کد خبر: ۵۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 15
شفاآنلاین_اگر برایمان غیرمنتظره نباشد که کسی لباس چرم تنگ پوشیده باشد، حداقل کنجکاویم بدانیم چگونه متناسب به اندام شده است.
به گزارش شفاآنلاین،هاتاوی برای بازی در نقش زن گربه‌ای در فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با یک متخصص تغذیه کار کرد. او با رژیم غذایی ضدالتهابی به اندامی کاملاً متوازن دست یافت. هاتاوی خود گیاهخوار است. اما برای بازی در این نقش از خوردن غذاهایی که واکنش التهابی دارند، خودداری کرد؛ غذاهایی مثل نان گندم، برنج سفید، گوشت قرمز، قند، غذاهای فرآوری شده، پیاز، سیب‌زمینی، بادنجان و فلفل در عوض از روغن زیتون، بادام زمینی، خمیر بادام زمینی، بادام درختی، شکلات تلخ، گیلاس، زنجبیل، میوه‌های رنگارنگ و ماهی در وعده‌های غذایی‌اش گنجاند.
کارشناسان تغذیه می‌گویند: التهاب مزمن باعث عدم فعالیت هورمون‌های تنظیم سوخت و ساز بدن و تحریک مقاومت به انسولین شده و حتی وزن آب را در بدن نگاه می‌دارد. هر ماده‌ی غذایی مفید برای بدن، سطح التهاب بدن را مقدار کمی کاهش می‌دهد، اما این ۸ ماده‌ی غذایی واقعا از همه بهترند.


چربی باعث تشکیل ترکیبات تنظیم‌کننده‌ی التهاب به نام پروستاگلاندین می‌شود. با این که برخی از چربی ها باعث کاهش التهاب می شود، دیگر چربی ها آن را افزایش می دهند. برای افزایش سطح پروستاگلاندین های مبارز با التهاب، اسید‌های چرب حاوی امگا ۳ بیشتر، مانند EPA و DHA (که در ماهی سالمون و دیگر ماهی‌های چرب یافت می‌شود) را مصرف کنید. از آنجایی که امگا ۳ می‌تواند سطح تریگلیسرید و کلسترول‌های بد التهاب‌زا را کاهش دهند، پس التهاب را نیز کاهش می‌دهد.
آلبالو که به داشتن «بالاترین سطح مواد ضد التهاب در میان مواد غذایی» مشهور است، سرشار از آنتوسیانین (آنتی اکسیدان‌هایی که باعث کاهش التهاب می‌شوند) است.
سویای تازه هم به دلیل دارا بودن منابع غنی ایزوفلاون و اسید‌های چرب امگا ۳، التهاب را بمباران می‌کند. نتیجه: سطح پایین تر پروتئین واکنشی C، نشانه‌ی التهاب.
با توجه به تحقیقات، چای سبز به دلیل دارا بودن سطح بالای فلاونوئید، برای کاهش التهاب از دیگر فرآورده های چای موثر‌تر است.
طبق نتایج تحقیقات، افرادی که غلات کامل (مانند: بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای و جو) مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که از غلات تصفیه شده استفاده می کنند، سطح پروتئین واکنشی C خود را تا ۳۸ درصد کاهش می‌دهند‌ که این نتیجه‌گیری پس از کنترل وزنی که از دست داده‌اند، ثبت شد.
celebhealth

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: