کد خبر: ۵۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 19
رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی وزارت بهداشت تأکید کرد: نگهداری درست از ستون فقرات، سر و گردن و راه هوازی مصدومین حوادث ترافیکی در تعطیلات نوروز قبل از رسیدن نیروهای اورژانس اهمیت بسزایی دارد.

دکتر حسن نوری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در حوادث ترافیکی در صورت برخورد 2 خودرو با هم و وجود مصدوم ترافیکی در آن حادثه تماس با ارگان های امدادی نظیر راهداری، پلیس،هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی اولین گام مثبت است.

به گفته وی پس از تماس با 115 و 110 ،رعایت امنیت صحنه برای فردی که قصد کمک دارد.ضمن اینکه در بدو امر حفظ سلامت فردی که نیازبه کمک دارد ضروری است .

Image result for ‫مصدوم تصادف‬‎


متخصص طب اورژانس بیان کرد: قبل از رسیدن نیروهای اورژانس تا حد امکان نباید بیمار را جا به جا کرد جز به دلیل مسائل امنیتی.ضمن اینکه اگر بیمار در حال استفراغ کردن است باید آن را به سمت راست یا چپ چرخاند تا استفراغ وارد ریه نشود. اگر داخل دهان بیمار دچار افت سطح هوشیاری ،جسمی مانند آدامس وجود داشت برای جلوگیری از خفگی باید آن را با انگشت درآورد.

وی تأکید کرد: نکته مهم بعدی نگهداری ستون فقرات است که سر و گردن را باید در راستای تنه قرار داد. اما قبل از این تا حد امکان دست به بیمار زده نشود. اگر بیمار دچار خونریزی شدید بود، می توانیم با استفاده از یک دستکش یا پارچه مستقیمأ محل خونریزی را فشار دهیم تا منجر به مرگ بیمار نشود.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی وزارت بهداشت همچنین یادآور شد: اگر فرد مصدوم فاقد نبض و تنفس باشد اینجا باید مراحل احیا شروع شود که پس از تماس با 115 و گذاشتن تلفن روی بلندگو؛ همکاران ما قدم به قدم ماساژ قفسه سینه و تهویه تنفسی را تا زمان رسیدن خودشان توضیح خواهند داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: