کد خبر: ۸۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سیوی کاربران پاسخ دادند.
سوال:
میدونم زمان بارداری رو از اولین روز آخرین پریود حساب میکنن به دلیل مشخص نبودن زمان لقاح اما من سوالم اینه:از لقاح که حالا هر وقت باشه تا زایمان حداکثر چند روزه؟همچنین از رابطه تا لقاح حداکثر چند روزه؟

پاسخ:دکتر ویدا تقی پور بازگانی/ متخصص زنان و زایمان
 خیلی دقیق نمی توان گفت؛ 40 هفته کامل برای حاملگی طبیعی از زمان آخرین پریود محاسبه می شود اگر سیکل قاعدگی شما 28روز یک بار باشد از 40 هفته کم و از زمان لقاح نیز حساب می شود.

سوال:
من چندسالی هست سینوزیت دارم وترشحات پشت حلق و...اذیتم میکنه الان یه چندوقتی هست اززیرگلو جای لوزه هام احساس دردمیکنم من یه مداحم. اما دقیقا چند وقت پیشم نگاه کردم انگار لوزه سوم دارم؛ علائمش اینه تو این چندوقت صدام اکثراوقات تودماغی شده بود وصبح ها بوی بدی ازدهنم می آید و اغلب ریزش بینی و....هم دارم.

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش،حلق و بینی از آلمان
بروز لوزه سوم در بزرگسلان نادر است؛ امکان دارد در پی سینوزیت برای شما پولیپ هم ایجاد شده باشد و امکان دارد به دلیل انحراف بینی، بزرگی شاخک های بینی شما دچار صحبت کردن تو دماغی شده باشید. حال آن که به طور کلی فشار بر روی هر عضوی مشکل ایجاد می کند؛ ترشحات مداوم سینوس، رفلکس معده و تارهای صوتی منجر به گرفتگی صدای می شود بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید تا با انجام سی تی اسکن از سینوس ها علل مشکل شما را به طور دقیق نیز بررسی کند.

سوال:
من دچار خارش شدید و سوزش واژن شده ام برای درمان در زمان قاعدگی چه کارهایی باید انجام دهم

پاسخ: دکتر ویدا تقی پور بازرگانی/ متخصص زنان و زایمان
اگر خارش و سوزش قبل از زمان قاعدگی باشد عفونت است باید داروهای مربوط به عفونت قارچی نیز مصرف شود.اما اگر حین قاعدگی باشد باید با تجویز پزشک داروهای خوراکی مصرف شود، همچنین امکان دارد که خارش به دلیل نوع پد/0نواربهداشتی) باشد بنابراین شاید تعویض نوع آن هم بی تأثیر نباشد.

سوال:
عفونت قارچی باعث شل شدن واژینال میشه اگه میشه باید چه داروی استفاده کنیم

پاسخ: دکتر ویدا تقی پوربازرگانی/ متخصص زنان و زایمان

نه به هیچ عنوان هیچ تأثیری در شل شدن واژن ندارد.

سوال: من بيست سالمه من سه سال نه ماهه ازدواج كردم سه سال به علت كمي سن درس خوندن جلوگيري كردم الانه نه ماه هستش كه اقدام به بارداري كردم بعد از چهار ماه اقدام به بارداري همراه دختر خالم دكتر رفتم و سونو پاپ اسمير انجام دادم گفتن همچه چيزت خوبه نرمالي هيچ مشكلي نداري برام دارو ندادن هيچ كيستي هم نداشتم دختر خالم تبلي تخمدان داشت كه قرص كلوميفن بهشون تجويز شد بعد از يك دوره باردار شدن و من سر خود بدون تجويز پزشك قرص ايشون به مدت دوماه از روز پنجم قاعدگي استفاده كردم فقط كلوميفن تنهادوماه بعد رفتم يه دكتر ديگه گفتن كيست دوسانت تا سه سانت داري بعد برام لتروزل همراه دوفاستون تجويز كردن من دوماه استفاده كردم نتيجه نگرفتم الان پريودم بعد از اون امروز رفتم دكتر برام ازمايش هرموني نوشتن لتروزل ودگزامتازون نوشت كه از پنجم قاعدگي استفاده كنم بعدش سي ابان برم سونوگرافی من پاي چپم از وقتي كلوميفن استفاده كردم گاهي وقتا ميگيره باحساس ميكنم كمي هم چاق شدم بنظر شما مشكل من الان چيه آیا داروهامو استفاده كنم ؟ايا نتيجه اي داره؟ كيستم در اثر چيه

پاسخ: دکتر ویدا تقی پور بازرگانی/ متخصص زنان و زایمان

شما خیلی زود برای بررسی اقدام کردید، زیرا تا زمانی که یک سال از آغاز به حاملگی نگذشته باشد و حاملگی رخ نداده باشد نیازی به پیگیری نیست و در صورتی که بعد از نزدیکی بدون جلوگیری حاملگی رخ نداد باید برای بررسی به متخصص زنان مراجعه شود. شما آزمایشات هورمونی را به طور حتم باید انجام دهید زیرا امکان دارد از نظر هورمونی تأثیراتی بر حامگی شما بگذارد، کلومفی امکان دارد در هرخانم سالمی هم کیست ایجاد کند بنابراین شما دست نگهدارید که یک تا 2 ماه زمان قاعدگی تان مرتب شود و بدون نیاز به هیچ دارویی به مدت 4 ماه بدن جلوگیری نزدیکی کنید تا هر مشکلی دارید مشخص شود و اگر مشکلی نداشتید بدون دارو برای بارداری ادامه دهید و اگر هم تحت نظر پزشک باشید بهتر است.

سوال: دختره سالم درناحیه گردن خیلی عرق میکنه گردنش هم باریکه وکلا چاق نیست علتش چی میتونه باشه

پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم

در پرکاری تیروئید به علت افزایش هورمون ها و حرارت بدن سوخت و ساز بدن هم زیاد می شود و در نتیجه فرد دچار تعریق در تمام بدن از جمله کف دست و کف پا می شودو تعریق در ناحیه گردن به تنهایی ارتباطی با تیروئید ندارد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
سلام خانم دکترخسته نباشید-امروزاومدم بیمارستان راجع به عفونت واژن که همراه باسوزش ادراروادرارخونی بود مطرح کردم گفتین براجوابش بیام مطبتون که سه شنبه به بعدنیستین حالابگین من بااین علایم چه کارکنم؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: