کد خبر: ۵۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 13
شفا آنلاین:اکثر افراد از پوسته شدن پوست کنار ناخن خود رنج می‌برند.
به گزارش شفا آنلاین - پروانه ساکت متخصص پوست و مو  گفت: یک لایه پوست اطراف ناخن را فرا گرفته که کوتیکول ناخن نام دارد و مانند سایر قسمت‌های پوست دچار انواع بیماری‌ها می‌شود، یکی از شایع ترین اختلالات کوتیکول ناخن، ناصافی و نا منظمی آن است. عللی که اغلب این قسمت از بافت پوست را دچار آسیب می‌کند انواع اگزماها و حساسیت‌های تماسی است که در اثر تماس با مواد تحریک کننده و‌ آسیب رسان به وجود می آید و سبب اختلال در کوتیکور می‌شود.

ساکت در ادامه اذعان کرد:‌ علاوه بر موارد یاد شده ضربات و دست کاری‌های وارد شده بر این بافت، ناصافی کوتیکول را پدید می‌آ‌ورد. همچنین برخی از بیماری‌های پوستی نظیر قارچ‌هایی که در اثر زیاد نگه داشتن دست در آب بروز می‌کنند، می‌توانند از جمله علل ریش شدن پوست کنار ناخن شوند.

وی در رابطه با راهکارهای درمان بیان کرد:‌ مهم ترین و موثرترین نکته برطرف کردن علل ذکر شده است، مثلا فرد باید از دستکاری زیاد این بافت و تماس با مواد تحریک کننده بپرهیزد. یا اگر از انواع قارچ‌ها رنج می‌برد باید قارچ را توسط پزشک متخصص درمان کند.

شایان ذکر است برخی از بیماری‌ها مانند صدف، اختلالات عصبی و اضطرابی نیز می‌تواند عملکرد کوتیکول را مختل سازد.

علاوه بر این‌ها می‌توان از محلول‌های آماده‌ای که وجود دارند استفاده نمود. در اغلب موارد ریش شدن ناخن بر اثر اگزما است و به همین دلیل ممکن است متخصص پمادهای کورتونی را تجویز کند.
برچسب ها: متخصص ، پوست ، کوتیکول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: