کد خبر: ۸۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
پاسخ به مهمترین سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:

بنده 36 ساله ام و به دلیل درد کلیه بررسی کامل ازنظرآزمایش ادرار و سونوگرافی و آزمایش خون شده ام یک میوم درقسمت دیواره خلفی فوندوس به اندازه ۱۲میلیمتر دارم و هیدرونفروز مختصر وجود داشت بقیه موارد نرمال بودند آیا میتونه مشکل درد کلیه و هیدرونفروز به دلیل اثر فشاری میوم باشه؟

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار

برای مشخص شدن این موضوع باید از کلیه اتان عکسبرداری تخصصی شود بنابراین بهترین کار مراجعه به یک ارولوژیست است.

سوال: ببخشید من دچار ترشحات زرد رنگی شدم که مجبورم در طول روز چند بار لباس زیرمو عوض کنم. به پزشک مراجعه کردم به من مترونیدازول دادند دو تا صبح و دو تا شب. بعد 15 روز من بهتر شدم اما به محض تمام شدن قرص مجددا برگشت. ضمنا مجرد و 28 ساله هستم و تا به حال هیچ گونه نزدیکی نداشتم.

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

امکان دارد شما عفونت های مقاوم به درمان داشته باشید بنابراین باید از درمان های ترکیبی استفاده کنید و از ترشحات شما کشت گرفته شود و بر اساس آن آنتی بیوتیک مناسب نیز تجویز شود.

سوال: من زگیل تناسلی داشتم که بعد از لیزر حدود ۷ ماه عود نکرده. دکتر زنان گفتن دهانه رحمم زخم شده و نست پاپ اسمیر دادم. درمراحل ابتدایی زخم دهانه رحم از چه دارویی میشه استفاده کرد. چون دیکلوفناک با پماد واژینال دادن. ۲۷ ساله هستم. هیچ گونه علایم ندارم . فقط بعضی وقتا ترشح بی رنگ. ممکنه سرطان داشته باشم؟

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

شما به علت زگیل باید تست اختصاصی پاپ اسمیر(t.i.n prep) را برای مشخص شدن نوع زگیل انجام دهید و در صورتی که ریسک سرطان دهانه رحم را داشته باشید بر اساس آن تست مشخص می شود. در صورتی که تست شما مثبت باشد باید تست های تشخیصی دیگر و نمونه برداری از زخم رحم نیز انجام شود و در صورت منفی بودن تست ریسک بدخیمی پائین است و شما نیازمند انجام معاینات روتین و تست پاپ اسمیر هستید.

سوال: من هفته 18 بارداری هستم.در هفته 11 که برای غربالگری رفتم ،گفتن ی کیست بین جنین و جفتم وجود داره (قسمت میانی جفت) و24* mm31وساده است،برا هفته 17 برام سونوگرافی سلامت جنین و برسی کیست نوشتن که گفتن کیست مقدار جزئی بزرگ شده(27*mm38)در ناحیه ساب آمنیوتیک قسمت میانی جفت.واقعا نگرانم ونمیدونم چیکار کنم.آیا خطرناکه؟کی از بین می ره؟چه اقداماتی باید انجام بدم .دکتر گفت شاید روی رشد جنین اثر بزاره.

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

بهتر است که شما یک سونوگرافی دقیق رنگی از نظر وضعیت جفت و نوع کیست نیز انجام دهید و به رویت پزشک معالج برسانید.

سوال: برای تشخیص نوع هایمنم به دکتر مراجعه کردم که به طور سرسری و کمتر از 1دقیقه گفتن نیمه ارتجاعی برای اطمینان بیشتر به دکتر دیگه مراجعه کردم و توضیح دادم که دکتر قبلیم چه تشخیصی دادن ایشون گفتن بکارتی به این عنوان اصلا وجود نداره و بعد از معاینه گفتن کاملا ارتجاعیه و زمان زیادیم گذاشتن میخواستم نظر شمارو بدونم و آیا نوع نیمه ارتجاعی داریم یا خیر متشکرم.

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

یعنی هایمن شما به طور کامل ارتجاعی نیست و زمان اولین نزدیکی پارگی و مقداری خونریزی از هایمن را به همراه دارید.

سوال: من 29 سال دارم و یک کیست تخمدان به بزرگی 7 در 6 سانت دارم. متاسفانه هر روز اضافه وزن پیدا می کنم. آیا با مصرف قرص ضد بارداری و کوچک شدن کیست، ممکنه لاغر بشم؟ و برای بارداری بهتر هست تا چه زمانی به مصرف قرص ضد بارداری ادامه بدم؟

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

ابتدا باید از نظر نوع کیست بررسی شوید، اگر کیست شما از نوع فولیکولار و ساده باشد به طور معمول به درمان های دارویی نیز پاسخ می دهد و با از بین رفتن کیست ها امکان حاملگی نیز وجود دارد اما در صورتی که به دارو جواب نداد بهتر است که عمل لاپاراسکوپی و کیست تخلیه انجام شود حال آن که به طور کلی چاقی و لاغری ربطی به این نوع کیست ندارد.

سوال: با سلام من 42 سال دارم و ساکن شهر اراک و حدود 16 سال است که به آلرژی مبتلا شده ام هر 4 فصل آبریزش بینی دارم و عطسه های شدید و زیاد دارم و طی این مدت ده سال از داروی کتوتیفن و ماهی یکی و یا دو تا آمپول بتامتازون la استفاده کردم بعد به که دیدم فایده نداره به کلینیک آلرژی تهران مراجعه کردم و تست آلرژی دادم به چیز خاصی حساسیت نداشتم ولی به مدت 3 سال از واکسن های که برام تجویز می کردند استفاده کرم که هر هفته دو بار و گاهی ده روزی دو واکسن تزریق می کردم و هر شب قرص سیتروزین مصرف می کردم دیدم فایده نداره و بهبودی حاصل نشد دیگه واکسن نزدم حالا فقط از قرص سیتروزین مصرف می کنم و اگه آلرژی م شدید شد از آمپول استفاده می کنم که متاسفانه در هیچ حال درمان نشدم و به خاطر مصرف این داروها هم چاق شدم و هم پا درد و .. به علت پوکی استخوان خواستم بپرسم شما چه راهکاری برای درمان این بیماری پیشنهاد می کنید.

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص ریه و فوق تخصص ریه

درمان ها همین است اما برای گرفتن درمان های جدیدتر از یک متخصص ریه یا آلرژی کمک بگیرید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
با سلام ایابعدازجراحی افتادگی رحم دچار خون ریزی میشیم
مدیر پایگاه باسلام
بله احتمال دارد اما بسته به نوع عمل می تواند این اتقاق متفاوت باشد اما درهرصورت نباید نگران بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
باسلام من دچار زگیل تناسلی شدم اگه از محلول پدوفیلن استفاده کنم مشکلم حل میشه؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما قبل ازمصرف هرنوع دارو به متخصص زنان مراجعه نمایید.چراکه شاید مشکل دیگری داشته باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
باسلام من در اثر استفاده از محلول پدوفیلن دچار له شدگی شده ام و خیلی اذیت میشم پمادی هست که این رو برطرف کنه؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص پوست مراجعه نمایید تا داروی مناسب تجویزشود.ازمصرف خودسرانه دارو نیز به شدت پرهیزنمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
با سلام _ من دچادر زگیل تناسلی هستم مدت 5 روز از محلول پدوفیلن استفاده کردم و زگیل از بین رفت حالا لازمه باز هم دوره درمان رو ادامه بدم؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به دستورپزشک عمل کنید.بهتراست ازایشان رهنمود لازم را بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
با سلام ،علائم زیگل تناسلی درون واژینال چیست؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام شما برای اطمینان باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا ایشان تشخیص مناسب بدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
سلام دکتر عزیز من دختری 23 ساله هستم تقریبا شش ماهه ازدواج کردم تقریبا 2 سال پیش در اطراف مقعدم برجستگی های ریزی به وجود امد که دکتر تشخیص زیگیل تناسلی داد و با 2بار کرایو برطرف شد ولی الان یک ماهه یه برجستگی های به رنگ پوستم شبیه پرز در اطراف واژنم به وجود امده و پیش دکتر زنان رفتم گفتن احتمالا از عفونت داروهایی که دادن رو استفاده کردم ولی تاثیری نداشت میخواستم از شما کمک بگیرم شدیدا استرس دارم و از رابطه با همسرم گریزونم تو رو خدا کمکم کنید میترسم سرطان رحم داشته باشم .
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص پوست باشید تا مشکل برطرف شود
رستا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
سلام دکتربمن گفته پماد الدرا بزنم به زگیل به مدت چهارشب درهفته درمدت سه هفته تکرارشود الان زگیل خوب شده بازهم بزنم البته تومدت دوهفته
مدیر پایگاه باسلام به توصیه پزشک عمل کنید
ساحل فهمیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
سلام من دختری 22ساله هستم.ازابتدای شروع عادت ماهانم برای اولین بار نامنظمی داشتم ب طوری ک گاهی عادتم بیشتر از ده روز ادامه می یافت.چندین بار ب دکتر زنان مراجعه کردم و ازمایشات هورمونی وسونوگرافی انجام دادم مشکل خاصی مشاهده نشد ک دکتر زنان گفتند با ازدواج این مشکل حل میشه الان مدتیه عقدم همش عادتم عقب میوفته یا چند روز قبلش لکه قهوه ای میبینم چ کاری باید انجام بدم وایا این مساله برای بارداریم دراینده مشکلی ایجادمیکنه؟
مدیر پایگاه دکتر
شهره بهروزی متخصص زنان ودرمان نازایی


 



باید آزمایشات کامل هورمونی انجام شود ممکن است شما مبتلا
به پی سی او دی باشید که باید تحت درمان دارویی زیر نظر متخصص قرار گیرید

 

سحر
|
United States
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
سلام من 21سالمه ی جوش کوچیک پیش واژنم زدم دکترم معاینم کرد گفت ماله عفونته ولی پاپ اسمیر دادم جوابش گفته تبخال تناسلی دارم ولی دکترم میگفت هیچ نوع علائم تبخال دیده نمیشد ایا میشه جواب پاپ اسمیر اشتباه باشه
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست دوباره تحت نظرمتخصص زنان معاینه وچکاب شوید
اوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
سلام من hpv 35 دارم ؟
ايا درمان داره؟
چيکار بايد انجام بدم؟
من تازه عقد کردم و امروز جواب ازمايش ام اومد ديگه نميتونم با همسرم رابطه داشته باشم؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: