کد خبر: ۵۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 18
در بازديد هيات عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران از نظام سلامت استراليا موافقت شد؛
شفاآنلاین-هيأت عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران به رياست دكتر ايرج حريرچي، قائم مقام وزير و معاون كل وزارت بهداشت و تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت 5 روز از نظام سلامت استراليا بازديد کردند.
به گزارش شفا آنلاین،هیات جمهوری اسلامی ایران در اين بازديد، با رئيس و اعضاي كميسيون بهداشت مجلس فدرال استراليا، رئيس مجلس نمايندگان و رئيس مجلس سناي فدرال استراليا دیدار و گفت و گو کردند.

براساس این گزارش، در اين ديدارها ضمن تبادل تجربيات نظام سلامت در كشور، ابعاد طرح تحول سلامت جمهوري اسلامي ايران تشريح شد و مسئولان بهداشتی کشور از رئيس مجلس استراليا براي بازديد از جمهوری اسلامی ايران دعوت به عمل آوردند.

همچنين طی دیدار جداگانه ای با معاون كل وزارت بهداشت فدرال استراليا، مسئولان وزارت بهداشت با مسائل منابع انساني، پزشك خانواده، مديريت دارويي، سلامت الكترونيك، مديريت بيمار، نظام پرداخت، برنامه‌ريزي و بودجه‌بندي این کشور آشنا شدند.

برپایه این گزارش، هيأت اعزامی كشورمان با معاون كل وزارت رفاه فدرال استراليا در كانبرا ديدار کرد و در ارتباط با بيمه و قراردادهاي پزشك خانواده، نظام تامين اجتماعي استراليا و تبادل تجربيات تبادل نظر شد.

بازديد از بيمارستان 30 تختخوابي روستايي گونداگاي در ايالت نيوساوت ولز، بازديد و ملاقات فني با مسئولين ارشد و مديران وزارت بهداشت دولت ايالتي در سيدني، ملاقات با رئيس بورد تخصصي پزشك خانواده در ايالت نيوساوت ولز، بازديد از كيفيت پزشك در شمال سيدني، ملاقات رسمي با رئيس و هيأت رئيسه سيدني، بازديد از مؤسسه پژوهشي گراوان در زمينه ژنوميكس، بازديد از موسسه پژوهشي وست سيد و بيمارستان آموزشي وست ميد در غرب سيدني از ديگر برنامه‌هاي اين سفر بود.

برپایه این گزارش، همچنین ملاقات با دانشجويان و متخصصين ايراني مقيم استراليا نيز از دیگر برنامه های این سفر بود.

گفتنی است: در اين سفر علاوه بر تحكيم روابط سياسي دو كشور در بالاترين سطح، مقرر شد همکاری های دو کشور در زمینه های علمي، آموزشي و پژوهشي گسترش یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: