کد خبر: ۵۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 13
شفا آنلاین:کسانی که از صدایشان بیش از اندازه استفاده می‌کنند و افراد سیگاری و قلیانی بیشتر در معرض گرفتگی صدا قرار می‌گیرند.
به گزارش شفا آنلاین - عمرانی متخصص حلق، گوش و بینی گفت: اگر کسی دچار صدای خشن می‌شود و سیگاری یا قلیانی باشد دود در برخورد با حنجره‌ی او باشد و 2 الی 4 هفته بیشتر طول بکشد باید بررسی سخت گیرانه پیرامون این خش صدا انجام شود.

وی بیان کرد: ترش کردن پیاپی بازگشت اسید معده و مری به حنجره که منجر به ترش کردن گلو می شود می‌تواند به شدت حنجره را آزار داده و آن را زخم کند و باعث خش‌دار شدن صدا می‌شود.

عمرانی، افزود: کسانی که از صدایشان بیش از اندازه استفاده می‌کنند خواننده‌ها، مداحان، آموزگارانی که با صدای بلند و کشیده صحت می‌کنند به ویژه آموزگاران پایه‌ی اول دبستان کسانی هستند که در معرض گرفتگی صدا هستند.

وی عنوان کرد: اگر کسی ناگهان صدایش گرفت باید به پزشک مراجعه کند و اگر کسی صدایش خش‌دار شد سخت گیر باشد و اگر بیش از 2 الی 4 هفته به طول انجامید یا درمان پزشک در نخستین هفته‌ها کارآمد نباشد بسیار اندیشمندانه است که دیداری با متخصصین گوش و حلق و بینی داشته باشند.

عمرانی، درپایان خاطر نشان کرد: اگر کسی مشکل ترش کردن دارد یعنی بازگشت اسید معده به مری سریع به پزشک مراجعه کرده و اگر بعد از 2 تا 4 هفته بهتر نشد و حتی زیر 40 سال بود توصیه می‌شود به دیدار پزشک برود و تلاش کند علت ترش کردن و رفتارهایی که باعث ترش کردن می‌شود را پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: