باسلام
بعید نیست همچنان کیست داشته باشید
بهتراست ازسوی متخصص زنان  معاینه شوید
NEGAR
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
سلام.من 26سالمه و دوسال و دوماهه که ازدواج کردم.وزنم 86کیلو و قدم1متر و 66 هست. دچار pcoهستم.هم موی زائد دارم و هم چاق هستم.پریودام به شدت نامنظمه.و اصلا نمیتونم زمان دقیق تخمک گذاریمو تعیین کنم.دقیقا یکسال پیش IUI شدم اما دو روز بعداز انجام IUI دچار عوارض آمپولهای هورمونی شدم و ریه هام آب آورد و تخمدونام بزرگ شد. امسال هم بطور طبیعی بدون دارو باردار شدم اما دوماه و نیمه سقط شد.چون دوماهه که بودم دکتر بهم گفت که تخم پوکه و بچه ای تشکیل نشده.
خوااااااااااااهش میکنم منو راهنمایی کنید.دیگه خسته شدم از دکتر رفتن
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/131548/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%D9%88%D8%B2%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%AD%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C
shanli
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
با سلام و تشکر از متخصصین عزیز من 21 ساله و مجرد هستم و کیست در تخمدان راست دارم با ابعاد 21* 29 از لحاظ وزن هم لاغرم 55 کیلو و قد 170و دچار کم خونی فقر اهن که روزی طبق نظر دکتر 3 تا قرص اهن مصرف میکنم و پریود شدنم هم نامنظم شده من نمیدانم چه درمانی را شروع کنم و شدیدا نگرانم لطفا راهنمایی ام کنید پزشکی که رفتم گفته روز پنجم پریودی دارویی را مصرف کنم ولی من پریود نشده و در مصرف این دارو مردد هستم
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/133376/%D8%B9%D9%84%D9%84-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%98%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%82%D8%B7-%D9%85%DA%A9%D8%B1%D8%B1
بهاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
سلام
من سی و پنج سالمه یک فرزند دارم ماه پیش عادت ماهیانه نداشتم رفتم دکتر دوتا آمپول پروژسترون تزریق کردم عادت شدم سونوگرافی کردم یه کیست چهارسانتی دارم قرص ال دی نوشتن برام من قبلا از این قرص استفاده کردم حالم خیلی بد بود تهوع شدید ولک صورت دکتر گفتن دیگه استفاده نکن بهت نمیسازه ولی الان دکتر گفت باید استفاده کنی درضمن به خاطر لکه های سفید رنگ روی لب بالاییم که زیاد بود آزمایش دادم به من گفتن یکی از هورمونهای کبدم زیاد شده الان میخواستم بدونم مصرف قرص ال دی با توجه به مشکل کبدم و اینکه قبلااین قرص به من نمیساخته مشکلی ایجاد نمیکنه ؟واینکه آیا راه دیگه ای برای درمان نیست؟
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/133376/%D8%B9%D9%84%D9%84-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%98%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%82%D8%B7-%D9%85%DA%A9%D8%B1%D8%B1
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
سلام خسته نباشین میخواستم ببینم ذرات پنیری مانند که روی واژن هست مشکلی ایجاد میکنه؟ عفونت قارچی هست؟ چه جوری باید درمان شود؟ بعد من یه کیست در اندکس راستم داشتم فاقد جز سولید وسپتا به دیامتر 39در40.الآن حدودا بیش از یه ماهه که ازسونو میگذره دکتر گفت مشکلی نیست خودش جذب میشه ولی هنوز دوبار پریود شدم ودر پهلوی راستم سوزش احساس میکنم نمیدونم کیست برطرف شده یانه البته پریود بار آخرم طولانی شده دراین مدت رازیانه هم مصرف کردم ولی بیشتر میجوشوندم تادم کنم میخوام ببینم علت طولانی شدنش به خاطر رازیانه است ازداروهای گیاهی من استفاده نکنم دیگه؟؟ خواهشا زود جواب بدین خیلی نگرانم، ممنون.
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص زنان مراجعه نمایید تا درمان لازم ارایه شود
محمدرضا همتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
مربوط به خواهرم رحم با ابعاد 30در60 میلیمتراندومتربا ضخامت 8 میلیمتر هر دو تخمدان دارای فولیکولهای ریز با ارایش محیطی(نمای سونوگرافیک pco) مشهود میباشد
مدیر پایگاه باسلام
مخاطب گرامی برای مشاهده پاسخ سوالتان لطفا به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/135690
/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AD%D9%85
محمدرضا همتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
مربوط به خواهرم رحم با ابعاد 30در60 میلیمتراندومتربا ضخامت 8 میلیمتر هر دو تخمدان دارای فولیکولهای ریز با ارایش محیطی(نمای سونوگرافیک pco) مشهود میباشد
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/135052/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%AD%D9%85-%DA%86%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
سلام..من١٩ساله و مجرد هستم چند سال هست دردى در تخمدان سمت چپ دارم كه بعضى أوقات درد ندارم براى چند روز اما بيشتر زمان ها درد ميكند علايم چيست؟ و گاهى أوقات هم درد در رحم و وارژن همراه با ترشحات دارم (إمكان رفتن به دكتر زنان هم ندارم)لطفا كمكم كنيد كه علايم چيست و درمان ان چيست؟
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/135052/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%AD%D9%85-%DA%86%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
رقیه علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
من سه سال پیش سرطان سینه داشتم عمل کردم وقرص تاموکسیفن میخورم الانم توده کیستی 45در27میلیمتردارم چکار کنم کسیستم ازبین بره خواهش میکنم راهنمایی کنیدخیلی نگرانم
مدیر پایگاه پاسخ سایت:دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و درمان ناباروری
به جراح سینه مراجعه کنید
فائزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
سلام من 19 سالمه و تو تخمدان چپم یه کیست 4 و نیم میلی متری دارم 4 سال پیش هم تنبلی تخمدان داشتم ک درمان کردم حالا میخوام بدونم برای بارداری مشکلی واسم پیش نمیاد؟خیلی نگرانم.چه مدت باید دارو مصرف کنم تا کیست بیفته؟
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/136106/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%86
دختر20ساله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
سلام من الان 45روزه پریودم روز38رفتم دکتربرام استروژن ومفنامیک اسیدو ترنسیددوتا آمپول تجویزکردن گفتن که بعدازقط شدن خون مفنامیک اسیدوترنسیدرو نخوردو روز بعداز مصرف دارو وآمپول بمدت دو روز خون قط شدولی بعدش دوباره خونریزی شروشد که لخته هم میبینم درطی اون38روزاول هم خونریزی شدیدولخته داشتم رفتم سونوگرافی گفتن تخمدانهاپراز کیست ریزه اس رفتم دکترمتخصص گفتن استروژن رو ادامه بده الان7روزه که دارم استروژن میخورم روز سوم استروژن خون قط شد و روز پنجم دوباره خونریزی دارم که بالا توضیح دادم ازدیروز تا الان هم دردخفیفی در ناحیه تخمدانها دارم آیا طبیعیه وبخاطر مصرف استروژن است یا طبیعی نیست؟خیلی خطرناک است؟من مجرد هستم بایدچیکارکنم توروخدا جواب بدین من خیلی نگرانم
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/136106/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%86
ليندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
سلام من 35 سالمه و يك فرزند دارم درست دو ماه بعد از زايمانم كيست داشتم و الان نزديك به 10 سال ميشود كه اين مشكل رو دارم دكتر كه ميرم برام دارو تجويز ميكنن تا دو الي سه ماهي عادت ماهانه ام منظم است ولي دوباره بهم ميخورد و در ماه دوبار عادت ميشوم . اين نزديك به سه سال است كه با نظر پزشك معالجم متفورمين رو دارم استفاده ميكنم ولي باز هم نتيجه نگرفتم
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زنان در پاسخ به سوال شما اینگونه پاسخ دا د


شما دچار پی سی او دی هستید که در صورت قاعدگی نا منظم
و پرمویی و ریزش مو باید آزمایشات کامل انجام دهید و تحت درمان متفورمین و داروهای
هورمونی قرار گیرید



  
عزیزپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
باعرض سلام
من دربهار سال ۸۰ ازدواج کرده ام ودربهمن ماه همان سال به لطف پروردگار بچه دار شدم والان پسرم ۱۵ساله است
درسال ۸۱مجدداباردارشدم وبه دلیل سقوط از ارتفاع متاسفانه سقط کردم
متاسفانه از آن موقع بعدباردارنشدم
به متخصصین زیادی مراجعه کرده ام
وآزمایشهاومعاینات زیادی داده ام ودکترامیگن کیست دارید بامصرف دارو برای مدتی کیست برطرف می شوندالبته ریزهستندولی بازهم باردارنمی شوم
هزینه زیادی در این زمینه کرده ام امابه نتیجه نرسیده ام
شوهرم آزمایش داده ایشون کاملا سالم هستند
لطفاراهنمایی کنید که بنده چ کارکنم
باتشکر ازسایت خوب ومفیدتون
مدیر پایگاه باسلام
شما به مرکزدرمان ناباروری رویان مراجعه نمایید
Arezo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
من ۱۸سالمه وه دوماه پیش سمت راستم کیست۳۶میلیمتری داشت با خوردن قرص ال دی نارنجی رفع شد والان باز بعدازمایش فهمیدم سمت راستم باز یه کیست ۳۰ میلیمتری داره میخوام بارداربشم اما نمیدونم میتونم یا نه وچه زمانی میتونم اقدام کنم لطفان راهنمایم کنید
مدیر پایگاه

دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان

در صورتیکه یک کیست ساده است باید با دارو کیست برطرف شود و سپس
اقدام به بارداری شود چون ممکن است در طول بارداری کیست بزرگتر شود



رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
با سلام .
یکی از اقوام من (زن) دچار کیست چربی شده است و زمان سونو گرافی دکتر به آن گفته که کیست 12 در 11 سانتی متری دارد و باید جراحی کند. ایا مشکلی برای وی پیش نمیاید؟؟
سپاس فراوان
مدیر پایگاه باسلام
به طورمعمول این کیست ها که توسط جراحان حاذق درآورده شوند جای نگرانی نخواهند داشت
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
سلام من 15 کیلو ازوزنمو کاهش دادم سوالم آینه ایامصرف همه ی قرص های ضدبارداری باعث چاقی میشه؟
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان در پاسخ به سوال شما:


معمولا مصرف این قرصها یک تا دو کیلو افزایش وزن ایجاد می کند




Zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
با سلام . من 21سالمه و از سن 14سالگی درگیر کیست ساده تخمدانم چهار سال پیش هم دچار پارگی کیست تخمدان شدمو عمل جرا حی انجام دادم ولی از بعد عمل بدتر شدمو از اون موقع هر ماه کیست تخمدان در میارم .پریود هامم منظمه میخواستم سوال کنم که چجوری میشه این مشکلو کمتر کرد که هر ماه کیست در نیارم ؟
با تشکر
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
باسلام
من دوتا کیست داشتم درسمت راست و چپ باخوردن قرص یاسمین بعداز دو س ماهی برطرف شده الان هم سه روز زودتراز موقعی ک قرص و میخوردم و قط میکردم پروعد شدم ولی زیر شکمم خیلی درد میکنه .میخواستم بدونم قرصی باید استفاده کنم ک کیست دوباره برنگرده .ممنون مرسی
مدیر پایگاه باسلام
ممکن است کیست دوباره عود کرده باشد
پس بهتراست به متخصص زنان مراجعه نمایید تا پس ازبررسی های لازم ودرصورت نیازبه شما داروارایه دهد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
باسلام
من دوتا کیست داشتم درسمت راست و چپ باخوردن قرص یاسمین بعداز دو س ماهی برطرف شده الان هم سه روز زودتراز موقعی ک قرص و میخوردم و قط میکردم پروعد شدم ولی زیر شکمم خیلی درد میکنه .میخواستم بدونم قرصی باید استفاده کنم ک کیست دوباره برنگرده .ممنون مرسی
طیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
سلام من چهارساله نازایی دارم تنبلی تخمدان دارم وکیست های متعدد درون تخمدانم لطفا راهنماییم کنید دارو هم خیلی زیاداستفاده کردم
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان:


باید تحت نظر متخصص  حداقل به مدت 6 ماه تا 2 سال تحت درمان داروهای هوررمونی قرار
بگیرید همچنین آزمایشات کامل مربوط به کم کاری تخمدان را انجام دهید




سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
سلام من دختری 17 ساله هستم که کیست های متعدد تخمدان دارم ایا این خطر ناک است مشکلی برای اینده به وجود میاورد
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان:
باید آزمایشات کامل هورمونی و سونوگرافی انجام دهید و در صورت نیاز به مصرف داروهای هورمونی تحت نظر متخصص زنان و زایمان تحت درمان قطعی قرار گیرید
سولماز خجسته منش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
من ۲۵ سالمه و تازه ازدواج کردم،یک کیست ۳ سانتی متری در تخمدان دارم،ولی از آنجایی که سابقه انعقاد خون دارم،نمیتونم قرص ضد بارداری استفاده کنم،آیا داروی دیگه ای هست که بتونم باهاش درمان بشم؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون.
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و زایمان


 



با توجه به اینکه سابقه کیست داشتید سونوگرافی مجدد انجام بدهید و
سونوگرافی بلافاصله بعد از قاعدگی انجام شود تا مشخص شود کیست دارید یا تخمک
است گاهی فولیکولهای زمان تخمگذاری با کیست اشتباه گرفته می شوند.احتمالا جسم زرد رنک خارج شده لایه داخلی رحم بوده چون کیست داخل رحم است و در
زمان درمان به خودی خود جذب می شود



رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
سلام اگر میشه جواب من بدید.من 21سالمه مجردم کیست پلی کیستیک دارم دارم قرص ضد بارداری مصرف میکنم 3دوره مصرف کردم اما نمیدونم باید چکار کنم من 21قرص رو خوردم پریود که شدم دوباره از روز سوم شروع کردم خوردن باید 1هفته بینش فاصله میدادم؟
مدیر پایگاه http://shafaonline.ir/fa/news/138506/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C
راحیله
|
Afghanistan
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
من 22 سالمه اما کیست تخمدان دارم و چهار ماه از عروسیم گذشته رفتم دوکتور برای یک ماه دارو داد اما الان نگرانم ایا من میتونم باردار بشم چون خیلی نگرانم
مدیر پایگاه باسلام
فعلا داروها را مصرف کنید انشالله مشکل برطرف شود
سما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
سلام من25 سالمه و حدود 5ماه پیش سقط جنین داشتم بعد رفتم دکتر و سونو دادم معلوم شد کیست در تخمدان راستم هست و یه بسته قرص ldدان بهم بعدازخوردن قرص درطول پریودم یه جسم زرد رنگ به همراه پریدم اومد وبه دلیل امتحاناتم نتونستم برم دکتر و سونو بدمدوباره قرص ldخوردم ولی الان حجم پریدم نسبت به قبل خیلی کم شده و درسمت راستم درد یا گاهی سوزشم دارم بنظرتون عادیه یا دوباره باید قرص بخورم ؟؟؟میتونم برا بارداری آماده بشم؟؟
مدیر پایگاه http://shafaonline.ir/fa/news/138506/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
سلام من چندروزی بودکه درشکمم احساس دردمیکردم وبه پژشک مراجعه کردم بعدازیه ازمایش ویه سونوگرافی گفتن که یه کیستی به اندازه ی۴۵میلیمتردرسمت راست دارم وپزشک برام دوبسته قرص ال دی تجویزکرده وبایدبعددوماه دوباره مراجعه کنم ومن بامصرف اولین قرص دردشکمم خوب شدولی بعدان درپهلواحساس دردمیکنم یعنی بخاطرکیست یابایددوباره به پزشک مراجعه کنم لطف راهنمایی کنید
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و زایمان


حتما به خاطر کیسته دو بسته قرص ال دی مصرف کنید و مجدد
سونوگرافی انجام دهید



آیلاررحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید ..من براخاطر عقب افتادن پریودسونورفتم همه چیزنرمال بود ولی ی کیست باجدارضخیم وسپتاسیون داخلی به ابعاد25.22میلی توتخمدان چپم بود ودکترزنان برام ازمایش های cbc.esr1h.esr2h.roma.cea.ca125.bhcg.ldh.he4.درخاست دادن وهمش نرمال بودن وگفتن دیگه جای نگرانی نیست وقرص یاسمن دادن نظرتون چیه ممنونم
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد:متخصص زنان و زایمان


طبق روال به شما دارو داده شده است قرص ضدبارداری تا یک
ماه مصرف شود و مچدد سونو نجام دهید تا مساله بررسی شود آزمایشات مربوط به بدخیمی
سرطان تخمدان برای اطمینان انجام شود





زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
سلام من ۲۳ سالمه و مجردم، به دلیل کیست های ریزی که دارم زیر نظر دکتر حدود ۵ ساله قرص های ضد بارداری استفاده میکنم ، میخواستم بدونم ایا استفاده این قرصا باعث میشه من در اینده حامله نشم یا خطری نداره؟
مدیر پایگاه باسلام
خیرنگران نباشید
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
سلام من نگین ۱۷سالمه یک سال نیم ازدواج کردم از وقتی ازدواج کردم پریود نمیشم یا آمپول میزنم یا قرص میخورم پریود میشم وقتی مجرد بودم ی ماه پریود میشدم یک ماه نمیشدم تو شب عروسیم پریود بودم اونطوری نزدیکی کردم دیگه پریود نمیشم.رفتم دکتر خوب نمیشم تورو خدا کمکم کن الان کیست دارم نمیتونم بچه دار بشم
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری


حتما سونوگرافی و آزمایشات هورمونی
کامل را انجام دهید تا طبق جواب آزمایشها تحت نظر متخصص زنان و زایمان به شما دارو
داده شود



هما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
سلام خانم دکتر رحم شکل . سایزواکوژنیسیته میومتر نرمال دارد. ابعاد ان در برش Midsagittal حدود 34*84 اندازه گیری شد. ضخامت اندومتر حدود 4 میلیمتر است. هردو تخمدان حاوی فولیکول های ریز پریفر می باشند. اکوژنیسته استروما تخمدان ها در محدوده نرمال است.حجم تخمدان راست 30cc و حجم تخمدان چپ 15cc می باشد. توده فضاگیر در محل ادنکس ها روئیت نشد مایع ازاد در لگن مشاهده نگردید
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری



 



به نظر می رسد شما مقداری
پلی کیستیک در تخمدان هایتان دارید که در صورت قاعدگی منظم مشکلی پیش نخواهد آورد



ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
سلام 40سال دارم،9ماه است که ازدواج کردم،کیست تخمدان داشتم ،چند رووز لکه بینی پیوسته داشتم،برای بارداری اقدام کرده بودم،بالاخره بعد از 3روز ،پریود شدم، روز دوم دو تا پوسته سفید از من خارج شد،ایا اینها همون کیست بودند؟
چطوری میتونم سریع حامله بشم؟
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری


این پوسته سفید ربطی به کیست شما ندارد باید حتما آزمایشات قبل از
دوران بارداری را انجام دهید تا قدرت باروری تخمکهای شما مشخص شود تا در صورت نیاز
از داروهای تحریک تخمگذاری استفاده نمایید ضمنا "توصیه می شود یک شب در میان
نزدیکی داشته باشید



فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
سلام من دوماه پیش سونودادم وکیست 6سانتی درتخمدان سمت راستم داشتم هردوماه تاالان پریودم منظم بودولی لک بینی دارم بنظرتون کیست رفع شده ؟این کیست ممکنه باعث نازاییم بشه؟
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و درمان ناباروری:


باید حتما سونوگرافی مجدد انجام دهید تا مشخص شود کیستتان برطرف شده یا
خیر در برخی موارد کیست ها باعث نازایی می شوند مثل کیست های آندومتریوزو...



کالیشینیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
سلام چرا جواب نمی دهید
من دختری۱۵ساله هستم وکیست دارم از۱۱بهمن تا به حال هم پریود نشدم۳سال هم هست که پریود می شوم دوماه هم ال دی مصرف کرده ام کیست بزرگ است
ایا درمانی دارد؟
ایا عمل سختی دارد؟
مدیر پایگاه باسلام
اگربه پزشک مراجعه کرده اید و به شما داروتجویزشده است پس باید طبق دستورات عمل کنید و منتظرنتیجه باشید
اما به هیچ عنوان درمان را نباید نادیده بگیرید
چراکه می تواند درآینده مشکل سازشود
اما وقتی درمان انجام می شود نگران نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
س من دوساله ازدواج کردم هنوزبچه ندارم این ماهم فقط لکه میبینم پریودنمیشم میخواستم بپرسم احتمال کیست وجودداره
مدیر پایگاه باسلام
بله احتمال کیست وجود دارد بنابراین حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید
سعيده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
من خانم هستم٤٤ساله و ٩سال پيش رحيمم را برداشتم ٥بار سزارين شدم و٤بچه دارم من كيست تخمندان درمويي ٤٨ميلي به تاريخ ٢/١/٩٦عمل شدم دكتر زنان بعد از جراحي قرص ميتروفورمين تجويز كرده خودمم لاغرم لطفا راهنمايي كنيد
مدیر پایگاه
دکتر
فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری
مصرف این قرص به مشکل شما ربطی ندارد مگر اینکه قند خونتان بالا باشد بهتر است از پزشک متخصص خود سوال کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
سلام من چهارده سالمه چند روز پیش همین طوری برای چکاپ رفتم سونوگرافی گفت یه کیست شش سانتی داری اما من هیچ نامنظمی در پریود یا دردی ندارم به دکتر که مراجعه کردم گفت ویستا سادست که معمولا خودشونو بعد از چند مدت از بین می‌رود ولی بهم دوبسته قرص یاسمین داد می‌خواستم بدونم این کیست که توسط رحم چپمه خطرناکه با تشکر از زحمات شما
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخزاد متخصص زنان و درمان ناباروری



این مساله که شما در چه روزی سونوگرافی
انجام دادید بسیار مهم است سونوگرافی در روزهای چهارم و پنجم قاعدگی دقیق است اگر
در این زمان انجام شده که تجویز قرص یاسمین صحیح است در غیر اینصورت قبل از مصرف
دارو سونوگرافی را مجدد در روزهای آخر قاعدگی تکرار کنید



Rima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
سلام من۲۰ سالمه و قاعدگیم ۵ماه یکبار یاحتی بیشتر زمان میبره
رفتم دکتر گفتند کیست های ریز ریز درون تخمدانمه راه برای رفع این تخمدان ها میخواستم.ممنون
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری:


به این
کیستها در اصطلاح پزشکی پلی کیستیک می گویند که درمان آن زمان میبرد در صورتیکه
علائم دارید باید تحت نظر متخصص دارو مصرف کنید ولی درمان صددرصدی وجود ندارد



Rima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
سلام من۲۰ سالمه و قاعدگیم ۵ماه یکبار یاحتی بیشتر زمان میبره
رفتم دکتر گفتند کیست های ریز ریز درون تخمدانمه راه برای رفع این تخمدان ها میخواستم.ممنون
Rima
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
ببخشید یعنی اینکه پریودنمیشم یادیرمیشم ممکنه باعث نازایی ام بشه؟
ازبیماریه پلی کیستیک
شماراهکاری درنظرندارید؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید توسط متخصص زنان معاینه شوید تا علت مشخص ودرمان مناسب ارایه گردد
Maryam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید من ۱۹سالمه هرسه ماه یکبار پریود میشدم ک دکترگفت کیستک های ریز تو تخمدانم هست و بزرگتراز حد طبیعیه بهم قرص پروژسترون و ویتامین cداده بعد چندروز خوردن قرص لکه بینی پیدا کردم ب نظرشما قرص تو دوران قاعدگی بخورم ؟
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان


اگر افزایش وزن دارید حتما وزن خود را پایین بیاورید و
همچنین توصیه به مصرف قرصهای ضد بارداری از روز پنجم قاعدگی برای چند دوره به شما
توصیه میشود.پروژسترون در نیمه دوم سیگل باید مصرف شود  



مژان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
سلام و ممنون از توضیحات کامل شما. همیشه پلی‌کیستیک دارم و بی نظمی پریود که تا خوب بشه کلی باید دارو مصرف کنم. امروز سونوگرافی کردم بعد از یک سال که داروهام رو قطع کرده بودم. باز پلی کیستیک دارم و تخمدانهام کمی بزرگ شدن! چیکار کنم که این کیست ها دیگه برنگردن؟ کبدم داغون شد از بس اسپیرونولاکتون، دزوسپتیو و متفورمین خوردم!!! الان ۲۷ سالمه و باید دوباره این داروهارو مصرف کنم. با این وضعیت که باید روزی ۳ تا قرص هورمونی بخورم من میتونم سال دیگه باردار بشم؟ تو دوران بارداری یا بعد از زایمان بازم باید دارو بخورم؟
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و درمان ناباروری


تا قبل از اقدام به بارداری باید تحت درمان با
قرصهای متفورمین و قرصهای جلو گیری از بارداری باشید و توصیه به کاهش وزن و ورزش
هم میشود که در درمان پلی کیستیک بسیار موثر است



سوگل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
من ۱۸سالم ۸ماه عروسی کردم تنبلی تخمدان کیست ریز داشتم تحت نظر دکتر باردار شدم ویک ماه سقط کردم ایا کیست ها برای همیشه از بین رفته احتمال بارداری بعدی کی هست
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری


ممکنه کیست از بین نرفته باشد ولی احتمال بارداری مجدد برایتان
امکانپذیر است



zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
سلام خسته نباشید من ۲۲سالمه و۲سال ازدواج کردم چندماه پیش درحین نزدیکی درد بسیارشدیدی درزیر شکم سمت راست گرفتم به طوری که رفتم بیمارستان بعدازسونو فهمیدم یه کیست درتخمدان راستم دارم
شرح آزمایش:درآدنکس راست تصویرکیست بدون اکووسپتاسیونداخلی به اقطار۲۲*۳۱میلی مترقابل رویت است مقدارکمی مایع درکلدوساکخلفی قابل رویت است.
بعد ازاون دکترواسه یه ماه قرص ضدبارداری دادگفت خوب میشی ولی چند روزپیش دوباره حین نزدیکی درد شدید گرفتم چیکارکنم کمک کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی وضعیت کیست قدیمی به پزشک معالج -متخصص زنان-مراجعه نمایید
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
با سلام
من حدود یکسال و نیم هست که یک کیست در تخمدان راست دارم که ابتدا که متوجه وجودش شدم سه سانت بود الان چهارسانت شده چند دوره هم قرص یاز با تجویز پزشک مصرف کردم. ولی از بین نرفته و بزرگترهم شده.آزمایش هم دادم دکتر گفت کیست عادیه. آیا باید لاپاروسکوپی انجام بدم؟
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و درمان ناباروری


با توجه به بزگتر شدن توصیه یک لاپارسکوپی تشخیصی به شما
می شود



مریم
|
France
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
0
سلام من 24سالم هست مجردهستم وازبچگی دچاراین بیماری شدم وتاپارسال به کسی نگفتم چه مشکلی دارم سال پیش رفتم دکتربهم قرصهای ویتامیه دادوقرص ضدبارداری .بامصرفشون بعداز3ماه حالم وعادت ماهیانه ام خوب شد ولی 2ماه بعددوباره شدم مثل قبل به نظرشماباید چیکارکنم ؟؟...هر5یا6ماه پریودمیشم ووقتی هم میشم شدیدهست جوری که ازحال میروموکاربه بیمارستان میکشه...حالاهم میخوام ازدواج کنم ولی بااین مشکلم نمیتونم لطفا کمکم کنید
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری


می توانید با داروهای تحریک تخمگذاری اقدام به بارداری کنید و زمان 5
یا 6 ماه زمان زیادی است برای فاصله بین قاعدگی بهتر است با مصرف دارو حداقل هر دو
ماه قاعدگی انجام شود



جواهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
سلام و خسته نباشید ببخشید سوال من این است که دارای تنبلی تخمدان هستم دکتر برام یه ماه ال دی تجویز کرد بعد از ان به مدت دو ماه متفورمین مصرف میکنم گفت تا 3. ماه استفاده کن ولی الا من 10 ماه که میخوام باردار بشم ولی نمیشه خواهش میکنم ایا امکان بارداری وجود داره برای من من 29 سالمه باتشکر از سایت خوبتون
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری


 



باید از داروهای تحریک
تخمگذاری دیگری هم زیر نظر متخصص استفاده کنید 10 ماهد زمان زیادی نیست به درمان
ادامه دهید



بنفشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
من کیست تخمدان دارم به اندازه ۴سانت ازمایش خون دادم جوابش ۹۲ بوده ایا باید عمل کنم یا با دارو معالجه میشوم ؟
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری


 



شما نگفتید چند ساله هستید سنتون و خصوصیت کیستتون خیلی
مهمه که بافت توپر داره یا نه کیست های زیر 5 سانت ساده نیازی به جراحی نداره مگر
اینکه مساله غیر عادی در آزمایشتون دیده شده باشه



زهرا مولایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
من ۱۷ سالم‌ تخمدانمم پر کیست ریز و خوب نمیشه و من پریود نمیشم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
1
0
دختری هستم 18 ساله و پریود هام هم کاملا منظم هستن ولی هنگام پریود شدن دردای خیلی زیادی داشتم با انجام سونوگرافی فهمیدم که سمت چپم یه کیست65 در55میلیمتر دارم حالا خیلی میترسم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت درمان قراربگیرید تا انشالله مشکل برطرف شود ونباید موضوع را بدون پیگیری رها کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
من 16 سال دار كيست تخمدان دارم وقاعدگي ام نامنظم است چي كار كنم
مدیر پایگاه باسلام
برای درمان کیست باید به متخصص زنان مراجعه نمایید تا درصورت نیازداروتجویزشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
0
سلام
من 24سالمه و مجردم . تخمدان سمت چپم یه کیست 3.5 سانتی داره. دکترم برای 42 روز قرص تجویز کرده و گفت ممکنه به عمل احتیاج پیدا کنم و این خیلی ناراحتم میکنه. میخوام بدونم هیچ راه دیگه ای جز عمل نیست . اگر عمل نکنم چه اتفاقی میفته ؟ البته گفت تخمدانم مقداری بزرگ شده
لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
فعلا داروها یتان را مصرف کنید انشالله نیازی به عمل نباشد
شبنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
سلام و خسته نباشید من ۳۲ سالمه و یک فرزند ۶ ساله دارم و الان ۷ هفته که باردارم ولی در سمت چپ تخمدانم یک کیست دارم که داره بزرگ میشه میشه راهنمایم کنید
دکترم گفته اگه یکم دیگه بزرگتر بشه باید عمل کنی
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری



بستگی به سایز کیست داره ولی در هر صورت در سه ماه هیچ جراحی نباید صورت گیرد به جنین آسیب می رساند در سه ماهه دوم اقدام به جراحی در صورت نیاز صورت گیرد



آرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
سلام من 26 سالمه و مجردم. کیست تخمدان و رحم و میوم دارم..پزشک ب مدت سه ماه برایم دارو تجویز کرد که یکی از آنها سه ورق قرص دیان بود داروخانه دو ورق دیان داد و گفت کمیابن و نداریم..در حال حاضر هم در شهری هستم که دیان در آن موجود نیس و ب پزشکم هم دسترسی ندارم...همچنین فردا روز پنجم قائدگی ام است و دیان ندارم...موردی ندارد از قرص ضد بارداری دیگری استفاده کنم؟ در این صورت کدام موارد بهترن
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان و درمان ناباروری
بهتر است از پزشک معالج خودتان سوال کنید چون قرصها باتوجه به سطح هورمونها
تجویز می شوند و ممکن است در صورت تجویز اشتباه مشکلاتی برای شما به وجود آید
nasrin
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
0
سلام من ۱۸سالمه و یه سال ونیمه ازدواج کردم و متاسفانه بچه دار نمیشیم میخواستم بپرسم ابعاد کیست تخمدانی که درمان نمیشه چقدره میترسم بچدار نشم همسررم از این ماجراهم بسیار ناراحته خواهش میکنم کمکم کنید
مدیر پایگاه دکتر
فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری



18
سال سن کمی است برای بارداری ولی در هر صورت اگر هفته ای سه بار نزدیکی دارید و یک
سال هم بدون جلوگیری اقدام به بارداری کردید و بار دار نشدید بهتر است هم خودتان
هم همسرتان آزمایشات مربوط به بارداری را انجام دهید در مورد کیست هم کیست زیر 5
سانت مشکلی برای بارداری به وجود نمی آورد




فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
سلام من دختر 18 ساله ام کیست 4 سانتی در تخمدانم دارم وبه دکتر مراجعه کردم وال دی برام تجویز کردن الان من قرص ال دی م 7روزه تموم شده ولی هنوز پریود نشدم لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان ،زایمان ،و درمان ناباروری
اگر مجرد
نیستید باید تست بارداری انجام دهید اگر مجرد هستید تا 7 روز دیگر صبر کنید احتمال
زیاد پرید می شوید ولی در صورت ادامه احتمالا کیست شما برطرف نشده و باید یک دوره
دیگه قرص مصرف کنید
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
من دختری 17 ساله هستم.پریودهای نامنظمی دارم به طوری که تقریبا هر یک ماه یک بار پریود میشم.قبلا به پزشک مراجعه کردم و تا وقتی که قرص میخوردم خوب بود اما الان دوباره نامنظم شده.اگه دیگه به پزشک مراجعه نکنم خطرناکه؟
مدیر پایگاه باسلام
پزشک باید تشخیص دهد چرا این مشکل بروز پیداکرده است پس حتما مراجعه کنید ونظرمتخصص را بدانید
Hadis
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
با سلام من مجرد هستم ‌و ۲۳ سالمه..رفتم سونوگرافی و این نتیجش بود..رحم در پوزیشن مناسب به ابعاد ۳۵*۷۳، اندومتر به ضخامت ۱۱،تخمدانها به حجم طبیعی ۱۱در سمت راست و ۸ در سمت چپ،فولیکول های ۳*۶ به تعداد بیشتر از نرمال محیطی در دو طرف وجود دارند،کیست دیده نشد،مایع ازاد دیده نشد.. من پریودیام تقریبا ۵ تا ۱۰ روزی عقب جلو میشه همیشه..موهای زائد بدنم خیلی زیاد شده و صورتم خیلی جوش میزنه..قبلا که رفتم دکتر قرص متفورمین و اسپیرونولاکتون مصرف میکردم اما چون وزنم کمه همیشه سرگیجه داشتم و فشارم میفتاد که بعد از مصرف ۱۵۰ قطع کردم و دیگه نخوردم..میخواستم بپرسم چه مشکلی دارم و قابل درمانه؟ و اینکه ایا قرص جایگزینی برای متفورمین هست یا نه؟
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری

در
مجردها تا 10 روز تاخیر توصیه به مصرف دارو نمی شود ولی بیشتر از دوهفته باید از
قرصهای ضعیف تره پروژسترون از روز 14 قاعدگی به مدت 10 روز استفاده شود

نشمیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
با سلام. من یه کیست اکوفری 6 سانتی متری در تخمدان راستم دارم. آیا با دارو برطرف میشه؟ چه قرصی بهتره از همه؟ اچ دی؟ ال دی؟ لونورژسترول یا جاسمین؟ قابل ذکره من 20 سال پیش نیز در دو طرف تخمدانام کیستای 3-4 سانتی داشتم و با لونوژسترول برطرف شد. و آیا قرصها باید بصورت پیوسته مصرف بشه یا بعد 21 روز 5 روز قطعی لازمه چون سری قبل سه ماه پشت سر هم خوردم. با تشکر
مدیر پایگاه دکتر
شهره بهروزی متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری


کیست شما به نظر کیست ساده ای هست و با توجه به جواب سونوگرافی باید
قرص پیشنهاد شود قرص ال دی قرص بهتری است در کل و مصرف قرصها هم باید باید از 21
روز قطع و دوباره ادامه دهید




مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
باسلام،ببخشید من کیست تخمدان دارم و عادت ماهانه نامنظم و لکه بینی واقعا اذیتم میکنه،ب قرصهای هورمونی حساسیت دارم و تهوع خیلی خیلی شدید میگیرم ایا درمان دیگه ای هست؟ممنون
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری



باید به متخصص مراجعه و از لحاظ ضخامت داخل رحم معاینه شوید و در
صورت صلاحدید متخصص از قرصهای مدروکسی پروژسترون استفاده کنید



Mahla
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
سلام خانوم ۲۱ساله هستم دوساله ازدواج کردم و جلوگیری دارم تا دوسال اینده هم قصد بارداری ندارم از ۱۶سالگی تخمدان راست کیست تولید می کنه هر دفعه با مصرف قرص ال دی رفع می شد سالگی پنج شیش بار هم میرم سونو تا امسال که سال ۹۶ به علت درد زیاد پریودی ویک توده توی سینه ی چپم سونو گرافی رفتم که گفتن کیست تخمدان ۵۰میلی متری داره البته با سونوی داپلر مشخص شد بعد از اون قرص مصرف کردم دوباره بعد دوماه رفتم سونو اون کیست کوچیک شد و الان شاید نزدیک به ده بار قرص مصرف کردم و سونو دادم دیگه کیستام رفع نمی شه فقط سایزش کوچیک و بزرگ می شه تویه یک سونوم کیستم رو نوشته بود سالید هیپو اکو که دکتر به سرطان مشکوک شد ازمایش دادم ولی نبود بعد گفتن که چون کیستات با وجود قرص رفع نمی شه امکان تخمدان پلی کیستیک داری .الان می خوام بدونم عایا تشخیص درسته و اگه دیر اقدام به بارداری کنم باعث نازایی می شه یا نه الان قرص Apoمصرف می کنم درضمن موهای زائدم زیاد ریزش مو تیپ مردانه دارم و دردای شدید پریودی در ۱۸سالگی هم تست هرمون دادم هرمون مردانه به گفته پزشک خیلی خیلی بالا بود قرص مصرف کردم اومد پایین
ملک
|
United States
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
سلام اواخر سال قبل کیست تخمدان۳۲/۴۳بود ابعادش بعد از یک دوره مصرف دارو سه ماهه باز سونو رفتم شده بود۴۳/۴۸.بخاطر دستگاه جلوگیری قرص ال دی ندادن.الان هشت ماه گذشته درد زیر شکم دارم و ادرارمـ مشکل داره.مثانه ام که کمی پر میشه درد شدیدی میگیره .احتمال میدم بزرگ تر شده.چون دقیقا سمت چپم که کیست تخمدان دارم درد میگیره گهگاهی.به نظرتون بهترین راه چیه؟
مدیر پایگاه دکتر
فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان و درمان ناباروری


مجدد سونوگرافی انجام دهید اگر کیستتان خیلی بزرگ شده ممکن است نیاز
به جراحی داشته باشد در غیر اینصورت از قرصهای جلوگیری از بارداری استفاده کنید




حمیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
من سوال داشتم..اینکه مجردم و۲۰سالمه رفتم متخصص زنان وسونوازرحمم دادم گفتن کیست ریزدارم وتنبلی تخمدان وبهم سه ورق قرص ال دی براسه ماه دادن..گفتن ازروز۵ام پریودی تایک هفته قبل پریودی یا۲۱روزبعدبخور..شک کردم به طریقه صحیح مصرف..میتونین بگین چطوربایدمصرف کنم؟قرص هام ۲۱عددزردرنگ و۷عددسفیدرنگ هستن
مدیر پایگاه قرص های ال دی 21 عدد هست که از شب پنجم شروع به خوردن در یک زمان خاص هرروز همان ساعت میکنید تا ورق قرص تمام و قاعده شوید 7 عدد قرص سفید  یعنی چی قرص دیگه ای هم دادن سوالتون واضح نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
سلام من سابقه پرولاکتین داشتم ک با دا و تحت درمان بودم و قرار شد موقعی ک پریود نشدم قطعش کنم این ماه ۱۴ سیکل تو سونو گفتن ی کیست کوچیک دارم و من ۶ روز از پریودم میگذره و نشدم . ی کیست کوچیک هم نذاشته پریود بشم و هم آزخون دادم منفی شده باردار هم نشدم.
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری



این کیست ربطی به قاعدگی نامنظم ندارد حتما پرولاکتین مجدد چک شود
آزمایش بتا هم تکرار شود

مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
سلام قبلش از تون تمنا میکنم که جواب سوالم رو بدین واقعا کلافه شدم!!
من الان 20 سالمه و مجرد هستم ، حدود سه سال پیش دچار پیچش کیست تخمدان شدم که توی بیمارستان بستری شدم اما با دارو و بدون جراحی رفع شد، سال پیش به خاطر احساس درد در همون موضع دوباره به پزشک مراجعه کردم و با سونو گرافی مشخص شد دچار کیست فولیکولار شدم و پاره شده به همین علت با تجویز پزشک داروی دزوسپتیو دی ای سبز رنگ درمان شد اما از همون موقع بدبختی من شروع شد... تقریبا با فاصله ی دو یا سه ماه از قطع دوره ی دارویی دوباره کیست تخمدان میاد سراغم... پزشکم گفت که این یه مورد نادره و فعلا تنها درمان همین قرص هاست.
طی یک سال اخیر من تقریبا 5 بار دچار کیست تخمدان شدم.
خواهش میکنم اگه راه حلی دارید و میتونید، کمکم کنید.
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری



کیست هاس فوکیول زیر 8 سانت نیاز به درمان ندارد و در تخمدان اکثر
خانمها هست کیستهای بزرگ نیاز به جراحی دارند جای نگرانی وجود ندارذد

ياسمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
سلام من ماه پيش رفتم سونو انجام دادم و گفتن پلي كيستيك دارم
واسه ٢١ روز واسم قرص ياسمين نوشت دكتر
توضيح سونو من اين بوده
ميشه راهنماييم كنيد لطفا


The uterus measured about (74 133mm) in size with normal echo pattern and no S. O.L. is seen. Endometrial echo reflex is normal with thickness about 7.5mm Both ovaries have multiple small peripheral follicles and prominent centrum, evaluation for PCO is recommended. Rt ovary: (39*26mm) Lt ovary: (39*25mm) The bladder is normally distended and no stone or mass lesion is seen No free fluid in Posterior Cul-de-sac is seen
مدیر پایگاه دوست عزیز با پوزش فراوان سوالات بصورت تلفنی از کارشناسان سوال میشود و امکان ببرسی سونوگرافی بصورت تلفنی برای ما مقدور نیست
سلنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
سلام چکارکنم انقد واژونم می خواره
مدیر پایگاه باسلام
به نظرمی رسد شما مبتلا به قارچ  ویا عفونت باشید
حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
سلام LT پلی کیستیک تخمدانی 17 میلی متر است.ورحم و تخمدان طبیعی هستند.ایا من کیست تخمدان دارم؟؟؟باتوجه به اینکه فاصله بین دوپریودم حدودا 14 روز میشه.
مدیر پایگاه دکتر
فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری
به نظر میرسد طبیعی باشد اگر 14 روز پاک هستید البته فرمودند :( زمان قاعدگی را دقیق تر عنوان کنید ما هفته آینده می توانیم دوباره با کارشناسان ارتباط برقرار کنیم و مجدد سوالتونو بپرسیم سوال کمی ناواضح بود دقیق تر بفرستید)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
سلام من 32 سالمه و مجردم حدودا ، دوهفته پاک هستم بعد پریود میشم سونو انجام دادم درجواب اومده، رحم وتخمدان نرمال است، LT پلی کیستیک تخمدانی 17 میلی متردیده شده است { LT ovarian follcele ( D.17mm) is seen} دو تا سوال دارم
1.آیا دوهفته پاک بودن نرماله؟
2. درجواب سونو مشکلی هست یاخیر؟
مدیر پایگاه دکتر
فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری

ز
لحاظ کم خونی و هورمونی آزمایش خون انجام دهید  ممکن است نیاز به دارو داشته باشید این دوره شما
حداقل دوره سیکل قاعدگی است

لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
باسلام حدود 12سال هست که نامنظمی قاعدگی دارم هر دکتری رفتم قرص های دادن که پریود شدم ولی رفته رفته اعصبانی ضعیف شدقرض بارداری هم افاقی نکرده الا در آخرین سونو فولیکول های اولیه متعددی در محیط تخمدانهام مشاهده میشه خواهش میکنم راهنماییم کنید الا 31سال دارم مجرد هستم
مدیر پایگاه دکتر
فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری


شما باید از لحاظ تیروئید و سیستم متابولیک هم بررسی شوید این کیست
های ریز مشکل ساز نیستند و جای نگرانی ندارند




Raha
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
سلام
من ١٨سالمه
عادت ماهيانه دير ب دير ميشم
سونو رفتم نوشته اندومتر ٥سانتي متر
بايد چيكار كنم
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید تحت نظرمتخصص زنان دارو مصرف کنید ودرمان شوید
شایلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
سلام من کیست در تخمدان راست داشتم
دکتر برام ۳ ماه قرص یاز را تجویز کرد با این حال الان که در حال اتمام این سه ماه هستم درد زیر شکم در ناحیه راست و همچنین درد کمر هم دارم و پریود نیز نشده ام ایا ممکن است کیست از بین نرفته باشد یا حتی بزرگتر شده باشد؟؟
مدیر پایگاه باید مجدد سونوگرافی انجام دهید تا مشخص شود
لاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
سلام تورا خدا یه راهی بهم بگید دیگ خسته شدم از بس دکتر رفتم....
من ۲۵ سال دارم حدود ۵سال پیش تعداد روز قاعدگی از ۷روز کمتر و کمتر شد تا این ماه که دیگ رسیده به یک روز ((سیکل قاعدگی منظم است و سر موقع قاعده میشم ))اما اصلا هیچ گونه احساس درد ندارم این ماه یک روز قاعده بودم اما تا سه روز لکه قهوه ای داشتم یک ساله ازدواج کردم دو سال پیش رفتم دکتر سونگرافی انجام دادم گفتند تنبلی تخمدان است قرص مدروکسی پروزسترون مصرف کردم فایده نکرد بعد دوباره رفتم دکتر قرص اسپیرونولاکتون یک بسته مصرف کردم بهتر شد اما بعد یک ماه دوباره همون طور بودم بدون درد و خون ریزی کم....دوباره رفتم دکتر گفتند قرص سیپرو ترون کامپاند مصرف کن سه ماه مصرف داشتم تو این سه ماه خوب بود قاعدگی تا ۵ روز شد اما بعد تموم شدنش باز کم شد ....دیگ خسته شدم ...راستی من لاغر اندام هستم و متفورمین هم مصرف کردم البته یک بسته اما از ترس لاغری بیشتر مصرف نکردم ....
سما
|
United Arab Emirates
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
سلام من کیست تخمدان دارم در سمت چپ و ۱۷ سالمه میگن کیست خوش خیمه ولی باید جدی گرفته باشه چون کل شکممو میگیره و قبل از ازدواج باید عمل کنم تا باردار بشم گفتن اگه عمل نکنم باردار نمیشم من قبلا قرص روکین استفاده کردم و الان قرص ال دی بدون عمل کیستم خوب میشه؟
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ، زایمان و درمان ناباروری

سایزکیست خیلی مهمه  اگر زیر 8 سانت باشه نیازی به جراجی نیست بهتر
است سونو گرافی بعد 2 ماه تکرار شود
لاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
سلام لطفا جواب سوال من را هم بدهید
بی پاسخ است
ایرسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
با سلام
چون قسمت سوال نبود در این قسمت سوالمو می پرسم.
33سالمه 2 سال ازدواج کردم. من 22 خرداد پریود شدم روز دوم پریودم سگ دنبالم کرد بدجور ترسیدم. 29 خرداد پاک شدم و 1 تیرماه دوباره پریود شدم دکتر 2 تا آمپول پروژسترون برای قطع خونریزی داد و سونو کردم هر دو تخمدان کیستهای ریز داشت که قرص داد که این قرص بهم نساخت رفتم زیر سرم و آمپول ویتامین k زدم.دکتر قرص برای درمان کیست را قطع کرد و قرص مدروکسی پروژسترون با 2 تا آمپول پروژسترون داد اما الان 9 روزه خونریزی قطع نشده. در ضمن کم کاری تیروئید دارم و روزانه 1/2 لئوتیروکسین سدیم میخورم و این اولین باری است که اینجوری شدم. لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
سلام من 25 سالمه پلی کیستیک دارم اضافه وزن هستم و اکنه موهای زاید بیشتری دارم داکتربرام داین و متفورمین تجویز کردندایا موهای اضافی با لیزر نتیجه بهترمیدهد چون خیلی زیاد است
مدیر پایگاه در مواردی که داروها برای از بین بردن موهای زائد تاثیر گذار نباشند توصیه به لیزر میشود
Rahele noroozi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
باسلام من دختر ۲۶ ساله هستم و pco دارم هورمون مردانه دارم وموهای زائد تو صورت وگردنم درمیاد یک دوره لیزر درمانی داشتم یه مدت بهتر شدم ولی الان بدتر شده وبه دکتر زنان مراجعه کردم گفتن بیماری شما درمانی ندارد میخواستم شما بمن مشاوره بدین.ممنون
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
سلام من ۱۷ سالمه چند روزی از وقت پریودم می گذره سابقه بی نظمی هم نداشته تا حالا یعنی امکان داره مبتلا به کیست باشم
مدیر پایگاه

 



دوست
عزیز احتمالا شما درچار اختلالات هورمونی یا کیست شدید که باید سونوگرافی و
آزمایشات لازم رو انجام بدهید تا در صورت نیاز چند دوره قرص ضدبارداری برای تنظیم
قاعدگی مصرف کنید
ایرسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
باسلام و احترام
من دلیل مشکلی که برام پیش اومده رو خواستن بهم بگید که مشاوره ای ندادید. من 4تا آمپول و 15 روز قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم و 23 تیر (بعد از 23 روز)خونریزی قطع شد .الان تیرماه دوباره امکان خونریزی وجود داره؟
باتشکر
مدیر پایگاه
باسلام
احتمال اش ضعیف به نظرمی رسد
Elnazz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید.
من ۱۹سالمه یه کیست در تخمدان سمت راست دارم به اندازه ۷در۳سانت.
دکتر قرص ال دی تجویز کرد.
چه میتونم از الان قرص رو مصرف‌کنم یا زمان خاصی داره؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم به پزشک متخصص مراجعه کردم و درمانم رو شروع کردم با قرص های ویتامین دی و آ و ای و کلسیم و امگا و متفورمین مصرف میکنم الان دکترم بهم گفته ک ی شب در میون رابطه داشته باشم تا این ک باردار شم و اگر نشدم همسرم آزمایش بده نظر شما چیه؟ درمانم درسته؟
نازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
سلام. من ۳۰ سالمه مجردم در زیر دلم و کشاله ران چپ درد دائمی دارم ک گهگاه غیرقابل تحمل میشه تو این چند سال گذشته که دکتر مراجعه کردم تو سونوگرافیم وجود کیست در تخمدان چپ رو نشون داده پیش اومده ک دکتر گفته نیاز ب دارو نیست و خوب میشه.دو ساله پیش دکترم با دو سه بار سونوگرافی در زمانهای مختلف دید کیست من برطرف نشده و کمی بزرگتر شده برام قرص ضدبارداری تجویز کردن ب مدت ۷ ماه مصرف کنم که بعد از آن هم باز بخاطر دردم پیش دکتر دیگ رفتم و گفتن تخمدان پلی کیستیک داری بهتره ازدواج کنی و بچه دار بشی.من تو این چندوقت دیگه دکتر نرفتم بخاطر جواب نگرفتن ها ولی دیگه تحمل این درد رو ندارم تو حالت نشسته و دراز کشیده هم دردم شدید هست. البته این رو هم بگم تو این چند سال اخیر تعداد روزای پریودیم کمترشده لکه بینی های قبل پریودیم از یکی دو روز به ی هفته و بیشتر رسیده خونریزی قهوه ای رنگ دارم . خواهش میکنم بفرمایین من باید چیکار کنم ؟
پیوند
|
United Kingdom
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
سلام
همسرم ۳۷ ساله هست
با درد در روی مثانه به پزشک مراجعه کردیم
سونو انجام شد و دو کیست در ابعاد ۳ و۶ میلیمتر در تخمدان تشخیص داده شد
فعلا دستور مصرف مترونیدازول و ازیترومایسین داده شده و استراحت مطلق.میخواستم نظر شما رو بدونم اگر محبت کنید
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست فعلا طبق توصیه متخصص عمل شود تا نتیجه مشخص گردد

پیوند
|
United Kingdom
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
سلام
همسرم ۳۷ ساله هست
با درد در روی مثانه به پزشک مراجعه کردیم
سونو انجام شد و دو کیست در ابعاد ۳ و۶ میلیمتر در تخمدان تشخیص داده شد
فعلا دستور مصرف مترونیدازول و ازیترومایسین داده شده و استراحت مطلق.میخواستم نظر شما رو بدونم اگر محبت کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
سلام من الان نزدیک یک ساله که کیست در سمت چپ تخمدانم هست و حجم تقریبی ۶۵cc است ولی هرچی دارو گیاهی و قرص ال دی و روکین و مارولین استفاده میکنم هیچ تآثیری نداره به نظرتون چکار کنم که رفع بشه منتظر جوابتون هستم
من پرستوهستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
من کیست دارم به اندازه 36میل چه داروی بخورم تا خوب بشه تو رو خدا کمکم کنید ممنونم
مدیر پایگاه کیست های زیر یک سانت جای نگرانی ندارد اگر دکترتون دارویی تجویز نکرده حتما نیازی نبوده دوباره چند ماه بعد یک سونو انجام دهید در صورت برطرف شدن که نیاز به کار خاصی نیست در صورت بزرگ شدن باید تحت نظر متخصص مورد دارو درمانی قرار گیرید
نسيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
سلام من ١٨ سالمه مجرد كيست تخمدان دارم تحت درمان بودم ولي از اونور كيستم اب ميشه از اينور دوباره توليد ميشه
واسه ايندم ضرري نداره؟باردار ميتونم بشم؟
مدیر پایگاه کیست های ریز برای بارداری مشکلی به وجود نمی آورند ولی شما باید مدام تحت نظر باشید تا کیستها بزرگ نشوند و تغذیه و مسائل دیگر هم رعایت کنید
رویا داداشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
سلام من 26 سالمه کیست تخمدان سمت راست ریز فراوون دارم پریدم قطع نمی شه. مجبورم ال دی مصرف کنم الان 6 ساله دارم مصرف می کنم دیگه خسته شدم لطفا راهنمایم کنین قدم 153 وزنمم 60 کیلومرسی
مدیر پایگاه
دکتر مریم میکانیک متخصص زنان و زایمان



باید بررسی هورمونی شوند و می توانند مدتی قرصهای ضد بارداری
را قطع کرد ه و داروهای جایگزین نظیر انواع پروژسترون استفاده کنند



پریناز محمدی
|
Germany
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
سلام من ۲۱سالمه سه ساله ازدواج کردم و فقط چهار ماه طبیعی پیشگیری کردم ولی الان باردار نمیشم و دکتر. گفته کیست تخمدان دارم و قرص های هورمونی بهم داده که باید. چهارده روز بخورم و. چهارده روز تاخیر.از وقتی که قرصها رو میخورم بدنم ورم کرده وسردرد دارم همیشه و صورتمم جوش زده !میخواستم بدونم که آیا نرماله؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست برای تغییراحتمالی دارو به متخصص مربوطه مراجعه نمایید
zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
با سلام خدمت شما
من دخنتری 18 ساله هستم که برای چکاب بعد از عمل لاپاراسکوپی کیست تخمدان به سونوگرافی مراجعه کردم و دوباره مبطلا به کیست در همان تخمدان جراحی شدم که ابعاد کیست 51*56 میلی هست پزشک معالجم برای من تجویز یاسمین کردن و من دو ماه مصرف کردم ولی هیچ تغییری حاصل نشده الان من باید چکار کنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
برای ادامه درمان باید به متخصص مربوطه مراجعه نمایید تا روش های دیگری را آغازکنند
نگار
|
United States
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
سلام ببخشید من ۳ ۴ ماهیه شونهام ب صورت مردانه ای دارن عریض میشن میخاستم ببینم دلیلش چیه ایا راه درمان داره؟
نگار
|
United States
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
سلام ببخشید من دختری ۲۰ ساله هستم و این چربی هایی ک در قسمت بیرونی اطراف زانو وجود داره و در اثر ورزش اب میشه و ی انحنایی ب قسمت بیرونی پا میده و باعث میشه ماهیچه پشت پا بزرگ تر بنظر برسه ممکن دوباره برگرده رژیم غذایی وجود داره ک برگرده؟
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
باسلام دو ماهه پریود نشدم کیست تخمدان دارم قرص هم میخورم موهای زائدم زیاد شده و الآنم خیلی نگرانم آیا موجب نازایی می شود؟
مدیر پایگاه
باسلام
داروها را مصرف کنید و باید تحت نظرمتخصص به درمان ادامه دهید
ayla
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
سلام .من 18 سالمه.یه ساله شکمم نسبت به قبل ورم داره .گاهی اوقات سمت چپ شکمم احساس سنگینی میکنم.پهلوی سمت چپم کمی ورم داره2ماهه پریود نشدم.حدوداهر سه ماه زیر شکمم درد خیلی شدید میگیره.
میخواستم بدونم مشکلات سمت چپ شکمم ممکنه بخاطر کیست باشه یا ممکنه بیماری دیگه باشه.خواهش میکنم راهنمایی کنید
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
سلام.. من ۱۸ سالمه و مجردم به پیشنهاد پزشکم برای کیست تخمدان سمت چپم امپول پروژسترون تزریق کردم اما به اسرار مادرم هم زمان امپول تقویتی B6و B12 هم تزریق کردم میخواستم بدونم تزریق این دوتا امپول باهم مشکلی ایجاد میکنه؟
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری


تزریق همزمان این آمپول  ها با پروژسترون بلامانع است 
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
باسلام من خانمی ۴۹ ساله هستم ک کیستی به دیامتر ۳۲ میلی متر در آندکس راستم دارم.و دکتر برایم قرص دزوسپتیو تجویز کرده ایارفع میشود؟و اگر پریود نشدم روش مصرف ان چه شکلی است؟
مدیر پایگاه

دکتر مریم میکانیک متخصص زنان ، زایمان ، درمان نا باروی :

معمولا این کیست های کوچک که فولیکولر هستند بعد از عادت دیگر دیده نشده و جذب می شوند در صورت تاخیر عادت ،پروژسترون مصرف شود

مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
سلام من کیسه با جدار نازک در سمت راست دارم والان حامله هستم میخواستم بدونم خطری برای جنین داره
مدیر پایگاه
 دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:

منظورتان را در مورد کیسه متوجه نمی شوم
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
مدت یک سال است کیستی به اندازه 30میلیمتر در تخمدان سمت راست دارم الان سونو دادم اندازه آن 50 میلیمتر (هموراژیک سیست)به دکتر مراجعه کردم فقط دارو برام مینویسه راه درمان چیست
مدیر پایگاه اندازه کیستتان به حدی نیست که نیاز به جراحی داشته باشد باید داروها را مرتب مصرف و هر 6 ماه سونوگرافی برای کنترل انجام دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
0
سلام
منم ی کیست 6 سانتی داشتم که خونی هم بود و 6 ماه قرص روکین مصزف کردم و چند روز قبل رفتم سونو خداروشکر از بین رفته بود
اولین دکتری که رفتم خیلی ترسوندم و گفت باید فوری عمل شه ولی دکترم رو عوض کردم و ایشون قرص تجویز کردن . خواستم به کسایی که مشکل منو دارم بگم نگران نباشن و ایشالا که اونهاهم زودتر خوب بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
سلام من کیست دارم دکتر برام ی ماه دزوسپتیو تجویز کرد حساسیتی نداشتم گفت دوماه دیگه هم مصرف کن به همراه قرص اهن و ویتامین Eو یک ماه استراحت کن و قرص نخور تا ببینم هرسه ماه باید استراحت بدم یا هر شش ماه. این سه ماهی که قرص خوردم ۲۹اون ماه قرصام تموم میشد و پنجم ماه بعد پریود میشدم ولی ماهی که استراحت کردم دهم پریود شدم حالا سوال من اینه که الان دوباره قرص دزوسپتیو رو مصرف کنم؟ متاسفانه دکتر من اول هفته ها هستن نتونستم مراجعه کنم.درضمن من از پنجمین روز پریود شروع به قرص خوردن میکردم الان دکترم در دسترس نیست نمیدونم باید چیکار کنم پنجمین روزمه قرص مصرف کنم یا نه.۱۸سالمه متاهل
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
سلام وقت بخير من ٢٤ساله هستم يك دانه كسيت ٣سانتي دارم مشكل كبدي و صفرا هم دارم برام قرص جلوگيري ياز نوشتن مشكلي پيش نمياد براي كبد؟؟؟
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،ز ایمان و درمان نا باروری

:
 سلام بستگی به شدت بیماری کبد دارد حتما با پزشک کبد وداخلی مشورت نمایید ضمن اینکه کیست ۳ سانتی نیاز به درمان خاصی ندارد
سروه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
با سلام و خسته نباشید من 28سالمه و مجردم پلی کیستیک دارم و دوفاستون مصرف میکنم قبلا لکه بینی داشتم الان ندارم تقریبا2ماهه که دوفاستون مصرف میکنم بنظر شما کیست من تا چن ماه دیگه رفع میشه؟ و آیا اگه ازدواج بکنم میتونم باردار بشم؟
مدیر پایگاه باید مجدد سونوگرافی انجام دهید همینطوری نمی توان نظری داد درباره بارداری هم بستگی به سایز کیست داارد که اگر درمان شود مشکلی به وجود نمی آورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
سلام خسته نباشید یک کیست بدون سپتا و نسج‌solid دیده نشد یعنی چی؟؟؟
مدیر پایگاه سلام.یعنی مشکل نگران کننده وجود ندا د
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
سلام من 19 سالمه این سه ماه فشار کاری و استرسم زیاد داشتم پریودام نامنظم شده ولی هر ماه میشم پادرد هم دارم و مثانمم بعضی اوقات درد میگیره و قبل از پریود سه چهار روز قبل لک های قهوه ای میبینم، آیا کیست دارم؟
مدیر پایگاه تشخیص کیست بدون سونوگرافی امکانپزیر نیست علائم کیست را دارید آزمایش هورمونی هم بدهید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
با سلام من اگر کیست داشته باشم و اگر هم قرص کلومفین برای بارداری بخورم آیا با وجود کیست باز هم امکان بارداریم وجود داره؟
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان،زایمان و درمان ناباروری:

۱۴-سلام کلومیفن باعث تحریک تخمک گذاری میشود به شرطی که کیست تان خیلی بزرگ نباشد
مرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
سلام من ماه پیش برای بارداری قرص لتروزول مصرف کردم. 39 سالم هست. ولی این ماه پریود نشدم الان 38 روز از سیکلم میگذره. آزمایش هم دادم باردار نبودم. سونو کردم کیست دارم احتمالا از نوع همورهژیک. دکترم گفته برای اینکه پریود شم دو تا آمپول پروژسترون 50 بزنم. سوالم اینه که
1-آیا به خاطر کیست پریود نشدم؟
2-با این آمپولها هم پریود میشم، هم کیستم از بین میره؟ بهتره آمپول بزنم یا صبر کنم کیست خودش از بین بره؟
ممنون
مدیر پایگاه کیست باعث بهم خوردن نظم قاعدگی میشود آمپول برای قاعدگی شما تزریق شده است و باید برای درمان کیست با توجه به دیدن نتیحه  سونوگرافی اقدام شود
مایذه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
سلام من ۴۴ سالمه ۴سال پیش بعد زایمان بعلت قطع نشدن خونریزی وداشتن یک فیبروم عمل هیستکرومی انجام دادم ولی یکی از تخمدان هام هست دو ماه پیش برا چک آپ تخمدان به دکتر مراجعه کردم در تخمدان راستم یک کیست ۳۸ فاقد اکوی داخلی مشاهده شد دوباره بعد دو ماه سونوگرافی انجام دادم کیست به ابعاد ۵۵در ۳۵ حاوی سپتا داخلی مشاهده شد و پیشنهاد tvs داده شد لطفا راهنمایی کنید خطرناکه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
سلام من کیست دارم پنج سال است وچهار ماه است که مریض نشدم و25سال دارم است بارداری هم دادم ولی حامله نیستم یک بچه پنج ساله دارم نمیدونم چی کار کنم میشه راهنمایی بفرمایین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: