کد خبر: ۵۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 16
شفا آنلاين- صدها پزشک و کارشناس سلامت دیروز (یکشنبه) در اعتراض به طرح جدید دولت فرانسه در اصلاح نظام سلامت این کشور به خیابان‌های پاریس آمدند.

به گزارش شفا آنلاين،دولت فرانسه اعلام کرده که قصد دارد با هدف حمایت از گروه‌های کم‌درآمدِ جامعه و دسترسی آسانتر آنها به پزشک، تغییرات جدیدی را در سیستم سلامت این کشور اعمال کند که یکی از این تغییرات، ویزیت رایگان توسط پزشکان است.

اما پزشکان معتقدند این تغییرات باعث افزایش کاغذ بازی‌های اداری و در نهایت کاهش کیفیت خدمات رسانی می‌شود.

یک پزشک عمومی می‌گوید: ما می خواهیم این توانایی را داشته باشیم که از بیمارانمان به درستی مراقبت کنیم و واقعا به طبابت بپردازیم نه اینکه وقتمان صرف کارهای اداری شود.

در حال حاضر هزینه ویزیت پزشکان عمومی در فرانسه 23 یورو است که توسط بیمار به پزشک پرداخت می شود اما در نهایت بخش عمده ای از آن توسط صندوق بیمه بهداشت عمومی بازگردانده می شود. یکی از مفاد طرح جدید این است که بیماران بدون پرداخت این مبلغ از خدمات پزشکی استفاده کنند و در مقابل، این هزینه توسط دولت به طور مستقیم به پزشکان پرداخت شود.

به گزارش یورونیوز، جامعه پزشکیِ فرانسه نیز این دست از اصلاحات را افزایش کاغذ بازی‌های اداری می داند. در میان معترضان، دانشجویان شاخه‌های مختلف پزشکی نیز حضور داشتند.







نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: