کد خبر: ۵۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 18
شفاآنلاین- پلیس آگاهی ناجا، توصیه هایی را برای پیشگیری از سرقت منتشر کرده است.

به گزارش شفا آنلاین،با توجه به نزديک شدن آخر سال و مسافرت هاي نوروزي لازم است که شهروندان با به كار بردن توصيه هاي پليسي از سرقت منزل مسكوني خود توسط سارقان جلوگيري كنند. که از جمله ي اين توصيه ها مي توان به موارد زير اشاره کرد:

* از روشن گذاشتن لامپ يک اتاق بمدت طولاني و مستمر خودداري کنيد و حتي المقدور از كليدهاي زمان دار خودكار استفاده كرده و يا اينكه از همسايگان و آشنايان مورد اطمينان خود بخواهيد كه روشنايي داخل منزل را در هنگام شب تغيير دهند.

* قفل درب هاي ورودي كه بيشتر درمنازل مورد استفاده قرار مي گيرند به آساني قابل بازشدن هستند پس بنابراين بايد سعي گردد در اطراف قفل هم از بيرون و هم از داخل محافظ مناسب تهيه ونصب شود.

*هنگام خروج ازمنزل دزدگير رافعال كرده وازآماده بكاربودن آن مطمئن شويد.

*از نگهداري وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل بپرهيزيد و در مواقعي كه مجبور به نگهداري موقت وجوه نقد و اشياء قيمتي در داخل منزل هستيد، از پنهان نمودن آن بصورت يك جا خودداري و حتي الامكان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده كنيد.

* چنانچه كولرهاي پنجره اي درمنزل داريد حفاظ پشت كولر راطوري طراحي نمائيد كه ورود ازداخل آن به آساني صورت نگيرد.

* پنجره هاي بالكن را كه دسترسي سارق به آن ممكن است را باز نگذاريد و حتما ازداخل قفل كرده وبا اطمينان ازاين موضوع منزل راترك كنيد.

* از قرار دادن چهار پايه و نردبان و نظاير آن در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار خودداري کنيد و حتي الامكان درب هاي ورودي و داخلي منزل خود را به سيستم هشدار دهنده مجهز کنيد.

*پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده اي و قفل آويز مطمئن مجهز کنيد و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل کردن درب خروجي اكتفا نكرده و كليه درب هاي داخلي ساختمان اعم از درب پشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و حياط خلوت را قفل کنيد.

توجه به هشدارهاي پليس موجب آسايش خاطر شهروندان خواهدشد.

خبرآنلاین

برچسب ها: پلیس ، مسافرت ، دزد ، نوروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: